Skocz do zawartości

Irydówki?


MamutMen
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

zwykłe świece powinno się wymieniać co sezon

a skąd to takie info? instrukcja obsługi podaje że świece powinno się wymieniać co 12 tys a nie sezon. No chyba że ktoś w sezonie tyle kręci, to wtedy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd to takie info? instrukcja obsługi podaje że świece powinno się wymieniać co 12 tys a nie sezon. No chyba że ktoś w sezonie tyle kręci, to wtedy ok.

toż napisałem, że to wszystko w teorii ;) praktyka pokazuje co innego i tak jak napisałeś, zależy kto ile jeździ (ja np w sezonie robię ponad 12tyś), a są tacy co tylko w niedzielę na jakiś szpaner platz podjadą.

 

Jak użytkujesz tak inwestujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam opinie tomka - mnie samu rozpadłą się ok 10 świec - ale to wadliwa seria, teraz już są ok. Jako ciekawostkę podam wam że w 2T lepiej się sprawdzają denso jak ngk - ngk po 500km pada a denso min 10-15 tys robi - jednak co ori to ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd to takie info? instrukcja obsługi podaje że świece powinno się wymieniać co 12 tys a nie sezon. No chyba że ktoś w sezonie tyle kręci, to wtedy ok.

 

No właśnie, czemu co 12tys?

 

W jaki sposób świece się zużywają? Moje wyglądają jak nowe, zero pęknięć na porcelanie itp. Jedyne co to trochę rdzy się pojawiło na śrubie. Moto odpala od strzała a przebieg mają dużo większy niż 12tys.

 

Samochody przejeżdżają 50tys i więcej na 1 komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie świece wymieniam co 10tys razem z olejem itp. kupuje w serwisie opla

nie ma w tym nic dziwnego

auto inaczej sie zachowuje

w moto to samo się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie i bardzo upraszczając.Samochód i motocykl do dwie rożne konstrukcje silników.Są to zupełnie dwa światy jeśli chodzi o silnik.Niby zasada działania podobna ale..

To ale to przedewszystkim w przypadku silnika motocyklowego wieksze wysilenie.większe, obroty po prostu wszystko jest bardziej obciążone a zarazem musi myc lżejsze.

Obecnie w samochodzie olej wymienia się co 25-30 tys. w motocyklach nadal co 6 tyś-10 tys (zależnie od modelu).Co już sugeruje jak obciążony musi byc silnik.To tyle wstepu.wracamy do świec.

Świeca w samochodzie pracuje z maksymalnie 5-6 tys cyklów na minutę tyle że w większości 3-4 tys cykli na minute .W motocyklu 11-15 tys cykli a le najczęściej 5-8 czyli dwa razy więcej niż w samochodzie.Jeżeli nie chcemy mieć niespodzianek świece wymienia się co sezon użytkując motocykl 8-12 tys rocznie lub co dwa używając sporadycznie.Jeżeli nasze jazdy najczęściej są krótkie w koło komina tez wymieniamy co sezon.To że świeca wygląda ładnie nie znaczy ze nie ulega wypaleniu/uszkodzeniu wewnętrznych elementów izolacyjnych i przewodzących.Potem mamy posty palił i już nie zapala.Ja osobiście wymieniam świece co sezon.Z tym ze jeżeli silnik chociaż raz zaskoczy mnie jakimś przerwaniem czkawka nawet się nie zastanawiam tylko wymieniam świece.Obciążając przewody i cewki WN wadliwą świeca możemy doprowadzić do podniesienia kosztów naprawy.Wychodzę z założenia że jak dbasz tak masz.Dlatego jak wyżej napisałem.Jezeli robisz duże przebiegi warto wymienic na IRYDY tak samo jak dłubniesz sobie w silniku.

 

Prościej tego wytłumaczyć nie potrafię :) Zastosowałam duże skróty myślowe bo chyba nie piszę dla inżyniera tylko dla zwykłego zjadacze kilometrów.Jezeli ktoś chce więcej się dowiedziec na ten temat są specjalistyczne portale/księzki gdzie można poczytać i pooglądać sobie tabelki z cyferkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Tomku.

 

Aby potwierdzić i zostać w temacie irydówek dorzucę tylko że w BMW V8 (silnik M62TUB44) też są irydówki i zmienia się je uwaga: co 100k km :D

 

Tak więc zostańmy w temacie motocykla i irydówki bo puszka to zupełnie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam,

 

tez u siebie musze wymienic swiece, i tez stanalem przed wyborem irydowe czy zwykle, po przeczytaniu tematu jednak postawilem na irydowe. Znalazlem na ebayu niemieckim niezla okazje.

 

czy te swiece:

 

http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-GSF600S-Bandit-Faired-NGK-IRIDIUM-ZUNDKERZE-/230729656463?pt=DE_Autoteile&hash=item35b88f288f

 

 

beda pasowac do bandita600 z 98r. ?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamierzasz mieć moto dłużej to warto irydówki założyć- ja wcześniej odrzałowałem kaski i założyłem je do gsx-f - zrobiłem na nich 32tys km (potem moto poszło pod młotek). Nigdy z nimi nie miałem problemu paliły dobrze, nawet wytrzymały zalanie podczas wiosennej próby obudzenia silnika. Swojego czasu znalazłem artykuł gdzie było opisane jakie zalety mają na przykładzie gsx-f i pewnie tym się zasugerowałem i kupiłem. Pisali że lepsza iskra, moto lepiej przyspiesza i jest ciut mniejsze zużycie paliwa no i oczywiście duża trwałość, praktycznie nie zmieniająca się przerwa między elektrodami . A może sami przeczytajcie.... proszę tu jest link: http://www.skutery.net/akcesoria.php?id=97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Do mojego B12 trafily NGK Platinum.

Latwo odpala, szybko sie rozgrzewa, ladnie obroty trzyma oraz jest +5 gwiazdek respektu jak sie mowi "NGK Platinum" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Wymieniam świece zawsze co 18 tys. km, zawsze zastanawiając się czy może jeszcze na nich trochę pojeździć i nigdy nie mam problemów. Czytając wypowiedzi "co sezon", "co wymianę oleju" itp. smutek mnie ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze bylo odkopac ten temat bo w przeciagu szesciu lat napewno wszyscy juz zapomnieli jak dobre sa irydowki.

;)

 

 

 

Ps.

 

Niestety, u mnie jedna wytrzymala tylko rok i wiecej juz nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam świece zawsze co 18 tys. km, zawsze zastanawiając się czy może jeszcze na nich trochę pojeździć i nigdy nie mam problemów. Czytając wypowiedzi "co sezon", "co wymianę oleju" itp. smutek mnie ogarnia.

Ty wymieniasz co 18.  Zwykłe czy Irydowe ?

 

Robiłem co sezon 12-18 tyś. Nawet się nie zastanawiałem, tylko wymiana co sezon w czasie przeglądu zimowego. A czy to było 12-15 czy ileś tam nie wnikałem. W zimę szło wszystko.

Teraz jak mniej jeżdżę (jakieś 6-8 tys) to w zimę niezależnie od przebiegu idzie komplet, ale świece niekoniecznie. 

Tak samo olej. Co 6 zmiana, a w zimę i tak idzie nowy niezależnie czy ma 1 czy 2 tys po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wymieniasz co 18.  Zwykłe czy Irydowe ?

 

Robiłem co sezon 12-18 tyś. Nawet się nie zastanawiałem, tylko wymiana co sezon w czasie przeglądu zimowego. A czy to było 12-15 czy ileś tam nie wnikałem. W zimę szło wszystko.

Teraz jak mniej jeżdżę (jakieś 6-8 tys) to w zimę niezależnie od przebiegu idzie komplet, ale świece niekoniecznie. 

Tak samo olej. Co 6 zmiana, a w zimę i tak idzie nowy niezależnie czy ma 1 czy 2 tys po wymianie.

 

W tym roku jechałem do pracy w styczniu dwa lub trzy razy. W zeszłym podobnie. U mnie nie ma czegoś takiego jak przegląd zimowy. Wręcz przeciwnie. Nie mam ciepłego garażu. Serwisuję będąc wystawionym na zewnętrzne warunki atmosferyczne, a wszystkie wymiany robię na licznik, lub w przypadku filtra powietrza na oko. Świece (zwykłe CR9EK) też wymieniam w imię legend co trzecią wymianę oleju, ale czasem zastanawiam się, czy ma to wielki sens.

 

 Na focie zwykła świeca po 12 tys. km

Olej tylko co 5-6 tys. km. W każdych 12 miesiącach zawsze minimum tyle zrobię. Nie modlę się tak dużo jak inni do motóra i odpókać póki co mam dużo mniej problemów, niż czytam na forum.

 

ihost_1531057929__img_20180707_160809.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku jechałem do pracy w styczniu dwa lub trzy razy. W zeszłym podobnie. U mnie nie ma czegoś takiego jak przegląd zimowy. Wręcz przeciwnie. Nie mam ciepłego garażu. Serwisuję będąc wystawionym na zewnętrzne warunki atmosferyczne, a wszystkie wymiany robię na licznik, lub w przypadku filtra powietrza na oko. Świece (zwykłe CR9EK) też wymieniam w imię legend co trzecią wymianę oleju, ale czasem zastanawiam się, czy ma to wielki sens.

 

 Na focie zwykła świeca po 12 tys. km

Olej tylko co 5-6 tys. km. W każdych 12 miesiącach zawsze minimum tyle zrobię. Nie modlę się tak dużo jak inni do motóra i odpókać póki co mam dużo mniej problemów, niż czytam na forum.

 

Problemy większości użytkowników spowodowane są tzw. "Januszowaniem". Oszczędzaniem tam gdzie nie wolno, a inwestowanie tam gdzie nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.