Skocz do zawartości

Kontrolka Luzu (Biegu Neutralnego) - Czujnik?


Gość Pilzner
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja również dołączyłem do grona osób zmagających się z kontrolką luzu. :zniesmaczony:

Mój problem jest taki iż kontrolka się świeci ale nie tlko na luzie ale również na "dwójce" jeżeli dobrze zrozumiałem wypowiedź kolegi MATI776 to muszę spr czy nie mam zwary na masie tak? Podpowiedzcie jak możecie będę bardzo DZWIĘCZNY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kontrolka "N" swieci po podaniu masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Zakupię wyświetlacz biegów i zrobie całość za 1 razem pozdrawiam dzięki za szybką odpowiedź. :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam,

 

nie znalazłem na forum informacji jak się dobrać do tego czujnika, w sensie jak go wymontować. Problem natrafiłem ze znalezieniem końcówki kabla czujnika i gdzie ona w motocyklu jest umiejscowiona. Dzięki uprzejmości kolegi Pilznera przesyłam jego opis jak czujnik wymontować:

 

Czujnik odkręca się za pomocą imbusów...

1. Najpierw zdejmujesz siedzenie.

2. Odkręcasz i demontujesz plastikową osłonę (chyba czarna we wszystkich motocyklach jest) tuż pod siedzeniem - 1 śruba imbusowa i dwa mocowania na wcisk, które dość łatwo wychodzą. Mowa o osłonie bocznej, po stronie dźwigni zmiany biegów,

3. Pod osłoną odnajdujesz trójkątną kostkę z trzema przewodami (niebieski, różowy albo fioletowy i czarny z szarą pręgą) i ją rozpinasz. Do kostki żeńskiej (z dziurkami) dowiązujesz kawałek sznurka.

4. Odkręcasz i demontujesz srebrną (w jasnych silnikach), plastikową osłonę po lewej stronie motocykla w okolicach przedniego napędu - 3 śruby imbusowe, czujnik jest powyżej łańcucha.

5. Delikatnie wyciągasz kabel idący od czujnika (kabel skręca za radiator i kieruje się pod puszką filtra w górę, pod siedzenie). W miejsce wyciągniętego przewodu wciąga się sznurek, który przyda się do wciągania kabla przy montażu. Odwiązujesz sznurek (bez sznurka też się da, ale tak jest wygodniej i szybciej).

4. Odkręcasz czujnik biegu jałowego - dwie śruby imbusowe.

 

Przy montażu robisz wszystko w odwrotnej kolejności, przywiązując sznurek do kostki i przeciągając kabel w górę na swoje miejsce...

Na forach piszą, żeby motocykl kłaść lub pochylić. Jeśli 650N z 2007 roku to ten sam typ co z 2008 roku (mój egzemplarz), to nie jest to konieczne, bo nic nie wycieka...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam!

I mnie to dopadło :/ Na zimnym ok, na ciepłym nie pali się N....

Może ktoś łopatologicznie napisać jak w GSF1200 k1 dobrać się do czujnika? Wczoraj pełen chęci odkręciłem wszystkie śruby dekla co pod nim jest przednia zębata, odpiąłem przełącznik biegów, wyciągłem czujnik prędkości ale mimo , ze dekiel się ruszał nie chciał wyjść. Pomyślałem, że może najpierw muszę wyciągnąć tłoczek od sprzęgła, ale nie chciał wyjść a za bardzo nic na siłę nie chciałem robić... :/ Poskładałem i dzisiaj może jeszcze raz podejdę do tematu jak pomożecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

I mnie to dopadło :/ Na zimnym ok, na ciepłym nie pali się N....

Może ktoś łopatologicznie napisać jak w GSF1200 k1 dobrać się do czujnika? Wczoraj pełen chęci odkręciłem wszystkie śruby dekla co pod nim jest przednia zębata, odpiąłem przełącznik biegów, wyciągłem czujnik prędkości ale mimo , ze dekiel się ruszał nie chciał wyjść. Pomyślałem, że może najpierw muszę wyciągnąć tłoczek od sprzęgła, ale nie chciał wyjść a za bardzo nic na siłę nie chciałem robić... :/ Poskładałem i dzisiaj może jeszcze raz podejdę do tematu jak pomożecie :)

Na razie zostaw czujnik luzu w spokoju. Często problem w słabej masie, zdubluj masę na ramę i warto zamienić przewód masowy do silnika na miedzianą plecionkę. Powinno pomóc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem masę w kostce gdzie wpina się czujnik i jest mocna wiec winien jest czujnik lub kabel ktory jest częścią czujnika a z tego co tu wyczytałam to pewnie zimne luty łączące czujnik i kable. Tak czy siak musze zdjąć jakoś ten dekiel ;)

 

Wysłane z mojego GT-I8190 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez Dj_Kris007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjecie dekla to chyba najprostsza sprawa w bandziorze :D prostsza niż zmiana oleju :P sprawdż czy nie pominąłeś żadnej śruby jak wszystkie odkręcone to puknij lekko w bok dekla jakimś gumowym młotkiem

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy chyba dałem radę :) zdjąłem dekiel przechyliłem bandziora, żeby olej nie leciał i wyciągłem czujnik. Pojechałem z nim do znajomego dobrego elektronika i za browarka mi sprawdził kable, które były ok i poprawił wszystkie 4 luty pod sylikonem i na koniec zalał klejem z pistoleta... Po złożeniu działa (no ale na zimnym i tak działał), więc zobaczymy po przejechaniu się i rozgrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

mialem tez ten problem w moim wodniaku ,wyjale czujnik i przyczyna jest prosta LUZ NA OSI ,a naprawa jeszcze prostsza,trzeba wydlubac podkladke na osce nastepnie oske pogrubic kawalkiem anteny radiowej chodzi oczywiscie o antene skladana,i spowrotem zaklepac delikatnie,gubi styk dlatego ze jest tam 6 duzych stykow na biegi,i jeden malutki wlasnie od luzu,ja tak zrobilem i dziala jak nalezy,mam nadzieje ze komus pomoglem zaoszczedzic pare zlociszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Panowie dzisiaj to ja proszę o pomoc :) mianowicie mam problem bo nie zapala mi się kontrolka luzu, na bocznej nóżce nie mogę odpalić motocykla, a jak odpalę na złożonej i ją rozłożę to silnik gaśnie. Sprawa jasna - coś z czujnikiem luzu. Zdjąłem dekielek, odkręciłem czujnik i po podaniu mu masy z akumulatora kontrolka się zapala. Po bliższych oględzinach stwierdziłem, że chyba brakuje u mnie dwóch elementów (43 i 45 na schemacie)

0a451c5637f91a28gen.jpg

 

dodam tylko, że silnik był wyciągnięty z ramy i leżał w różnych pozycjach więc teoria mówiąca o tym, że te elementy gdzieś mi po prostu wypadły jest całkiem prawdopodobna. Gdzie tego szukać, albo czym zastąpić?

Edytowane przez miszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z cennikiem w ASO nie powinieneś za te części w sumie zapłacić więcej niż 20 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacja, że też nie pomyślałem o ASO :P

EDIT: tak dla potomnych, w ASO pin kosztuje 9zł, a sprężyna 7zł :)

Edytowane przez miszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Cześć :usmiech:

Szukam czujnika luzu do GSF650 2007 (37730-18H01) i nie mogę nic znaleźć oprócz na zagranicznych stronkach w cenach ~80dolarów+20$ za wysyłkę.

Gdzie jeszcze mogę poszukać? Oczywiście, może być to używka. Olx i allegro przepatrzone, do ASO jeszcze jutro zadzwonię, ale przeczuwam koszt ~400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy do bandita to ciężko będzie znaleźć. Pasuje też od gsxr'a ale potem jest lekki problem z wyświetlaczem biegów, choć Kris_ ma taki co działa chyba ze wszystkim :D a do gsxr'a są już od 100 na allle. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=czujnik+luzu+suzuki&search_scope=category-156&bmatch=s0-mt-0415

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy do bandita to ciężko będzie znaleźć. Pasuje też od gsxr'a ale potem jest lekki problem z wyświetlaczem biegów, choć Kris_ ma taki co działa chyba ze wszystkim :D a do gsxr'a są już od 100 na allle. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=czujnik+luzu+suzuki&search_scope=category-156&bmatch=s0-mt-0415

Wyświetlacz biegów sam sobie projektuje, także różnice w wartościach biegów mogę skorygować. Dla mnie ważniejsze jest, żeby ECU dobrze interpretował te wartości :-).

 

W ASO Rzeszów czujnik kosztuje 351zł. Szukam dalej :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie TRE i czujnik nie będzie mieć znaczenia. Ten od gsxra pokazuje zamiast "1-N-2-3-4-5-6" "2-N-1-6-5-4-3" czyli na 1 i 2 biegu mapa jest ok potem jest teoretycznie trochę różnicy choć ja jej nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie TRE i czujnik nie będzie mieć znaczenia. Ten od gsxra pokazuje zamiast "1-N-2-3-4-5-6" "2-N-1-6-5-4-3" czyli na 1 i 2 biegu mapa jest ok potem jest teoretycznie trochę różnicy choć ja jej nie odczuwam.

 

Ewentualnie wymienić rezystory odpowiadające za napięcia poszczególnych biegów :usmiech: . Muszę to przemyśleć na spokojnie.

 

Bezpieczne Wakacje = 30% rabatu na części... = +-250zł

 

Niestety z tego co widzę promocja się skończyła i było 20%, chyba, że się mylę :usmiech:.

 

 

Spróbuje jeszcze rozkręcić ten czujnik na części pierwsze, może uda się coś mądrego z nim zrobić. Jak coś to będę informował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś by się podjął za opłatą przerobić mi czujnik luzu od b6 Igen cobym mógł sobie wyświetlacz ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mnie też to dopadło, gsf 650 2008 r. Na zimnym kontrolka pali się git majonez, ale po zagrzaniu już nie łapie. Jeśli ktoś zna miejsce, w którym można dostać ten czujnik w dobrej cenie, to proszę tu napisać. Może wie ktoś, czy od innych suzuk ten czujnik pasuje do bandita. Fajnie jakby ktoś przeprowadził fotorelacje z naprawy tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to dopadło, gsf 650 2008 r. Na zimnym kontrolka pali się git majonez, ale po zagrzaniu już nie łapie. Jeśli ktoś zna miejsce, w którym można dostać ten czujnik w dobrej cenie, to proszę tu napisać. Może wie ktoś, czy od innych suzuk ten czujnik pasuje do bandita. Fajnie jakby ktoś przeprowadził fotorelacje z naprawy tego ustrojstwa.

 

Pasuje z innych modeli, ale pierw pytanie: czy w przypadku kiedy na zaświeci kontrolka N i spróbujesz podnóżke boczną otworzyć to co się dzieje? (zaświeca kontrolka/gaśnie motor/wrzucasz i nie gaśnie motor)

Czujnik nowy najtaniej znalazłem za ponad 3stówki, allegro itp używane 100-180zł, za granicą ok 100euro/70funtów. Swój problem rozwiązałem w następujący sposób (uwaga, rozwiązanie doraźne!).

Wykręciłem dziada, wydłubałem cały silikon jaki był, prze lutowałem rezystorki, piny i kabelki. Zalałem go z powrotem silikonem czarnym (intercars - 10zł). Mając pod ręką wd40 nalałem w miejsca styków do pełna i trochę pokręciłem z 5min. Wydmuchałem sprężonym powietrzem i miałem jakiś preparat u kolegi jak WD40 tylko Bosh do styków więc tak samo zrobiłem, zalałem, pokręciłem i wydmuchałem. 

Efekt? Wszystko działa, przejechałem 1,5-2k na takim rozwiązaniu ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuje z innych modeli, ale pierw pytanie: czy w przypadku kiedy na zaświeci kontrolka N i spróbujesz podnóżke boczną otworzyć to co się dzieje? (zaświeca kontrolka/gaśnie motor/wrzucasz i nie gaśnie motor)

Czujnik nowy najtaniej znalazłem za ponad 3stówki, allegro itp używane 100-180zł, za granicą ok 100euro/70funtów. Swój problem rozwiązałem w następujący sposób (uwaga, rozwiązanie doraźne!).

Wykręciłem dziada, wydłubałem cały silikon jaki był, prze lutowałem rezystorki, piny i kabelki. Zalałem go z powrotem silikonem czarnym (intercars - 10zł). Mając pod ręką wd40 nalałem w miejsca styków do pełna i trochę pokręciłem z 5min. Wydmuchałem sprężonym powietrzem i miałem jakiś preparat u kolegi jak WD40 tylko Bosh do styków więc tak samo zrobiłem, zalałem, pokręciłem i wydmuchałem. 

Efekt? Wszystko działa, przejechałem 1,5-2k na takim rozwiązaniu ;-).

 

Po rozłożeniu stopki bocznej, kontrolka luzu zawsze zapala się, bez wzglendu na to czy silnik zimny czy rozgrzany.  Mógłbyś dokonać takiej naprawy, gdybym brał się za zdemontowanie tego czujnika ? Podesłałbym go pocztą np.

 

Co do używanych, to jeszcze nie spotkałem się na allegro z czujnikiem luzu bandita z 2008 r. Może z innych modeli też pasują też, ale tego nie wiem.

Edytowane przez heross2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozłożeniu stopki bocznej, kontrolka luzu zawsze zapala się, bez wzglendu na to czy silnik zimny czy rozgrzany.  Mógłbyś dokonać takiej naprawy, gdybym brał się za zdemontowanie tego czujnika ? Podesłałbym go pocztą np.

 

Co do używanych, to jeszcze nie spotkałem się na allegro z czujnikiem luzu bandita z 2008 r. Może z innych modeli też pasują też, ale tego nie wiem.

Nie ma problemu, tylko tak jak piszę to jest rozwiązanie doraźne, u mnie działa i się dobrze spisuje. Oczywiście, nie chce za to kasy, wrzucić tylko "piątkę" za wysyłkę z powrotem.

Więcej informacji zgadajmy się przez priv, co by to nie robić śmietniku ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Chłopaki podłacze sie pod temat bo spod tego ustrojstwa kapie olej( czujnik luzu) i w zwiazku z tym moje pytanie jaka uszczelka badz oring tam przychodzi ma moze ktos fotke tej uszczelki to niech wrzuci bo orjentujac sie w temacie to w Larsonie oferuja te uszczelniacze ale w komplecie bodajrze za 80 zł co moim zdaniem troche drogo i druga sprawa jak zabioresie za demontarz tego czujnika i wymiane uszczelniacza to niebeda sie dzialy cuda wianki z kontrolka bo teraz wszystko jest ok tylko kapie olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.