Skocz do zawartości

Bandit 1200 SWAP


Gość mynka_uk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak już wpominałem przedstawiając się jestem posiadaczem suzuki GSX750F. Ostatnio doszły mnie słuchy że w mojej ramie dało by się umieścić silnik od Bandita 1200. Czy wiecie coś na ten temat może znacie kogoś kto bawił się w takie przekładki., a jeżeli tak to czy taka przekładka wymagała by jaiś przeróbek ramy?

Byłbym niezwykle wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    5

  • Tolinek

    5

  • qnerk

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

ktoś był kto robił bardzo nietypowego swapa ... ale to było na starym forum i nie jestem pewien do jakiej ramy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego mynka,

juz w Przywitalni http://polishbanditcrew.pl/index.php?/topic/757-witajcie/page__view__findpost__p__9870

wrzucilem Ci linka do kompletnego opisu (13 stron forum z fotami i filmami) przekladki silnika z B12 do GSXF'a z katriders.com

Tam jest koles (nawiasem mowiac tez z UK jak Ty) ktory sobie z tym poradzil a z angielskim chyba nie bedziesz mial problemow, nie ?

14 stron z komentarzami a ostatni post z dzisiaj.

Zapoznaj sie z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogliśmy Ci pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w związku z planowanym montarzem silnika od Bandita 1200 w moim GSX750F bedę musiał zakupić też nowe gaźniki.

Silniki zazwyczaj sprzedawane są bez gaźników i stąd moje pytanie czy w bandicie 1200 na przestrzeni lat gażniki przechodziły jakieś modyfikacje czy też mogę śmiało kupić jakikolwiek gaźnik dedykowany do Bandita 1200?

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 2001 gaźniki były inne i po 2001 były inne AFAIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam na starym forum byl czlowiek ktory robil przekladke silnika gsf1200 do gsxr750, mozesz tam zajrzec po cenne wskazowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSX750F z lat 1998-1997 jeździły na takich samych gaźnikach jak bandziory do roku 2000.

 

dokładnie są to gaziory mikuni BST36SS.

 

gaźniki bandziorów 2000-2003 różnią się od poprzedników dyszami głównie (mikuni BSR36SS)

 

Następne generacje nie wiem

Edytowane przez MOTOMYSZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że następnej generacji nie było ale trzeba by jeszcze sprawdzić w roczniku 2005-2006.

Z tego co się orientuję, to gaźniki przed 2001r w 1200 (podobnie jak w 600 przed 2000) nie miały czujnika położenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że następnej generacji nie było ale trzeba by jeszcze sprawdzić w roczniku 2005-2006.

Z tego co się orientuję, to gaźniki przed 2001r w 1200 (podobnie jak w 600 przed 2000) nie miały czujnika położenia przepustnicy.

 

 

Miały czujnik. Mój bandzior ma. Chyba że mam jakąś super wypaśną wersję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakim zużyciem paliwa w Bandicie 1200 należało by się liczyć po pozbyciu się airbox'u i zastąpieniu oryginalnego filtra powietrza filtrem K&M a także modyfikacji gaźnika przy pomocy zestawu dynojet stage3 ?

Jak zmieni się wtedy charakterystyka silnika

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo niewiadomych jest w twoim poście. Miedzy innym jakie dysze główne, czy zmienisz dysze "pilot jet", czy po zmianie iglice na max bogato będą czy starczy mu połowa opuszczenia.

 

No i czy robisz to sam w garażu czy będziesz go hamował pod ustawienie sondy lambda czy pod moc.

Jeśli będziesz dalej jeździł tak jak jeździłeś to spalanie wzrośnie o 0,5-1 L

Jak będziesz kręcił to bóg raczy wiedzieć ile wypije.

 

 

Ja swojego mam przerobionego na stage 1, spalanie przy normalnej jeździe praktycznie niezmienione a przynajmniej niezauważalnie. Jak go kręciłem ostro to chla jak smok. Ale to jak każdy bandzior.

 

Z przyczyn użytkowych nie polecam wywalania filtra powietrza i wstawiania stożków. Duże problemy ze strojeniem poprawnym i do tego filtry te szybko łapią wilgoć z deszczu lub z wilgotnego powietrza i potrafią świrować mo mokrej nocy. Dlatego jak się zdecydujesz na stożki to odrazu bierz pokrowce na filtry

I nie bierz dyno jet. Lepiej holeshot. albo sam kup dysze.

Edytowane przez MOTOMYSZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem całej operacji jest zamontowanie silnika z bandita 1200 w suzuki GSX750f. Niestety airbox z bandita nie wlezie, a z GSX750F jest za mały...

W związku z powyższym postanowiłem pozbyć się airbox'u i zastapić go filtrami K&N

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290295907175&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

Niestety tu pojawił się problem bo mechanik który ma być siłą przewodnią tej operacji powiedział mi że w ten sposób gażniki dostaną za dużo powietrza i całość będzie działać dosyć kaprawo. Rozwiązaniem przez niego podanym ma być właśnie dynojet stage 3

 

http://cgi.ebay.co.uk/DYNOJET-KIT-STAGE-3-SUZUKI-GSF-1200-BANDIT-2001-2005_W0QQitemZ310124031741QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item4834d52efd

 

Niestety jak powiedział mechanik nie ma róży bez kolców... a kolcami ma być większe spalanie i niezbyt równa praca silnika tzn niemrawo do 2 tys obrotów i potem nagły skokowy przyrost mocy

Niestety nie mam możliwośći wypróbowania tego rozwiązania w praktyce stąd moje pytania.

Będę niezwykle wdzięczny za wszelkie sugestie :)

Apro po pokrowców na filtry możnacoś więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo za duży jest airbox banditowy? Pomyślałeś o jego przemodelowaniu? Bo ja na Twoim miejscu albo bym zrobił drugi airbox, albo przerobił ten co masz. Wydaje mi się to lepszym wyjściem niż k&n + dynojety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety z tego co wiem to o montażu oryginalnego airbox'u należy zapomnieć .... :(

Dlaczego uważasz że K&N i dynojet nie jest najlepszym rozwiązaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. charakterystyka silnika - niestety dolot to nie tylko gaźniki i krućce ssące, ale też airbox. Zauważ że np. jak ludzie zakładają do puszek stożki to zawsze na długim dolocie - raz to żeby zimne dmuchalo, a dwa to zupełnie nie zamierzenie wydłużają dolot dzięki czemu mają lepszy dół, a góra pozostaje najczęściej nie zmieniona ze względu na większą "przepustowość" filtra. Pozatym jeśli już się zdecydujesz to zawsze możesz kupić k&n, a zamiast dynojetów kupić dysze a nawet kilka. Na ebayu masz ich zarąbania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wywaleniu Air Boxu pojawia sie problem z dziurą w obrotach. Przepustnice podciśnieniowe nie maja odpowiedniego podciśnienia które wytwarza sie w Air Boxie i nie maja siły sie podnieść. Co do montazu Dyno-jetów to narazie bym sie wstrzymał. Jesli nie dasz rady załozyc zadnego Air-Boxu i to załóż stożki i niech mechanik synchronizuje i wyreguluje składem mieszanki gazniki i zobaczysz jak sie zachowuje. Moze sie okazac ze bedzie sie normalnie wkrecał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi do głowy jeszcze inne rozwiązanie. Tak się zastanawiam czy gdybym z airbox'u GSXF wywalił oryginalne doloty i na ich miejsce wkleił doloty z B12. Mogło by to zdać egzamin ?

Dla podniesienia iliści powietrza bo airbox z GSXF jest jednak mniejszy niż ten w B12 zamiast oryginalnego filtra zastosowałbym K&N SU-7592

 

http://cgi.ebay.co.uk/SU-7592-K-N-Air-Filter-SUZUKI-GSX750F-Katana-98-06_W0QQitemZ290339329367QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item4399929557

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu czy może lepiej już wywalić airbox wstawić stożki i dynojet'y ?

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie by zdało i nie straciłbyś dołu. Dodam ciekawostke: w puszce która reanimuję do dolotu dołączona jest dodatkowa puszka - właśnie po to żeby poprawić dół - ot sprytne japońce ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wybór.

 

Jeśli mądrze zrobisz przeróbkę na stożki to będzie jeździć. Ale to wymaga sporo zachodu i regulacji.

 

Ale opcja z przeróbką air-puszki to rozwiązanie które chyba będzie najlepsze jeśli chodzi o regulację i normalną bezproblemową jazdę.

 

Co do filtra to nie bardzo rozumiem czemu chcesz stożek ładować do puszki air boxa? Kup normalny K&N przeznaczony do tego Air-boxu.

 

Sprawę większego dolotu powietrza załatwisz wiercąc większą dziurę dolotową (tą gdzie w bandicie jest gumowa rurka zwana świńskim ryjkiem) albo lepiej wiercac dodatkową.

 

 

Tu trochę teorii na temat zapotrzebowania silnika na powietrze:

 

http://www.portablepct.com/fastlarry/2_inch_stats.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.