Skocz do zawartości

Problemy Z Prowadzeniem Motocykla - Wężykowanie


Gość przea
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.
Pewnie się powtórzę z tematem ale co tam.Bandit 1250
Miałem małe bum w wyniku którego pokrzywiłem przednie lagi i półki.
Nie było to mocne uszkodzenie ale trzeba było wszystko wymienić.
Naprawa szła na koszt ubezpieczenia więc moto trafiło do serwisu
na wymianę wszystkiego na nówki-oryginały. Przed naprawą
został wykonany pomiar ramy (przy pomocy niemieckiego urządzenia
Sheibner czy coś takiego). Pomiar wyszedł ok.
Po odebraniu motocykla po naprawie mało się nie wyglebiłem
jadąc do domu przy małej prędkości - ok 40-50 km/h.
Motocykl zachowywał się jakby jego kierowca wypił litra.
Wężykował i jechał swoją trasą. Przy wyższych prędkościach
wszystko wracało do normy. Przy 120 można puścić kierownicę
i jedzie prosto. Popuściłem łożyska gówki ramy, jest znacznie lepiej
ale nie tak jak powinno być.

Macie jakieś pomysły?

Nie chcę wracać do serwisu bo do końca go zepsują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszamy do przywitali jak mówi regulamin !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć za mocno skręcone pulki postaw na centralkę obciąż czymś tył i palcem delikatnie ruszaj kierownica jak pójdzie z lekkim oporem to poluzuj śrubę na trzpieniu, tez tak miałem jak przód wymieniałem po małym buum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półki poluzowałem, poluzowałem łożyska (mam nadzieję, że odpowiednio bo

robiłem to dwa razy). Lepiej ale nie tak jak dawniej.

Mam nadzieję, że ten pomiar ramy zrobili dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko az sie teraz boje polki sciagac... czyli to jak mocno je pozniej dokrece ma az tak wielkie znaczenie ? chcialbym sciagnac gorna polke do polerowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko az sie teraz boje polki sciagac... czyli to jak mocno je pozniej dokrece ma az tak wielkie znaczenie ? chcialbym sciagnac gorna polke do polerowania

 

górna możesz zdjąć śmiało i nic po za tym nie ruszaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę być niegrzeczny, ale albo rozpędź się i poraw czołem i zawitaj do przywitalni, albo bądź burakiem.

 

kurczę podpowiedzcie mi co z tą przywiatlnią bo rzeczywiście zostanę burakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramy nie nie sprawdzałem ale wiem po swoich błędach ze to będzie dolna pulka za mocno skręcona

 

Chodzi Ci o śrubę nr4? Dokręcałem je na 23Nm - taki byłem dokładny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamykam temat do czasu przywitania - a jak chcesz to podjedź to Ci obadam na żywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamykam temat do czasu przywitania - a jak chcesz to podjedź to Ci obadam na żywo

 

Już zawitałem do przywitalni, przepraszam za brak kultury.

 

Wracam do tematu wężykowania przy małych prędkościach po wymianie

zawieszenia z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO już w takim razie:

Po wymianie zawieszenia najczęstszą przyczyną wężykowania jest za mocno skręcone łożysko główki ramy - postaw moto na centralce, dociąż tył i poruszaj kierą - jak będzie za mocno to zauważysz. Zakładam że łożysko wymienili

Drugą przyczyną jest przednia opona - uprzedzając pytanie - jeśli zostało uszkodzone zawieszenie to opona mogła też dostać.

Kolejną przyczyną może być źle złożone zawieszenie z przodu, zły poziom oleju itd.

Prócz tego w grę wchodzi jeszcze tylne koło - może być nie skręcone dobrze, bądź luzy na wahaczu (chociaż w motocyklu z 2009r można wykluczyć).

Takie bajery jak poprawne ciśnienie w kołach rozumiem sprawdziłeś?

 

Tak całkiem serio na Twoim miejscu wróciłbym do serwisu (ASO Suzuki?) i niech poprawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z***ali - niech poprawiają... Pewnie nei mało zapłaciłeś a masz coś co po prostu działa źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat, u siebie zauwazylem wezykowanie po puszczeniu kiery przy predkosciach w zakresie 50 - 70 km, szczegolnie nasilone, gdy zaloze kufer ( odczulem to po zalozeniu stelazu + kufra) z samym stelazem jest w miare ok, ale z kufrem juz niezle telepie.

Zauwazylem tez ze z przodu opona jest nierowno zebrana,prawa strone bierze bardziej - zapewne to jest przyczyna wezykowania, ale teraz, co jest powodem brania opony:

1. ktorys zacisk mocniej lapie

2. nierowno oleju w lagach

3. opona na wykonczeniu (jest juz stara, bodajze 2004 rok)

4. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 3 - najbardziej prawdopobne, a zebrana z prawej bo ktoś więcej prawych winkli brał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.