Skocz do zawartości

[Kask] Hjc Fg-15


Huta
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem od butów więc teraz udam się w wyższe partie.

 

W roku 2009 pierwszą motocyklową rzeczą jaką zakupiłem był kask HJC fg-15 (i tak bidoczek leżał na szafie czekając do mijającego sezonu)

 

Dokładnie taki jak ten:

 

ihost_1331758906__hjc.jpg

 

Miałem zamiar kupić szczękowy ale jak wlazłem do sklepu i zacząłem mierzyć (HJC, Airohy, Sharki, Nolany) dostałem kręćka całkowitego i padło na ten (z resztą najlepiej leżał na dyńce i spodobało mi się malowanie - jadąc do sklepu chciałem kupić czarny, najlepiej matowy) wyszło inaczej :P

 

Podobnie jak bucisze Kask przejechał ze mną 5000 km.

 

Jego pierwszą i jak sądzę bardzo ważną zaletą jest to że odkąd go kupiłem do zakończenia przeze mnie sezonu cały czas trzyma się na głowie jak nówka.

Materiały z jakich jest zrobiony to jakieś kompozyty, włókno szklane i coś tam jeszcze. Poniżej link do testu, wypada nie najgorzej:

 

http://sharp.direct....tings/hjc-fg-15

 

Wewnątrz fajne materiały (wszystko można ze środka wytargać) Producent pisze że są tam jakieś włókna SILVER COOL pomagające w odprowadzaniu wilgoci oraz doprowadzaniu powietrza do skóry twarzy - jestem skłonny powiedzieć że nie są to puste słowa.

 

Wentylacja hmm... +30 C i właściwie jedyną wentylacją jaka jest to otwarta szybka (ale to chyba wszędzie tak) - nie mogę odnieść się do innych kasków niestety

Przy niższych temperaturach otwieranie i zamykanie kanałów wentylacyjnych da się odczuć i można sobie spokojnie ustawić tak jak się chce.

 

Hałas - znów szkoda że nie mam odniesienia... jak zamknięty to w miarę cicho (ja osobiście czułem się komfortowo) otwarty to chyba jak każdy (furczy, gwiżdże i takie tam inne)

 

Reszta walorów to na pewno:

- łatwy demontaż szybki

- działający anti-fog

 

Minusy

- ciągle poluźniające się paski zapięcia

- wypadający podbródek

- no i kolor już mi się nie podoba (znów marzy mi się czarny matowy) :P

 

To tyle bo do pracy mnie gonią :) Jeśli będą jakieś pytania lub sugestie względem recenzji na pewno odpowiem.

Edytowane przez Krzysztof
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paski zapiecia nie powinny sie luzowac ,moze cos niedokladnie zapinasz ,moze jest jakas dodatkowa blokada,

 

a odnsnie koloru: dajesz do pomalowania i juz jest czarny mat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta walorów to na pewno:

- działający anti-fog

 

A efekt wilgotnej szybki jest?

 

Miałem HJC, anti-fog też był, nie parował, zgadza się, ale szybka robiła się wilgotna... tak jak w aucie podczas jazdy w deszczu. W dzień jeszcze OK, ale wiecie co dzieje się nocą, kiedy coś jedzie z naprzeciwka a tu wycieraczki padły.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paski zapiecia nie powinny sie luzowac ,moze cos niedokladnie zapinasz ,moze jest jakas dodatkowa blokada,

 

a odnsnie koloru: dajesz do pomalowania i juz jest czarny mat :)

 

HJC niestety mają takie c****we zapięcia... Mam dwa HJC i w obu jest tak samo....

 

 

Albo dajesz do pomalowania i masz jak ja - to tez HJC ale inny model:

 

ihost_1331758966__201111131883.jpg

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A efekt wilgotnej szybki jest?

 

Miałem HJC, anti-fog też był, nie parował, zgadza się, ale szybka robiła się wilgotna... tak jak w aucie podczas jazdy w deszczu. W dzień jeszcze OK, ale wiecie co dzieje się nocą, kiedy coś jedzie z naprzeciwka a tu wycieraczki padły.....

 

Tak przykładowo:

Wypad Katowice - Góry Stołowe. Wyjazd rano (dżdżysto, mgiełka, ogólnie wilgotno). Kask nie parował i nie osadzała się wilgoć. Powrót wieczorem (zimno, ciemno) i znów kask spisał się bez zarzutów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziewczyna jeździ w tym modelu. Nie wiem przy jakich temperaturach jeździłeś, ale przy 5 stopniach szybka w tym kasku paruje, sprawę pewnie rozwiązuje akcesoryjny Pinlock. Co to zapięcia, to kaski te były produkowane w dwóch wersjach - zatrzask i DD, podobno zatrzask się luzuje . Niestety nie mi oceniać , bo akurat trafiliśmy na DD :D

Uważaj na suwak od przedniej górnej wentylacji, bo mi pękł przy czyszczeniu kasku : ) Tylne plastikowe skrzydło też pęka , ale to już przy upadku z kierownicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam swoje 3 grosze bo latam w takim samym tylko jasna wersja malowania dragon. Koledzy wszystko napisali wlasciwie mi tez antifog dziala do pewnej temp. od 3 stopni zaczyna byc nieprzyjemnie czyli mglisto i trzeba przy postojach uchylac szybke.

Co do glosnosci to mam porownanie z hjc cs-r1 czyli tanszy brat uwazany za ponoc dosc cichy , fg 15 jest zdecydowanie glosniejszy , ale to nie problem wystarczy wyjac srodek i pozaklejac tasma te boczne wloty z metalowa siatka nie ma wplywu wiekszego na wentylacje a jest spooooro ciszej.

 

Ps. u mnie upadek z kierownicy porysowal tylko dokupiona przyciemniana szybke :|

 

Ps 2. rowniez mam to cholerne zapiecie ktore luzuje sie co tankowanie :) chyba najlepiej bedzie przeszyc pasek zaraz za regulacja i ustawic na stale .

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam HJC ZF-10 i szybka nie paruje, ale zamiast tego pojawia się ten efekt "mokrej szybki", ale rozszczelniam szybke na chwilę i problem znika znów na chwile :D

Mam zapięcie na zatrzask ( takie jak pasy w samochodach) i nic się nie luzuje. Wszystko trzyma jak trza :)

A co do głośności to przy 150 jest cichutko, a więcej nie jechałem ;)

Edytowane przez lukid93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A efekt wilgotnej szybki jest?

 

Miałem HJC, anti-fog też był, nie parował, zgadza się, ale szybka robiła się wilgotna... tak jak w aucie podczas jazdy w deszczu. W dzień jeszcze OK, ale wiecie co dzieje się nocą, kiedy coś jedzie z naprzeciwka a tu wycieraczki padły.....

 

 

No ja mam dokładnie taki sam efekt w tym właśnie kasku, czyli HJC FG-15. W ostatnią sobotę zrobiłem jego premierę - próbując jednego Bandziora i bardzo zaszedł od środka wilgocią. Właśnie nie parą, tylko taka warstewką wilgoci. Może to dlatego, że było dość zimno?

 

I tak korzystając z okazji zapytam o pewną sprawę. Jak ta wilgoć wyschnie, to na szybce od środka pozostają takie brzydkie zacieki. W instrukcji obsługi kasku piszą, żeby unikać dotykania szybki od wewnątrz i żeby jej niczym nie wycierać, bo to może uszkodzić warstwę anti-fog.

No to jak w takim razie usunąć te zacieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.