Skocz do zawartości

Sprzęgło - Wymiana Płynu Sprzęgła - Odpowietrzanie


kacperXX
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. B12,5 to moja pierwsza maszyna ze sprzeglem hydraulicznym. Plyn jest od nowosci (2007r) i chcialbym go wymienic przed sezonem. Moglby ktos przyblizyc jak po kolei, sprawnie to zrobic? pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

ja w swojej maszynie wymieniałem płyn w sprzęgle, czynności wymieniam w kolejności:

- odkręcenie pokrywy zbiorniczka płynu

- przygotowanie kluczy + zbiorniczka na stary płyn

- odkręcenie odpowiecznika + przewodu doprowadzającego płyn (podstawić pojemnik na stary płyn)

- jak cały płyn ścieknie (poruszaj klamka sprzęgła będzie trochę szybciej)

- wyczyściłem środek zbiorniczka na płyn ( zebrało sie trochę kurzu lub piasku)

- przykręciłem przewód doprowadzający płyn + założenie wężyka na odpowietrznik (drugi koniec wężyka do butelki)

- wlanie płynu do zbiorniczka (DOT 4) i pompowanie klamką sprzęgła aż płyn zacznie wyciekać przez odpowietrznik (ma być trochę odkręcony)

- w zbiorniczku musi być cały czas płyn (nie może się dostać powietrze do układu)

- jak płyn zacznie wypływać przez odpowiecznik zakręć go

- następnie wykonaj 3-4 razy odpowietrzanie jak przy hamulcach

- i powinno być gotowe

- uzupełnienie płynu w zbiorniczku i przykręcenie pokrywy górnej

przed wymianą i po niej sprawdź ile przesuwa się popychacz do sprzęgła jeżeli tak samo to robota dobrze wykonana.

 

pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziekowal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dokładnie tak samo jak z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się jeszcze podłączę z jednym pytaniem. Poprzedni właściciel twierdził że wymienił płyn w sprzęgle i hamulcach na początku zeszłego sezonu. Dziwna sprawa bo w hamulcach płyn jest klarowny a w sprzęgle ma kolor jak zużyty olej. Myślałem że koleś ściemniał z tą wymianą i chciałem zalać nowy. W serwisie powiedzieli mi że być może koleś faktycznie wymienił płyn w sprzęgle tylko że wlał tam jakiś o niskich parametrach (ponoć można bo płyn w sprzęgle nie nagrzewa się) i może on mieć taki kolor. Słyszeliście o takich płynach co to wyglądają jak zużyty olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn w sprzęgle po miesiącu wygląda jak przed wymianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn w sprzęgle po miesiącu wygląda jak przed wymianą

.... szczególnie jak się ma porwaną gumkę osłaniającą tłoczek na który naciska klamka. Gumka chroni tłoczek przed brudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn sprzęgłowy tez się nagrzewa tak samo jak hamulcowy.Między innymi z tego powodu w nowszym GSX-R sprzęgło ponownie jest na linkę

W starszym było hydrauliczne (K8 hydrauliczne K9 mechaniczne) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tolinek - dokładnie jak z hamulcami

 

- Denzel - ja do swojej maszyny używam DOT-4 tak jak zaleca producent

(do układu wchodzi ok 70-100 ml) i nie ma problemu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

ja w swojej maszynie wymieniałem płyn w sprzęgle, czynności wymieniam w kolejności:

- odkręcenie pokrywy zbiorniczka płynu

- przygotowanie kluczy + zbiorniczka na stary płyn

- odkręcenie odpowiecznika + przewodu doprowadzającego płyn (podstawić pojemnik na stary płyn)

- jak cały płyn ścieknie (poruszaj klamka sprzęgła będzie trochę szybciej)

- wyczyściłem środek zbiorniczka na płyn ( zebrało sie trochę kurzu lub piasku)

- przykręciłem przewód doprowadzający płyn + założenie wężyka na odpowietrznik (drugi koniec wężyka do butelki)

- wlanie płynu do zbiorniczka (DOT 4) i pompowanie klamką sprzęgła aż płyn zacznie wyciekać przez odpowietrznik (ma być trochę odkręcony)

- w zbiorniczku musi być cały czas płyn (nie może się dostać powietrze do układu)

- jak płyn zacznie wypływać przez odpowiecznik zakręć go

- następnie wykonaj 3-4 razy odpowietrzanie jak przy hamulcach

- i powinno być gotowe

- uzupełnienie płynu w zbiorniczku i przykręcenie pokrywy górnej

przed wymianą i po niej sprawdź ile przesuwa się popychacz do sprzęgła jeżeli tak samo to robota dobrze wykonana.

 

pozdrawiam

 

 

Ja bym postąpił inaczej, z tego powodu iż niepotrzebnie zapowietrzasz układ. Wyssij płyn ze zbiorniczka, odkręć odpowietrznik i w miarę ubywania płynu (poprzez pompowanie) dolewaj DOT-a do zbiorniczka, tym sposobem zapobiegniesz zapowietrzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wymieniałem płyn w sprzęgle i hamulcach jakieś 2tyg temu ,i w zbiorniczku sprzęgła również był jak zużyty olej. Gdy zalałem świeży płyn okazało się po dłuższej chwili że wygląda podobnie jak stary, zdziwko mnie złapało. JAK TO!

Ano tak to że na ściankach i dnie był pełno jakiegoś czarnego osadu, co mi się udało to delikatnie zebrałem a na dnie powtarzałem czynność kilka razy aż syf wypompowałem.

Teraz jest klarowny.

Co do szczelności całego zbiorniczka jak i gumek przy klamce to na oko wszystko oki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Proszę o radę.Jak prawidłowo wymienić płyn sprzęgła w B12 po 2000 i jak często to wykonywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zmieniales kiedys plyn w hamulcach ? Bo to jest ta sama zasada działania i ten sam plyn. Co do częstości wymiany to nie jestem w stanie Ci pomóc. A co do wymiany to odkrecasz górna pokrywke odkrecasz zawór odpowietrzajacy sprzegła i powinien sam zacząć grawitacyjnie splywac płyn i wtedy dolewasz nowy płyn ale pamiętając o tym zeby nie zassało powietrza bo trzeba bedzie odpowietrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz tak jak plyn w hamulcach, bo to jest ten sam plyn. Wymiana teoretycznie co dwa lata.

1. odkrecasz dekiel zebatki zdawczej

2. wstepnie czyscisz caly dekiel plus wysprzeglik

3. pompujesz klamka sprzegla az wylezie tloczek wysprzeglika

4. czyscisz wszystko czyscisz, sprzawdzasz stan uszczelniaczy,

5. wlewasz troche nowego plynu i wciskasz tloczek

6. odkrecasz odpowietrznik i przykrecasz dekiel do silnika

7.zakrecasz odpowietrznik

 

8. odkrecasz pokrywke pompy sprzegla wyjmujesz gumowa uszczelke, wyciagasz stary plyn strzykawka i zalewasz nowym. uszczelke wycierasz bo pewnie bedzie na niej wilgoc

9. przepompowujesz/ odpowietrzasz uklad. (pompujesz klamka kilka razy*, odkrecasz odpowietrznik, klamka opada, zakrecasz i znowu az poczujesz ze klamka twardo chodzi. (dolewasz miedzy czasie nowy plyn)

*wskazana pomoc drugiej osoby

 

10. zakrecasz dekiel pompy

 

11. odpalasz, wbijasz bieg (pod warunkiem ze sprzeglo chodzi z lekkim oporem powinienes to czuc) i sprawdzasz jak dziala. Jak nic nie ciagnie na postuju to ok, jak nie to dopowietrzaj dalej. Po kilkudziesieciu km mozna sprawdzic i jeszcze raz odpowietrzyc, bo zawsze gdzies sie jakis bombelek moze zawieruszyc :)

 

na odpowietrznik zaloz najlepiej przezroczysty waz, bedziesz widzial powietrze czy jeszcze jest czy juz leci sam plyn (czyba fi8 albo fi10)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci koledzy pomogli to daj im plusika i podczas wymiany zrób fotorelację i dla potomnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusika i nie cytuj odpowiedzi która jest bezpośrednio nad Twoją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam wszystkich.

Zabrałem się dzisiaj za wymianę płyny w układzi hamulcowym i w sprzęgle. Z hamulcami spoko, ale przy sprzegle po odessaniu szczykawką płynu na dole zbiorniczka jest blaszka która prze przypadek wypadła ze swojego miejsca. Czy ktoś wie którą stroną powinna być ułożona względem tłoczka????

z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie podobnie jak w pompie hamulcowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka już się wpisałem w przywitalni.

A jesli chodzi o tą blaszkę jest niestety inna niz w zbiorniczku hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umieściłem w Twoim temacie tagi - kliknij "odpowietrzanie" - będziesz miał kilka tematów o hamulcach. Procedura jest podobna dla sprzęgła.

 

Kliknij także "sprzęgło" - będą tematy o sprzęgle, np. http://polishbanditcrew.pl/topic/11615-wymiana-plynu-sprzegla/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem parę tematów i jets tam opisane jak odpowietrzać układ, ale to akurat wiem i juz nieraz robiłem. Chodzi mi o układ blaszki w zbiorniczku płunu do sprzęgła, podejrzewam, że tą częścią bez otworka zamyka wylot z komory tłoczka, ale nie jestem tego pewien, więć jak ktoś to rozebrał do tego etapu to prosiłbym o wskazówki jak ją włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.