Skocz do zawartości

Bandit 1200 SWAP


Gość mynka_uk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie jak wiecie przymierzam się do wymiany silnika w moim GSX750F na silnik od Bandita 1200

Silnik już mam z roku 2006.

Zmieniając silnik muszę wymienić moduł zapłonowy (CDI) a to może się wiązać z koniecznością wymiany okablowania.

Mam możlwość dostania okablowania do bandita 1200 z roku 2006 w bardzo rozsądnej cenie. Jest to okablowanie z wersi z ABS.

Chciałbym was zapytać czy fakt że ABS nie zostanie podpięty może w czymkolwiek przeszkadzać w działaniu silnika ?

Okablowanie od wersji ABS moze się przydać w przyszłości dlatego że w następnym sezonie zamierzam kontynuować działalność transplantologiczną i zamontować ABS w mojej jajcarni ( po wymianie silnika to już nie bedzie jajko tylko jajcarnia - pogromca jajek ;) )

 

Przy okazji czy pomidzy rokiem 2001 a 2006 w bandicie 1200 były jakieś zmiany w modułach CDI ?

Z góry dziękuję :)

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    5

  • Tolinek

    5

  • qnerk

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witajcie jak wiecie przymierzam się do wymiany silnika w moim GSX750F na silnik od Bandita 1200

Silnik już mam z roku 2006.

Zmieniając silnik muszę wymienić moduł zapłonowy (CDI) a to może się wiązać z koniecznością wymiany okablowania.

Mam możlwość dostania okablowania do bandita 1200 z roku 2006 w bardzo rozsądnej cenie. Jest to okablowanie z wersi z ABS.

Chciałbym was zapytać czy fakt że ABS nie zostanie podpięty może w czymkolwiek przeszkadzać w działaniu silnika ?

Okablowanie od wersji ABS moze się przydać w przyszłości dlatego że w następnym sezonie zamierzam kontynuować działalność transplantologiczną i zamontować ABS w mojej jajcarni ( po wymianie silnika to już nie bedzie jajko tylko jajcarnia - pogromca jajek ;) )

99.9% - Nie.

 

 

Przy okazji czy pomidzy rokiem 2001 a 2006 w bandicie 1200 były jakieś zmiany w modułach CDI ?

Z góry dziękuję :)

 

Wydaje mi się, że nie. Inna buda, te same silniki więc niby po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam chciałbym zapytać czy w w kolektorach wydechowych i tłumikach Bandita 1200 zaszły jakieś zmiany pomiędzy rokiem 1995 - 2000- 2006 ? Pytam gdyż kupiłem silnik b1200 z 2006 i zastanawiam się czy dało by się do niego zamontować wydech z roku 1999. Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Wiem że w 2004 pojawił się katalizator czy coś by się stało jezeli by go przez zupełny przypadek pominąć.... (chodzi mi o moc ) ? :)

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniały się kolektory jak i sama końcówka a w 2006 cały wydech jest inny gdyż to była przejściówka produkowana tylko 1 rok.

A co do zamocowania to każde kolektory od B12 podejdą do każdego B12 niezależnie od rocznika.Różnica będzie w mocy i kształcie końcówki jak i dolotu.A właśnie B12 K6 dolot miał na stałe z końcówką tak jak B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniały się kolektory jak i sama końcówka a w 2006 cały wydech jest inny gdyż to była przejściówka produkowana tylko 1 rok.

A co do zamocowania to każde kolektory od B12 podejdą do każdego B12 niezależnie od rocznika.Różnica będzie w mocy i kształcie końcówki jak i dolotu.A właśnie B12 K6 dolot miał na stałe z końcówką tak jak B6

 

czyli do silnika B1200 z 2006r muszę dać kolektor z K6 inaczej może to spowodować spadek mocy silnika ? Jest to dla mnie o tyle ważne że jeżeli to tylko kwestia mocowań to ja i tak muszę to wsadzić do ramy GSX750F więc będę musiał trochę kombinować natomiast nie chciałbym spowodować spadku mocy przez źle dobrany wydech.

Podsumowując czy do silnika k6 muszę dać wydech od k6 czy też mogę dać coś z poprzednich modeli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebiąc po Ebay znalazłem coś takiego :

 

Nowy wskaźnik

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-VDO-oil-temperature-gauge-2-valve-Boxers_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem20af7d66b1QQitemZ140383184561QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

 

wskaźnik używany

http://cgi.ebay.co.uk/VW-Audi-VDO-Oil-temp-gauge-Gti-or-Audi-coupe_W0QQitemZ110497979281QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19ba315b91

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VDO-OIL-TEMPERATURE-SENDER-FOR-VDO-OIL-GAUGE-310-012_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4839382335QQitemZ310197625653QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

Teraz tylko zastanawiam się gdzie można by zainstalować czujnik może dało by go radę upchnąć zamiast śruby spustowej oleju czy ktoś się orientuje?

Może ktoś ma jakieś sugestie odnośnie montażu czujnika

Ze względu że mój silnik B1200 bedzie pracował z chłodnicą oleju która pochodzi z GSX750F (która jest trochę mniejsza) chciałbym wspomóc chłodzenie przez dodanie wiatraka. Tu pojawia się problem jak połączyć czujnik z wiatrakiem aby chłodzenie włączało się dopiero w momencie gdy silnik zaczyna się przegrzewać.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tera pytanie. Z jakimi czujnikami chodziły te dwa wskaźniki? Czy były podłączone bezpośrednio do czujki?

Co do wentylatora to przydał by się jakiś presostat z samochodu np. Czeba by poszukać takiego co ma zajebistą

histerezę żeby się ciągle nie włączał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starym gsx 1100g jest założony taki wskaźnik temperatury, jego czujnik zakręcony jest do magistrali olejowej, której otwór zaślepiony był śrubą imbusową znajdującą się poniżej dekla impulsatora (w gsf 1200 jest tak samo) co do wentylatora to nie wiem czy któryś z olejaków ma czujnik załączajacy wentylator, z czujnikami układów chłodzonych cieczą byłby ten problem że wentylator przy wyższej temperaturze oleju (od wody) będzie pracował cały czas. Najprostszym sposobem (jako że będziesz widział na wskaźniku temperaturę) jest złączanie wentylatora ręcznie (jakimś wyłącznikiem), trudniejsza opcja to zmajstrować jakiś układ elektroniczny mierzący temperaturę chłodnicy (polecam forum elektroda) którym ustawisz sobie temperaturę włączania wentylatora.post-115-1267046480,416_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił zrobić elektroniczny włącznik wiatraka, wystarczy tylko czujnik i kilka elementów. Można zrobić także elektroniczny termometr który będzie również załączał wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik VDO jest analogowy. Więc wystarczył by podwójny komparator, przerzutnik RS i pożądny tranzystor do sterowania wiatrakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam pytanie jak mozna rozpoznać pojemność silnika. Czy jest jakiś sposób na ustalenie pojemności pominąwszy sprawdzenie numeru seryjnego ?. Czy na silniku bandit 1200 jest gdzieś wybita jego pojemność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 - srebrol :P:)

1200 - czerń :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że to mój bike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 ma jeden klakson i 1200 ma dwa klaksony

 

przynajmniej z tego co sam zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze modele 600 mają sprzęgło uruchamiane za pomocą linki, a 1200 mają sprzęgło hydrauliczne.

 

Już wspomniano o klaksonach; różnica w budowie tylnego wahacza (napinacz łańcucha), a oprócz tego skrzynia w 1200 ma 5 biegów, a w 600 jest 6.

 

Tłumik - w całości z rurą w 600 i dokręcany na 3 śruby w 1200 (seryjny ma też wybite świadectwo homologacji i parametry dla motocykla)

 

Jest jeszcze wiele innych cech, o kolorze silnika też zostało wspomniane (w starszych modelach), wygląd żeberek, poza tym wskaźnik poziomu paliwa, wygląd zegarów, uchwyty pasażera, szersza opona tylna i inne szczegóły, po których średnio wprawne oko odróżni 600 od 1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze do tego co napisal krzysiek dodaj gumowe nakladki na podnozkach dla pasazera- jesli chodzi o oryginalne nie akcesoryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze zauważyłem jakąś trójkątną blaszkę u dołu silnika na 3 śruby łączącą go z ramą, a w 600 blaszki tej nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Pojemność wybita jest na cylindrze po jego "lewicy" (prostokątna tabliczka). u mnie 599ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Pojemność wybita jest na cylindrze po jego "lewicy" (prostokątna tabliczka). u mnie 599ccm.

where bo ja chyba snie w takim razie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Pojemność wybita jest na cylindrze po jego "lewicy" (prostokątna tabliczka). u mnie 599ccm.

 

I o to mi chodziło bo może zapytałem mało precyzyjnie ale chciałbym wiedzieć jak rozróżnić na szybko pojemność samego silnika bez osprzętu. Apropo tej tabliczki gdzie ona dokładnie jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żeberkach o ile mnie pamięć nie myli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 lepiej ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 lepiej ciągnie.

 

Jak jest wyciągnięty z ramy to nie ciągnie tylko sobie leży.... W środę dostanę silnik od b1200 który zamierzam zamontować w swoim GSX F i chciałem wiedzieć jak na szybko sprawdzić czy wszystko jest ok z przesyłką.

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Nie chcę zakładać nowego tematu bo problem dotyczy temperatury.

Odebrałem wczoraj Dziorka od doktora po wymianie oleju, rozrządu, regulacji gaźników i zaworów.

Zrobiłem może z 70km i zauważyłem że temperatura oleju to jakieś 110 stopni. Dał bym sobie rękę uciąć że w zeszłym sezonie, nawet jak wciskałem to temperatua oleju nie przekraczała 90 stopni. Pytanko czy 110 stopni jest OK czy to jakiś niepokojący objaw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.