Skocz do zawartości

Szeroka Kiera, Wymiana Oleju W Lagach Itp


Gość kadela
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Elooo bandziory,

jako że nadchodzi zima to postanowiłem coś zmienić w moto :P

1 .Chcę dać szeroką kierownicę i tutaj nadchodzi pytanie ile kosztuje taka..

albo czy ktoś ma na sprzedaż ? i czy można malować kierownice ?

2. Wymiana oleju w lagach, jaki kupić olej ? ile wlać na jedną lagę no

i jak to zrobić

3. Siedzenie mi pęka i pojawia się opcja tego za 250 bodajże z allegro, czy

też samemu jakoś je obić czy jak ?

4. Chcę odnowić polerkę felg, jakim sposobem najlepiej ?

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. od stówy w górę

2. Olej 15W - musisz mieć nieco ponad litr

3. skaj i zszywacz tapierski i da sie zrobić

4.poszukaj na necie - masz mnóstwo temat - także na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szerokiej kiery-seryjna kierownica ma takie dziurki nawiercone zeby sie przełaczniki nie przesuwały i nie obracały czy na akcesoryjnych kierach tez sa te dziurki czy trzeba samemu nawiercac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szerokiej kiery-seryjna kierownica ma takie dziurki nawiercone zeby sie przełaczniki nie przesuwały i nie obracały czy na akcesoryjnych kierach tez sa te dziurki czy trzeba samemu nawiercac?

 

Samemu się nawierca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szeroką i polecam, olej w lagach też planuje wymienić ale muszę się uśmiechnąć do Obiego o jakąś fotorelacje :D

poszukaj dobrze na forum a znajdziesz fotorelację jak wymienić olej w lagach Vitold pisał jak to zrobić i dał zdjęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20W jest zdecydowanie za twardym olejem do bandziora, 15W do pierwszej generacji jest w sam raz, do drugiej wg niektórych jest za twarde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawda. Swojego odrazu zalałem 20 i tylko na 20 tak prymitywna zawiecha jak w B12 daje poczucie że pracuje tak jak powinna .Jeżdze na 20 więc chyba mam jakąs podstawe do oceny . O żadnym zamulaniu nie ma mowy .Zresztą wszyscy którzy decydują się na 20 bandycie już nigdy nie wracają do 15 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zawieszenie mniej gwałtownie reaguje na zmiane obciążenia przy np awaryjnym albo agresywnym hamowaniu .Nie ma prawa zaistnieć efekt nurkowania nawet przy już nie pierwszej jakości spreżynach nie ma mowy o dobijaniu .Nieco wolniej zawieszenie powraca z pozycji "spoczynkowej" przy gwałtownym zachowaniu .Pozatym najważniejsze duzo lepiej "czuje" się przód.Motocykl pewniej się prowadzi,lepiej wchodzi w zakręty i nie zachowuje się nerwowo przy np awaryjnym dochamowywaniu na winku lepiej pokonuję poprzeczne nierówności i prowadzi na wprost . Pozwala na bardziej "sportową" jazde .Nie wspomne już odciążeniu nadgarstwków przy jeżdzeniu i hamowaniu z pasażerem .Generalnie usztywnia to cały układ .Minus oczywiście to że jest sztywniej oraz to że trzeba się przyzwyczaić trochę ponieważ inaczej zachwouje się na np hamowaniu na mokrym .

Ja do tego mam jeszcze progresywne spreżyny i tył od GSXR ale już sama wymian oleju na gęsty przynosi efekt in plus.

Oczywiście nie namawiam ale u mnie sprawdza się to idealnie i nie wyobrażam sobie tak cieżkiego motocykla jak mój B12 plus moje 100 kg człowieka aby w lagach był inny olej niż jest . Jako ciekawostke dodam że pod koniec lat 90 nawet super pro zawodnicy startujący w poliach cup etc lali do lag olej ....hipol .Przetestowałem to w swoim SRADZie i faktycznie to się sprawdza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm może u Ciebie to tak dobrze gra, bo masz zmienione sprężyny do tego?

Ja w Inazumiem mam 15w i powiem, że przy naszych dziurawych drogach wydaje mi się czasem, że jest za dużo kompresji i odbicia- potrafi ostro wytrząść na niedużych, ale naćkanych nierównościach. Czasem zawias wyraźnie nie wraca tak szybko jak powinien i powoduje to nerwowe prowadzenie na nierównej drodze w zakręcie - a takich mamy sporo.

Fakt przy hamowaniu jest znacznie lepiej niż przed wymianą.

O prowadzeniu w szybkich zakrętach się nie wypowiadam, bo za cienka dupa jestem, żeby cokolwiek powiedzieć.

 

A zawiecha w tych motocyklach jest wybitnie prymitywna - tłumik oparty o durszlak, bez możliwości żadnej regulacji, dlatego wydaje mi się, że olej 20w to za dużo, bo robi nam przetłumioną charakterystykę zarówno na kompresji i odbiciu (wg mnie na 15w da radę już to odczuć). Ideałem była by regulacja odbicia, kompresji wolnej i szybkiej:)

 

 

Ps. Ja zalawełam widelec Motorexem 15w - a wiem, że ten olej jest bardziej lepki od innych 15w. Następnym razem wezmę inny olej - zobaczymy jak wtedy zawieszenie będzie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć tym bardziej iż tu dużo zależy od preferencji tak naprawde . Ja dotąd jeździłem głównie na sprzętach sportowych więc jestem przyzwyczajony do bardziej sztywnych ustawień .To samo tył.Odrazu wywaliłem ori amor i zapakowałem z Gixxery .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujku Dobra Rada, napisz co miales za sprzety.

Jak sie wstydzisz publicznie, to na privie poprosze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kierownicy to chyba kolega Rafix ma do oddania takową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Oleju w lagach.

Wszystko zależy od masy kierowcy i pozycji.Ja osobiście polecam Maksimum 15W i wymianę korków na te od 650.A to czemu zapytacie.

Napisze z doświadczenia.U mnie było 10W.Napięcie sprężyn ustawione na 5 moto prowadziło się neutralnie ale jazda z pasażerem i gwałtowne hamowanie było dość męczące.Próba napięcia bardziej sprężyny powodowało na nierównościach "nerwowość" przodu.Mało wyczuwalne ale bardzo denerwujące.Po zmianie oleju na 15W przy ustawieniu na 5 moto w zakręcie przy nierównościach z pasażerem nie prowadziło się dobrze.Po napięciu na 3 osiągnąłem fajny kompromis.W miarę komfortowo nie za twardo nie za miękko.Ładnie wybiera nierówności i dość stabilnie się prowadzi.NIe ma tendencji do zbyt głębokiego nurkowania.Olej 20 W jest dla twardzieli i na naprawdę równa drogę.Przy naszej nawierzchni dłuższa jazda jest zbyt mecząca.Tylko że...

Ja waże około 65 kg więc z pasażerem niecałe 120.Jeżeli kierowca wazy około 100 kg i do tego jeszcze jazda z pasażerem to na pokładzie mamy około 160 kg a to kolosalna różnica dla zawieszenia.Wiem też z doświadczenia że na jazdę z pasażerem zawsze przestawiam zawieszenie z tyłu (Napięcie i tłumienie). Przodek na 3 jest OK i solo i w duecie przy oleju 15W.

 

PS.Olej w lagach wymieniamy maksymalnie co 3 lata.Nie rzadziej.Jeżeli jeździmy dużo to zalecam częściej czyli co 2 lata.Unikniemy kłopotu z uszczelniaczami syfem w lagach i dziwnym prowadzeniem.Sama wymiana w miarę świeżego oleju (Nie starszy niż 3lata) to kilkanascie minut roboty czego nie można powiedzieć o wymianie uszczelniaczy gdzie dodatkowo trzeba wymyć całą lagę z pozostałości syfu etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bardziej lepki olej nie pomoże na cięższego jeźdźca. Olejem nie regulujemy twardości. W takim wypadku tylko wymiana sprężyn wchodzi w grę. Na standardowych sprężynach, oleju 20w i masie kierowcy ponad 100kg zawiecha po ugięciu nie będzie praktycznie wracać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Tak czytam i czytam i co raz mniej wiem! Myślałem, że zawsze należy rozebrać całe lagi i wyczyścić przed wymianą oleju, a większość z Was twierdzi, że tylko jak uszczelniacze są do wymiany? Więc jak to w końcu jest?! Wytłumaczcie koledze kompletnie nie technicznemu. :unsure: Dziękuję.

P.S. Ktoś z Krakowa za dobre alko podjąłby się wymiany oleju w lagach, w moim moto? Bo nie wiem czy warto zostawić za wymianę oleju w lagach i ich czyszczenie 300 zł w serwisie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypada tak czy tak przepłukać naftą, ja każdemu polecam rozebrać lagi i wymienić uszczelniacze - przy okazji wiemy że wszystko jest czyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.