Skocz do zawartości

Olej - Temperatura Oleju - Termometr - Czujnik Temperatury


Gość bkieszkowski
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przegrzać silnik w trasie? ....

Znam chyba tylko jeden sposób - zdjąć chłodnicę lub jeździć ze świecącą kontrolką oleju.

Akurat jazda w trasie to jedyny możliwy sposób by temp. oleju była maksymalnie niska. O ile po mieście pokazuje mi max 120 gdy się nadwyręży silnik po jeździe w korkach warszawskich, 140 na paradach motocyklowych tak w trasie to przeciętnie 80-90.

 

 

ps... no chyba że ktoś pomylił się i zamiast oleju wlał płyn chłodniczy :]

 

a lecąc zaraz za ciężarówką? nie mam termometru nie testowałem, ale w teorii lecisz w tunelu gdzie powietrze nie chłodzi silnika, temp pójdzie w gore jak w korku?

 

mnie interesowała temperatura cylindrów aby tłoki nie spuchły w trasie, jak bym chciał temperaturę oleju to inaczej bym to rozwiązał .

Co do wskazywania temperatury, głowica i końcówka z oczkiem do którego przylega sonda termometru są wykonane z aluminium a jak wiadomo (albo niektórym nie) aluminium zarówno świetnie przyjmuję ciepło jak i oddaje, już po chwili od odpalenia silnika czujnik reaguję :)

 

co ja czytam...robisz postoje co 20km na studzenie silnika? prawie jak wyprawa do zakopca dnieprem i pannonia zaraz po remoncie silnika  :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a lecąc zaraz za ciężarówką? nie mam termometru nie testowałem, ale w teorii lecisz w tunelu gdzie powietrze nie chłodzi silnika, temp pójdzie w gore jak w korku?

 

 

co ja czytam...robisz postoje co 20km na studzenie silnika? prawie jak wyprawa do zakopca dnieprem i pannonia zaraz po remoncie silnika  :palacz:

 

Jeśli Twoim zdaniem lecąc za ciężarówka w tunelu nie ma co schłodzić silnika to możesz się w sumie równie dobrze udusić :D Anyway- musiałbyś prawie dotykać jej przednim kołem, żeby coś było "nie tak" nie ma opcji, w trasie przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp, po prostu mnie tak naszło przy okazji wypowiedzi braformega ;) ,udusić to się nie udusisz ale powietrze nie opływa moto zgodnie z założeniem skośnookich tylko dostaje je od tylu, ale zostawmy już dywagacje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele, jaka rozkmina. Zaraz się zrobi taka jak o oleju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Niedawno kupiony 1200s to mój pierwszy i prawdopodobnie ostatni olejak, więc mam pytanie do bardziej doświadczonych; mianowicie jaką temperaturę oleju można uznać za silnik rozgrzany?? Nie interesuje mnie górna granica temperatur, bo przy normalnej jeździe motocyklem ze zdrowym silnikiem to raczej nie powinno mnie martwić, sądzę że producent przewidział że motocykl będzie używany w cieplejszych krajach i w tych krajach nawet zdarzają się korki, nie należę też do zlotowiczów pałujących całą noc na odcince :) Dlatego bardziej interesuje mnie kiedy jednostka osiąga roboczą temperaurę :) Dodam że będę to odcytywał na termometrze wkreconym we wlew oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gołą rękę przyłożysz do cylindrów i Cię parzy to śmiało można ruszać. Ja nigdy nie uznawałem jazdy pierwszych km z jazdą na ssaniu jak inni. Wolę w tym czasie na spokojnie spalić papieroska, zapiąć kurtkę, założyć kask i rękawice. Każdy ma swoją teorię. Tylko ja mam prawie 5l oleju w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiony 1200s to mój pierwszy i prawdopodobnie ostatni olejak, więc mam pytanie do bardziej doświadczonych; mianowicie jaką temperaturę oleju można uznać za silnik rozgrzany?? Nie interesuje mnie górna granica temperatur, bo przy normalnej jeździe motocyklem ze zdrowym silnikiem to raczej nie powinno mnie martwić, sądzę że producent przewidział że motocykl będzie używany w cieplejszych krajach i w tych krajach nawet zdarzają się korki, nie należę też do zlotowiczów pałujących całą noc na odcince :) Dlatego bardziej interesuje mnie kiedy jednostka osiąga roboczą temperaurę :) Dodam że będę to odcytywał na termometrze wkreconym we wlew oleju

 na samym poludniu europy w korku nie udalo mi sie zagotowac bandziora wiec mysle ze przewidzieli :P

ja wrzucam ssanie, zostawiam na tyle zeby sie ubrac, jak wylacze sanie i pracuje rowno to ruszam - na poczatku bez szalenstw. i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dlatego bardziej interesuje mnie kiedy jednostka osiąga roboczą temperaurę :) Dodam że będę to odcytywał na termometrze wkreconym we wlew oleju

 

U mnie już przy 35-40 stopniach motocykl pracuje równo i już nie potrzebuje ssania do jazdy. Normalnie temperatura jest w okolicach 80-85 stopni. Jak zaczynasz jechać więcej jak 130, to temperatura jest w okolicach 90-100 stopni. Pomiary z mojego wyświetlacza i czujnika zamontowanego we wlewie oleju https://polishbanditcrew.pl/topic/4056-wyświetlacz-biegów-do-bandita-jaki/?p=512696. @Krzych ma zamontowany czujnik bezpośrednio w kanale olejowym i tam temperatura pokazywana przez czujnik jest znacznie wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez juz ok. 35 stopni normalnie silnik pracuje ale to jeszcze nie jest temperatura do ostrzejszego krecenia. ogolnie to mam taki komfort ze odpalam moto, zapinam kurtke, zakladam kask po tym czasie wylaczam ssanie a zawsze jak wyjezdzam to pierwszy odcinek mam 1 km zjazd w dol wiec zdazy sie nagrzac na spokojnie :) na wskazniku najczesciej okolice 90 stopni.

Edytowane przez darekb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Ja nie mogę za długo stać i grzać moto bo mam poj#ych sąsiadów, ale w którą stronę bym nie wyjechał to jest ograniczenie do 30 lub 50, więc nie zrobię mu krzywdy chyba taką jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.