Skocz do zawartości

Kontrolka Luzu (Biegu Neutralnego) - Czujnik?


Gość Pilzner
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Masa do światła dl poprowadzenia do instalacji dodatkowej masy - a bądź co bądź reflektor zużywa jej najwięcej. Ja użyłem plecionki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik naprawiony. Głównymi przyczynami był zimny lut ( wydłubałem sylikon i poprawiłem luty), brak sprężynki co skutkowało brakiem masy na czujniku.Dodatkowo przeczyściłem styki w kostce. Czujnik działa więc zaoszczędzone parę złoty.

Diody nie sprawdzałem wiec nie mam zdjęć z tej operacji :)

 

Dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no to ja zacznę od tej kulki, wydaje się, że to najmniej roboty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no to ja zacznę od tej kulki, wydaje się, że to najmniej roboty :P

Mi zeszło się z 3 godziny (niczym nie szło jej wyciągnąć nawet magnez neodymowy nie dawał rady aż w końcu za pomocą kilku domowych kombinacji polegających na zredukowaniu rury odkurzacza do rozmiarów otworu gdzie jest kulka a w zasadzie wałeczek sie udało) dodam jeszcze że poprzedni specjalista który tam grzebał przykręcił czujnik odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie prościej było przechylić moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie prościej było przechylić moto?

tego tez próbowałem ale bez skutku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no to ja zacznę od tej kulki, wydaje się, że to najmniej roboty :P

 

Wydaje mi się, że u Ciebie ten czujnik może być trochę inny niż u kolegi terni. Takie wnioski nasunęły mi się już w tym poście.

(...) czujnik funkcjonuje nawet po odkręceniu od bloku silnika, więc masa podawana na silnik nie ma tu znaczenia

 

 

Ja kilka dni temu zamówiłem nowy czujnik. Niedługo odbiorę i zamontuję. Potestuję i zobaczę czy to to!

 

2012/03/19: Czunik już zmieniony. Póki co nie było jeszcze jazdy, ale na postoju działa bez zarzutu. Co prawda ten wymontowany z motocykla też teraz działał bez zarzutu i pomimo zagrzania motocykla (usterka wystepowała najczęściej po rozgrzaniu) nie wykazywał nieprawidłowości... Ale tak już było wcześniej, raz działał, raz nie...

Gdyby ktoś potrzebował używany, chyba nie całkiem jeszcze zepsuty czujnik, to służę uprzejmie. Ja go rozebrałem, posprawdzałem oraz poprawiłem luty i ponownie złożyłem zalewając oczywiście wszystko silikonem, niestety te zabiegi nic nie dały. Ale może ktoś będzie miał więcej szczęścia. Prześlę na własny koszt - niech stracę... ;)

Edytowane przez Pilzner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

A mam jeszcze jedno pytanie czy po odkręceniu czujnika powinien wyciekać olej ??

 

Też mnie to strasznie ciekawi wie ktoś ?? :zdziwiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze coś tam poleci mi wyciekło w ten sposób ok 50 ml (motor stał na centralce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to strasznie ciekawi wie ktoś ?? :zdziwiony:

 

To zależy który rocznik. W mojej wersji 650 z 2008 roku, wymiana odbyła się bez pochylania motocykla. Czujnik jest na tyle wysoko, że po jego odkręceniu nic nie cieknie.

Tam gdzie czujnik jest starego typu (ten ze sprężynką) może coś się lać... Przy czujnikach bez sprężynki jest łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pilzner, czy po wymianie czujnika usterka zniknęła? Mam identyczny problem jak Ty, walczyłem z tym przez parę dni na jesieni, nie osiągnąłem nic. Pomimo zmiany czujnika - ale na używany. Mam identyczne objawy co Ty, czasami jeszcze kontrolna potrafi jarzyć - czyli ewidentnie coś nie styka.

 

wrzucam N - kontrolka świeci ok

wrzucam N - kontrolka jarzy

wrzucam N - kontrolka nie świeci.

 

Dwa ostatnie przypadki dzieją się za zimnym moto i na ciepłym - z tym że na ciepłym występują częściej. Każdorazowo kiedy nie świeci lub jarzy rozłożenie nóżki bocznej zapala kontrolkę.

 

Dobry jestem z elektryki ale odpadłem przy tym - prześledziłem całą drogę prądu w tym układzie i nie ma tam żadnej filozofii a usterki nie mogę naprawić. Naprawiłeś to? Pozdro

Edytowane przez tomciar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muszę powiedzieć że zadanie wykonane ale nie bez przygód. Wyleciało oleju około 250/300 ml. Robiłem to niestety 2 razy. Za 1 razem nie przyłożyłem się zbyt dokładnie i wlutowując gwoździe i powstał mi później przeciek. Wymieniłem to na małe śrubki wkręcając je w wywiercone otwory i muszę powiedzieć są o niebo lepsze nisz gwoździe. Trzymają się na miejscy bardzo pewnie i solidnie co uniemożliwia wydostanie się oleju. Teraz wszystko działa super i alejek już nie kapie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomciar a nie miałeś nigdy tak że nóżkę rozłożyłeś a moto zgasło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje tomciar rozgrzebać silikon w czujniku i nie odkręcając go pociągnąć nowe kabelki do tej białej kostki pod zicem (siedzeniem). Jeżeli będzie się działo to samo znaczy że problem leży gdzieś dalej. W samym czujniku nie ma się co tam zepsuć. Może kable masz nie teges.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc :) po dogłębnym zbadaniu problemu powodem takiej usterki jest uszkodzony czujnik luzu. Uszkodzony od strony "wewnętrznej" czyli właściwie nienaprawialny. W samym czujniku nie styka masa (jest tam taka blaszka łącząca konektory) i jeśli podamy mase z nóżki bocznej to kontrolka się załącza. Nowy czujnik bardzo drogi, używka jak sie trafi, nie ma na to sposobu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sposób i można to naprawić, rozwiercić i dac nowy bolec w zasadzie tak jak byś przerabiał pod wyświetlacz biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomciar, przepraszam, że odpisuję dopiero teraz... U mnie po wymianie czujnika wszystko jest OK.

 

Po raz kolejny wszystkim przypominam, że w modelach 2008 ten czujnik ma trochę inną konstrukcję niż w starszych egzemplarzach. Pisanie, że w czujniku nie ma sie co popsuć wprowadza w błąd. Naprawa poprzez wlutowywanie bolców czy innych gwoździ nie dotyczy tego czujnika.

Ja u siebie odgrzebywałem silikon, mierzyłem i poprawiałem luty. Nic to nie dało. Uszkodzenie jest mechaniczne, czujnik po prostu jaby się wycierał i nie działa precyzyjnie.

 

U mnie sprawę rozwiązała wymiana czujnika na nowy, niestety koszt nowego to prawie 350 złotych.

Edytowane przez Pilzner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 2007 i 2008 to to samo, czy 2007 jest jeszcze spójny z olejakiem 2006?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 2007 i 2008 to to samo, czy 2007 jest jeszcze spójny z olejakiem 2006?

 

Problem który miał Pilzner i ja dotyczy wodniaków K7, K8. Ja zaryzykowałem i po raz drugi kupiłem używkę za 35 zł :D (ja kupiłem z suzuki gsr 600 z 2006 - pasuje) i wszystko teraz w porządku. Kontrolna luzu u nas działa na zasadzie podania masy - masa nie była podawana przez czujnik lub była podawana w ograniczony sposób (wytarte styki - kontrolka albo nie świeciła albo żarzyła w moim przypadku). Rozłożenie nóżki bocznej podawało masę i wtedy się zapalała (wspólny układ). A moto nie gasnął pomimo że kontrolka nie świeciła (choć był na luzie) dlatego iż czujnik luzu ma osobny pin który podaje sygnał do sterownika silnika (i tu czujnik sygnał podawał prawidłowo). Jedna rzeczy tylko mi nie pasuje - takie objawy nie powinny się zdarzyć w moto o przebiegu 8000km... A tyle miał na zegarach jak kupowałem i widziałem że z tą kontrolką coś nie tak, handlarz wcisnął mi że to wystarczy popsikać WD40 czujnik stopki... Ehh całe życie się człowiek uczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana nastapiła przy przebiegu 19767km, ale problem pojawił się na chwilę już na początku ubiegłego sezonu i utrwalił pod jego koniec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje wyczucie to jest wada konstrukcyjna, element się nagrzewa i chłodzi i luty szlag trafia niezależnie od przebiegu, a pewnie zależnie od różnicy temperatur. Czyli jak się jeździ tylko w 20stopni+ problem występuje później, a jak się jeździ w 2 stopnie i parkuje na powietrzu, to grzanie i chłodzenie robią swoje.

 

I teraz pytanie do elektroników, czy mnie się wydaje, czy są jakieś stopy cyny "wysokotemperaturowe"?

Bo przyszło mi do głowy, żeby to rozdłubać i zlutować czymś co nie mięknie w 105 stopniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zacząć szukanie jeśli neutral działa, ale tylko jak silnik jest zimny? Działa zawsze, póki silnik nie złapie temperatury, domyślam się, że gdyby to była dioda to nie działałby w ogóle, ale może się mylę? Tak kupiłem, w sumie nie przeszkadza mi to w jeździe ale nie mogę odpalić ciepłego moto jeśli stoi na kosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje wyczucie to jest wada konstrukcyjna, element się nagrzewa i chłodzi i luty szlag trafia niezależnie od przebiegu...

 

W K7 i K8 to raczej nie jest kwestia lutów. Tak jak pisałem kilak razy wcześniej, luty sprawdzałem i z nimi było wszystko w porządku. Niewątpliwie jest to jakaś wada konstrukcyjna, ale mechaniczna. Miałem w ręku czujnik uszkodzony i fabrycznie nowy. Zarówno jeden jak i drugi testowałem po wpięciu w instalacje. Nowy czujnik chodzi wyrażnie sztywniej i można w nim było precyzyjnie znależć taki moment ustawienia, w którym kontrolka N się świeciła. W starym czujniku nie było to już takie łatwe. Czujnik obracał sie bardzo lekko. Można było odnaleźć pozycję, w której kontrolka N sie zapalała, ale było to dość niestabilne i ten luz powodował, że kontrolka migała... Brak było konkretnego przejścia.

 

Moim zdaniem wada polega na tym, że pewne elementy się czujnika lub jego styków się po prostu wycierają. Czujnik dostanie temperatury i rozszerzalność termiczna robi swoje. Coś gdzieś nie styka lub styka niewystarczająco i niestabilnie. i takie sa objawy na początku psucia się tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to strasznie ciekawi wie ktoś ?? :zdziwiony:

 

Tak, jak wyciągniesz czujnik to się olej leje małą strugą stale. B12 - 2005 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.