Skocz do zawartości

Olej - Temperatura Oleju - Termometr - Czujnik Temperatury


Gość bkieszkowski
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym założyć czujnik temperatury oleju, ale nie wiem gdzie najlepiej go wkręcić. Korek wlewu oleju, korek spustowy w misce? Dzięki za rady!

 

dscn1133.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam zwykły termometr, ale robi on za korek wlewu i spisuje się dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ze zdjęcia powyżej musi być zanużony w oleju żeby pokazywć prawidłową jego temperaturę. Jeżeli będzie w miejscu korka wlewowego to pokaże co najwyżej temperaturę "powietrza-gazów" w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki czujnik jak na fotce to raczej gdzieś w misce żeby był zanurzony w oleju, można rozwiercić korek spustowy albo drugi otwór w misce olejowej w którym by był ów czujnik ja bym raczej robił drugi otwór, korka spustowego bym nie ruszał bo: w korku jest magnes który wyłapuje opiłki jak rozwiercić korek to ten magnes pójdzie "spać", do tego od czujnika jest kabelek, który przy odkręcaniu korka był by kłopotliwy.

Ja mam taki czujnik i na moje potrzeby w zupełności wystarcza.

http://allegro.pl/termometr-czujnik-oleju-gsx-gsf-gsxr-rf-vs-sv-i1277397425.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym założyć czujnik temperatury oleju, ale nie wiem gdzie najlepiej go wkręcić. Korek wlewu oleju, korek spustowy w misce? Dzięki za rady!

 

dscn1133.jpg

 

 

a nie lepiej kupić se czujnik LM35 (ok. 4zl) i wywiercić dziurę w śrubce od magistrali olejowej ? Wsadzić taki czujni i zalepić go klejem żywicznym np. poxipol. Nie mam teraz zdjęcia ale z prawej strony silnika jest taka śruba 16mm imbus, pod cylindrem. Do niczego tam nie jest potrzebna.

 

Wraz z temp. zmienia się rezystancja czujnika i nawet na analogowym wyświetlaczu można to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Czy możecie podpowiedzieć gdzie taki czujnik można zamontować, w które miejsce ?

Myślałem aby rozwiercić śrubę spustu oleju ale ona jest magnesowana i po tkliej opeacji będzie lipa.

Czy jest jakieś miejsce w misce oleju, deklu, korpusie gdzie montaż tego czujnika umożliwi prawidłowy odczyt wartości a jednocześnie niczego się nie spierniczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi przychodzi do głowy, to punkt w chłodnicy oleju, w tym samym miejscu gdzie w niektórych wodniakach jest nakrętka. Mam na myśli mniej więcej miejsce, gdzie rogrzany olej trafia do chłodniy, a nie strona skąd wraca już schłodzony.

Przynajmniej jak się coś rozszczelni, to nie będzie ciekło na postoju, duża też szansa na to, że jakiś kamień, krawężnik, gałąź nie wyrwie tego kabelka.

Edytowane przez obiezyswiat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym rozwiązaniem było by wywiercenie i nagwintowanie otworu pod czujnik w misie olejowej.Trochę z tym pitolenia bo misę musiał byś zdemontować,żeby opiłki nie zostały w silniku ale mógł byś później o nim zapomnieć,i nie będzie go widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie,

i tu pytanie, czy ten czujnik misi być cały zamoczony w oleju ? bo przecież czujnik temperatury wkręcany zamiast korka wlewu nie jest zamoczony w oleju mimo to pomiaru dokonuje, ciekawe jak było by gdyby przerobił korek wlewu. Te czujniki co się wkręca zamiask korka też są krótkie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i będzie Ci przewód wychodził z korka wlewu ?

najlepiej i najprościej to wkręcić się w miskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie,

i tu pytanie, czy ten czujnik misi być cały zamoczony w oleju ? bo przecież czujnik temperatury wkręcany zamiast korka wlewu nie jest zamoczony w oleju mimo to pomiaru dokonuje, ciekawe jak było by gdyby przerobił korek wlewu. Te czujniki co się wkręca zamiask korka też są krótkie B)

 

 

Ale w sumie one mierzą temperaturę korpusu silnika/temperaturę panującą w komorze sprzęgła,choć pewnie olej by go mocno smagał :D może dobry pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak by nie było to czujnik wkręcany w korek i tak cały czas ma kontakt z chlapiącym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak by nie było to czujnik wkręcany w korek i tak cały czas ma kontakt z chlapiącym olejem

No właśnie, chyba zaryzykuje, kupie ten zestaw i będę coś działał jak pogoda pozwoli :)

wszystkie sugestie mile widziane :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można go wkręcić w magistralę w miejscu do mierzenia ciśnienia oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam wprost: na co Ci ten czujnik?

chyba jedynie dla wlasnej informacji, bo przeciez nie masz sie co martwic o temperature.

to olej :oki: , a nie woda :blee:

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam wprost: na co Ci ten czujnik?

chyba jedynie dla wlasnej informacji, bo przeciez nie masz sie co martwic o temperature.

to olej :oki: , a nie woda :blee:

 

Dokładnie tak B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam wprost: na co Ci ten czujnik?

Mi się przydaje przede wszystkim dlatego, że podczas jazdy mogę już stwierdzić czy mi ubyło na tyle oleju, że czas już dolać :) Różnica między dolną (czasem niżej) a górną kreską przekłada się na 20 stopni różnicy. To łatwiejsze niż ustawianie moto prosto i zaglądanie w okienko :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się przydaje przede wszystkim dlatego, że podczas jazdy mogę już stwierdzić czy mi ubyło na tyle oleju, że czas już dolać :) Różnica między dolną (czasem niżej) a górną kreską przekłada się na 20 stopni różnicy. To łatwiejsze niż ustawianie moto prosto i zaglądanie w okienko :}

 

Czy to znaczy, że żre Ci tyle oleju, że między ranem, a wieczorem, nie masz pewności co do stanu oleju ? :o

 

Ja sprawdzam raz na kilka dni, zmieniam co 5-6 kkm. Między zmianami dolewam max 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam wprost: na co Ci ten czujnik?

chyba jedynie dla wlasnej informacji, bo przeciez nie masz sie co martwic o temperature.

to olej :oki: , a nie woda :blee:

 

 

No i kolejna rzecz o którą się martwisz, a tak nie wiesz i zero stresu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam wprost: na co Ci ten czujnik?

 

 

 

Ja się domyślam, że nie po to aby pilnować przegrzania a raczej niedogrzania. Olejaki źle znoszą pałowanie na zimno a w sumie nigdy nie wiadomo czy już jest ciepło czy jeszcze trochę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że żre Ci tyle oleju, że między ranem, a wieczorem, nie masz pewności co do stanu oleju ?

Jak był Motul 5100 to w pewnym sensie tak było. Znikał niemal jak w dwusuwie. Dziś akurat dolałem litrfull syntetyka i mam problem z głowy na długi czas (ostatnio dolewałem chyba w lipcu), ale to już offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.