Skocz do zawartości

Usd


krynio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 months later...

Jako, że po szlifie przednie zawieszenie prawdopodobnie dostało cięgi (już od prób stawiania na koło dostało trochę...), to przyszło mi do głowy, aby zrobić coś więcej niż tylko wyprostować lagi. A mianowicie zamontować zawieszenie typu upside-down z jakiegoś sporta.

 

Pytań i wątpliwości jest wiele.

 

1) Zasadność - czy ogólnie jest sens bawić się w takie swapy. Na rozstanie z Banditem się nie zapowiada, a zawsze chciałem się pobawić w jego modyfikacje. Więc ja jestem za, ale tu dochodzimy do punktu następnego, czyli...

2) Koszta - zrobiłem mały rekonesans po allegro i poznajdywałem trochę tego typu zawieszeń (z GSXR 750 K2 za 400 zł np. za komplet lag czy inne do GSXR 95' za 590), więc koszta samych lag jakoś straszliwie nie przerażają, ale zastanawiam się ile by doszło jeszcze innych kosztów (półki, przerabianie mocowań, robocizna sama, itp. itd.)

3) Kompatybilność - które zawieszenie byłoby ewentualnie najbardziej kompatybilne z ramą Bandita 99'

 

Póki co, są to tylko luźne pomysły i dywagacje. Wszelakie opinie, doświadczenia, pomysły i uwagi są jak najbardziej mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chriss sie chyba aktualnie w to bawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się zyskuje? Chriss?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem przeszczep USD od Gixxa olejaka 750 1991r. najtaniej, bo pasuje oryginalne kolo z tarczami od Bandita.

 

wiec tak:

- lagi USD 50/54mm , polki, clipony z Gixxa 750 olejak. zalany nowy olej 15W + uszczelniacze. sztyca z bandita przebita miedzy polki Gixxowe + nowe lozyska. oska kola z gsx-ra. wszystko idealnie pasuje, nie ma zadnych przesuniec. nie ma problemu ze slimakiem, ktory jest w The One.

- zaciski 6cio tloczkowe Tokico od Chrissa. rozlozone. wyczyszczone, wymyte w chemii, zalozone wszystkie nowe oringi + nowe klocki Ferodo FDB2144ST. wytoczone dystanse miedzy mocowanie lag a zacisk. mam swoja wlasna teorie, ze same zaciski pomimo, ze podaja iz sa takie same w Gixxach wodniakach, w SRADzie 750, TLR/TL 1000, Hayabusie, Bandit Mk2, Kawie 6,7,9,12 maja rozna grubosc odlewu na wysokosci mocowania na lagi. finalnie musialem dotoczyc dystanse 1.6mm pod nie. na oryginalnych zaciskach tez bylo przesuniecie. ogolnie jebalem sie z tym strasznie. moze by nie bylo problemu gdyby zaciski byly z tego samego modelu co lagi.

- trzeba bylo wyciac ogranicznik na polce z Gixxa.

- blotnik z Gixxa, obecnie u lakiernika bo byl fioletowy ;) oryginalny nie podchodzi.

- otwor na stacyjne w polce Gixxa ma wieksza srednice. po zamontowaniu stacyjki, pocostaje wolna przestrzen. ja to sobie z czasem czyms zapelnie. po prostu jakas obwodka i tyle.

- mam tez oploty Hela, ale zle zamowilem zestaw, bo nie pasuje sruba ta dluga od pompy. poki nie przyjdzie nowa z gwintem 1.25 jezcze na gumowych z trojnikiem, ale to nie przeszkadza, na spokojnie dotre klocki. dlugosc idealna w moim przypadku to 70cm i 73cm.

- w planach zmiana cliponow. albo na takie 3 elementowe regulowane do gory MM-TECH, badz po prostu 2 elementowe Accela, ale z regulacja pochylenia palki.

- przez zime zakup pompy sprzegla i pompy hamulcowej z tloczkiem 19mm z jakiegos nowego Gixxa.

 

wrazenia:

- moto poszlo w mi w dol jakies 2.5-3cm.wymuszona pochylona pozycja. mi to pasuje. nie moglem sie odnalezc na szerokiej kierze.

- jestem kurduplem 172cm, wiec moto naprawde teraz wydaje mi filigranowe i poreczniejsze w porownaniu do oryginalu z zalozona czacha.sam chce sie skladac do zakretow.

- to pochylenie dodalu mu pazura, teraz to jest naprawde Bandit. mimo, ze bylem zapalonym milosnikiem wersji S, to teraz nawet nie chce patrzec na ta owiewke.

- nie bawilem sie w jakies przerabianie glowki ramy, gniazd lozysk. po co cudowac? moze sie trafi lepszy zawias z duzo nowszego modelu wiec lepiej miec w oryginale.

 

same lagi, polki ze sztyca, clipony, oska wyniosly mnie 700zl.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryniu, dodatkowy "bandytyzm" który odczułeś można osiągnąć na stockowym zawieszeniu opuszczając

lagi na półkach. Już Przy 1 cm w dół bandyta robi się dużo poręczniejszy. Jakie zalety zalety USD po zmianie

są najbardziej odczuwalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro cos wrzuce z boku ja kto wyglada.

Tolinek: ja po prostu chcialem USD, moze to kompleks malego, ale grube lagi wygladaja duzo lepiej. i maja lepsza mozliwosc regulacji.

wkladajac sprezyny pregresywne, uzyskalbym to samo, ale ja chcialem USD. ze stare i ciezkie to nic, od czegos trzeba zaczac.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowiek pije we Wrocławiu a tu go do odpowiedzi wywołują...

ja też chciałem USD bo USD, no to mam.

Zakupiłem od SRADA 750. W moim przypadku zmiana obejmowała całość włącznie z kołem, co mi pasuje bo w Gixie średnica tarcz to 320mm :)

JA nie przebijałem sztycy, a mam przespawaną główkę. Sztyca od Gixera jest krótsza i średnica łożysk się różni. W B12 dolne łożysko jest takie samo jak w GSX-R, ale górne było mniejsze, trzeba dotoczyć kołnierz i naspawać na główkę.

Co się zmieniło podczas jazdy? Jak narazie to prawie nie jeździłem bo ciągle coś, żałuję, że wyciąłem tak mało ogranicznika z ramy b12, bo teraz mam skręt jak autobus :/ Jak rozbiorę, to zeszlifuję tak, żeby zostało nie więcej niż 1cm.

Regulacji faktycznie jest więcej, bo poza napięciem wstępnym sprężyny można jeszcze ustawić dobicie i odbicie.

 

Przedni błotnik to osobny temat, ja nie zakładam sradowego bo jest wielki i brzydki jak ruski (bez podtekstów Krynio :D) kask. Zakładam chyba od gixera k6, albo od pierwszej r1

 

Zdjęcia dam, ale jak odbiorę moto z TopBike, bo aktualnie jest na etapie wymiany kosza sprzęgłowego i dochodzenia co mu jest, bo po czyszczeniu gaźników przez innego mechanika z 131 KM nagle mam 119 :/

Edytowane przez chriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapakowałem cały przód od zx 636 z 2005 do zumy + przeróbka ogranicznika wywaliłem stacyjkę i blokadę kiery

Projekt w toku (ostatnio brak czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam usd z kołem od z1000, a to chyba analogiczne jak w 636.. daj znać jak coś :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem jakiegos czasu być oryginalny i wrzucić usdmy ale po powyższych postach widze że bije wszystkich oryginalnoscią nie mając ich :hahahaha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne, usd daje możliwość regulacji odbicia i dobicia czego Wam bardzo, ale to bardzo zazdroszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie normalne nieodwrócone zawieszenie też daje możliwość regulacji odbicia i dobicia. Ty czekaj... W B12 tego nie ma, trzeba było kupić Kawę :P

Z tym, że w USD rozchodzi się o to, że zmniejsza się masa nieresorowana, gruba laga jest u góry, a to co gna po ziemi jest lżejsze niż w wersji klasycznej.

Jack dobrze napisał, jakby były zaciski radialne to już w ogóle szał... ale to tam tylko dla tych co wiedzą o co chodzi z tymi całymi siłami żyroskopowymi etc.

Dla normalnych zjadaczy chleba motywacja jest jedna:

(...) ja po prostu chcialem USD, (...)

 

:zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam.

Co prawda nie poczyniłem tuningu, ale mam mały dylemat.

Otóż, prawdopodobnie moje lagi były kiedyś prostowane, albo jedna jest lekko krzywa i cały czas niszczy mi uszczelniacz i cieknie olej.

Myśląc nad kupnem nowej rury, lub całego zawieszenia od B12 naszła mnie myśl, żeby przeszczepić zawieszenie od innego motocykla,tylko...

.. No własnie, tylko od czego ? Ja osobiście się zastanawiałem nad zawieszeniem ze SRAD-a 750 razem z zaciskami (6-cio tłoczkowe), bądź od kilofazera lecz to już większy wydatek.

Może ktoś z was robił już takie zmiany i może się pochwalić doświadczeniem ? Bo to, że będę musiał przebić sztyce w półce to wiem, tylko zastanawia mnie jak rozwiązać kwestię ślimaka prędkościomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlatwiej podchodzi od olejowych gsxrow. lepiej brac od 1100 bo dlugosc jest ta sama co w B12. ja mam od 750tki i sa krotsze, zmienia sie geometria. zaciski sa 4 tloczkowe. ja zalozylem od B12 6cio tloczkowe ale rzezbilem dystanse bo kolo z tarczami mialem od B12 I gen.

takie same upsy sa w wodniakach do 96 roku (co bylo przed SRADami). tutaj bedziesz mial zaciski 6cio tloczkowe. najlepiej z kolem i tarczami. gotowy zestaw od 1100w. tego szukaj.

 

dlaczego te? bo tylko musisz przebic na prasie sztyce od bandita miedzy polki gsxra. zrobia ci to w kazdym zakladzie z mechanika samochodowa.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki krynio!

Muszę się rozejrzeć za całym zestawem i przemyśleć czy bawić się w USD czy kupić używki od bandziora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.