Skocz do zawartości

Przegląd Tech.


M0t0Gdynia
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż czesc, mam pytanie do znawców czyli większej ilosci was, otóż wybieram się, albo się nie wybieram na przegląd techniczny motocykla ... 1000zł w sewisie Suzuki, i tu pytanie i zarazem prośba, czy warto taki przegląd robic, chodzi o to że kupiłem motor jakis czas temu, i w suzuki polecił mi znajomy przegląd po zakupie za 1000zł, pewnie będę trzepac wszystko, ale moto ma 8,5tys mil, i czy nie lepiej zrobic normalny przeglad za 200zł i reszte walnoc w motor, czy zaufac jednak Suzuki i dac im te kwote w nadzieji że mi przytogują perfekcyjnie motor do sezonu...

Bo niby co mam wymienic ?

Płyny, filtry i ... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale ten motocykl stał w muzeum? Był jakimś eksponatem? Miał go koleś który ma 95 lat?

Jak nie to ten motocykl nie ma takiego przebiegu jak piszesz.

 

 

Co do przeglądu za tys. to zależy co w tym przeglądzie ma być zrobione i jakie części są w cenie. Za tą kwotę to można wymienić pól motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale ten motocykl stał w muzeum? Był jakimś eksponatem? Miał go koleś który ma 95 lat?

Jak nie to ten motocykl nie ma takiego przebiegu jak piszesz.

 

 

Co do przeglądu za tys. to zależy co w tym przeglądzie ma być zrobione i jakie części są w cenie. Za tą kwotę to można wymienić pól motocykla.

 

motorek jest z angli, 2006r. w polsce, koles który go miał mieszka w Norwegii, oryginalna opona z tyłu potwierdzona przez suzuki :) inne elementy też, po szlifie lekki... co widac, nic nie ukryte, jedyne wymienione to przednia opona i napęd (doszlismy w serwisie do tego że robiony był w Angli z powodu rudej czy coś w tym stylu) w gratisie dał tylną oponke nówke, sprzedał bo kupuje sobie v-storma ale już u siebie w Norwegii :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.5 tys.mil...mój z tego samego roku ma ponad 50...Piszesz,że moto masz od niedawna więc olej i filtry wymień sam,zrób zawory i gaźniki,przeglądnij hamulce a resztę zostaw na to co ewentualnie wyjdzie podczas użytkowania,bo "kompleksowy przegląd" w suzuki może gruuubo przekroczyć tysiaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ten warsztat , sprawdzony zadzwoń zapytaj wycenią ci usługę http://www.adammoto.pl/ a co do przebiegów to mój ma 36 000 km tyle ma i na tyle wygląda więc zdarzają się przypadki

Edytowane przez jarconbubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie ma taki przebieg to jest na dotarciu :P

 

Regulacja zaworów i czyszczenie gaźników (ze względu na wiek), no i wiadomo że regulacja po czyszczeniu, nowy olej i filtr oleju i powietrza.

Pewnie przydałoby się olej w lagach wymienić (wiek) no i płyn hamulcowy. Klocki powinny być w połowie zużycia.

 

A tak poza tym coś się nie zgadza. Nowy napęd? Z przebiegiem 13tys. km? Napęd powinien wystarczyć na 30tys. km. No chyba że go rdza zżarła.

 

 

Mój ma 60 tys a jest dużo młodszy :P

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm 1000 zł.

 

łozysko główki ramy lekko ponad 100 zł

olej i filtr jakies 150 zł

klocki + przewody hamulcowe ok 500 zł

naped ok 450 zł

 

Wszystkie te rzeczy są podstawowymi elementami motocykla. Jak widzisz, ich przybliżony koszt to lekko ponad 1000zł. Wszystko to można zrobić samemu, a jak sie nie umie (tak jak ja) to można pojechac do obiego na grila i sie tam zrobi (choć nie wszystko naraz). Dodatkowo można samemu (u obiego) zrobic regulacje i synchro zaworów, co w serwisie kosztuje jakeis 400 zł.

 

Mając te dane porównaj co wchodzi w serwis za 1000zł i sam odpowiedz sobie na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak doszli do tego, że opona jest taka jak była w salonie, kiedy moto było nowe? Jakieś znaczniki? Bo to że model opony i rocznik się zgadza to jeszcze nic nie znaczy.

A skoro napęd był wymieniany to moto na pewno nie ma 13 tys. km. Nawet w 40 w takim roczniku bym nie wierzył.

Naprawdę uwielbiamy być oszukiwani, że w takie rzeczy ludzie wierzą.

 

Tak czy siak, oddaj po prostu do dobrego mechaniora na regulację zaworów, gaźników - niech przejrzy sprzęt. Zapłacisz na pewno mniej.

Edytowane przez Mawet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak doszli do tego, że opona jest taka jak była w salonie, kiedy moto było nowe? Jakieś znaczniki? Bo to że model opony i rocznik się zgadza to jeszcze nic nie znaczy.

A skoro napęd był wymieniany to moto na pewno nie ma 13 tys. km. Nawet w 40 w takim roczniku bym nie wierzył.

Naprawdę uwielbiamy być oszukiwani, że w takie rzeczy ludzie wierzą.

 

Tak czy siak, oddaj po prostu do dobrego mechaniora na regulację zaworów, gaźników - niech przejrzy sprzęt. Zapłacisz na pewno mniej.

 

Prawdziwej histori napędu się nie dowiemy nigdy, w suzuki doszlismy do tego że rudy zaczoł pewnie wcinac i wymiana .. jak wspomniałem ale jak to było...nikt nie wie

 

A opona ? Opone sprawdzili w tej swojej książce, numery zgadzają się z tymi które miały wypuszczane bandity w 98r ... MOżliwe że ktoś wymienił na używaną, ale jaki sens ?

 

Zresztą tarcze i hamulce były w dobrym stanie, osobiscie skrzywiłem nie wiem kiedy, przednią lewą tarcze hamulcową, włąsnie przy okazji, nie mam zamiaru kupowac nówek 1800zł za 2, więc ma ktoś odsprzedac używane 100% proste z tą samą gruboscią tarcze ? Tak, tak, jestem mechanikiem z zawodu i ze szkoły i wiem że się nie powinno wymieniac tarcz na używane ... ale 1800zł robi swoje zamiast 400...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A skoro napęd był wymieniany to moto na pewno nie ma 13 tys. km. Nawet w 40 w takim roczniku bym nie wierzył.

Naprawdę uwielbiamy być oszukiwani, że w takie rzeczy ludzie wierzą.

 

 

Oj tam oj tam! Nie prawda! 13 tyś to na bank prawdziwy przebieg! A dowodem na to jest mój kumpel.

Ma on hondę cb seven-fifty '92 chyba z 8tyś na liczniku. Przebieg autentyczny. Kupił ją jak miała 30tyś nakręcone i tyle nią jezdził, że miał okazję sfilmować jak licznik przekracza magiczne 99 999tyś i pięknie się zeruje :D Więc miał przebieg autentyczny 00 000 :) więc 13 tyś nawet w 20 letnim moto jest mozliwe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę polecę OT na temat przebiegów. Proszę nie wciskać na forum każdemu i zawsze, że w sezonie robię się "przynajmniej 5000-10000 km". Osobiście znam 3 osoby, które jeżdżą sporo MNIEJ. Jeden kumpel robi 500-1000 km w sezonie i tak od 4 lat! Są ludzie, którzy naprawdę wyjeżdżają tylko w niedziele i takie okazję się zdarzają.

 

Jeśli chodzi o pytanie w temacie ja bym wolał zrobić samemu...

Jeżeli się boisz sam to zmień sobie sam olej i filtry, przeglądnij hamulce a zawieź do serwisu na synchro i zawory.

Edytowane przez Macieksoko
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszecie. Jest to na tyle prosta maszyna, wszystko na wierzchu. Zero filozofii.

 

Co zrobiłem sam:

 

Olej i filtr

Olej w lagach

Regulacja zaworów i uszczelka pod pokrywą

Przegląd hamulców i niebawem wymiana klocków

Wymiana płynu hamulcowego

 

 

Nan nowy sezon zostaje mi wymiana napędu- choć ten spokojnie dałby radę ale wolę mieć pewność. To akurat zrobi kolega który ma serwis moto bo ja nie mam centralki i sam nie ogarnę :D może zrobię synchronizację gaźniorów ale to pewnie u obiego czy gdzieś tam :P

 

Także nie takie dziory straszne. Na spokojnie z kilkoma kluczami i śrubokrętem można samemu zrobić serwis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas mechanik od moto zaciera ręcez radości żekarzdy do niego przyprowadza moto

moto jest prostsze od samochodu silnik hamulce w moto 90% zrobisz sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jakie czynności serwisowe za 1000zł zrobią, tak jak kolega Samos napisał, jeżeli będzie wymiana napędu, oleje+filtry, łożyska to cena naprawdę atrakcyjna.

Natomiast jeżeli mają za 1000zł sprawdzić luzy w główce ramy, wahaczu, naciąg łańcucha i stan akumulatora ( tak chyba miało by to niestety wyglądać ) to daruj sobie :huh: Zawsze możesz zapytać jakie czynności wchodzą w cenę owego przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dał bym nigdy 1000 zł za serwis szczegółnie w suzuki a dlaczego ? raz ze ZAWSZE mogą coś spierd. a dwa ze taki seriws suzuki musi swoje wciagnąć żeby miec korzyści i bedzie to o wiele wieksza suma niz w mniejszym zakladzie motocyklowym. Serio myślicie że serwis suzuki zrobi coś na korzyść klienta? np. oemowe częsci które przekrocza wartośc robocizny? jeśli tak jestescie w błedzie :) kup za tego tysiaka wszystko co potrzebne, bierz manula w ręke i zaszyj sie w garażu z piwkiem ;) powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dał bym nigdy 1000 zł za serwis szczegółnie w suzuki a dlaczego ? raz ze ZAWSZE mogą coś spierd. a dwa ze taki seriws suzuki musi swoje wciagnąć żeby miec korzyści i bedzie to o wiele wieksza suma niz w mniejszym zakladzie motocyklowym. Serio myślicie że serwis suzuki zrobi coś na korzyść klienta? np. oemowe częsci które przekrocza wartośc robocizny? jeśli tak jestescie w błedzie :) kup za tego tysiaka wszystko co potrzebne, bierz manula w ręke i zaszyj sie w garażu z piwkiem ;) powodzenia!

 

 

Teraz mówią, że 1000zł, potem zadzwonią i powiedzą, że coś do wymiany, coś podregulowania i wyjdzie Ci 1500... Zrób to w jakimś porządnym, ale nie autoryzowanym serwisie.

A co do przebiegu... Ja kupiłem 5-letni z przebiegiem ok. 12k i dam sobie rękę uciąć, że był orginalny. To nie jest tak, że wszyscy kręcą liczniki. A napęd się szybko zużywa kiedy ktoś źle go reguluje (co pokazuje mój przypadek;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat załatwić napęd nawet przy przebiegu 5000 km to żaden problem. Wystarczy pojeździć raz w deszczu w okolicach zimy gdy już zaczęli solić a potem olać sprawę i bez smarowania zostawić moto na 3 miesiące na zewnątrz. Ruda zrobi swoje.

Nie twierdze, że tak było w tym przypadku ale możliwość taka istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dyskusje o przebiegach są jak dysputy o tym kto miał więcej panienek i kto ma dłuższego k***sa.

Co to ma za znaczenie?

Jest wyjeżdżony, albo nie jest, a tego bynajmniej nie powie stan licznika.

 

Tak, tak, jestem mechanikiem z zawodu i ze szkoły...

To kupuj graty - olej, filtry, płyn hamulcowy i co tam potrzeba i wymieniaj sam, a nie będziesz się wydurniał B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto miał więcej panienek i kto ma dłuższego k***sa.

 

To akurat ja ; )

 

A jezeli o temat chodzi to oddaj moto do zwyklego warsztatu. Za tysiaka zrobia Ci tam o wiele wiecej niz w Suzuki. Sama robocizna u nich to na pewno polowa Twojej sumy; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto miał więcej panienek i kto ma dłuższego k***sa.

 

To akurat ja ; )

 

A jezeli o temat chodzi to oddaj moto do zwyklego warsztatu. Za tysiaka zrobia Ci tam o wiele wiecej niz w Suzuki. Sama robocizna u nich to na pewno polowa Twojej sumy; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale ja z salonem Suzuki w kwestii serwisu miałem dobre doświadczenia, oddawałem maszynę w lutym jak była promocja, na robociznę i części dawali po 20% zniżki i prezent do tego: a to ładowarka do aku, a to dość porządnie wykonany pokrowiec na moto czy plecak - wszystko wartości ok 200 zł, więc nie brelok za dychę... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale ja z salonem Suzuki w kwestii serwisu miałem dobre doświadczenia, oddawałem maszynę w lutym jak była promocja, na robociznę i części dawali po 20% zniżki i prezent do tego: a to ładowarka do aku, a to dość porządnie wykonany pokrowiec na moto czy plecak - wszystko wartości ok 200 zł, więc nie brelok za dychę... ;)

 

 

No niby mam kumpla w Suzuki, co prawda nie na dziale mechanika, bo zbiera moto po szlifach i dzwonach, ale zawsze cos tam mógł by pogadac...

w każdym razie przekonaliscie mnie żeby nie iśc tam, ale poźniej zapytam z ciekawosci co wchodzi w skład przeglądu, no to jak temat idzie to prosze o propozycje ... no lepszych o ile nie najlepszych produktów do moto, olej rozumiem motula, ale filterki to nie mam pojęcia, wrzucił bym tam takie od suwnicy placowej z roboty, ale te chyba deczko zaduże by były ;p tak więc jak ktoś ma czas i chęci, prosił bym o jakiś spis głównie płynów.

 

 

 

 

No tak... niech to diabli, jesteś wielki !

Ja, jak to ja, chodziłem i pytałem w sklepach, oraz na allegro, i na tym się zakończyło, no to zamawiam :> Dzieki.

 

 

 

To kupuj graty - olej, filtry, płyn hamulcowy i co tam potrzeba i wymieniaj sam, a nie będziesz się wydurniał B)

 

takie coś to bezproblemu zrobie, ale boje się regulacji, jedyne co regulowałem to malucha i układarki :D a wiadomo ... w pracy to w pracy, narzedzi po szyje w garażu mam tylko komplet kluczy nasadowych, co prawda 150elem. ale nie mam tego młotka ;p

 

 

 

Edit: O olejach znalazłem juz temat

Edytowane przez MotoGdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

takie coś to bezproblemu zrobie, ale boje się regulacji, jedyne co regulowałem to malucha i układarki :D a wiadomo ... w pracy to w pracy, narzedzi po szyje w garażu mam tylko komplet kluczy nasadowych, co prawda 150elem. ale nie mam tego młotka ;p

 

Jak w maluchu regulowałeś to tu też dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale boje się regulacji, jedyne co regulowałem to malucha ...

Tu tak samo, tylko 4 garnki zamiast 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.