Skocz do zawartości

Olej - Temperatura Oleju - Termometr - Czujnik Temperatury


Gość bkieszkowski
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

wystarczy raz przegrzac tłoki i będą puchły cały czas, u kolegi w bandicie 2001r 600ccm po dłuższej jeździe gaśnie i nie idzie go odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawory robił poprzedni właściciel, tuż przed sprzedażą? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy raz przegrzac tłoki i będą puchły cały czas, u kolegi w bandicie 2001r 600ccm po dłuższej jeździe gaśnie i nie idzie go odpalic

 

predzej bandit ma depresje i trzeba go zaprowadzić do psychologa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze że tu większośc osób co się wypowiada ma nikłe pojęcie o mechanice motocyklowej i o materiałach używanych do produkcji silników, a jedyną wiedzę jaką wynieśli to z opowiadań kolegów i czytania for internetowych. I szerzycie dalej tą całą głupotę bo inaczej tego nazwac nie można. Silnik bandita nie różni się materiałowo za bardzo od innych silników a wy myślicie ze olejak taki pancerny, przegrzanie tłoków, panewek, gniazd zaworowych i całej reszty na pewno nie robi dobrze silnikowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiesz, wiec spieszę z wyjaśnieniem, żeby nie było, ze same chuje na forum:

Nikt nie neguje szkodliwości zbyt wysokiej temperatury.

Sposób montażu który przedstawiłeś został natomiast troszeczkę obsmiany, ponieważ nie ma on sensu, podobnie z reszta jak Twoje argumenty mające go obronić.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uje na forum musza być żeby nie szerzyła sie taka głupota jak wyżej przedstawiona :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Circus idź dalej nosic pustaki na budowie bo może to ci lepiej wychodzi, jeśli masz pisac takie bzdury to wgl ich nie pisz.

  • Downvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi wytłumaczyć, co trzeba zrobić, żeby przegrzać Bandita?
Pytam serio, bo nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0_0_0_2125559337_middle.jpg

 

Wybaczcie nie mogłem się powstrzymać... Miło sobie poprawić humor na zakończenie dnia takim tematem :D

Edytowane przez �ukasz S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzać silnik w trasie? ....

Znam chyba tylko jeden sposób - zdjąć chłodnicę lub jeździć ze świecącą kontrolką oleju.

Akurat jazda w trasie to jedyny możliwy sposób by temp. oleju była maksymalnie niska. O ile po mieście pokazuje mi max 120 gdy się nadwyręży silnik po jeździe w korkach warszawskich, 140 na paradach motocyklowych tak w trasie to przeciętnie 80-90.

 

 

ps... no chyba że ktoś pomylił się i zamiast oleju wlał płyn chłodniczy :]

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przegrzać dętki  mózgowe ..

 Konstruktorzy silnika  tak  dobierają materiały do produkcji silników , by tłoki  puchły   wraz ze wzrostem temperatury , równolegle z cylindrami w których  pracują . Wpadli  nawet na pomysł  by wprowadzić w miejsce tarcia tzw. olej , którego zadaniem jest  wytworzyć poślizg i  skutecznie uniemożliwić zatarcie . Mało tego ,  ten sam olej który  smaruje  tłok  jest  chłodzony  w urządzeniu  zwanym chłodnicą , by mógł utrzymać właściwości  smarujące .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrze że tu większośc osób co się wypowiada ma nikłe pojęcie o mechanice motocyklowej i o materiałach używanych do produkcji silników, a jedyną wiedzę jaką wynieśli to z opowiadań kolegów i czytania for internetowych. I szerzycie dalej tą całą głupotę bo inaczej tego nazwac nie można.

 

 

A ja pojęcie o tym mam całkiem niezłe i puchną mi oczy od pierdół, jakie wypisujesz.

Skąd ty takie hity bierzesz?

Edytowane przez grizzly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyżby kolejny mit PRL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega to ma dopiero doświadczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszerzalność cieplna materiału z którego wykonane są tłoki:

http://material.grafen.ippt.gov.pl/?q=node/984

Możesz sobie policzyć jaką temperaturę musisz osiągnąć, żeby tłoki niebezpiecznie spuchły (wymiary tłoka, cylindra z manuala, a reszta to proste zadanie z poziomu liceum) . Ale musisz też obliczyć błąd pomiaru temperatury, który wynika u Ciebie z:

-odległości czujnika od tłoków

-materiałów o różnej przewodności cieplnej oddzielającej czujnik od tłoków

-czynników zewnętrznych wpływających na czyjnik.

Nie neguję tego, że może się zdarzyć sutuacja ekstremalna, w której Twoje obawy co do tłoków się sprawdzą, bo i w totolotka czasem ktoś wygra. Ale nie trzeba wiedzy mechanicznej, żeby zauważyć, że błąd pomiaru będzie tu kosmiczny.

Edytowane przez gregfister
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zapytam tak ;          Jaką temperaturę miejsca które  badasz czujnikiem  uznasz za groźną dla silnika ?  ( Staję , gaszę studzę , bo za gorący )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chętnie przeczytał przywitanie tego autora. Jak na razie nie widzę, proszę i link, jeśli jest.

 

No i się uchował kolega Braformeg bez przywitania kilka miesięcy. Edytowane przez gregfister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem często o zjawisku puchnięcia tłoków ale w chińskich skuterkach O_o. Nigdy o żadnym dużym moto nie słyszałem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jego podany w profilu wiek jest prawdziwy to prawdopodobnie stąd jego podejście do sprawy. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dam popalić za bardzo swojej WSK-ce to czasami tłok puchnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się jakoś nie znam, ale denko tłoka to może mieć 350'C, to nie wiem czy już mu za ciepło czy nie... za to od pokrywy zaworów można się oparzyć czasem, to też chyba jakoś ciepła jest. Co pokazuje termometr? 60'C? 100'C? A jak 120'C?! To za ciepło? W Chorwacji Bandit aż zmienił gang na taki klekoczący i nic mu nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zapytam tak ;          Jaką temperaturę miejsca które  badasz czujnikiem  uznasz za groźną dla silnika ?  ( Staję , gaszę studzę , bo za gorący )

 

Właśnie i w dodatku po zgaszeniu motor wcale się tak szybko nie studzi,

 

trzeba jeszcze polać kubłem zimnej wody ze studni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie mu bana bo jeszcze ktos przeczyta ten temat i sie zastosuje do jego " cennych " rad po czym zacznie sie jazda na forum o temp silnika i puchnieciu tłoków :hahahaha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia napiszę tyle, że motul 10w40 przepala się po 20 minutach odciny i nie spuszczaniu obrotów poniżej 8tys. Nawet ostre palowanie ale robienie mu choćby przerw na minutę nic olejakowi nie zrobi. I broń Olejowy Boze robić to na ssanie aby lepsze marchewy szły bo zawory dostają po dupie. Jak ktoś nie robi takich rzeczy po pijaku to nie rozumiem po chuj montować jakiś czujnik. Nawet jak robi się takie rzeczy to obczai się pracę pieca na słuch a nie podstawie pseudo wskazań temp cholera wie czego.

 

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.