Skocz do zawartości

Przewody Olejowe W Oplocie Plus System Odpowietrzenia Silnika


krynio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

to ja tak może dla rozjaśnienia zapodam jak wygląda smarowanie oraz chłodzenie w Dziorku.Na pytania czy warto można smiało odpowiedziec sobie samemu patrząc na rysunek i znając podstawowe zasady działania tego układu :)

 

 

sopd.th.jpgshpi.th.jpg

 

 

63815879.th.jpg28194947.th.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat, ja także teraz szukam przewodów olejowych w stalowym oplocie, ponieważ będe zakładał głowicę od GSXR 750 89 do silnika Bandyty. I zaczęły się schody.

 

https://picasaweb.google.com/113601955395848634523/Inazuma3Projekt#5684410316053426066

 

ponieważ gaźniki położone są wyżej, nie są w lini z airboxem więc zrezygnowałem z niego i wstawiam tzw dualpods

 

więc musze wymyśleć coś na odmę głowicy, coś takiego jak pokazujecie cachtank na plujący olej i odpływ od niego.

 

Jednak ważniejszym jest większa ilość generowanego ciepła, dostałem szczęśliwie większą chłodnice z nakręconymi końcówkami.

 

W Szczecinie po krótkich poszukiwaniach znalazłem pare firm z hydrauliką siłową i za dwa przewody cena nie przekroczy 150 pln.

 

Jeszcze zdanie do waszego sporu o łącznik olejowy. Olej możliwe że jest trochę chłodzony i także z chęcią bym założył taki bajerek, bo wygląda obłędnie, jednak olej w nim stoi, bo z obu stron napiera to samo ciśnienie (lub nie znacznie przesunie się jesli w jednym spadnie ).

 

A wzięło się to stąd, że po rozwiercie i wstawieniu cylindra pow 1260 ccm rozwiercano bloki uszkadzając magistrale olejową smarującą głowice biegnącą za cienką scianką

https://picasaweb.google.com/113601955395848634523/Bandit#5299266772906522082

 

więc smarowanie wałków brano z magistrali chłodzącej bięgnącej do głowicy, tak jak tu.

 

https://picasaweb.google.com/113601955395848634523/Bandit#5299266676842573138

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze zdanie do waszego sporu o łącznik olejowy. Olej możliwe że jest trochę chłodzony i także z chęcią bym założył taki bajerek, bo wygląda obłędnie, jednak olej w nim stoi, bo z obu stron napiera to samo ciśnienie (lub nie znacznie przesunie się jesli w jednym spadnie ).

 

A wzięło się to stąd, że po rozwiercie i wstawieniu cylindra pow 1260 ccm rozwiercano bloki uszkadzając magistrale olejową smarującą głowice biegnącą za cienką scianką

https://picasaweb.go...266772906522082

 

więc smarowanie wałków brano z magistrali chłodzącej bięgnącej do głowicy, tak jak tu.

 

https://picasaweb.go...266676842573138

 

I proszę jak klarownie wyjaśnione.

W serii jak komus sie to podoba to sobie lepiej imitację zamontować.I będzie bajer ładnie wyglądający.I taniej zdecydowanie wyniesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serii jak komus sie to podoba to sobie lepiej imitację zamontować.I będzie bajer ładnie wyglądający.I taniej zdecydowanie wyniesie :)

Np. z węży do umywalki :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. z węży do umywalki :takaemotka:

 

a dlaczego by nie ?

Przecież wyglądają wizualnie tak samo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w pewnym sensie te weze to nie modyfikacja , tylko po prostu jeden z motywow naprawczych systemu chlodzacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to jednak nazwał modyfikacją.

 

Modyfikujesz układ przepływu oleju, lub wygląd motocykla, jednak czy to poprawia cokolwiek to trudno powiedzieć. Nikt nie podał tu żadnych dokładnych danych mówiących, że bandzior z umywalką jest pół sekundy szybszy do setki niż bez. Nie zostały również podane żadne dane mówiące, że przejechanie tej samej odległości z tą samą prędkością z armaturą wykaże niższą temperaturę oleju o 3 stopnie celsjusza niż bez niej.

 

Wykazano natomiast, że ktoś to robi i nikt nie wie po co, ale skoro to robi, to pewnie ma to jakiś sens. Jednakowoż sens ten podważają inni eksperci kontrargumentacją, w efekcie doszło do podziału, na grupę osób wierzących i sceptyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motyw naprawczy jak rozwalasz kanały olejowy przez rozwiercanie.Tyle że wydaje mi się ze oprócz wstawienia samych wężyków do magistrali chłodzącej potrzeba również modyfikacji pompy olejowej oraz kanałów chłodzących w celu doprowadzenia większej ilości oleju.Sam nie wiem aż tak daleko w to nie wnikałem :)

Ale jeżeli nic w silniku nie robiliśmy to można sobie atrapę zamontować co będzie zdrowsze dla silnika niż łączenie kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

oldcomputer1219.jpg

 

camlinks1.jpg

 

banjo1.jpg

 

i na tym konczymy temat.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

jeżeli można to podepnę się pod temat, mianowicie z jednej z tych śrub nad którymi tutaj dywagujecie poci mi się olej, moje pytanie czy pod tą śrubą jest w oryginale jakaś uszczelka, bo jeśli tak to moja bankowo wymaga wymiany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnej uszczelki.

 

edit.

bym sie pochwalil moimi wezykami hela w zlotym kolorze z czarnymi koncowkami, ale tego nie zrobie, gdyz i tak bedziecie sie smiac, ze moglem od umywalki zalozyc.

 

 

:szczy:

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złote do umywalki to niezły luksus :oki: gratki :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.