Skocz do zawartości

[Opony] Michellin - Pilot Road 3


Gość TomekGSF
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem juz kilkakrotnie, nie bierzcie Pilot Road3 na przód....po ok 5 tyskm opona do wymiany(nie tylko moja opinia).

Na tyle mam road 3 i jestem bardzo zadowolony , nawinołem juz jakies 18 tys.km, przeżyły alpy itp. i super 3mają

 

Niemiła niespodzianka spotkała mnie we włoszech gdzie byłem zmuszony zmienic Pilot Road 3 , założyłem Pilot Power 2CT....i nie wierzyłem,że może być tak odczuwalna rożnica, w prowadzeniu bandziora.

 

Na gumie mam przelatane ok 8 tys. środek jeszcze w dobrym stanie, natomiast boki to juz koncówka.

Bardzo dobrze 3mają na mokrym, mieszkam na wyspach i wiem co mówie

 

Tu jest wszystko....

http://www.fz6-forum...d-3-here-8.html

Edytowane przez Wojt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na przodzie PR3 - narazie po ok 5 tys. jest ok. Mam nadzieję, że Wiking wybrał dobry egzemplarz;]

Ale to jest aż niewyobrażalne, żeby coś takiego mogło stać się z oponą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na przodzie PR3 - narazie po ok 5 tys. jest ok. Mam nadzieję, że Wiking wybrał dobry egzemplarz;]

Ale to jest aż niewyobrażalne, żeby coś takiego mogło stać się z oponą.

 

 

Tył domęczyłem do końca, natomiast przód, niespodziewanie musiałem wymienić na wakacjach w Alpach po ok 5 tys.km-nie dało się już jechać, mimo niewielkiego zużycia gumy.

Poręczność na tych oponach to masakra :angry:

Edytowane przez TomekGSF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sie Stalo z przodem po 5kkm??

 

ale urwal :D

Edytowane przez kacper1r6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sie ztalo z przodem po 5kkm??

 

Guma sie tak dziwnie zniekształciła ,że przy każdym wejsciu w zakręt trzeba się było mocno napocić, żeby z niego nie wylecieć.

 

Kolega(Honda Cb 1300),który był ze mną w Alpach, miał to samo :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi stopniami to mu się coś poj***ło chyba :D

100 stopni farenheita pewnie :P ja mam te oponki i jak narazie sobie chwale zrobiłem co prawda ok 2 tyś km, ale nie mam z nimi zadnych problemow w porównaniu do bt021 tamtych juz w zyciu nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 stopni farenheita pewnie :P ja mam te oponki i jak narazie sobie chwale zrobiłem co prawda ok 2 tyś km, ale nie mam z nimi zadnych problemow w porównaniu do bt021 tamtych juz w zyciu nie kupie.

 

 

Na początku też myślałem,że są super....niestety z beigiem czasu, musiałem zmienic zdanie, szczególnie do przedniej oponki.

 

Mam nadzieje,że wam bedzie jeżdziło się lepiej.

Edytowane przez TomekGSF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka temperatura to jest normalna tutaj w okresie czerwiec-wrzesien czyli w max sezonie - mimo to nikt z "tubylców" na dwóch kółkach nic takiego nie "donosi" w temacie PR3.

 

Z drugiej strony każdemu producentowi może się  trafić lipna seria...

 

tu macie ładne fotki Pirelek na Gixie kumpla. Nie pamiętam dokładnego modelu ale tanie nie były, wiem, że dał za nie 280E po wielkiej znajomości..

 

img0325jg.jpg

 

img0326td.jpg

 

 

i tak na całym obwodzie. Opony nowe po 1500km przebiegu.

 

Nawet na tor nie zdążył na nich dojechać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

po mojemu:

Do normalnej ;) jazdy są naprawdę ok.

Ze względu na dość deszczowe dni, założyłem je jakoś tak w połowie sezonu.

Przelatane coś powyżej 7 tys.

Jedyne co trzeba, to przed lekkimi szaleństwami dobrze,ze nagrzać i jest ok;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze to po prostu niefart i tyle.Tak samo jak było z moimi Aniołkami.Inni zadowoleni ale tez są tacy którym tak samo jak mi opona się zdeformowała delikatnie mówiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Buble się zdarzają.. jakoś nie natrafiłem na masowe newsy tego typu...

Kupiłem sobie taką "3" na tył - więc zrecenzuję szybko - bo na Hayce, żadna na długo nie wystarcza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 stopni farenheita pewnie tongue.gif ja mam te oponki i jak narazie sobie chwale zrobiłem co prawda ok 2 tyś km, ale nie mam z nimi zadnych problemow w porównaniu do bt021 tamtych juz w zyciu nie kupie.

Mówisz o tych, które montowane były fabrycznie?

Jeśli tak, to zgadzam się całkowicie. Wytrzymały u mnie sporo, bo 24 000, ale na tych oponach ciężko było skręcać i motocykl prowadził się dość opornie.

 

Wracając do linka z pierwszego tematu, to poszperałem trochę w sieci i sprawa nie wydaje się już taka oczywista. Na wielu innych anglojęzycznych forach powyższy temat też był wałkowany i ludzie mieli wątpliwości. Ponieważ sam rozważałem zakup PR3, było do dla mnie dość ważne i przeprowadziłem małe śledztwo. Oto parę moich prywatnych "wynurzeń":

 

Facet ma Fazera z 2006 roku, na którym całkowity przebieg to 9999 mil. Czyli musiałby kupić nowy motocykl z salonu i od razu założyć PR3, które nie były wtedy jeszcze produkowane.

JEDYNE możliwe wytłumaczenie jest takie, że licznik pokazuje przebieg licznika "dziennego", ale kto ustawia sobie licznik żeby sprawdzić żywotność opony.

 

Napisał, że zrobił na tej oponie "zaledwie" 10 000 mil a już pojawiły się problemy. Czyli przez ten cały czas nie działo się absolutnie nic, aż tu nagle w jednej chwili opona wygląda jakby pogryzło je stado wilków.

 

Inna sprawa: przyjrzyjcie się dokładnie tej oponie i oceńcie czy wygląda na 16 000 kilometrów*.

 

Po jakimś czasie rozwaliła mu się przednia opona, oczywiście była to PR3. Albo facet miał wyjątkowego pecha i trafił na felerną serię, albo coś tu nie gra.

Gdyby mojej tylnej oponie przydarzył się taki wypadek, to przednią wypierdzieliłbym bym w p***u a nie czekał na kolejne nieszczęście.

 

Dalej w wątku jest zdjęcie motocykla leżącego na boku "w dupie" jakiejś puszki. Nie ma do tego żadnego komentarza ze strony autora, co jest zastanawiające.

Nie jest napisane wprost, że wypadek był spowodowany przez wadliwą oponę, ani nawet info, że to jego motocykl. Natomiast połączenie zdjęcia z wypadku z dość ogólnym komentarzem że PR3 jest be jest dość wymowne. Tak jakby chciał przekazać jakąś idee, ale nie chce powiedzieć tego wprost.

 

Gdyby mi przydażyła się taka sytuacja napisałbym: "przez tą cholerną oponę miałem wypadek, zobaczcie jak wygląda teraz moje moto".

 

Tak na prawdę nie wiemy jakim kierowcą jest ten człowiek, nie wiemy nawet jakie miał ciśnienie. Może pompował na 4 atmosfery a może 0.8.

 

Na innym forum ktoś napisał, że guma wygląda tak, jakby potraktowano ją substancją chemiczną z którą miał do czynienia przez dłuższy okres w swojej pracy. Podał nawet nazwę tej substancji, ale nie jestem w tej chwili jej przytoczyć.

 

Dalej nie chciało mi się zgłębiać tego tematu, niemniej inni ludzie tez mieli wątpliwości. Co prawda większość z nich (podobnie jak moje) da się jakoś wyjaśnić, lecz jak dla mnie trochę za dużo tych "ale". Mogłem zalogować się na wspomnianym w pierwszym wątku forum i sprawdzić w jakim wątku wątku autor tematu udzielał się najbardziej, ale po prostu mi się nie chce.

 

Nie twierdzę, że PR3 jest jedyną słuszną oponą, lub nie posiada wad. Jednemu pasuje, drugiemu nie.

Jak dla mnie cała sprawa trochę śmierdzi. Możliwe, że facet po prostu miał pecha i trafił na felerna serię, ale to wszystko jest co najmniej trochę podejżane.

 

*Moja opona wyglądała lepiej po 24kkm, ale ja dziwny jestem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troche pisałem,o tych oponkach i jak mi sie uda to zrobie zdjecie, bo kolega ma je jeszcze założone na przodzie w CB 1300.

Jesli na tył to jeszcze bym to założył, to na przód nigdy więcej.

Kupilismy gumy w dwóch róznych sklepach, a mieliśmy, takie same problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troche pisałem,o tych oponkach i jak mi sie uda to zrobie zdjecie, bo kolega ma je jeszcze założone na przodzie w CB 1300.

Jesli na tył to jeszcze bym to założył, to na przód nigdy więcej.

Kupilismy gumy w dwóch róznych sklepach, a mieliśmy, takie same problemy.

Tego nie neguje,chodziło mi raczej o wątek, który był podany w linku.

Zresztą temat mnie ciekawi, bo dwa tygodnie temu je kupiłem, żeby się sam przekonać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Szanowni,

sam się przymierzam do kupna opon turystycznych i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuję, że będą to pilot roady (zastanawiam się pomiędzy 2 a 3). Pierwsze wrażenie z angielskojęzycznego forum jest przerażające, ale możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do Waszych pilotów?

pzdr, m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co pisac to co juz zostało napisane....to są dobre gumy, ale są na rynku jeszcze lepsze i tansze :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

sam się przymierzam do kupna opon turystycznych i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuję, że będą to pilot roady (zastanawiam się pomiędzy 2 a 3). Pierwsze wrażenie z angielskojęzycznego forum jest przerażające, ale możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do Waszych pilotów?

pzdr, m

Mam je trzy tygodnie i jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza w porównaniu z fabrycznymi BT21.

Przebieg to raptem 400 km, więc o trwałości nie będę się wypowiadał. Spowiadam się więc z tego co wiem:

- przyspieszenie na prostej (przy -19): średnie

- hamowanie na prostej (przy -19): średnie

- przyspieszenie i hamowanie na mokrym (przy +2): bardzo dobre

- przyczepność w zakręcie na suchym (przy +4): bardzo dobre

- przyczepność w zakręcie na mokrym (przy +3): pomiędzy dobre a bardzo dobre (jak na te warunki)

 

Odnoszę wrażenie, że ta opona została zaprojektowana dla ludzi którzy jeżdżą w każdych warunkach (zimno, ciepło, sucho, deszcz) i liczą na to że opona starczy na długo. Na mokrym prowadzi się rewelacyjnie, na suchym mogło by być lepiej. Na śniegu nie sprawdza się w najmniejszym stopniu podobnie jak BT21.

 

Przy hamowaniu (-19) przy prędkości poniżej 20km/h wydaje z siebie dziwne odgłosy (furczy), ale poza tym nic niepokojącego się nie dzieje. Przy temperaturze poniżej -10 praktycznie się nie rozgrzewa (i tak lepiej niż BT21, która jest lodowata), ale przy +4 jest już ok (po jakiś 6 kilometrach).

 

W słoneczny i ciepły dzień - jak dziś - pokonywanie winkli jest bardzo przyjemne. Na zakrętach przy których miałem mokre majty przy 70km/h na poprzednich oponach teraz wchodzę 85 bez żadnego strachu.

 

Jeśli wytrzymają 24kkkm jak poprzednie opon - zdam raport. Jeśli wytrzymają mniej, też was o tym poinformuję.

 

Ogólnie jest dużo lepiej niż było, ale nie wiem na jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mors Stefan, ja na początku też piałem z zachwytu, nad PR3. Mam nadzieje,że Tobie sie bedzie lepiej jeżdzic.

 

Mufflon...nie wiem , co Ci polecic, ale wiem co nie polecam:to PR3.

 

Jak masz kase na PR3, to w podobnej cenie dostaniesz Dunlop Roadsmart 2, ja własnie taki komplet założyłem. Może sprobuj założyc własnie Dunlopki lub Metzeler Z8.

Jest chyba w stczniowym "Motocyklu" lub "Swiecie Motocykli" porównanie Michałków 3 z nowymi Dunlopami 2. Znajdziesz ten test online.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mors Stefan, ja na początku też piałem z zachwytu, nad PR3. Mam nadzieje,że Tobie sie bedzie lepiej jeżdzic.

No właśnie tego się trochę obawiam. Z drugiej strony opinie są tak skrajne, że postanowiłem sam spróbować.

 

Jak masz kase na PR3, to w podobnej cenie dostaniesz Dunlop Roadsmart 2, ja własnie taki komplet założyłem.

Te będą następne.

 

BT21 to w ogóle niezły kartofel. Ostatnio w testach czytałem, jaka to super opona. Oczywiście testy pod szyldem bridgestone :P

Temat bt21 szeroko na forum omawiany. Te opony to porażka.

Przeoczyłem ten temat, ale w pełni zgadzam się z tą opinią. Osobiście ciężko mi się na nich skręcało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morsie Stefanie - fajna recenzja (dzięki!) ale podejrzewam, że żaden producent nie przewiduje eksploatacji opon w takich warunkach/temperaturach

"Przy temperaturze poniżej -10 praktycznie się nie rozgrzewa" :hahaha:

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.