Skocz do zawartości

Przewody Olejowe W Oplocie Plus System Odpowietrzenia Silnika


krynio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Chce sobie zaadoptowac takie cosik.

 

Wszystkie przewody olejowe w nowych oplotach z dobranymi koncowkami, odpowietrzeniem silnika - ten zbiorniczek, dodatkowy przewody montowane pod glowica zaznaczone strzalka.

 

przewody.jpg

 

 

Dowiadywalem sie w jednej firmie, ktora robi street fightery o cene i ja otrzymalem - 800zl.

Niestety jest to kwota dosc spora Panowie uzasadniaja ja wysoka cena samych koncowek.

 

Niby sporo, ale patrzac na oferte przewodow hamulcowych, chyba nie ma jakiejs tragedii.

 

Czy jest moze ktos na forum kto zajmuje sie dorabianiem takich wezy na przyklad do maszyn rolniczych?

Chcialbym po prostu skonsultowac czy kwota 800zl za kompletny system odpowietrzenia jest w miare ok, czy tez da sie to zrobic taniej, ale rownie solidnie.

 

Ktos cos widzial, ktos cos wie? ;)

 

Pzdr.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę tu dodać swoje bezwartościowe zdanie?

Kupa szmalu, wystrugałbym z węży do baterii umywalki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę tu dodać swoje bezwartościowe zdanie?

Kupa szmalu, wystrugałbym z węży do baterii umywalki :D

 

wiesz Drogi Kruku, w wodniaku to moze by sie i sprawdzilo.... przeciez zabic wodniaka to nie sztuka, to dobry uczynek.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne, tylko po co? - element zaznaczony strzałką jest totalnie bez sensu, dwa węże prosto z dekla również - chociaż one mają jakąkolwiek funkcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne, tylko po co? - element zaznaczony strzałką jest totalnie bez sensu, dwa węże prosto z dekla również - chociaż one mają jakąkolwiek funkcję

 

ten zaznaczony strzalka ma poprawic zywotnosc walka przy kolektorach.

na rysunku sa dwa weze z dekla. ja bym robil jeden idacy bezposrednio do zbiorniczka.

taki dodatowy obieg z mozliwoscia splywania oliwy z odmy. w oryginale wali prosto w air box, ktorego u mnie nie bedzie bo beda tuby K&N.

na poczatku kombinowalem z puszczeniem weza bezposrednio z odmy do dekla, ale podobno jak silnik jest dlubniety, lepiej zrobic odpowietrzenie dodatkowe - obawa o wydmuchanie uszczelki pod glowica.

 

 

po co to? ostatnio kumplowi w 1,1 puscil przewod. dobrze, ze nie palowal dlugo i ostro, kolektory nie byly czerwone, bo efekty wizualne byly by wieksze. o oparzeniach kazdego stopnia nie wspomne. moje moto stalo dlugo nieuzwane, wiec i tak profilaktycznie chce weze wymienic, a ze jest okazja zrobic cos, co rzadko wystepuje w innych moto, to kombinuje.

http://www.youtube.com/watch?v=Srt4jLSEJFk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z budowy tego konkretnego silnika wynika że ten wąż zaznaczony strzałką nic nie daje, kompletnie nic - za tymi śrubami są ośki popychaczy - ŻADNEGO ciśnienia oleju. O ile do odmy ok - na upartego niech będzie patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś to już pisałem.... We Wro przewód hydrauliczny i dwa zaciski to 120 zł... Zwykła prosta firma gdzie tuning bajków zajmuje jej 1% a solidne przewody olejowe do maszyn - reszte....

Myślę, że warto poszukać takich firm... Przynajmniej jeśli chodzi o dużą liczbę przewodów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śliczne ale szkodliwe, prosto z magistrali olejowej zasilającej głowicę (a konkretnie mostki) pod ciśnieniem!!! olej leci w pustą przestrzeń koło dźwigienek - czyli tracimy ciśnienie na mostkach niestety co w prostej linii prowadzi do przycierania się wałków w głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie szukałem ostatnio itakie cisik trafiłem - nie miałem pojecia co to do czasu tego tematu :D

 

A tak na serio daje coś zastąpienie zwykłych śrób - przewodem???

Jak robiłem w zeszły łykend regulację zaworów to się nie dopatrzyłem szczególnej potrzeby posiadania tego ustrojstwa. Ktoś doczytał coś więcej w temacie???

 

Calanthe - super stronka - może sobie przewody hamulcowe skombinuję - chyba się da :) suwmiara i na przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krav by sie wypowiedzial, ale nie ma go juz wsrod nas.

 

--edit--

 

Jego wypowiedz:

ten patent ma na celu chłodzenie przepływajacego ileju i dostraczanie go na wałki ponieważ wałki wydechowe mogą się przcierać

jesli cos sie wogóle przyciera to włąsnie to miejsce

juz dawno bym to u siebie zamontował ale u mnie akurat w tym miejscu jest przykrecona osłona chłodnicy i nie mogę

masz watpliowści to dzwon do topbików.Oni maj ato pozakałdane i napewno nie dla zabawy

 

wg mnie wg tobbików i wielu firm ma to sens .Oczywiscie jesli ktos uzywa B12 do jazdy do koscioła to mu to absolutnie nie potrzebne ale jezli ktos katuje albo chcoiaz agresywnie jeździ tio kazdy przwód który pomaga schłodzić piec jest mile widziany

 

 

ja juz decyzje podjalem. dziekuje za Wasze opinie.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja w takim razie też sobie p*****lnę !

 

Dawno nad tym myslalem.

 

A Krav jest, spokojnie. Tu go nie chca, on sie nie bedzie tu przeciez chciał. Ale Krynio, sam wiesz gdzie można go znaleźć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Krav jest, spokojnie. Tu go nie chca, on sie nie bedzie tu przeciez chciał. Ale Krynio, sam wiesz gdzie można go znaleźć ;)

 

wiem, wiem. jak sie da urobic, to w przyszly weekend bedziemy sie alkoholizowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, montuj sobie w motocyklu co chcesz, ale nie namawiaj innych zeby zaszkodzili swoim motocyklom - zwłaszcza że chcesz montować pewne patenty a nie wiesz do czego służą. Podpięcie magistrali olejowej, do zaślepek osiek popychaczy spowoduje w prostej linii zatarcie się wałków rozrządu - prosze bardzo, róbcie co chcecie, ale nie namawiajcie do tego innych.

 

Krynio - zanim przytoczysz czyjąkolwiek wypowiedź ściągnij pokrywę zaworów w swoim bandziorze i zastanów się czy to ma w ogóle sens. Póki co bezwiednie przytoczyłeś wypowiedź nie zastanawiając się ani odrobinę. Są inne metody poprawienia smarowania w głowicy, p. bardzo dobry olej. Tolinkowe wałki po przebiegu ok 50kkm określiłbym na założone przed chwilą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, załóżmy, że japońscy inżynierowie obliczyli silnik na niekatowanie, stąd brak wężyków w oryginale.

Ale chyba gixa liczyli na pałowanie? Jest tam taki patent?

 

Pytam nie ze złośliwości, tylko nie wiem.

 

Znaczy ja wiem tyle, że tak owszem do rajdów, wyścigów itp. silniki są mocniejsze od seryjnych i mają "kupę modyfikacji", ale przwidziane są na kilka wyścigów, a potem rozbiórka, patrzymy co się zjedało i nowy silnik składamy ze wzmocnionym patentem na to co się skończyło. Potrafię sobie wyobrazić, że zimniejszy olej na wałku to dobrze, bo jak ma 200 stopni to jest rzadki jak woda i szybciej wyciera panewki (czy co tam), ale między 120 a 180 stopni będzie miał wystarczającą gęstość, więc strata ciśnienia oleju będzie większą szkodą dla silnika, niż jego "przegrzanie". Potrafię sobie też wyobrazić, że wężyki mają na wejściu kryzy, które trochę trzymają ciśnienie oraż że instaluje się bardziej wydajne pompy oleju B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, załóżmy, że japońscy inżynierowie obliczyli silnik na niekatowanie, stąd brak wężyków w oryginale.

Ale chyba gixa liczyli na pałowanie? Jest tam taki patent?

 

 

 

Nie ma.

 

Kiedyś szukałem po co są te śruby i otwory. Z tego co pamiętam są one wykorzystywane tylko przy montażu silnika we fabryce. Później są zaślepiane. Poza wyglądem nic to nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie taka modyfikacja to tylko efekt wizualny, taki bajer , całkiem ciekawie i oryginalnie to wyglada i na pewno wzbudza zainteresowanie i wielu sie zdziwi co to za patent czemu słuzy itd. Samo rozwiazanie chłodzenia silnika zostawiłbym tak jak jest z pewnoscia jest wystarczajace .W koncu olejaka i tak ciezko zajechac- podobno :lol:

Sporo jest amatorów tego typu przeróbek : http://www.youtube.com/watch?v=ltVI3ZXncfU

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śliczne ale szkodliwe, prosto z magistrali olejowej zasilającej głowicę (a konkretnie mostki) pod ciśnieniem!!! olej leci w pustą przestrzeń koło dźwigienek - czyli tracimy ciśnienie na mostkach niestety co w prostej linii prowadzi do przycierania się wałków w głowicy

 

qnerk: w takim razie, jak ktos montuje jeszcze odpowietrzenie kapy sprzegla, to pewnie tez to podowuje obnizenie cisnienia w silniku i prowadzi do jego zatarcia?

Ty jako mechanik wiesz swoje. ja jestem laikiem. gadalem z kolesiami, ktorzy zajmuja sie zwodowo przerabianiem olejakow. bawia sie w turo, nitro itp itd.

nie chce podwazac Twojej wiedzy, ale wole zaufac ich doswiadczeniu, bo robia to troche dluzej, niz Ty.

przegladam czasem sobie przy piwku forum customfighters.com. tam ludzie tez to montuja i jakos nie pisza, ze to dla samego wygladu.

 

 

Kiedyś szukałem po co są te śruby i otwory. Z tego co pamiętam są one wykorzystywane tylko przy montażu silnika we fabryce. Później są zaślepiane. Poza wyglądem nic to nie robi.

 

spojrz na obrazek i zastanow sie na tym, co kiedys wyszukales:

[zrzutekranu2011122o1220.png

 

 

podsumowujac.

nie naklaniam nikogo do montazu tego. robie to z powodu wlasnego widzi mi sie i na wlasna odpowiedzialnosc.

ufam doswiadczeniu ludzi, ktorzy zajmuja sie przerabianiem olejakow a nie tylko serwisem i "sucha" wiedza.

czy to ma sens? nie wiem. sie okaze. jesli nie, bede szukal drugiego silnika :mad:

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale za deklem sprzęgła nie masz ciśnienia, to jest odpowietrzenie, pokaż mi na tej serwisówce to że za tym korkiem olej dociera gdziekolwiek stamtąd do panewek wałka rozrządu? pomyśl nad tym chwilę, odkręć tą śrubę do której chcesz podpiąć magistralę i zobacz co jest za nią - jak mi nie wierzysz to sprawdź to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy, dopiero 10-11 bede w Lowiczu.

moze oni cos jeszcze tutaj modza, zeby ten olej jakos na walek trafial. bede w tobike, poprosze by to pokazali i wtedy zapadnie decyzja czy ten dodatkowy obieg bedzie zalozony.

ale raczej i tak zalozem, chocby ze wzgledow wizaualnych.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrz na obrazek i zastanow sie na tym, co kiedys wyszukales:

 

 

Ale wtopa :gafa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.