Skocz do zawartości
WITAMY NA NOWYM FORUM! KLIKNIJ TU PO INSTRUKCJE OBSŁUGI! Czytaj więcej.. ×
Powiadomienia e-mail Czytaj więcej.. ×

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Jak już widać było kiedyś w galerii w tym roku wygrzebałem WSKę 125 z 1977r, moto na którym nauczyłem się jeździć mając może ok 5 lat ( jeździłem bez siedzenia żeby dostać nogami do biegów i hamulca a żeby się zatrzymać musiałem mieć coś do podparcia albo ktoś mnie musiał złapać :) ) - potem był okres podstawówki / gimnazjum gdzie służyła niestety np do jazdy po lesie... a teraz przyszła pora na jej drugą młodość... 

thumb_ihost_1467752016__1.jpg

thumb_ihost_1467752043__2.jpg

thumb_ihost_1467752070__3.jpg

 

Plan - nowy czarny lakier + szparunki i logo jak w oryginale, przegląd silnika, nowe łożyska, opony, rejestracja i ogólnie przywrócenie jej blasku... Planowany termin był na jesień.... Ale dzisiaj po pracy potrzebowałem odreagować w garażu... poszedłem na chwilę i efektem tego jest : 

 

thumb_ihost_1467752126__4.jpg

 

thumb_ihost_1467752269__7.jpg

 

thumb_ihost_1467752306__8.jpg

 

thumb_ihost_1467752328__9.jpg

 

miało być tylko przeglądnięcie co trzeba zamówić a wyszło jak wyszło :)

 

Będzie zrobione wszystko co należy :

- lakier

- przegląd silnika

- nowa elektryka

- nowe łożyska itp

- rejestacja

- nowy pokrowiec siedzenia

- chyba muszę kupić nowy wydech bo ten się rozleciał w środku, nowe kolanko bo na tym wychodzą wżery

 

 

Teraz parę dylematów -

- moto jest wyrejestrowane - chce i mogę zarejestrować ale muszę mieć rzeczoznawcę, a jak już będzie to mam wybór czy zarejestrować jako zabytek czy jako unikat (żółta lub biała tablica)... Wiem że to jeszcze nie aż taki zabytek ale w sumie żółta tablica lepiej się prezentuje, minusy - w razie czego wszystko trzeba zgłaszać (uszkodzenie itp, sprzedaż - nie planuję) , 

- felgi muszę albo pomalować albo zamówić obręcze w chromie - muszę ogarnąć kogoś kto mi zajmie się złożeniem szprych i podjąć decyzję czy malować proszkowo to co mam czy kupić obręcze chromowane ( tylko pytanie jakiej jakości są te nowe obręcze sprzedawane w internecie - ktoś miał może kontakt?) piasty pewno pójdą do szkiełkowania albo wyczyszczę je domowymi sposobami

- Wska w oryginale nie miała kierunkowskazów - ale są do kupienia i zastanawiam się czy je zamontować czy zostawić bez? 

- widziałem na innych forach że można założyć zapłon CDI, pamiętam że czasem były problemy z cewkami, kondensatorami itp, też się zastanawiam czy jest sens to zmieniać. 

 

Z czasem będę uzupełniał temat, wszystko zależy jak będę dysponował wolnym czasem ale wszystkie sugestie, pomysły itp mile widziane. PS. wiem to tylko WSKa a nie JAWA 350TS czy Junak, ale od nowości jest w domu i zasługuje na drugą młodość :)'

 

edit: Dzień 2:

Kolejny raz relaks po pracy wskazany, kolejne 2h w garażu: 

thumb_ihost_1467837577__wsk1.jpg

thumb_ihost_1467837679__wsk3.jpg

 

znaleziony kanał na YT gdzie jest trochę przydatnych informacji: https://www.youtube.com/channel/UCYXa4ohLcKztnrC_AX3wtow/videos

 

mam nadzieję że mój nie będzie chory :

:D

 

CDN. 

Edytowane przez Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest TYLKO WSKa, to AŻ WSK ;)

Rób sprzęta od podstaw, skoro nie masz napinki czasowej, a na pewno będziesz mega zadowolony i usatysfakcjonowany. 

Zacznij od piaskowania, bo na pewno ząb czasu odcisnął już swoje, i pasowałoby mieś solidną bazę pod nowiutki lakier :)

Dylemat z zapłonem zostaw sobie na za kilka miesięcy, teraz sobie tym nie zaprzątaj głowy. Rozbierz, dopieść, złóż, odpal, a dopiero potem kombinuj nad tuningiem. W każdym razie śledzę temat i życzę powodzenia, bo inicjatywa piękna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zarejestrować na zabytek (żółte) - spokój z przeglądami, ubezpieczenie oc jak będzie trzeba,

2. Felgi jeśli są proste to najlepiej pochromować te co były (poszukać dobrego galwanizera). Te nowe to już nie to samo. Można stare pomalować na czarno, też będzie ok - jak pisałeś najlepiej w proszku,

3. Bez kierunków - rączka w lewo, rączka w prawo i wioooo  :zeby:  (taki mamy klimat, panie),

4. Zapłon też zostaw w oryginale - ustawienie proste jak chuj murzyna :zeby:  Przynajmniej czasami pobawisz się ze szczelinomierzem.

 

Powodzenia w odnawianiu :oki:  :oki:  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsk jest świetna , pamiętam jak za szczeniaka próbowałem z korków od wina regenerować tarcze sprzęgłowe.

jeżeli potrzebujesz kontakt do sklepu z częściami to polecam http://www.arimot.pl/,

Edytowane przez wydech
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolejny miłośnik PRLu :) 

Kiedy moto było wyrejestrowane? Do 96 można było wyrejestrowywać i rejestrować ponownie.

Felgi maluj w oryginał- popielaty. Chromowanie felg zje cię cenowo, nowe są raczej niskiej jakości.

Kierunki i CDI wg mnie tylko jeśli masz zamiar sporo tym jeździć, inaczej trochę bez sensu.

A lakier jeśli się da zostaw w oryginale, ewentualnie przepoleruj- chyba że chcesz mieć połysk to wtedy tylko malowanie.

Tu masz niezłe forum, znajdziesz tam wszystko do WSKi http://www.wueska.pl/index.php

A sklep z prawie wszystkimi gratami http://www.skuterdebica.hg.pl/index.php?p=wsk

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie. Wyrejestrowana byla koncem lat 80 lub poczatek 90. Dowod albo zostal u nich albo zgubiony- mam tylko kwity ubezpieczenia i poprzedni dowod. Pytalem w firmie ktora sie zajmuje rejestracja oraz Pani ktora niedawno skonczyla prace w starostwie - podobno teraz mozna ponownie zarejestrowac mozna tylko sprzety rolnocze a motocykle i samochody jedynie z opinia rzeczoznawcy :( co do lakieru - kiedys jak jeszcze bylem dzieciakiem sie uczylem na niej malowania pistoletem... wiec jestem zmuszony dac jej swiezy blyszczacy lakier z zachowaniem oryginalnych szparunkow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się da to maluj proszkowo ramę na pewno.

Rejestruj na białe tablice. Na zabytek to tak jakbyś oddał moto na skarb państwa. Moto nigdy już nie będzie twoje do końca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrezygnuje z proszkowego- byl taki plan na poczatku ale po rozmowie ze znajomym lakiernikiem doszlismy do wniosku ze lepiej dobry lakier potem szparunki a potem bezbarwny na calosc. Proszkowo pewno pojda felgi i moze nowe szprychy. Moze rama tez proszkowo. Kiedys slyszalem ze zbiornik paliwa sie zdeformowal po piaskowaniu i proszkowym lakierowaniu... ale tak jak mowie - nic jeszcze nie jest zdecydowane na 100% dlatego czekam na Wasze opinie i podpowiedzi, potem pozbieram wszystkie opinie i podejme ostateczne decyzje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama, koła, błotniki w proszek. Boczki i bak w zwykły lakier. Proszkowy nie wygląda tak ładnie jak malowany tradycyjnie choć jest wytrzymalszy. Jak ktoś umie piaskować to nic ci z blachami nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat, będę śledził.

Ja bym nie montował kierunków i CDI. Co oryginał to oryginał.

Co do blachy to ja bym na żółtą zarejestrował (jak ktoś wyżej napisał: OC kiedy chcesz i wiekuisty przegląd oraz prestiż), ale do końca nie wiem o co chodzi z tymi unikatami na białych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że jak masz pojazd wyrejestrowany, to aby go ponownie zarejestrować musi być zabytkowy albo uznany za unikatowy przez rzeczoznawcę... Ot takie głupie prawo... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

następna dawka materiału z sobotniej pracy :

wahacz i wszystko z ramy już zdemontowane :

thumb_ihost_1468101649__11.jpg

 

rozebrane zawieszenie przód : 

thumb_ihost_1468101722__14.jpg

 

próba ogarnięcia chromu:

ramka lampy przed czyszczeniem : 

thumb_ihost_1468101771__12.jpg

po czyszczeniu tak z grubsza: 

thumb_ihost_1468101815__13.jpg

lagi przed: 

thumb_ihost_1468101852__16.jpg

lagi po próbie czy da się to wyczyścić: 

thumb_ihost_1468101887__17.jpg

 

i tutaj zastanawiam się nad oddaniem do chromowania... O ile zabrudzenia itp jestem w stanie wyczyścić to efektu lustra i tak nie osiągnę... i od strony koła przy osi mam lekkie wżery, muszę znaleźć jakąś firmę robiącą chrom / nikiem i podjechać zapytać jak to widzą... Przy okazji bym zapytał o cenę zrobienia obręczy kół. 

 

Poza tym rozebrana instalacja elektryczna, licznik , sprawdzone czujniki, napęd licznika. Sam licznik jest do naprawy  / wymiany. Ciężko kupić jakiś w ładnym stanie dlatego zastanawiam się czy da się ten naprawić. 

Zostało wyprasować łożyska i można organizować lakierowanie chyba.

Dodatkowo zrobiona dość długa lista rzeczy do kupienia żeby wszystko fajnie poskładać....

Edytowane przez darekb1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna firma ktrora sie zna w polszy to Bankowscy z wawy, cala reszta to tandeciarze. I pamietaj kolanka z tlumikami felgi i szprychy maja byc nowe to pierwsza zasada ktora Cie odrozni od innych "specow" ktorzy probuja zrobic nowke sztuke srebrzanka za 5 zł. Nie spierdol tego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zarejestrować na zabytek (żółte) - spokój z przeglądami, ubezpieczenie oc jak będzie trzeba,

2. Felgi jeśli są proste to najlepiej pochromować te co były (poszukać dobrego galwanizera). Te nowe to już nie to samo. Można stare pomalować na czarno, też będzie ok - jak pisałeś najlepiej w proszku,

3. Bez kierunków - rączka w lewo, rączka w prawo i wioooo  :zeby:  (taki mamy klimat, panie),

4. Zapłon też zostaw w oryginale - ustawienie proste jak chuj murzyna :zeby:  Przynajmniej czasami pobawisz się ze szczelinomierzem.

 

Powodzenia w odnawianiu :oki:  :oki:  

z zabytkami nie jest tak pieknie, jak sie wydaje. masz konserwator zabytkow na glowie a on wskazuje metody naprawy, wynaza zgodze na sprzedaz pojazdu, lub wywuz za granice. warunkiem uzyskania "żółtych tablic" jest stopien originalści pojazdu.

wspominałem o kosztach?

opinia kosztuje 200zl (w moim wypadku)

rejestracja ogolem to kolejne 200zl

ubezpieczenie 27zl 

zabytek to dodatkowe koszta np: biala karta pojazdu

jesli nie masz dowodu rejestracyjnego to zostaje rejestracja jako zebytek, lub przeszczep ramy na cos z papierami

 

 

Jedyna firma ktrora sie zna w polszy to Bankowscy z wawy, cala reszta to tandeciarze. I pamietaj kolanka z tlumikami felgi i szprychy maja byc nowe to pierwsza zasada ktora Cie odrozni od innych "specow" ktorzy probuja zrobic nowke sztuke srebrzanka za 5 zł. Nie spierdol tego 

o co chodzi z tymi szprychami? tanie chinskie nijak maja sie do oryginalnych, a takie w poruwnywalnej jakiosci to wydatek wyższy niz odnowienie starych nie uszkodzonych.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grand chyba pomylilo ci sie z felgami, ze szprychami nie ma zadnych problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cirus- a dlaczego sugerujesz kupno nowych obręczy zamiast malowanie starych? Nowe na allegro mają strasznie niską cenę jak za chrom - niby stalowe i chromowane za 80 zł... może być kiepsko z jakością chyba... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nowe to nowe jezeli chodzi o chromowane to warto takie kupic tylko nie te za 80 zł bo to chinska plastelina spawana lutownica chyba ze dany model nie przewidywal chrom u to moza wypiaskowac i proszkowo ogarnac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie :D większość jest tych za 80... a potem długo długo nic ... a moje były od początku lakierowane (moto od nowości jest w domu - kupił go ojciec jako nowe) - więc wiem że nie było na nich chromu, i chyba przy tym zostanę... czyli nowe szprychy, proszek na obręcz i szkiełkowanie piast. Aluminiowe piasty po szkiełkowaniu malować czymś lub zabezpieczać czy tylko poskładać i będzie ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem na zamowienie obrecze alboa sciagalem z czech, jak byly malowane to problem z glowy, piasty zostawic i niczym nie malowac

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grand chyba pomylilo ci sie z felgami, ze szprychami nie ma zadnych problemow

:oki:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszła dostawa 1 części nowości :

thumb_ihost_1468683515__19.jpg

a ja odwiozłem przygotowane elementy część do malowania proszkowego a reszta samo piaskowanie, mam nadzieję że będzie wszystko ok :D

thumb_ihost_1468683548__18.jpg

Dodatkowo dziś rozebrany silnik :) i teraz podejrzewam będzie zwolnienie tempa z powodu zapowiadającego się braku czasu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych zdj :)

cylinder przed szkiełkowaniem : 

thumb_ihost_1469283705__cyl1.jpg

po:

thumb_ihost_1469283795__cyl2.jpg

thumb_ihost_1469283824__cyl3.jpg

thumb_ihost_1469283845__cyl4.jpg

 

Cylinder jest żeliwny, musiałem go więc pomalować : 

thumb_ihost_1469283870__cyl5.jpg

 

Teraz może ktoś podpowie : cylinder żeliwny jest już pomalowany, zastanawiam się nad głowicą - jest alu i ładnie wyszła, jeszcze nie pomalowałem ale zastanawiam się jak będzie się zachowywać alu, nie będzie się utleniać? Boje się ze nie wyjdzie fajny efekt po malowaniu albo że będzie się łuszczyć czy coś, a jak nie pomaluje to znów że utleni się albo szybko zabrudzi... 

 

dodatkowo jak mam jakąś wolną chwilę to staram się polerować piasty... tego nie skomentuje :)

Edytowane przez darekb1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cylinder powinien być czarny, głowicy nie maluj bo nic nie będzie się z nią dziać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze czesto byl czarny. Podobno jak ten byl nowy to byl srebrny. Zastanawialem sie wlasnie miedzy czarnym a srebrnym ale na razie zdecydowalem sie na srebrny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.