Skocz do zawartości

Głowica Gsxr 750 Do Bandita 1200


Gość inazuma
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przepis na nudę zimową.

 

Bierzesz dobrze działający silnik bandyty, rozkładasz go tylko po to a żeby założyć głowicę od GSX-R 750 z 89r. Jak myślicie będzie coś z tego?

tnimg0529.jpg

 

Po czym odpiołem zawory i wypolerowałem kanały...

tnimg0532.jpg

 

i zawory

http://img33.imageshack.us/img33/6627/tnimg0151.jpg

Edytowane przez inazuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazniki 38mm tez bedziesz zakladal?

 

edit:

do ktorego roku w 7,5 byly sruby?

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą głowicę?

Myślałem, że tylko wałki przekłada się z GSX-Ry.

Jak się ma sprawa ze średnicami zaworów? Czy w 0.75 nie są mniejsze niż w B12 (nie wiem - dlatego pytam)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą głowicę?

Myślałem, że tylko wałki przekłada się z GSX-Ry.

Jak się ma sprawa ze średnicami zaworów? Czy w 0.75 nie są mniejsze niż w B12 (nie wiem - dlatego pytam)?

 

Głowica ma niewielkie róznice, ale przykręcać można prosto z mostu. Zawory są tej samej wielkości. Nie zapomnijcie że klasa 750 to była wtedy wyscigową i była projektowana dla jak największych osiągów. Także jak szukacie najostrzejszych wałków to 750 89, nawet tuningowe Kent czy Yoshimura tak wydajne nie są.

 

89 rok to ostatni wypust, potem 90-92 to już na podkładkach.

 

Dokonałem pomiaru po skończeniu prac nad głowicą, łącznie z planowaniem i wyszło mi że komora spalania pomieści 20 cm3

tnimg0779.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zdjecia, bo przymierzam sie do wymiany uszczelki glowicy :) na razie jestem na etapie pokrywy zaworowej i wyjetych gaznikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego fajnie że wypolerowałeś zawory. Tylko nie zapomnij o tym że gniazda zaworowe są docierane do zawórów a w twoim przypadku miejsce pasowania wypolerowałeś. Powinieneś więc dotrzeć ponownie obie powierzchnie do siebie. Po takim docieraniu możesz sprawdzić szczelność głowicy na dwa sposoby: 1. Oddajesz do zakładu gdzie głowica jest skręcana i podawane jest cisnienie. 2 do komór wlewasz naftę i patrzysz czy przecieka. Ja zawsze stosowałem tę pierwszą metodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego fajnie że wypolerowałeś zawory. Tylko nie zapomnij o tym że gniazda zaworowe są docierane do zawórów a w twoim przypadku miejsce pasowania wypolerowałeś. Powinieneś więc dotrzeć ponownie obie powierzchnie do siebie. Po takim docieraniu możesz sprawdzić szczelność głowicy na dwa sposoby: 1. Oddajesz do zakładu gdzie głowica jest skręcana i podawane jest cisnienie. 2 do komór wlewasz naftę i patrzysz czy przecieka. Ja zawsze stosowałem tę pierwszą metodę.

 

A bardzo trafne kolego, nie będę propagował tu rzeźby dla sztuki. Oczywiście głowicę oddałem do niezawodnego starszego pana Ryszarda (polecam w Szczecinie ), który wiedzą i doświadczeniem chętnie się dzieli i wykonał od nowa frezowanie gniazda, wymienił nie które zawory, dotarł jak się należy i splanował na koniec. Głowica jest w lepszym stanie jak z fabryki.

 

Głowica dodatkowo będzie na ultra cienkiej podkładce pod głowicę 0.25mm co powinno dać mi stopień sprężania 11,5:1 może nawet do 12,5:1, policzę jak złoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz osiągnąć poprzez zmianę głowicy? Większą moc?

Nie skuteczniej byłoby przełożyć cały silnik?

Będą dalsze modyfikacje? tzn. inne gaźniki? Filtr powietrza, np. stożki? Wydech?

 

Co z przeniesieniem napędu? Czy łańcuch to wytrzyma?

 

Tak tylko z ciekawości pytam ;)

 

 

Swoją drogą ostatnio zaczyna być u nas modne tuningowanie bandziorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gsxr 750 89r to jeszcze SACS. Czy system chłodzenia pasuje bez zbędnych przeróbek, średnice magistral olejowych są takie same?

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gsxr 750 89r to jeszcze SACS. Czy system chłodzenia pasuje bez zbędnych przeróbek, średnice magistral olejowych są takie same?

 

Głowica jest identyczna jeśli chodzi o otwory olejowe...

 

Moim celem jest 140 KM

To jaki sinik sugerujesz ?

Czy łańcuch wytrzyma ? a mógł by czegoś nie wytrzymać?

Gaźniki ? były już różne kombinacje zostałem ostatecznie przy BSR 36mm Banditowskie drugiej generacji, są bardzo wydajne najlepiej i najłatwiej się je usprawnia. Poza tym chciałbym a żeby też z dołu było mocy.

 

Różnice głowic GSXR750 89 a B12

Komory spalania:

Bandit 26 cm3

GSXR 22 cm3

Kanały dolotowe:

GSXR o mniejszym koncie skrętu do komory spalania. Co za tym idzie zaczynają się wyżej o 1cm. Kiedy założymy gaźniki okazuje się że nie są w linii z airboxem, a co gorsze wadzą o kranik paliwa.

Więc podjąłem decyzję.

tnimg0537.jpg

Edytowane przez inazuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ANGLIKU ;)

te 140km to bez trudu powinienes miec. ja bym obstawial dobre 150.

 

Pana Jacka z Kutna znasz pewnie.

tu masz jego wykres. cholera tylko wie, ktore to strojenie, bo 3 byly.

20110901095039547.png

 

 

gazniki - B12 I generacji. dobrane dysze. tuby K&N. oryginalne kolektory. koncowka - RS3. wyprzedzenie zaplony +5 stopni. bez zadnych innych kombinacji.

 

Ty masz ciekawy wykres inazumy. taki bardzo "banditowy" z I generacji bo od 4,5tys obr masz juz jakies 90% momentu. przy 5tys obr masz juz prawie caly i tak az do maximum przy 7,5tys.

 

ja bede dazyl do podobnej charakterystyki jak w tej inazumie. poki co, nie chce robic z bandita gixxa.

 

 

aha, wez rozwin temat czemu niby gazniki z II generacji sa niby takie do przerobek?

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę.

o tym koledze z Kutna słyszałem tylko

Ciekawy wykres postudiuje je na spokojnie

 

Nie udało mi się wstawić tabeli, więc wygląda to dość chaotycznie ale dojdziesz powoli, to są podstawowe ustawienia wyjściowe, warto to sobie gdzieś zapisać, nie czyta się o tym na co dzień. jak widzisz dużo mniej ustawień wymaga...

 

Bandit 1200 1996-2000

Mikuni BST36SS

Main Jet Size Pilot Jet Size Needle Shim Idle Screws Float Height

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Stage 0

(completely stock or aftermarket exhaust only) 102.5 (Stock) 37.5 (stock) 0.04-0.05" 2 to 3 turns out 14.7mm

Stage 1

(K&N filter, 2" mod, aftermarket exhaust) 127.5 35 0.04-0.05" or Holeshot needles 2/3 notches from full-rich 2.5 to 3.25 turns out 14.7mm

Stage 2

(Dual K&N ovals, no airbox, aftermarket exhaust)150 32.5 0.04-0.05" or Holeshot needles 2/3 notches from full-rich 2.75 to 3.5 turns out 14.7mm

________________________________________

Bandit 1200 2001 / 2002

Main Jet Size Pilot Jet Mid Jet Needle Shim A/F Mixture Screws Float Height

______________________________________________________________________________________

Stock 100 15 60 Stock 2.5 to 3.0 turns out 13.0mm

Stage1

Slipon Exh. 110 15 60 .020 2.5 to 3.0 turns out 13.0mm

Stage2

Dual K&N Jet Kit Full Exhaust

155 to 160 15 60 .020 to .030 3.0 turns out 13.0mm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzisz dużo mniej ustawień wymaga...

 

ok, jesli o to Ci chodzilo, to sie zgodze.

ogolnie malo kto rzezbi 36mm. wstawia sie albo 40mm z 1.1 albo 38mm z 7.5 jak ktos ma szczescie.

Jacek tez wlasnie mi pisal, ze te gazniki jak mu robili, to nie wiedzieli co i jak. metoda prob i bledow doszli to sukcesu.

 

od siebie dodam, ze ja mam jeszcze inne gazniki oryginalnie. wersja kanadyjska bez czujnika polozenia przepustnicy.

beda ladniej wygladac :)

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jesli o to Ci chodzilo, to sie zgodze.

ogolnie malo kto rzezbi 36mm. wstawia sie albo 40mm z 1.1 albo 38mm z 7.5 jak ktos ma szczescie.

Jacek tez wlasnie mi pisal, ze te gazniki jak mu robili, to nie wiedzieli co i jak. metoda prob i bledow doszli to sukcesu.

 

od siebie dodam, ze ja mam jeszcze inne gazniki oryginalnie. wersja kanadyjska bez czujnika polozenia przepustnicy.

beda ladniej wygladac :)

 

Miałem 38 z gsxr 750, poddałem się. Zabrakło mi chyba wiedzy i umiejętności. Miałem problem z mocą w średnich obrotach i ciągle miałem zbyt bogatą mieszankę. Jeszcze parę lat zajmie mi zdobywanie niezbędnej wiedzy.

 

Jedna z reguł głosi że gaźnikami 36-38-40 i ich wielkością zmieniamy położenie i krzywą mocy kosztem jej mocy w średnich. Idąc tym torem myślowym 130 KM na 36-kach powinno mieć lepsze parametry w średnich a niżeli 130 KM na 40-kach...

 

Krynio mocny ten twój wykres a wiesz, że ja uzyskałem ten wynik przy oryginalnych gaźnikach i filtrze?

Zrobiona była polerka kanałów, wałki gsxr1100, zapłon +5 stopni, obniżona głowica o 0,8 mm i rozrząd ssący 104 a wydech 108. Miło mnie to zaskoczyło że tyle potencjału tkwi w piecu B12 1157 cm3.

Także teraz dopiero rozpocznę ingerencje w gaźniki.

 

Mam plan w przyszłości założyć tłoki od Hayabusy co da 1216 tylko problem z uzyskaniem odpowiedniego sprężania jest. Słyszałeś pewno o takiej przeróbce co...

Edytowane przez inazuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Faza druga zakończona.

 

Głowica siedzi na miejscu. Nie było żadnych problemów, jedyne co mnie martwiło, to odległość zawór/tłok. Po ustawieniu rozrządu na ssący 104 a wydech 107. wynik był następujący. Dla ssącego 1,4 mm , ale dla wydechu tylko 1,65mm co trochę mnie martwi.

 

Jak widać na zdjęciach głowice na pierwszy rzut oka nie różnią się, ale spójrzcie jak blisko krawędź zaworu jest na brzegu komory spalania to daje odniesienie jak mała komora jest. Po zmierzeniu w bandyty głowicy weszło 28 dm3 a w GSXR 20 dm3.

 

Kolejną rzeczą którą zauważyłem to kształt komory dolotowej. Wysokość o 1cm wyższa co powoduje że skręt w dół jest łagodniejszy ale po przejściu w kanały na pojedyncze zawory jest średnica się zmniejsza ( pewnie powoduje przyspieszenie ).

 

tnzdjcie0007.jpg

tnzdjcie0006.jpg

tnzdjcie0004.jpg

tnzdjcie0009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i gotowe.

Jeszcze tylko przewody olejowe i można latać i testować.

Gaźniki na dyszach 145 jak na razie.

tnzdjcie0021.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziwiam Was

ja bym kupił za 2000-3000 GSX-R 1100 i ewentualnie przeszczepił serce do bandyty

135-140 koni w serii

generalnie brat ma takiego więc wiem co mówię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziwiam Was

ja bym kupił za 2000-3000 GSX-R 1100 i ewentualnie przeszczepił serce do bandyty

135-140 koni w serii

generalnie brat ma takiego więc wiem co mówię

 

widać nie lubisz mieć brudnych rączek jak co niektórzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No więc minął już miesiąc od kiedy motocykl jest na chodzie. Usterek żadnych, i chodzi gładko, gaźniki szybko ustawiłem.

Ciągnie od dołu jak należy. Nie mam żadnych kłopotów związanych z K&N. Nawet w ciężkim deszczu nie zalał się..

Wniosek.

Koszt 1000 PLN za dodatkowe 10 KM myśle że opłaciło się.

 

Jestem bardzo zadowolony, a na hamownie jeszcze przyjdzie czas...

 

tnimg6296.jpg

tnimg6292.jpg

tnimg6289.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać nie lubisz mieć brudnych rączek jak co niektórzy

tu nie chodzi o brudne łapy, tylko o stosunek nakładu pracy i kosztów

poza tym silnik z gsx-r 1100 to dopiero dobra baza do dalszego dłubania

no i charakterystyka mocy miażdży wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję efektów, jestem ciekaw wyników z hamowni. Oczywiście najważniejsze jest zadowolenie ze zmiany. Jak możesz to przybliż wrażenia z jazdy w zakresie różnicy przed i po modzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o brudne łapy, tylko o stosunek nakładu pracy i kosztów

poza tym silnik z gsx-r 1100 to dopiero dobra baza do dalszego dłubania

no i charakterystyka mocy miażdży wszystko

 

przez "charakterystyke mocy" masz na mysli przebieg krzywej momentu?

 

czy ja wiem czy miazdzy... wersje stockowe gixxa 1.1 :

1052 na gaznikach 34mm mial 103Nm @ 8500rpm

1127 na gaznikach 36mm mial 117Nm @ 7250rpm

1127 na gaznikach 40mm mial 112Nm @ 7250 rpm

 

popatrz na wykresy B12. niewazne ktora generacja, niewazne ktore gazniki - osiagniecie 110Nm jest bardzo proste. pozostaje kwestia gaznikow - czy ten moment mamy na poziomie 6000rpm czy > 7000rpm.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dobry przyjaciel ma 2 bandity, jeden oryginał, tylko tłumik ma zmieniony a drugi to mega przeróba na bazie B12 z niemieckiej firmy na dynojetach, perfekcyjnie zhamowany. ma tak radykalne gaźniki że zbyt szybkie dodanie pełnego gazu tłumi i gasi go. Jeździ nieziemsko jednak z dołu zbiera się lepiej oryginał te 2-4 na korzyść fabrycznych ustawień.

 

A mój no cóż.... Może to nie widać ale jest dostosowany do szybkiej jazdy. Motocykl jest dużo niższy. Pozycja zbita, pochylona, nawet z siedzenia wyciąłem gąbkę do 1cm żeby niżej siedzieć. Po mimo tego, że jest duży nacisk na przednie koło masy idzie z gazu. Po odłączeniu czujnika biegów na 1 i 2 korzystam z pełnej mapy zapłonu. Ale i tak 3 trójka jest najlepsza, po prostu diabeł od 100 do 200 chyba ze 4 sek. . Niezłe jest wrażenie na 5 biegu gdzie przy 120 ma zaledwie 4 tyś obrotów i gdzie dopiero budzi się ta moc i dopiero od tego momentu im szybciej tym szybciej przyspiesza. Jadąc 200 maneta na full i wyrywa do przodu. Zegar kończy się na 260 a wskazówka leci dalej, aż do czerwonego pola.

 

Ostatnio dałem się namówić na latanie do innej miejscowości i z powrotem oni na ścigach 600 stwierdzili, że będą szybko jechać, ja że dam rade. wielkie zdziwienie musieli złapać jak przekroczyłem 250. Nadal przyspieszali tylko GSXR 1000 K8 i ZZR 1400 ( oczywiście to była bezpieczna ekspresówka ).

 

Krok dalszy? tłoki od Hajki na 1216, następne 10 KM do ugrania.

 

Do zobaczenia na zlotach !

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zrywa tak jak to opisujesz to na prawdę szacun!

Zastanawia mnie tylko komfort jazdy na tym nakedzie z prędkościami 200+, ja po kilkuminutowej jeździe 200km/h ( w sumie to leżenia ryjem na kierownicy) na autostradzie miałem dosyć. Nie odczuwasz jakiegoś dyskomfortu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.