Skocz do zawartości

Cienka Uszczelka Pod Głowicę B12


chriss
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Myślałem o cienkiej uszczelce pod głowicę celem zwiększenia kompresji i momentu obrotowego.

Pomoże ktoś gdzie znaleźć takie uszczelki ? Dajmy na to 0,25 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o cienkiej uszczelce pod głowicę celem zwiększenia kompresji i momentu obrotowego.

Pomoże ktoś gdzie znaleźć takie uszczelki ? Dajmy na to 0,25 mm.

 

Ja oryginalną rozebrałem na trzy części i złożyłem na jedną 0,25mm. Pamiętaj a żeby liznąć głowicę przed założeniem dla pewności, a żeby wszystko grało. 3 razy już tak złożyłem i nigdy nie było kłopotu, nawet dociągać po 1000 km nie było specjalnie czego.

Pamiętaj jednak że opóźnisz rozrząd i przydało by się go cofnąć do pozycji oryginalnej... jak chcesz to mogę opisać jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, wypadałoby zrobić fasolki z otworów zębatki wałka rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w Rzeszowie firma, która robi na zamówienie, ulica Warszawska. Podajesz wysokość, dajesz starą na wymiar i Ci robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inazuma, napisz coś więcej :)

 

 

Zanim zabrałem się za obniżanie głowicy zrobiłem pomiar. Wyszło że pomiędzy zaworem ssącym a tłokiem jest 2,5 mm luzu- więc dość miejsca do obniżania. Z materiałów które mam wartości graniczne dla ssącego to 0,8mm a wydechowego 1,7 mm.

No więc standardowa uszczelka ma 0,75 mm już jesteśmy 0,5 mm do przodu, gdy złożymy na jedną blachę. Do tego dałem do splanowania głowicę o 0,3 mm ( nie chciałem zbyt wiele aby w razie kłopotów wrócić w miarę do oryginału ).

 

Cały sezony bujałem się tak, silnik zawieszał się jak schodził z obrotów lub to gasł. Kiedy wyeliminowałem przyczynę gaźników wyszło że to widocznie przez tą modyfikacje. Kiedy cofnąłem rozrząd o ząb to był strzał w 10. Motocykl odżył, więc trzeba było dokładnie ustawić rozrząd.

 

Silnik zimny ma być.

Najtrudniej znaleźć GMP. Montujesz na śrubie impulsatora koło z podziałką czasów, a do żeberek przyklejasz strzałkę. Wtedy przykręciłem płaskownik nad wałkami i bardzo długą śrubę sięgającą przez świece (ok. 2 cm w głąB). Kiedy zakręcisz (powoli i kluczem) wałem tłok dojdzie do śruby i się o nią zaprze. spisujesz z koła dane i cofasz wałem aż ponownie tłok się zaprze. Spisujesz ponownie. Dodajesz i dzielisz tą liczbę na pół i znalazłeś GMP teraz przestawiasz to koło tak aby centralnie zero wskazywało na strzałce. Uff to dopiero początek...

 

zawory z których będziesz sczytywał czasy musisz ustawić na zero luzu zaworowego ( co odpowiada pracy silnika kiedy jest rozgrzany a luzy się kasują) .

na kołach zębatych wałków rozrządu tam gdzie przechodzą śruby musisz zrobić tzw. fasolki. Aby kiedy poluzujesz obie śruby wałek przękręci się względem koła do tyłu.

 

CDN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakieś pomiary, co ta zabawa daje?

 

Jak robiłem remont silnika w maluchu to też planowałem głowicę, potem doqrwiał jak dziki, ale nie mam pewności ile dało planowanie, ile sportowy wałek, ile wymiana otworów i zaworów na większe, a ile nowe pierścienie na nowych tłokach w rozwierconych cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu podobnie. Silnik bandyty jest bardzo odprężony 9,5:1. Ja po opuszczeniu głowicy 0,8mm z wałkami GSXR 1100 89r. zapłon 5°+ wypolerowane kanały i z rozrządem ustawionym na ssący 104 wydech 108 przy standardowych gaźnikach i filtrze miałem 133 KM i 111 Nm.

 

Ale wrócę do ustawienia rozrządu.

Potrzebny nam będzie miernik zegarowy taki jak ten

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10-mm-dokladnosc-0-01-mm-i1998116611.html

oraz koło czasów rozrządu, które montujemy na śrubę impulsatora. Można wydrukować nakleić na coś twardszego i skręcić na srubie którą wkręcimy.

http://grumpysperformance.com/degreewheel.jpg

Montujemy go nad zaworem wydechowym tak, aby nie poruszył się wzdłuż jego osi. Zegar ma dotykać do zaworu, a nie do krzywki, poza tym zegar ustawiamy tak, aby zawór opadając te 9mm miał cały czas kontakt z zegarem.

Jak już to mamy to zabieramy się do kręceniem wału wg. wskazówek zegara i czekam aż zawór wydechowy zacznie odliczać w dół rozpoczynają fazę wydechu teraz ważne!!

Czekamy aż zegar odliczy nam 1mm przesunięcia zaworu w dół i tą wartość bierzemy pod uwagę i mamy np: 52° Przed DMP i kręcimy dalej aż do wartości na 1mm przed całkowitym zamknięciem zaworu np: 13° Po GMP.

I teraz wyliczamy środek krzywki. Zawsze bierzemy większą wartość dodajemy 180, odejmujemy mniejszą a wynik dzielimy na 2.

I tak oto:

52+180=232

232-13=219

219/2=109,5

 

Czyli wyszło nam, że środek krzyki jest na około 110°, a całkowity okres pracy fazy wydechu zaworu to 53+180+18=245°

 

Po ustawieniu pożądanych danych na wydechu, ustawiamy ssący.

Kręcimy wałem zgodnie z kierunkiem wg sk. zegara.po 1mm spisujemy np:17° przed GMP i kręcimy dalej, mamy na 1mm przed końcem fazy ssania np: 53° po DMP.

I oto:

53+180=233

233-17=216

216/2=108

Czyli nasz rozrząd ssania ustawiony jest na 108°, a czas fazy ssania trwa 53+180+17=245°

Twoje wyniki nie muszą być idealnie takie same, z różnych przyczyn. Jednak liczy się wynik twoich obliczeń. Dla standardowych wałków B12 to powinno być 106/106

 

Pamiętać należy że przy modyfikacjach planowaniu głowicy czy wymianie wałków rozrządu , sprawdzić przestrzeń pomiędzy zaworem a tłokiem. Można to zrobić ustawiając podczas pracy ssania wał na 10° po GMP i dociskając zawór (można kowadło odciągnąć śrubokrętem) miernik zegarowy powinien wskazać nie mniej a niżeli 0,8mm.

Podobnie z wydechowym w czasie jego pracy ustawiamy wał na 10° przed GMP i dociskając kowadło powinien wskazać nie mniej a niżeli 1,7mm.

tncams1.jpg

tncams2.jpg

Edytowane przez inazuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.