Skocz do zawartości

korytarz4
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mówiłem o wierceniu lewym wiertłem z lewymi obrotami.

 

Ruch wiertła wkręcającego się w ukręconą śrubę, jest zgodny z kierunkiem wykręcania śruby.

Jeżeli śruba nie jest zapieczona na amen, to siła skrawająca śrubę przez wiertło jest przeciwstawiana sile tarcia na gwincie w bloku silnika, więc dochodzi do powolnego wykręcania śruby za pomocą wiertarki poprzez większą powierzchnię styku wiertła w śrubie, a osłabienie jej rdzenia wywołuje zapadnięcie uzwojenia do środka.

 

Wiercąc tradycyjnie na prawych obrotach, zwykłymi prawymi wiertłami nic takiego nigdy nie osiągniemy.

 

Z tego też powodu wykrętaki są skręcane w lewą stronę i należy je stosować z lewymi obrotami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radu w weekend się za to zabiorę i dam znać czy coś poszło do przodu ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ja się podepnę pod temat. Mam problem z wykręceniem śrub przy kolektorach... 6 śrub poszło z mniejszymi lub większymi problemami i zostały mi 2szt. Niestety gwint w środku się wyrobił... macie może jakieś opcje jak to odkręcić? Ja myślałem nad opcją taką, żeby naciąć śrubę wzdłuż i płaskim śrubokrętem spróbować odkręcić? Może macie lepszy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się podepnę pod temat. Mam problem z wykręceniem śrub przy kolektorach... 6 śrub poszło z mniejszymi lub większymi problemami i zostały mi 2szt. Niestety gwint w środku się wyrobił... macie może jakieś opcje jak to odkręcić? Ja myślałem nad opcją taką, żeby naciąć śrubę wzdłuż i płaskim śrubokrętem spróbować odkręcić? Może macie lepszy pomysł?

 

Próbowałem naciąć śrubę i nic... kawałek się odłamał pod wpływem większej siły, więc szkoda zachodu. Pozostaje tylko rozwiercanie. Ja sam próbowałem rozwiercić ale moimi wiertłami to mogę deskę przewiercić a nie takie coś ;/ Poza tym oddam raczej silnik do kogoś kto ma większe pojęcie niż ja bo zbyt dużo szkód mogę narobić. (Ja ze swoją śrubą walczyłem 2 tygodnie i zrezygnowałem )

 

 

Powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuścicie rozwiercanie, to ostateczność jak nic innego nie pomoże - nabijamy torxy, spline (muszą byc one B. Dobrej jakości), spawamy ale nie wiercimy, możemy nawet użyć przecinaka, ale nie wiercimy, nie, nie i jeszcze raz nie - ciąć też nie tniemy, śrub od kolektora nie wolno nam nawet nacinać - wtedy tylko pogorszymy sytuacje - a przede wszystkim - podchodzimy tylko z PORZADNYMI narzędziami - zwykłe gięte imbusy wywalamy odrazu w kąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jedną śrubę nabiłem torxa i poszła, ale z problemami bo wuchta rdzy tam była (użyłem rady kolegi jab2 odkręcaj i przykręcaj i lej WD40 :D), niestety do drugiej muszę przyspawać jakąś śrubę i skontrować dwoma nakrętkami i odkręcać... Spawać nie umiem ale na przeciwko mojego domu jest mechanik samochodowy wiec on ma odpowiedni sprzęt :P Niby wydaje się to proste a odkręcanie tych śrub to ciężka praca... Zauważyłem, że po wyciągnięciu śrub są one zapieczone więc przed wkręceniem nowych będę leciał każdą dziurę na nowo gwintownikiem, żeby ładne i proste gwinty były ;) No i oczywiście pasta miedziana do środka, żeby w przyszłości nie mieć takich problemów...

 

DODAM TYLKO, ŻE NIE POLECAM WIERCIĆ BO TE ŚRUBY SĄ TAK TWARDE ŻE WIERTŁO SIĘ PALI! :)

Edytowane przez szala90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepskie wiertło/kiepska wiertarka/ za duże obroty

 

wiertła kobaltowe kosztują kilkanaście zł/sztukę

obroty najmniejsze

 

wiertarka ręczna zawsze będzie miała bicie na główce - z tym nie wygra

 

śruby 12.x da się wiercić, więc 8.x idą jak przez masło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety kiepskie klucze....

Nawet jak wyglądają na dobre to takie nie są. Komplet porządnych kluczy swoje kosztuje ale zarobia na siebie z każdą odkręconą śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przerobilem ten temat dosyc bolesnie u siebie.Kolega doradzil mi dobrej klasy wykretaki i pewnie byly dobre,tyle ze pekly zaraz przy glowicy w srodku sruby.Moral byl taki ze niczym nie szlo wywiercic otworu w wykretaku.Potem spedzilem 6 godzin na szlifowaniu wiertarka wykretaka sam zamieniajac sie w grzyb atomowy.Teraz juz wiem,ze lepiej wywiercic,nagwintowac,posmarowac smarem miedzianym i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym swoje wykrecil ale tak czytam i czytam i coraz mniejsza mam na to chec.

 

Moze powiedzcie czym sie do tych srub zabrac- jakim imbusem zeby ograniczyc szanse na takie meczarnie jak koledzy wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam nasadki, coś tego typu + jakaś grzechotka i przedłużka i powinno ruszyć ;)

 

 

nasadka-imbusowa-proxxon-1-2-5mm-23476_0_b.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam takich bitów co się na grzechotkę zakłada, firmy beta. Coś takiego:

 

zestaw-bitow-40czesciowy-imbus-spline-torx-jonnesway.jpg

 

Nigdy nie miałem problemu z żadną śrubą, chyba że już była uszkodzona.

Trzeba przede wszystkim porządnie wkładać klucze w śrubę. Najlepiej to wbić młotkiem. Wydaje mi się, że mało kto ma wyczucie w używaniu kluczy. Jak się czuje, że klucz zaczyna się obracać w śrubie to nie można bezsensownie kręcić, bo potem są takie akcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz sobie klucz ?? utwardzisz odpowiednio ??

 

chyba lepiej żeby klucz był twardszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest sens się bawić w robienie imbusa :D ale powodzenia, i jak zrobisz to daj znać czy zdał egzamin ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie uda ci się zrobić takiego klucza. Jak dasz zbyt twardą stal to pęknie a jak dasz zbyt miękką to się obrobi jak śruba. Nie bez powodu dobre klucze mają cenę jaką mają.

Z drugiej strony nie musisz przecież kupować całego kompletu tylko 1 klucz, a dobry klucz kosztuje ze 20zł więc nie taki majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak jak mowisz jab. Ale satysfakcja z wlasnego wynalazku jest fajna. A co do twardosci. Zmierzyc mozna jaka ma dobry klucz i dorobic sobie kilka roznch na jego podstawie. ALe sie OFFtop sie robi sie wiec juz nie wymyslam :D

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logicsys, hartować będziesz na wskroś czy tylko powierzchniowo. Lepiej zahartować na niższą twardość czy na wyższą i odpuszczać? A może inne sposoby powierzchniowego utwardzania? Jaką stal weźmiesz?

 

Dla 1, 10 czy nawet 1000 kluczy nie opłaca się testować. Nie zrobisz lepszego niż KingTony, Proxxon czy Facom a bit KingTony-ego z 1/2" na jakiegoś hex-a kosztuje 17zł/szt brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proxxon jeśli chodzi o imbusy wcale nie jest t o górna półka - parę już zajechałem :) - jest fakkt mega wygodny, ale do zadań specjalnych się nie nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj po weryfikacji mozliwosci stwierdzam ze macie racje i nie oplaca sie dlubac jednego bita. Mierzylem twardosc imbusa firmy Wera hex- 70 hrc wyszlo- Ja mam mozliwosc co najwyzej 50 hrc osiagnac. wiec nie bede kombinowac ;)

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam,

 

Mam spory problem :( odkręcałem kolektory od silnika i urwała mi się jedna ze śrub zostając w bloku. ;( Potrzebuję pomocy :( sprawa jest dość poważna jak na moje możliwości. Śruba urwała się tak ze zostało jakieś 5 mm, kontra i wykręcanie nie wchodzi w grę (próbowałem), dziś naspawałem nakrętkę i dalej walka... Niestety wciąż ją przegrywam :( Ponieważ to moje pierwsze doświadczenia z motocyklami - proszę o podpowiedź czy łatwiej odkręcić przedni widelec, czy wyjąć silnik - więcej miejsca - może się uda. A może jakieś inne pomysły.

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie i połączenie tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.