Skocz do zawartości


- - - - -

Gaźniki - Synchronizacja Gaźników - Problemy

gaźniki synchronizacja regulacja serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#1 ex_Bandyta66

ex_Bandyta66
  • Gość

Napisano 20 styczeń 2013 - 19:29

Witam! Otóż mam taki problem, czeka mnie synchro gaźników ( posiadam już wakuometr ) i nie wiem czy do tej czynności należy odpiąć TPS czy należy synchronizować gaźniki z podpiętym czujnikiem. Przeszukałem wasze forum ale nigdzie nie znalazłem kwestii odnośnie TPS-a a synchronizacji gaźników. Mój pojazd to Bandit 600 z 2002r. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :jupi:
  • 0

#2 benywariat

benywariat

    forumowy bajkopisarz

  • Klubowicz PBC
  • 735 postów
  • Wiek: 36
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:S
  • Rocznik:1998
Garaż Mój Garaż

Napisano 20 styczeń 2013 - 19:35

typowe zarejestrowałeś się bo bandit nie śmiga , jeśli chcesz coś od nas postaraj się i popraw przywitanie . A poza tym widocznie slabo szukałes bo jest o tym ;)m. Ok widze ze poprawiłeś więc odpowiem ze tps nie ma nic do synchro , zostaw podpiety zreszta sciagnij sobie serwisowke tam masz dokladnie opisana czynnosc synchronizacji :), przyda sie tez ona przy innych czynnosciach serwisowych. Pamietaj ze synchronizujesz na podwyzszonych obrotach 1750

Użytkownik benywariat edytował ten post 20 styczeń 2013 - 19:40

  • 0

#3 ex_Bandyta66

ex_Bandyta66
  • Autor tematu
  • Gość

Napisano 20 styczeń 2013 - 19:40

typowe zarejestrowałeś się bo bandit nie śmiga , jeśli chcesz coś od nas postaraj się i popraw przywitanie . A poza tym widocznie slabo szukałes bo jest o tym ;)


Właśnie poprawiłem moje przywitanie, napisałem coś o sobie ;) Właśnie już chwilę śledzę wasze forum i dość dobrze przestudiowałem zagadnienia odnośnie synchronizacji gaźników ( są to bardzo cenne informacje, za które jestem bardzo wdzięczny), ale nigdzie nie mogłem sie doszukać tego jak należy postępować z TPS-em podczas synchronizacji :cry:
  • 0

#4 benywariat

benywariat

    forumowy bajkopisarz

  • Klubowicz PBC
  • 735 postów
  • Wiek: 36
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:S
  • Rocznik:1998
Garaż Mój Garaż

Napisano 20 styczeń 2013 - 19:41

juz ci odpowiedzialem :D
  • 0

#5 ex_Bandyta66

ex_Bandyta66
  • Autor tematu
  • Gość

Napisano 20 styczeń 2013 - 19:48

Wielkie dzięki ;) Właśnie nie byłem pewien czy zostawić podpięty, czy odłączony. Serwisówkę już pobrałem, także mam podstawy do dalszych czynności serwisowych, jedynie to ten TPS mnie nurtował ;)
  • 0

#6 ex_perek1983

ex_perek1983
  • Autor tematu
  • Gość

Napisano 24 luty 2013 - 12:30

witam wszystkich motorowcow
matm zapytanko mama suzuki gsf 600N i1995 ostatnio wyregulowalem zawory ,nastepnie przystapilem do synchronizacji gaznikow ,ale wystapil maly problem na pierwszym gazniku z lewej strony pokazuje mi za male wskazanie , a na innych wszystko ok
gazniki byly czyszczone i sa sprawne,dysze zostaly wkrecone tak samo,zawory staralem sie robic bardzo dokladnie
  • 0

#7 ex_flonder753

ex_flonder753
  • Autor tematu
  • Gość

Napisano 24 luty 2013 - 12:36

Przywitaj się tak jak należy, później użyj wyszukiwarki a jak nic nie znajdziesz to załóż temat w odpowiednim dziale i dobrze go o taguj :oczy: Bo polecą koty z naleśnikami :zeby:
  • 0

#8 ex_perek1983

ex_perek1983
  • Autor tematu
  • Gość

Napisano 24 luty 2013 - 12:41

ok dzieki za rade
  • 0

#9 JastrząbTS

JastrząbTS

    Pogromca Głupoty :)

  • PBC VIP
  • 1805 postów
  • Wiek: 32
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice KALISZ
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF1200
  • Typ:S
  • Rocznik:2002
Garaż Mój Garaż

Napisano 24 luty 2013 - 13:06

http://polishbanditc...zadek-na-forum/
Kolego nei zakladaj tematu w dziale przywitalnia, wyżej masz podany link zapoznaj sie :)
Przywitanie czytałem :)
Na forum wystarczy neiraz posiedzieć i poszukać,w powyższym linku masz podane wszystko co powinienes wiedzieć pozdrawiam
P.S. Ale wtopa :D
  • 0

#10 Spencer

Spencer

    nauka jazdy

  • Klubowicz PBC
  • 171 postów
  • Wiek: 23
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:N
  • Rocznik:2002

Napisano 19 marzec 2013 - 21:17

Witam.

Mam pytanie bo robiłem synchronizację ale nie mogę ustawić zegarów bo obroty strasznie skaczą bo sam sobie dodaje i ujmuje gazu. Co do synchronizacji gaźników, czy można ją robić używając do tego baku ? jeżeli tak to muszę załatwić sobie trójnik żeby jeden przewód podciśnienia dać do zegara a drugi do zbiornika? bo jak nie dam podcienienia do zbiornika to mnie wam że paliwo nie będzie leciało na "on" czy "rezerwie" i przez to przypuszczam bardzo falują mi obroty bo paliwo może na początku być w gaźnikach jak jest rozgrzany a później jak odepnę od zbiornika i dam do zegara to reszta się wypali i nie dostarcza paliwa do gaźników. Mam rację ?

No chyba że można robić synchronizację na pozycji PRI ? na PRI z tego co pamiętam było wszystko ok, a przy ściągniętym podciśnieniu ze zbiornika i włożonym tylko do zegara rzadko chciał w ogóle odpalić i na full ssaniu był max na 1k obrotów. jest u nas pompa paliwa ;D ?

skład mieszanki raczej dobry bo mam wkręcone tyle co serwisów ka mówi czyli 1 i3/4 obrotu od końca. Wykręcałem nowe świece i jest kawa z mlekiem :P
Dołączona grafika

Bandit 600 02r
  • 0

#11 uk4shr

uk4shr

    kolekcjoner postów

  • Klubowicz PBC
  • 693 postów
  • Wiek: 22
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rębielice Królewskie k.Częstochowy
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Honda
  • Model:inny<600cc
  • Typ:N
  • Rocznik:2000

Napisano 19 marzec 2013 - 21:30

jak chcesz robić synchronizację gaźników za pomocą baku? z tego co mi wiadomo to zegary od synchronizacji czyli wakuometry podłącza się do gaźników(uprzednio trzeba ściągnąć gumowe czarne czopy) i końcówek do synchro powinno być tyle ile gaźników.
Ja przy synchronizacji robię oddzielny zbiornik z paliwem który podwieszam a do niego wkładam wężyk który podłączam bezpośrednio do filtra paliwa i zaciąga sam paliwo

Użytkownik uk4shr edytował ten post 19 marzec 2013 - 21:34

  • 0

#12 Spencer

Spencer

    nauka jazdy

  • Klubowicz PBC
  • 171 postów
  • Wiek: 23
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:N
  • Rocznik:2002

Napisano 19 marzec 2013 - 21:34

zgadza się, ale jeden przewód od gaźnika chyba 3 idzie do kranika w baku który, chyba otwiera w niej membranę i wtedy leci paliwo na rezerwie czy on, a jak nie ma podciśnienia tam, to jak ma otworzyć i lecieć paliwo do moto? a ponoć można robić synchro przy użyciu baku ale wtedy muszę zmienić na pozycję pri żeby paliwo cały czas leciało ?
  • 0

#13 dzikus13

dzikus13

    nauka jazdy

  • Klubowicz PBC
  • 132 postów
  • Wiek: 28
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz - Inowrocław
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:inny 1000cc
  • Typ:S

Napisano 19 marzec 2013 - 21:37

kolego weż nalej sobie do buteli plastkikowej zrób dziurki na końcach i łądnie weżykiem podłacz z gażnikami a nie z bakiem kombinujesz
  • 0

#14 miszi

miszi

    czyściciel kolektorów

  • Klubowicz PBC
  • 1047 postów
  • Wiek: 23
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grajewo/Białystok
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF1200
  • Typ:N
  • Rocznik:1998
Garaż Mój Garaż

Napisano 19 marzec 2013 - 21:38

tak jak uk4shr pisze. Robisz oddzielny zbiornik który podłączasz do moto. Ma działać na zasadzie grawitacji - paliwo samo spływa do gaźników przez przewód
  • 0

#15 sopotnian

sopotnian

    miotacz spamu

  • Klubowicz PBC
  • 398 postów
  • Wiek: 36
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zadupie w okol. Żywca
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:S
  • Rocznik:2002

Napisano 19 marzec 2013 - 21:39

zgadza się, ale jeden przewód od gaźnika chyba 3 idzie do kranika w baku który, chyba otwiera w niej membranę i wtedy leci paliwo na rezerwie czy on, a jak nie ma podciśnienia tam, to jak ma otworzyć i lecieć paliwo do moto? a ponoć można robić synchro przy użyciu baku ale wtedy muszę zmienić na pozycję pri żeby paliwo cały czas leciało ?

Odpowiedź na twoje ptyanie to Tak. I to http://polishbanditc...5966#entry75966 sobie poczytaj.
  • 0

#16 Spencer

Spencer

    nauka jazdy

  • Klubowicz PBC
  • 171 postów
  • Wiek: 23
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:N
  • Rocznik:2002

Napisano 19 marzec 2013 - 21:39

no bo skoro da się przy użyciu baku to po co mam kombinować z jakąś butelką ? czyli mogę dać na PRI i otrzymam taki sam rezultat co z butelką, jeżeli się mylę to proszę o poprawę
  • 0

#17 Amefisto

Amefisto

    El grande Diablo

  • Klubowicz PBC
  • 1003 postów
  • Wiek: 27
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koło, WLKP
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF1200
  • Typ:S
  • Rocznik:2001
Garaż Mój Garaż

Napisano 19 marzec 2013 - 21:48

Oto co musisz zrobić. Gonisz do apteki i kupujesz największą strzykawkę jaką mają, 100-150 ml oraz w motoryzacyjnym kupujesz z metr wężyka przeźroczystego. Potem idziesz do garażu i rozgrzewasz moto. Jak rozgrzejesz dobrze piec, gasisz, zdejmujesz bak. Strzykawkę zawieszasz na jakimś druciku na kierownicy, a wężyk docinasz tak by bez plątania się tało go się podłączyć do filtra paliwa. Wyciągasz tłoczek ze strzykawki i zalewasz beną. W między czasie zdejmujesz z 1 i 2 gaźnika (od lewej) gumowe kapturki z cybantów podciśnienia. Z 3 i 4 zdejmujesz wężyki. Z 3 idzie do paira a z 4 do kranika. Zakładasz odpowiednio na 4 gażniki 4 rurki od waku. Odpalasz i regulujesz. Jak masz wprawę to 50 ml wachy w strzykawce + to co masz w gażnikach wystarczy spokojnie na synchro. Jak robisz 1 raz to kontroluj wachę w strzykawce o dolewaj jak braknie. Patent sprawdzony osobiście. Używania do tego baku nie polecam z prostej przyczyny, łatwo go uszkodzić. Może spaść i się obić. A tak leży sobie grzecznie obok i czeka aż pancio zrobi synchro :)

Ps. Strzykawki nie wyrzucaj. Przyda się przy wymianie płynu hamulcowego ;)
  • 0

#18 uk4shr

uk4shr

    kolekcjoner postów

  • Klubowicz PBC
  • 693 postów
  • Wiek: 22
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rębielice Królewskie k.Częstochowy
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Honda
  • Model:inny<600cc
  • Typ:N
  • Rocznik:2000

Napisano 19 marzec 2013 - 21:57

Nie wiem czy tyle benzyny wystarczy na synchro :P normalnie weź na 3 tam gdzie ściągasz te kapturki to mają iść wężyki i na 4 też ma iść wężyk przecież synchronizujesz 4 gaźniki a nie tylko 3? podciśnienie ma iśc do każdego z czterech wężyków w wakuometrze, paliwo podłącz normalnie pod filtr paliwa bądź jeśli go nie masz to bezpośrednio do gaźników a paliwo sam będzie ciągnął tylko uwieś zbiornik z paliwem wyżej niż gaźniki
  • 0

#19 Spencer

Spencer

    nauka jazdy

  • Klubowicz PBC
  • 171 postów
  • Wiek: 23
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Suzuki
  • Model:GSF600
  • Typ:N
  • Rocznik:2002

Napisano 19 marzec 2013 - 22:08

Dobra dzięki za rady z synchronizacją gaźników, wiem na czym to polega i ile ma być waku, wężyków itp., zrobię po waszemu z osobnym zbiornikiem.
A temat głównie był po to zakładany żeby dowiedzieć się czemu falowały mi obroty i czy można robić synchro na pozycji PRI. Tak więc dziękuje za wszelkie rady.

A co do manometrów że są one do mierzenia ciśnienia a waku do podciśnienia to manumetrem w ogóle nie ustawi czy będzie to dużo mniej dokładne ?
I w moim przypadku jak kupiłem moto podciśnienie z 3 gaźnika szło do kranika, ma to jakieś znaczenie ? Bo piszecie że z 4 powinno iść, zresztą w serwisów ce też tak widziałem na foto.
  • 0

#20 uk4shr

uk4shr

    kolekcjoner postów

  • Klubowicz PBC
  • 693 postów
  • Wiek: 22
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rębielice Królewskie k.Częstochowy
  • Miejsce:kierowca
  • Marka:Honda
  • Model:inny<600cc
  • Typ:N
  • Rocznik:2000

Napisano 19 marzec 2013 - 22:13

pozycja PRI to zalewanie gaźników przydatne przy odpalaniu np po zimie lub dłuższym postoju, ja nie polecałbym na takim ustawieniu jeździć czy synchronizować ale może wypowiedzą się bardziej doświadczeni w temacie? falować obroty mogą od złego synchro ale jeśli falują delikatnie to olejaki tak mają ale bez przesady że będzie skakać z 1tys na 2, u mnie po regulacji zaworów i regulacji wraz z synchro gaźników jest minimalne odchylenie o wartości ok 100 obrotów i bardziej ustawić się już nie da
  • 1



Tematy z jednym lub większą ilością tych samych słów kluczowych: gaźniki, synchronizacja, regulacja, serwis

Font:
Arial | Calibri | Lucida Console | Verdana
 
Font Size:
9px | 10px | 11px | 12px | 10pt | 12pt
 
Color: