Skocz do zawartości

Knee Down - Schodzenie Na Kolano W Zakrętach


Wojtuniunia
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No, i teraz już wszystko wiadomo, to ja już chyba swoich wrzucać nie muszę :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, i teraz już wszystko wiadomo, to ja już chyba swoich wrzucać nie muszę :P :P :P

 

Nagini to miało was zmotywować...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagini to miało was zmotywować...:D

 

Podziałało! :P

na sobotę sesja umówiona, więc jak pogoda się nie zes..a to fotki będą za tydzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...wrzucimy fotki i/lub filmik jak "to" robimy na zakręcie :P Bo szczerze, to nie wiem jak mam to wytłumaczyć. Nigdy się nie zastanawiałam w jaki sposób to robię, bo wydawało mi się to naturalnym zachowaniem...

 

I o to chodzi , kobieta ma to robić naturalnym zachowaniem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to chodzi , kobieta ma to robić naturalnym zachowaniem !

 

No a jakże! :P :P

 

Bandyci, znów przepraszamy Was :( Pogoda super, a Mamuta na złość zagonili do pracy :( zobaczymy co z jutrem... Byle pogoda...

Edytowane przez Nagini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 4 months later...

tia, kiedyś taki uhahany powiedziałem bratu (stary motocyklista) że buta przytarłem w zakręcie to mnie opierdzielił że źle nogę trzymam=D stopę od wewnątrz zakrętu oprzyj na samych palcach - nie na śródstopiu;] to przy okazji pozwoli Ci mocniej wychylić kolano, o ile jeżeli będziesz chciał

 

... widzisz, jak dobrze mieć starszego brata? gdyby nie Twoj post ja do dzisiaj z cichą dumą spoglądałbym na przytarte buciki =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

cześć

 

Od jakiegoś czasu postanowiłem się nauczyć jazdy na kolanie ,

znalazłem nawet miejscówkę do jazdy i wszystko fajnie tylko pojawił sie u mnie problem .

przeglądnąłem już setki filmików dot . jazdy na kolanie (jaki obierać aspekt drogi , jak zachowywać się

w zakręcie, jaka pozycja na moto i tym podobne ) problem polega na tym że nie umiem zejść niżej na kolano , chciałbym to zmienić lecz nie wiem od czego zacząć . Coś robię nie tak ale nie wiem co :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj z przemieszczaniem tyłka na siedzeniu. Jak mam ostrzejszy zakręt to przesiadam się na krawędź tyłka (zależnie od zakrętu) i wystawiam lekko kolanka. Dodatkowo wychylam brzeg buta żeby wiedzie jak nisko jestem i nie zaczepić podnóżkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aspekt drogi

ke?

 

A żeby nie było ot - jak masz czym to nakręć siebie w zakręcie i co lepiej obeznani Ci powiedzą co robisz nie tak, bo ja się nie znam, a na kolano schodzę tylko jak mi się deska w kiblu obluzuje. ;)

Jedno co wiem, to że kolano ma być do kontroli pochylenia (tzw. kolano właściwe), a nie dla samego dotknięcia asfaltu, żeby móc sobie potem walić konia patrząc na przytarty slider.(tzw. kolano wysiłkowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wychylam brzeg buta żeby wiedzie jak nisko jestem i nie zaczepić podnóżkiem.

a jak wymierzysz podczas jazdy ile tego buta wychylić, żeby go nie zjechać na amen?

poza tym nie wydaje mi sie, aby dobrym rozwiązaniem było tarcie butem o asfalt - mnie to zdarzało na początku, wtedy gdy nie zdawałem sobie sprawy, że źle trzymam stopy na podnóżkach

 

a co do tematu, to też czasami próbuję, ale też się blokuję przed zbytnim złożeniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w filmie Twist of the wirst 2 jest wyjaśnione jak sie ułożyć na motocyklu i kolano wystawić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolanowy temat rzeka...

Co poniektóre pozycje kierowników na moto chcących za wszelką cenę dotknąć kolanem asfaltu to się nadają do magazynu o jodze.

Jedź na tor i wypracuj najpierw przede wszystkim odpowiednią pozycję i pochylenie, dołożenie potem kolana to tylko kwestia jego wystawienia.

Pomijam celowość robienia tego na drogach publicznych...

Generalnie samo kolano o niczym nie świadczy, podobnie jak sama zamknięta opona. Obie rzeczy muszą być spełnione jednocześnie i wtedy wiadomo, że ciśniesz w dobrym kierunku.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na siłę wystawianie kolana, i tak jak ktoś wcześniej pisze - usadowianie 4 liter na krawędzi za wszelką cenę - to najczęstszy błąd. Idź lepiej znajdź kogoś w okolicy kto Cię ustawi, bo tak to tylko złych nawyków nabierzesz albo co gorsza krzywdę sobie zrobisz. Z YT nie wszystkiego idzie się nauczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadanie gadanie i gadanie tak samo jak jazda na gumie, musisz to wyjeździć i tyle. Musisz przełamac przede wszystkich strach i wyczuć granice przyczepnosci a tego Ci żadne tłumaczenie techniki czy filmiki z youtube nie dadza.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadanie gadanie i gadanie tak samo jak jazda na gumie, musisz to wyjeździć i tyle. Musisz przełamac przede wszystkich strach i wyczuć granice przyczepnosci a tego Ci żadne tłumaczenie techniki czy filmiki z youtube nie dadza.

 

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym prosił w tym temacie o głos jedynie praktyków - aktywnie szlifujących kolanko... teoretycy - won!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu postanowiłem się nauczyć jazdy na kolanie ,

(...) nie wiem od czego zacząć . Coś robię nie tak ale nie wiem co :/

Dodatkowo wychylam brzeg buta żeby wiedzie jak nisko jestem i nie zaczepić podnóżkiem.

Panowie, taka nauka jazdy w internecie moze sie zle skonczyc, a w "ale urwalem" narazie (odpukac) cisza :) Przypomnial mi sie pewien temat, ktory niedawno czytalem: koles tez mial problem z zejsciem, twierdzil ze pilnuje pozycji, toru jazdy bla bla....i uwaga - ze pochlenie jest odpowiednie bo z tylu ma moze 1cm 'cziken strajpów' :takaemotka:

przeglądnąłem już setki filmików dot . jazdy na kolanie (jaki obierać aspekt drogi , jak zachowywać się

w zakręcie, jaka pozycja na moto i tym podobne )

i w jaki sposob kolego drogi mozemy Ci pomoc? Chcesz jakies nowe linki do filmow? :D Gdybys chociaz wrzucil foty jak wygladasz w łuku to pewnie moznaby zmontowac jakies konstruktywne uwagi, a tak to bida. Reszte Stempel juz ladnie ujal - celowosc? pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj może te książki o jeździe motorem po ulicy jeszcze raz,

nie aspekt drogi tylko apeks zakrętu, czyli wewnętrzna do której się składasz i zakładasz, że poza polem widzenia nic nieciekawego nie ma.

 

Na początek to lepiej nauczyć się jeździć po zakrętach, szybko i tak żeby nie zacieśniać czy poszerzać skrętu w jego trakcie, bo jak go znasz i to robisz to znaczy że c****wo to robisz.

Powinieneś chodzić jak zegarek od zakrętu w zakrętu, nie skupiać się na szorowaniu kolanem tylko jak najszybszym i płynnym przejeździe, reszta sama przyjdzie.

I zobacz czy w ogóle zamykasz oponę, to powinieneś robić bez zakładania kolana na szyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie konkretnie ta miejscówka? "Patelnia" za Żywcem na S69 i nawrót na rondzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak poprzednicy piszą, zapodaj fotę w winklu to Ci powiemy co i jak :) No i najlepiej ucz się na torze - niestety asfalt, szczególnie w mieście, potrafi być śliski a wtedy lecisz we florę - w najlepszym przypadku. Na torze, jak przepałujesz - zawsze masz możliwość wykaraskania się z sytuacji. A dla czego nie możesz się dalej położyć? Strach, czy tracisz przyczepność? Wg mnie zacznij wpierw wogóle poprawie na winklach jeździć, a dopiero potem próbuj z kolanem. Jeśli chodzi o technikę jazdy, t o bardziej ma tu znaczenie obniżenie środka ciężkości, niż dotknięcie kolanem.

 

Co do wyjeżdzania - możesz zejść na kolano, nie mając w ogóle poprawnej pozycji, a co za tym idzie - robiąc to bez sensu - wtedy to przeszkadza przelecieć przez zakręt, a nie pomaga - jak powinno. Tylko korekta kogoś z zewnątrz, chociażby na podstawie zdjęć, wyjawi Ci błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. to powiedzcie mi co robie nie nie tak. szczegolnie na tym zakrecie co go prze*ebalem

 

 

WIem ze ujowo trzymam nogi na setach, prze to nimi przycieram i prze to sie stresuje i prostuje, za bardzo sie spianm przy jezdzie to dwa, co jeszcze robie zle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak to oglądam to widzę w miarę relaksacyjną jazdę, żeby schodzić niżej na tej drodze to musiałbyś nieźle cisnąć, co nie byłoby raczej dobrym pomysłem.

Nie jestem ekspertem, ale może chociaż trochę pomogę...

Pochylenia nie są jakieś wielkie, dlatego ciężko powiedzieć coś o technice. Tak na prawdę dobrym miejscem do złożenia jest 5:57, gdzie przepałowałeś zakręt. A więc:

- dupę powinieneś zwiesić bardziej stanowczo w prawo

- cały tyłów masz prawie w osi motocykla - źle. Powinieneś mieć tułów także po prawej stronie motocykla, głowa także pochylona i patrzy "przez lusterko". Czasami obserwowałem jakbyś chciał przesunąć tyłek a góra tułowia z głową zostawała bez zmian.

- nie wiem jak z Twoim pochyleniem nad kierownicą bo od tylca tego nie widać - spróbuj odsunąć tyłek od baku do tyłu i bardziej się pochylić i zgiąć łapy na kierownicy. Będziesz trzymał je luźniej i miał lepsze wyczucie i sterowanie kierą.

- nie wiem jak z pracą gazem

- co do kolana to tak jak wcześniej pisałem jest zbędne - możesz je równie dobrze trzymać przy baku (choć może to być niewygodne i samo będzie odchodziło od motocykla)

 

Co do zakrętu 5:57 mógłbyś spokojnie zacieśnić tor jazdy (z dodaniem gazu) jakbyś miał prawidłową pozycję nie tracąc na przyczepności.

Edytowane przez Stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla innych wiadomości "przewińcie" do 5:50 :). A Tobie kolego tylko pogratulować szczęścia, że nie jechała żadna puszka w przeciwnym kierunku!!!

tak na moje oko: zadam pytanie, znasz te zakręty? bo problem podstawowy to chyba wybierany przez Ciebie zły tor jazdy w trakcie ich pokonywania. jakoś nie widać dynamiki gdy wchodzisz w zakręt i odpowiedniego złożenia i przez to Cię wywaliło na zewnątrz. ale niech się wypowiedzą mądrzejsi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za wolno się położyłeś w zakręt (trajektoria zależy w większym stopniu od tego jak się szybko złożysz, a nie jak mocno się pochylisz) - powinieneś to zrobić dużo szybciej, ponadto ciężko z tej perspektywy ocenić, ale w pewnym momencie wyraźnie widać, że nie położyłeś się maksymalnie tak, jakbyś mógł, możliwe że dochodzą spięte ręce, może dosiad na baku (czyli do typowo relaksacyjnej jazdy), spadek terenu też robi swoje - ale to wróżenie z fusów, jakbyś zapodał z innej kamery twój przejazd, wtedy można oceniać pozycję, błędy itp :) No i co pisze Kriss - jak dla mnie, jadę na 80% tylko tam, gdzie już kiedyś śmigałem.

P.S.

A w sumie oceniamy tego co nagrywał, czy tego przed nim? :)

Edytowane przez LatajacySlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.