Skocz do zawartości

Co Nam Się Psuje W Wodniakach?


Gość DeGie
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Małe uaktualnienie tematu.

 

Przebieg 75 540 kilometrów i nadal nic się nie chce popsuć, tylko ten czujnik luzu szwankuje. Raz działa raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro taki dupiaty ten czujnik luzu to może zmienić jego podpięcie pod czujnik biegu i sterować kontrolką sygnałem do wskaźnika biegów.

 

u mnie psuje się paliwo z baku - mam jakiś wyciek i co 300km trzeba dolewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syku, to u ciebie ciebiewszystko super. Ja ostatnio przy moich przelotach tankuje co 220-230km. Jak na zbiorniku zrobiłem 260 to stałem a kumpel paliwo musiał dowozic.

Edytowane przez kokos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spotkał się ktoś z gaśnieciem wodniaka 650 na rezerwie przy mocniejszym dohamowaniu? Moja lepsza połowa ma z tym problem a nic nie mogę znaleźć na ten temat 😞 Ładnie proszę o pomoc, może ktoś coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem i raz widziałem, że jak mało paliwa wodniak 6,5 moał, ale coś miał, to nie chciał odpalić. Wystarczyło 5l paliwa i już super. Może tak umieszczona pompka paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kokos, sopotnian lepiej miejscie troche wachy w baku i tankujscie najsszybcjiej jak sie rezerwa zaswieci ,bo  zacieranie pompy hamulcowej w wodniakach jest dosc czeste. 3 albo 4 przypadki juz byly na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 650 ( 2009 rok) przy przebiegu 4 tys. km przestał się wkręcać powyżej 5 tys. obrotów. Przy gwałtownym dodaniu gazu dusił się , mulił i nie szło przejść tych 5-6 tys. obrotów. Poniżej igła. Był w ASO w Poznananiu i nic. Po reklamacji przyjechali pod dom z nowozatrudnionym mechanikiem (Tomek). Chłopak odpalił przejechał się w koło domu i od razu powiedział co jest : Suzuki nie przyznaje się do wadliwej pompy paliwa, w której jest jeden elemencik, który przestaje się kręcić właśnie przy tych obrotach i nie podaje paliwa. Wystarczy go delikatnie podpiłować i jest ok.  Po 3 dniach przywieżli moto z powrotem i śmiga do odcięcia. Przed ASO 2 mechaników też poległo na temacie - pół nowego motocykla mi chcieli rozkręcić i pomysłów sto mieli - dobrze, że po łapach dałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokos -  dzięki bo może to i kwestia ułożenia pompy. 

Jacekrysiek -  o problemach z zacieraniem się pomp paliwa coś wiem, bo tu więcej czytam niż piszę co widać po ilości postów, a trochę z wami jestem  :)

Faktem jes,t że może nie sprecyzowałem że problem pojawia się może nie już na samej rezerwie, a w jej okolicach tzn. około dwóch kresek na wskaźniku. Więc pewnie w baku z pięć litrów jest więc o co kaman ? A wkurzające jest gdy gwałtowniej do-hamujesz bo ktoś cię nie widzi albo stwierdzi że zdąży, chcesz ruszyć a moto śpi  :zdziwiony:

Zbig - więc masz ten sam rocznik co moja żonka, tyle że tu nie ma problemu z muleniem czy nie wkręcaniem się na wysokie obroty. Dziorek chodzi jak złoto tylko jak ma mniej wachy podkreślam przy gwałtownym hamowaniu czasem zgaśnie.

A możesz sprecyzować co za element trzeba podpiłować bo mnie zaciekawiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a luznej kosy nie masz?

moze sie odchyla podczas hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a luznej kosy nie masz?

moze sie odchyla podczas hamowania

Sprawdzę ale co ma kosa do niskiego poziomu paliwa przy którym problem się pojawia ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zbieg okoliczności.

kosa ma odcięcie zapłonu na wyłączniku. wibracje nawet potrafią go uruchomić.

dużo roboty z tym nie masz - odpiąć styki z wyłącznika i chwilowo je zewrzeć ze sobą (z tego co pamiętam to odcięcie jest przy rozwarciu styków).

 

wykluczysz jeden powód na gaśnięcie.

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, ale nie wiem dokładnie co tam trzeba podpiłować, tyle wiem co mi mechanik powiedział ( i tak w życiu sam bym tego nie zrobił), W poprzednim mailu pomyliłem jego imie: nie Tomek tylko Przemek z ASO SUZUKI WACHE POZNAŃ. Chłopak naprawdę ogarnięty, uczciwy i motocyklista. Jakby powiedział, że cała pompa do wywalenia tez bym zapłacił. A tak nawiasem mówiąc, to skasowali tylko za przegląd a za naprawę pompy z uwagi, że reklamowałem nie wzięli ani złotówki i moto zabrali i przywieźli z powrotem na swój koszt ( 130 kilosów w jedną stronę). Można do niego spróbować się dodzwinić tel. 783 000 022 i poprosi Przemka z serwisu.

 


A jeszcze jedno: w ASO powiedzieli, że te pompy są strasznie wrażliwe na zanieczyszczenia. Wystarczy jak to powiedział : brokacik rdzy z baku i przestaje się kręcić. dlatego podpiłowują by zwiększyc przepływ. podobno te roczniki to kwestia czasu z tą awarią. Jedne tak jak mój zaraz na początku inne po 20, 30 tysiącach. Powiedział, że zawsze paliwo pod korek nawet latem. Także teraz w garażu mam zawsze karnisterek i po weekandzie zalewam pod kluczyk. U mnie może trochę szybciej ta awaria bo moto kupiłem jako nowe ale 2 roczniki do tyłu i mówił, że w zbiorniku paliwa co nieco na sucho się widocznie złuszczyło. Wyczyścili, podpiłowali i jak na razie nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżę temat niskiego poziomu paliwa. Jak wyciągnąłem całe (no może te 250 ml zostało :P) paliwo ze zbiornika przez rurkę (demontaż zbiornika), to nawet rozrusznik nie chciał mi kręcić (po ponownym montażu zapomniałem nalać), a na 100% był gotowy do zapłonu. Sprawdziłem schemat elektryczny i obwód załączający przekaźnik rozrusznika biegnie m.in. przez ECU, więc coś jest na rzeczy. Gdy tylko wlałem powyżej 2 litrów to chciał już zakręcić rozrusznikiem i zapalił od strzała. Zdaje się, że te 1,5 litra to minimalny poziom, a "zero" załącza się przy 2,5l wg instrukcji. ECU pozwoli też zakręcić rozrusznikiem gdy wypniemy kostkę elektryczną zbiornika paliwa (tryb serwisowy), więc chodzi tylko o ochronę pompy przed zatarciem.

 

Mój motocykl w zeszłym tygodniu pyknął 40 tys. km (nowy piec 7 tys. km) i czujnik luzu coś mi świrował po wymianie silnika, ale już działa poprawnie, chyba się ułożył i nie mam z nim problemów. Tak to nic się nie psuje, przy prawidłowym serwisie. Tylko gdzieś to paliwo wycieka, jak napisał syku ;)

Edytowane przez dszczer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

2007 rocznik. 52000km

między zaworami około 30kkm

luzy kontrola

synchro kontrola

czujnik przepustnicy korekta minimalna

 

coś mniem dzwonilo jak sprzęt schodzi z obortów (takie ala; podkładka metalowa dzwoniąca na wibrującym blacie metalowym ;) ). myślałem, że rozrząd.

rozrząd w połowie jeszcze spokojnie polata z 1 lub 2 przeglądy zaworówki

dzyndzolenie wydobywa się z kosza sprzęgłowego.  (nie chodzi o to że kosz napierdziela jak to kosz tylko coś nowego)

Podobno kosze tak mają i serwis obstawia, że za 20-30kkm bedzie trzeba regenerować albo kupić coś używanego, niby sprężyny wycierają cośtam, łożysko d nie urywa i koszt nie jest dobrze wycentrowany i sobie padają po 100kmm

 

w międzyczasie CZUJNIK NEUTRALA.

to jest coś co japońcom nie wyszło jak trzeba :P

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik neutrala to stestuj czy ci wajha od biegów nie przesunęła czy coś 

 

kiedyś też miałem problem, kurde olej już chciałem zmieniać, czujnik, stopkę wymieniać, a wystarczyło rozkręcić i dobrze ustawić :D

 

a kosz to nie wiem, ale tylko podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik poprostu nawala i tyle.

Gdzies tu jest opisane jak naprawic, mozna takze oddac tylko komu?

od, wylecialo mi z pamieci. Zapytaj przez ogloszenie w statusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik poprostu nawala i tyle.

Gdzies tu jest opisane jak naprawic, mozna takze oddac tylko komu?

od, wylecialo mi z pamieci. Zapytaj przez ogloszenie w statusie.

Kazek regeneracja level expert :)

a na forum jest gdzieś topik jak wydrapać z niego silikon i podpiąć pod wyświetlacz za 80zł pokazujący wbity bieg.

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie kazek opisal jak naprawic za pomoca blaszki z anteny, juz mialem robic late m,ale nagle samo sie naprawilo i juz swieci jak trzeba. cuda normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik poprostu nawala i tyle.

Gdzies tu jest opisane jak naprawic, mozna takze oddac tylko komu?

od, wylecialo mi z pamieci. Zapytaj przez ogloszenie w statusie.

Kazek robi takie rzeczy

A kosz w 650 to nomalka nawet Cirus o tym pisał , zawsze wycierają sprężyny swoje loża a potem napierdzielaja jak tamburyn

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silikonu, w moim b12 wydrapalem tak z grubsza, zalalem na noc tym specyfikiem do usuwania silikonu i bylo czysciusienkie bez kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfiku do usuwania silikonu szukajcie w firmie Saudal nazywa się silicon remower, co prawda budowlany ale działa tak samo skutecznie koszt chyba 20 zl

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zmywacz do sylikonu dostaniesz w np. castoramie lub w sklepie z lakierami samochodowymi. Uzywaja to do odtluszczania przed lakierowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zmywacz do sylikonu dostaniesz w np. castoramie lub w sklepie z lakierami samochodowymi. Uzywaja to do odtluszczania przed lakierowaniem.

pioter na edytowalem posta , dokładnie jak mówisz kupisz go w Castoramie albo innym budowlanym jest dużo lepszy niż ten do odtłuszczania

Takie cus https://www.google.pl/search?q=soudal+silicone+remover&client=tablet-android-google&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiM2KvBubvWAhVkP5oKHaaGAV4Q_AUIESgB&biw=960&bih=600#imgrc=le6H_f7uezWWyM:

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawia się problem z korkiem wlewu paliwa, a dokładnie z odpowietrzeniem. Naprawiałem ja, okazuje się że nieudolnie, potem  fachowiec i też problem znowu się pojawił. Wytwarza się za duże ciśnienie w baku przez co na wolnych obrotach zaczyna  pracować jak traktor, co ciekawe przeważnie po włączeniu biegu. Na luzie jest przeważnie ok.Tak na margines czy ktoś ma niepotrzebny sprawny  korek wlewu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rysiogdynia Nowy korek wlewu OEM jest za.... 180 Ojro. Ewentualnie nowy zamiennik za 170 zyla. To już taniej wyhaczyć uszkodzony cały zbiornik paliwa na Alledrogo. Będziesz musiał sobie jedynie przełożyć zamek.

Edytowane przez deszczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.