Skocz do zawartości

Bandit 1200 SWAP


Gość mynka_uk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

110 st. jest w normie. Dla pewności wykręć świec i napisz jaki ma kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    5

  • Tolinek

    5

  • qnerk

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja mam u siebie taki mniej więcej

 

http://cgi.ebay.ie/52mm-RED-DIGITAL-OIL-TEMPERATURE-TEMP-GAUGE-METER-C_W0QQitemZ110498832885QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19ba3e61f5

 

Czujnik wkręciłem w korek oleju, sam wskaźnik dałem w panel owiewki.

 

 

Miejsce na czujnik jest średnie, bo pokazuje mocno zaniżoną temperaturę. Niemniej po pewnym czasie daje niezłe pojęcie o stanie ciepłoty silnika.

 

Jeśli skombinujesz sobie drogi korek oleju i dobrze nawiercisz i nagwintujesz to polecam jednak wkręcić w niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czy mógłby mi ktos wytłumaczyć co daje czójnik położenia przepustnicy w gaźniku i byłbym niezwykle wdzięczny gdyby ktoś mógł podać linka do jakiejś fotki jak to wygląda łatwiej było by mi ustalić czy taki czójnik jest w danym gaźniku czy też nie. Słyszałem że ten czójnik może zostać nie podłaczony co się przez to traci ?

Jeszcze jedno pytanie.Co dają podgrzewane gaźniki i jeżeli można prosić o fotkę po czym można poznać że w danym gazniku zamontowano grzałkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to czujnik zbiera dane o położeniu przepustnicy i na tej podstawie steruje się mieszanką paliwa. Przez niepodłączenie traci się chyba minimalnie moc i zyskuje się ciut większe spalanie. Wygląda to tak:

 

26404go.png

 

Podgrzewacze gaźników pomagają przy zimnym starcie silnika - szybciej się ustabilizuje. Tu jest temat o podgrzewaczach -> http://polishbanditc...ewacze-gaznikow

 

Miejsce na nie wygląda tak:

 

10yj60z.jpg

Edytowane przez Wojt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przelozenia przepustnicy (TPS) sluzy do monitorowania wychylenia przepustnicy. Za pomoca tego czujnika, modul zaplonowy oblicza moment zaplonu i dobiera moment (szybciej/wolniej) w ktorym podana bedzie mieszanka (zazwyczaj bogatsza w paliwo). np. przy naglym otwarciu przepustnicy TPS wysle sygnal o podanie wiekszej dawki paliwa zeby nie zaksztusic silnika i go nie zgasic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie mąćcie...

 

Czujnik w Bandziorach i bandzioropodobnch motocyklach z gaźnikami bez elektroniki służy tylko i wyłącznie do korekcji wyprzedzenia zapłonu. Znaczy się jak jest mocne otwarcie przepustnicy to czujnik daje znać że to oznacza zapier..... czyli potrzebę przyśpieszenia zapłonu. Bez czujnika sporo się traci.

 

Do sterowania mieszanką w takich gaźnikach montowane były czasem pompki przyśpieszające (szczególnie w crossowych sprzętach) które przy gwałtownym odkręceniu dawały extra porcję paliwa.

 

Dopiero w gaźnikach z elektroniką gdzie sterowanie przepustnicami to już silniczki a nie linka i w układach wtryskowych, czujnik położenia przepustnicy daje znać do elektroniki że przyśpieszamy tudzież idziemy na koło (gwałtowne otwarcie przepustnic) i należy dać więcej paliwa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie mąćcie...

 

Czujnik w Bandziorach i bandzioropodobnch motocyklach z gaźnikami bez elektroniki służy tylko i wyłącznie do korekcji wyprzedzenia zapłonu. Znaczy się jak jest mocne otwarcie przepustnicy to czujnik daje znać że to oznacza zapier..... czyli potrzebę przyśpieszenia zapłonu. Bez czujnika sporo się traci.

 

Do sterowania mieszanką w takich gaźnikach montowane były czasem pompki przyśpieszające (szczególnie w crossowych sprzętach) które przy gwałtownym odkręceniu dawały extra porcję paliwa.

 

Dopiero w gaźnikach z elektroniką gdzie sterowanie przepustnicami to już silniczki a nie linka i w układach wtryskowych, czujnik położenia przepustnicy daje znać do elektroniki że przyśpieszamy tudzież idziemy na koło (gwałtowne otwarcie przepustnic) i należy dać więcej paliwa.....

 

Amen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220582032432&ssPageName=ADME:B:SS:GB:1123

 

czy to czarne ustrojstwo z z boku gażnika to właśnie czujnik otwarcia przepustnicy ?

 

czy może ten drugi gaznik z aukcji jest wyposażony w czzujnik otwarcia przepustnicy ?

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180487244950&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z nich nie jest wyposażony w czójnik, za to oba są wyposażone w czujnik położenia przepustnicy (nie otwarcia - bo same otwarcie jest zero-jedynkowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Pytanie Laika ale mam możliwość zakupu wałków rozrządu od GSXR. Aby je zamontować wystarczy ściągnąć pokrywę zaworów czy trzeba rozebrać pół silnika ?

Po zamontowaniu wałków rozrządu z gsxr moc silnika bandita 1200 powinna wzrosnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj wznios krzywki jednego i drugiego + skok tłoka to Ci powiem. trzeba jeszcze dekiel impulsatora ściągnąć. Dynamometra masz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj wznios krzywki jednego i drugiego + skok tłoka to Ci powiem. trzeba jeszcze dekiel impulsatora ściągnąć. Dynamometra masz??

 

Dynamometra nie mam ale i tak robił by to mechanik chodzi mi tylko o to czy nie trzeba by ściągać głowicy bo to wiąże się z jej planowaniem a to w UK oznacza eksplozję kosztów...

Nie mogę też podać powyższych danych bo ich po prostu nie znam. Mogę tylko powiedzieć że gdzieś mi się obiło o uszy że wymiana wałków rozrządu na te z GGSXR'a podniesie moc a że wałki mogę mieć za niewielkie pieniądze a silnik jest na wierzchu to kombinuję... :). Chciałbym tylko wiedzieć jak skomplikowana jest to operacja i ile przez to zyskam i co mogę stracić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że to raczej niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że to raczej niemożliwe.

Po załozeniu wałków nie bedziesz juz mieć dakiego dołu z czego b12 słynie i zacznie sie mieszanie biegami

Edytowane przez Motowariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama operacja jest prosta: ustawiamy 1 cyl w gmp, odkręcamy napinacz, odkręcamy wałki i wkładamy i przykręcamy nowe, ustawiamy rozrząd, wkładamy napinacz i regulujemy zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po załozeniu wałków nie bedziesz juz mieć dakiego dołu z czego b12 słynie i zacznie sie mieszanie biegami

 

Wiem juz ze strace troche dolu a czy duzo zyskam na nocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między GSF1200 model T/ST do Y/SY(Mikuni BST36SS), K1/SK1 do K5/SK5(Mikuni BSR36SS) i K6/SK6(Mikuni BSR36) są różnice w budowie i parametrach gaźników. We wszystkich montowane były Mikuni śr 36mm, jednak różnią się wymiarami i oznaczeniami dysz. Myślę, że jeśli chcesz dopasowywać oryginalny(banditowy) układ wydechowy to najlepiej zamontować ten, z którym współpracowały Twoje gaźniki. Wiadomo jednak, że wszystko da się obejść i istnieją wydechy(całe układy) akcesoryjne. Wtedy wystarczy dostroić gaźniki do takiego układu.

ps. Ile kosztował Cię taki silnik i gdzie można ew. nabyć? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między GSF1200 model T/ST do Y/SY(Mikuni BST36SS), K1/SK1 do K5/SK5(Mikuni BSR36SS) i K6/SK6(Mikuni BSR36) są różnice w budowie i parametrach gaźników. We wszystkich montowane były Mikuni śr 36mm, jednak różnią się wymiarami i oznaczeniami dysz. Myślę, że jeśli chcesz dopasowywać oryginalny(banditowy) układ wydechowy to najlepiej zamontować ten, z którym współpracowały Twoje gaźniki. Wiadomo jednak, że wszystko da się obejść i istnieją wydechy(całe układy) akcesoryjne. Wtedy wystarczy dostroić gaźniki do takiego układu.

ps. Ile kosztował Cię taki silnik i gdzie można ew. nabyć? Pzdr.

 

Silnik z bandita 1200 zarejestrowanego w roku 2006 z przebiegiem 6 tys mil kosztował mnie 920 funtów brytyjskich a zakupiłem go na ebay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

czy do silnika b1200 z 2006r można zamontować gaźniki pochodzące z bandita 1200 z 1998r? gażnik ten posiada czujnik położenia przepustnicy

Edytowane przez mynka_uk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich

Dalej mozolnie kontynułuję kompletowanie części potrzebnych mi do przekładki silnika Bandita 1200 do Mojego GSX750F . Zaproponowano mi zakup gaźników z bandita 1200 z roku 1998 .

Czy te gażniki będą działały z moim silnikiem Bandita 1200 który pochodzi z motocykla z roku 2006.

Bardzo prosiłbym o pomoc bo wiem że były jakieś zmiany w dyszach ale gaźniki które chcę zakupić posiadają już zamontowany zestaw dysz dynojet stage 3. Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gmerając na ebay znalazłem coś takiego :

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310218246140&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310223824579&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310223824561&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

Pomijająć kwestię ceny wydaje się dosyć interesujące , raz że zabezpiecza silnik przy glebach parkingowych a dwa poprawia wygląd :)

Niedawno podczas wycieczki do walii udało mi się przewrócić moto a upadł tak nieszczęśliwie na kamień że lewy deliel uległ uszkodzeniu i doszło do wycieku oleju... Całe szczęście że miasłem przy sobie kawałek kartonu i klej do metaluu.... ( mój mechanik mało nie skonał ze smiechu widząc jak naprawiłem wyciek... ;) )

Powracając do meritum sprawy czy nie myślicie że taka nakładka może powodować kłopoty z chłodzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy patent, na pewno przy czarnym silniku. Ja osobiście zabezpieczam się gmolami, ostatnio jak mi na parkingu fiknął, spisały się jak należy, tylko klamka sprzęgła się wygięła i ciężarek zarysował a tak to nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie powinno być żadnych problemów z chłodzeniem...na starym forum były już omawiane te nakładki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje, że takie nakładki przy odrobinie samozaparcia można by wykonać samodzielnie. Nie będą może tak pięknie dopasowane, ale swoją rolę spełnią. Są przecież do kupienia maty z włókna węglowego do zatopienia w żywicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.