Skocz do zawartości

Zabezpieczenie Motocykla Przed Kradzieżą - Alarm


Prywo
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

chwila, nie można generalizować, że alarm jest be.

 

Uzbrajanie/rozbrajanie może być przecież ustawiane jako ciche (samo mignięcie kierunków), pilota można zastąpić (w lepszych alarmach) kartą zbliżeniową.

Czasem jak się parkuje koło żuli z jabolami w ręku albo gówniarzy to lepiej alarm uzbroić z sygnałem to wtedy wiedzą, żeby nie ruszać. Zawsze zadrze mordę jak się ruszy moto

oraz nie pozwoli odpalić jak jakiś złamany c**j ze śrubokręta zrobi sobie kluczyk do naszego bajka i będzie chciał nim odjechać pod naszą nieobecność.

Więc nie gadajcie, że alarm jest niepotrzebny. Jak ktoś ma zepsuty już 6-8 letni alarm i mu wp*****a akumulator to się alarm wymienia na taki co działa i po temacie.

 

Ale odpalanie z pilota to już agro-tuning.

 

kolego wiedzmin daj sobie na remis z tym badziewiem, ten shit z linka to chyba na prezent najgorszemu wrogowi tylko się nadaje :lol:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam LeGOS 4 http://www.motocyklove.pl/alarm-louis-legos-czujnikiem-grawitacyjnym-p-1592.html?osCsid=e75af609e6ac2872a2fe202059a712f8

 

kupiłem i cały czas wie waham czy zakładać w myśl "alarm założyłem gówno pojeździłem .... "

 

mam taki sam od nowosci. zero problemow. dziala zajebiscie. nic mi nie rozladowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwila, nie można generalizować, że alarm jest be.

 

Uzbrajanie/rozbrajanie może być przecież ustawiane jako ciche (samo mignięcie kierunków), pilota można zastąpić (w lepszych alarmach) kartą zbliżeniową.

Czasem jak się parkuje koło żuli z jabolami w ręku albo gówniarzy to lepiej alarm uzbroić z sygnałem to wtedy wiedzą, żeby nie ruszać. Zawsze zadrze mordę jak się ruszy moto

oraz nie pozwoli odpalić jak jakiś złamany c**j ze śrubokręta zrobi sobie kluczyk do naszego bajka i będzie chciał nim odjechać pod naszą nieobecność.

Więc nie gadajcie, że alarm jest niepotrzebny. Jak ktoś ma zepsuty już 6-8 letni alarm i mu wp*****a akumulator to się alarm wymienia na taki co działa i po temacie.

 

Ale odpalanie z pilota to już agro-tuning.

 

kolego wiedzmin daj sobie na remis z tym badziewiem, ten shit z linka to chyba na prezent najgorszemu wrogowi tylko się nadaje :lol:

Zgadzam się w 100%.

Również posiadam alarm i nie mam z nim żadnego problemu - moto czasem stoi 2 tygodnie nie ruszane i nie ma problemu że alarm rozładował akumulator. Po prostu trzeba założyć alarm dobrej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki alarm w chińskim quadzie i wszytko grało przez 2 lata bo tyle miałem quada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel mobilizujesz mnie raz jeszcze popatrzę na instrukcję rozklimię i może potnę te kable a następnie polutuję razem z alarmem. Sam Danielu ciąłeś, lutowałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam na oku taki alarm - alarm Proxima Hibernatus: http://www.proxima.p...u=oferta&id=107, w cenach od 280pln: http://www.funmotors...products_id=901 do 350 (tu linki chyba nikogo nie interesuja wink.gif )

Wyglada na dosc sensowna konstrukcje, a jak sie gdzies zatrzymam na chwilke, to chce miec jakis tam poziom odstraszania jelopow i obsiadywaczy...

Zastanawiam sie czy ktos mial do czynienia z transponderami w takich alarmach? gdzie montuje sie czujniki, skoro trzeba "pastylka" przejechac bardzo blisko czujnika?

Czy moze jakis inny alarm w podobnej cenie?

 

Dzieki i pozdrawiam

 

Edycja:

Skusilem sie na wersje z pilotem, dostane w przyszlym tygodniu. Na razie szukam informacji jak i gdzie montowac alarmy.

Jak moto wreszcie stanie u mnie w garazu (na razie przymusowa rozlaka) to sie wezme za instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , zakupiłem taki alarm wersja z pilotem . Po niedzieli zamontuje to napisze co i jak - na razie nie mam kiedy zamontować. Alarm i wszystkie podzespoły wyglądają solidnie. Co do montażu to nigdy alarmu jeszcze nie podłączałem ale po kilku godzinach na necie napisze tak :

Oznaczenia przewodów - co do czego:

0 - plus syrenki

1 - masa (akumulator - )

2 - stały plus ( akumulator +)

3 oraz 4 - do odcięcia, blokady (ja raczej nie będę podłączał )

5 - plus po włączonej stacyjce ( chyba najlepiej podłączyć przy bezpiecznikach - po prostu wpiąć się do przewodów które mają zasilanie dopiero jak będzie włączony zapłon.

6 - kierunkowskazy (chyba jasne , przewody do znalezienia po kanapą )

7 - wyjście trzystanowe - a co to :). Przewód do podłączenia czujnika np pod kanapą. Dowcip polega na tym że przewód zapamiętuje stan ostatniego podłączenia. To znaczy że w momencie uzbrojenia alarmu może do przewodu być podłączony: plus lub minus lub może nie być nic podłączone. W momencie kiedy stan zapamiętany na przewodzie się zmieni to zadziała alarm. Czyli np: przewód nie jest do niczego podłączony (ani do plusa ani do minusa) i w momencie kiedy pojawia się np. minus alarm się włącza.

8 - wyjście dodatkowe. Na wyjściu tym po sygnalizacji przez alarm że kradną motor pojawia się minus. Do podłączenia np powiadamiacza GSM lub czegoś takiego.

 

Pozostałe rzeczy to złącze do czujnika przechylenia - obrotu , kontrolka led i tzw. antenka

 

Jak zamontuję to napisze co i jak :)

 

Alarm trzeba też zaprogramować - piloty , czas hibernacji i automatyczne uzbrojenie. Jak się przeczyta instrukcje z 6 razy to wiadomo co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , zakupiłem taki alarm wersja z pilotem .

......

3 oraz 4 - do odcięcia, blokady (ja raczej nie będę podłączał )

 

 

Sorry, że się wtrącam, ale w takim razie po co kupiłeś ten alarm ?

 

Jak jakiś złamany chuuj zrobi sobie ze śrubokręta kluczyk do stacyjki Twojego Bandita i potem nim odjedzie to tylko dołączysz do grona idiotów którzy opowiadają bajki typu: "tak, i alarm też miałem i też nim odjechali - na zlodzieja nie ma lekarstwa."

 

Ludzie kiedy Wy w końcu zrozumiecie, że Bandit NIE POSIADA IMMOBILIZERA i że biorąc stacyjkę metodą BRUTE FORCE czy "na śrubokręt" - delikwent pali Wasz motocykl i ODJEŻDŻA!!!

 

Blokada w alarmie to Wasze JEDYNE zabezpieczenie. Niestety Suzuki to nie Honda - nie ma H.I.S.S. w kluczyku.

 

Nie podłączać odcięcia to tak jak kupić sobie porządny kompletny strój i porządne buty i pojechać w klapkach i Tshircie na tor!!

 

Sorry, ale nie mogę jak czytam takie teksty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem różne opinie na temat alarmu w motocyklach :

 

1. Odcięcie rozrusznika - zapalą "na pych"

2. Odcięcie zasilania - były przypadki że motocykl gasł w czasie jazdy.

 

Dla mnie ważne jest że w motocyklu będzie coś co zasygnalizuje próbę kradzieży.

 

Co do instalacji alarmu i podobnych rzeczy w motocyklu , po co komu itp. to jest sprawa indywidualna montującego. Jak będę chciał to na przyczepce za motorem będę woził zimne piwo w lodówce bo takie lubię :) .

 

Nie stwierdziłem że w motorze jest immobilizer ani że alarm to jedyne zabezpieczenie.

 

Tak jak napisałem wcześniej nie mam jeszcze zamontowanego alarmu a słowo "raczej" nie było informacja w stylu "nie montuj odcinki bo to głupota" czy też, że ja na pewno nie zamontuje.

 

Myślę że ani Twoja ani moja druga wypowiedź niewiele wnoszą do tematu podłączenia alarmu, ale jak ktoś się nudzi....

 

W każdym razie powodzenia i mam nadzieję ze do zobaczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Z tego co znalazlem na necie, alarmy firmy Proxima, samochodowe i motocyklowe, ciesza sie dobra opinia i wsrod instalatorow i wsrod kupujacych. Oczywiscie najwiecej tematow jest jak zawsze na Elektrodzie, a te o alarmach Proximy dotycza zazwyczaj urzadzen zakupionych wraz z samochodem, gdzie klania sie brak dokumentacji (a wszystkie kable sa czarne i co teraz :P ).

W moim przypadku motocykl bedzie sluzyl do jazdy rekreacyjnej, oraz czasem do dojazdow do pracy (niestety mam blisko...), gdzie raczej nikt niepowolany po prakingu dla pracownikow sie nie kreci.

Instrukcje przeczytalem dosc dokladnie, jeszcze mam zamiar poszukac informacji na temat miejsc instalacji i alarmu i syrenki, oraz o sposobie prowadzenia wiazek.

Odciecie mam zamiar podlaczyc, a ze jest potencjalnie niebezpieczne, to mam zamiar dobrze zaplanowac i zwrocic uwage na np. sposob wykoannia polaczen, zeby nie miec "niespodzianki"

Co do gasniecia motocykla w czasie jazdy jestem ciekaw na ile bylo to spowodowane dziadowskim alarmem prowenencji chinskiej, oraz fatalnym montazem, a na ile uniwersalna przypadloscia dotyczaca wszystkich alarmow...

Dzieki Wam obu za zabranie glosu, a do Paska mam prosbe o PW co i jak demontowal zeby umiescic alarm.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mam podlączony alararm w dwóch miejscach :

-odcięcie rozrusznika

-i odcięcie (patrząc na kolory przewodów) sygnału od impulsatora

 

według mnie co by nie zrobili to i tak nie odpalą chyba że zmostkują przecięte przewody;) no i jeszcze istnieje zagrorzenie że calego bajka zapakują na auto :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek90 luz,

 

nie pisalem tego personalnie do Ciebie,

 

taka odpowiedz miala na celu zwrocenie uwagi kazdego na najistotniejsza sprawe przy montazu alarmu. Zwlaszcza dobrego i markowego alarmu jakim jest Proxima.

 

Naprawde sporo sie w zyciu nasluchalem wlasnie takich co zalozyli alarm a nie podpieli blokady a potem moto odjezdza na wlasnych kolach z jakims menelem na gorze - a "mialem porzadny alarm..."

Jak porzadnie zalozysz markowy alarm (czytaj : nie na szybkozlaczki) tylko z lutowaniem i odpowiednim ukladem przewodow i izolacja to nie ma prawa Ci zgasnac w czasie jazdy.

 

Co innego chinszczyzna, ale o tym pisac szkoda nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JackRM mozesz rozwinac mysl odpowiedniegu ukladu przewodow? Lutownice gdzies znajde, tasma izolacyjna tez gdzies jest, paski do spinania sa, wiec chyba jestem przygotowany?

Dlatego chcialem drogi alarm, bo i tak tanszy od moto ;), a jak sie wydaje kilka tysiecy na moto, kilka na ubrania, to pozalowanie 200-300pln na alarm jest dziwne...

Czy macie jakies dobre rady dotyczace instalacji alarmow, a tego w szczegolnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Hibernatusa pilotowego w obecnym moto. W poprzednim miałem Meta Legos 3 - moim zdaniem Meta lepsza, ale i cena niestety sporo większa.

Meta miała przede wszysytkim bardzo prostą obsługę, Hibernatus natomiast jest mało intuicyjny i wymaga poczytania instrukcji żeby skumać co i jak z tym włączaniem, wyłączaniem, przechodzeniem do hibernacji itp.

 

Meta ma też bardzo fajne piloty - malutkie, gumowane nie przeszkadzają dyndając się na kierownicy. Hibernatus ma piloty kiepskie - wielkie z metalowymi obrzeżami, które waląc po półce rysują ją.

 

No i jeszcze najważniejsza sprawa - Hibernatus po założeniu działał OK przez jakieś 700km. Potem zaczęły się szopki z wyłączaniem silnika podczas jazdy - jest baaaardzo NIE fajnie jak łapiesz odcięcie przy 150km/h.... :angry::angry::angry:

Powyższe być może jest spowodowane problemami przy współpracy z HISSem Hondy :unsure: - nie wiem. Alarm miałem zakładany przy kupnie motocykla u dealera. Jak zaczęły się te szopki pojechałem do ASO i mechanik stwierdził, że alarm "zbzikował" i chcieli go wymontować i wysłać do producenta z reklamacją. Skończyło się jednak na tym, że odłączyli mi odcięcie silnika i po kłopocie. Mam fabryczny immobiliser HISS więc w sumie nie zależy mi na dodatkowym odcięciu przez alarm. Teraz alarm działa tylko jako "wyjec", nie ingeruje natomiast w pracę zapłonu i zasilania silnika. Od tego czasu jest OK :)

 

Jak na razie podoba mi się jedna rzecz w tym alarmie - ma funkcję, że można włączyć światła awaryjne, które będą działać niezależnie czy kluczyki są w stacyjce czy nie.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie kolego zmartwiles.

Cena rzeczywiscie dwa razy wyzsza, w moim przypadku stanowilaby prawie 10% wartosci motocykla ;)

Pilota nie mam zamiaru trzymac RAZEM z kluczykiem, bo to jak zostawianie dokumentow w aucie - w razie czego zlodziej ma komplet...

Jako poczatkujacy powinienem chyba jeszcze bardziej sie bac takiego niezapowiedzianego odcinania - niektorzy sobie radza podpinajac odciecie tylko samego rozrusznika, jest to jakies wyjscie.

Jestem ciekaw czym spowodowane bylo to odcinanie: czy to awaria samego alarmu, czy zla wspolpraca z fabrycznym immobiliserem.

Moze jeszcze ktos ma jakies doswiadczenia, ktore rzuciloby swiatlo na takie zachowanie??

 

Dzieki za wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczęły się te szopki pojechałem do ASO i mechanik stwierdził, że alarm "zbzikował" i chcieli go wymontować i wysłać do producenta z reklamacją. Skończyło się jednak na tym, że odłączyli mi odcięcie silnika i po kłopocie.

Czyli w ASO potraktowali temat zupełnie "na odp*****l" . Nie dość, że nie rozwiązali problemu, to potem użytkownik ma takie a nie inne zdanie o alarmach..

Powinni byli dać Ci z marszu nowy alarm (samą centralkę oczywiście) a tamtą wysłać do producenta.

Co ma odcięcie które zrobili do alarmu do HISSa ? HISS weryfikuje tylko obecność danego klucza w stacyjce w momencie przekręcenia i tyle. Więc NIC. Nie ma tu żadnej "współpracy HISSa z alarmem" - no ale jako bajka dla klienta - nadaje się idealnie ;)

Zamiast sprawdzić gdzie "cięli" i czy tam się coś nie poluzowało (jak to bywa w 90% przypadków) albo czy nie dostaje się tam woda to poszli na łatwiznę bo nie chciało im się "dokopywać" do blokady którą notabene sami zakładali...

A jak kierunki przestaną migać lub będzie problem z nimi przy włączaniu alarmu to też je odłączą aby "było po kłopocie" ??? Gdzie to tacy "fachowcy" są? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w ASO potraktowali temat zupełnie "na odp*****l" . Nie dość, że nie rozwiązali problemu, to potem użytkownik ma takie a nie inne zdanie o alarmach..

Powinni byli dać Ci z marszu nowy alarm (samą centralkę oczywiście) a tamtą wysłać do producenta.

Co ma odcięcie które zrobili do alarmu do HISSa ? HISS weryfikuje tylko obecność danego klucza w stacyjce w momencie przekręcenia i tyle. Więc NIC. Nie ma tu żadnej "współpracy HISSa z alarmem" - no ale jako bajka dla klienta - nadaje się idealnie ;)

Zamiast sprawdzić gdzie "cięli" i czy tam się coś nie poluzowało (jak to bywa w 90% przypadków) albo czy nie dostaje się tam woda to poszli na łatwiznę bo nie chciało im się "dokopywać" do blokady którą notabene sami zakładali...

A jak kierunki przestaną migać lub będzie problem z nimi przy włączaniu alarmu to też je odłączą aby "było po kłopocie" ??? Gdzie to tacy "fachowcy" są? :blink:

 

Szczerze, to mi to wisi i powiewa czy ten alarm odcina zapłon/paliwo czy nie. Gdybym nie miał fabrycznego immobilisera to byłaby inna para kaloszy....

 

A "fachowcy" :lol: tacy są w HondaPlaza... ale to w sumie nie nowina - jeszcze w żadnym ASO nie spotkałem kompetentnego fachowca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie Bandity akurat nie mają fabrycznego immobilisera i dlatego podłączenie blokady w alarmie jest tak ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 years later...

Witam czy ktoś poleci jakiś alarm? znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/alarm-proxima-plus-motocykl-skuter-quad-warszawa-7843637432 w sprawie alarmów mam małe doświadczenie, może ktoś posiada taki zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można założyć na  przednie koło blokadę z alarmem. O na przykład taką:

 

Przechwytywanie.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie też myślałem o tym proste i wygodne dzięki za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.