Skocz do zawartości

Światła - Montaż Bi-Ksenonów W N-Ce


Franio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też bym prosił o wskazanie dobrego zestawu, chętnie bym wstawił, tylko nie bixenon a jeden zenon bo do Ski i na krótkie.

 

Jak kupuje zawsze u tego gościa. Nie oszukuje na kosztach wysyłki ,ma dobry towar . Przetwornice polecam taka

http://allegro.pl/ko...2557020184.html

 

i pamiętaj żeby kupić żarnik 4300K bo 6000K i wyżej zalatuje wiochą :) czyli świeci na niebiesko

 

 

no widzę, że można kupić przetwornicę samą za około 30zł do tego palnik za 15 i powinno śmigać.

Chcę dać HB3 same (na mijania). Drogowe zostają zwykłe.

 

zwróć uwagę , że 90% sprzedających na Allegro oszukuje na kosztach wysyłki. np żarnik za 15 zł a wysyłka listem ekonomicznym 20 zł :)

Edytowane przez Blink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metal na mijania jest HB4 z tego co pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Lekki odkop bo myślę o dozbrojeniu SVki, powiedzcie mi jak jest z mryganiem długimi na bixenonie? Jest taka opcja czy w ogóle poracha?

 

No i ja mam moto z 2004 co oznacza, że nie mam wyłącznika świateł, czy xenon taki jak przekręce kluczyk a potem odpalę moto (zgaśnie i zapali się znów) nie dostaje po dupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w sv z 04' ponad rok ma bixenon i nic się nie dzieje, w bi jest tak ze jak dasz długie to żarnik się cofa przez co światło inaczej się rozprasza w lampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mrugania to w czasie jazdy tego nie odczujesz. Ja kupiłem bixenon od Franka i działa do tej pory bez żadnych defektów. Na wolnych obrotach jak spojrzysz w klosz to czasami widać minimalne mruganie, ale taki już urok chinoli :P

A jeśli chodzi Ci o "strzał" długimi to nie ma problemu, żarnik cofa się bardzo szybko i równie szybko wraca do swojej pierwotnej pozycji. Jak chcesz to moge Ci podesłać fotkę jak wygląda 5000K w okrągłej lampie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może technicznie za wiele nie pomogę ale zobaczcie sobie ile tańsze są zestawy hid xenon w chińskim sklepie:

 

http://www.globshop2.../hid-xenon.html

 

Jak ktoś chce poczekać to polecam.

 

Bez szału, ceny minimalnie niższe od tego co u nas oferują na allegro za to samo (20-30 PLN)

 

No i wypadałoby żebyś się przywitał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magpie ja mam u siebie Bi .... ustawimy sie kiedys to zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Odrzewam kotleta:

 

 

Mam pytanie w związku z modyfikacją, gdyż jeszcze nie rozebrałem lampy - jaka jest średnica / rozmiary oryginalnych soczewek w lampie bandit S 00-04? 

Do wyboru na chińskim portalu są o wielkości 2,5" oraz 3" - nie wiem, które mogę dobrać.

 

Czy brać chińskie projektory, czy rozbierać z innych aut (angliki - Q7, Infiniti)?

Ringi, dla szpanu na zlotach - CCFL vel diody?

Edytowane przez xweb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyy? 

 

Przecież ori lampa u Ciebie jest na soczewkach, zmieniasz tylko żarówkę na żarnik i dokładasz przetwornice. Jak bardzo chcesz ringi to kupujesz gotowe albo sam robisz, tutoriali mnóstwo, ale to nie ma nic wspólnego z xenonem w zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarnik ksenonowy już mam; celem jest zmiana tak, aby świeciły obydwie soczewki i były to soczewki z przesłonami (biksenon z obydwu stron). Przeglądałem tutoriale i żaden nie daje odpowiedzi (przestarzałe linki) czy można włożyć soczewki 2,5 czy 3 cale.

 

Chcę znać wymiary soczewek, te co są wylatują z lampy, czy 3.0 wejdzie do lampy czy brać 2.5.

 

 

http://www.ebay.com/itm/2x-3-0-Motorcycle-HID-BI-XENON-Headlight-Projector-Kit-Halo-Angel-Devil-Eye-55W-/161109882768?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ASuzuki&hash=item2582e5b790&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/2x-2-5-Motorcycle-Bike-HID-BI-XENON-Headlight-Projectors-Lens-Kit-Ballasts-AC-/151100210306?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ASuzuki&hash=item232e463c82&vxp=mtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Trochę odgrzeje znowu kotleta. 

Zakładał ktoś chińskie soczewki w moto?
Chodzi o coś takiego:

http://www.xenonowe.pl/produkt/142/bixenonowe-soczewki-model-s4-na-zarniki-d2s

Chcę przerobić lampę w złotku a założenie zwykłego palnika zamiast żarówki H4 raczej nie wchodzi w grę. 


I jeszcze takie dziwne pytanie: zabrali komuś z forumowiczów dowód za zenona? Albo marudzili podczas kontroli? 

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Odgrzewam.

 

Czy ma ktoś instrukcję i by się nią podzielił jak w Nce zrobić od zera do sukcesu zamontować ksenon? Co trzeba kupić, co trzeba posiadać aby zamienić ori światło na ksenon??? Tyle co doczytałem to moje, aczkolwiek z chęcią przeczytałbym kogoś recenzję od podstaw jak się za to zabierał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie.... kilka dni temu też wrzuciełem do gsf N (na szkle gładkim) Bixenon w barwie 4300K oczywiście i wszystko gra.

 

W lampie zmieściełem wszystkie kostki (zasilające żarnik+ złacze od sterowania bixenon+ 2xkostka H4). Nie było może łatwo ale po mału bez nerwów uciśnie się to elegancko.

 

Przetwornica umieszczona pod zbiornikiem z przodu pod plastykową zaślepką z lewej strony. Sam moduł do przełączania świateł mam pod kanapą przy jej tylnym zaczepie - zaraz za akumulatorem. Żeby go tam umieścić musiałem przedłużyć kable pomiędzy gniazdem kostki H4 w lampie a samym modułem sterującym HI/LO. Zdecydowałem się na takie umiejscowienie tego modułu z obawy, że nad silnikiem może mogłoby mu być za gorąco.

 

Spotkałem jeden problem po zakończeniu montażu - może ta wiedza komuś sie przyda.

Nie przełączało na światła drogowe. Okazało się, że przewody sterujące (podające napięcie na elektromagnes w żarniku) były odwrotnie spolaryzowane i zamiast wciągać żarnik (zmieniając tym samym jego pozycję) cały czas go wypychały. Dodam, że cały zestaw jest tak skonstruowany, że inaczej tych wtyczek się nie spolaryzuje (mam na myśli przypadkowe złe podłączenie wtyczek). Żeby je spolaryzować prawidłowo, jedną wtyczkę obrałem nożem żeby weszła gdzie powinna i zaczęło działaś jak trzeba. Także czasem bywa że gdzieś na etapie produkcji ktoś albo w żarniku źle coś połączył, albo w samym module sterującym Hi/Lo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matras. Trzeba gotowy zestaw kupić, taki wystarcza by mieć w Nce Zenona http://allegro.pl/komplet-bi-xenon-h4-xenon-mijania-drogowe-ksenon-i4048069126.html

 

Franki rozumiem, że żarnik jest z wersji SMALL abym go zmieścił w lampie? To teraz tylko muszę zajrzeć jakie mam szkło aby nie strzelać jak Tupolew po drzewach i do dzieła hehehe. Jeszcze tylko muszę wynaleźć sposób montażu, bo domyślam się, że trochę lutowania i kombinowania będzie? Czy odpinam starą kostkę z żarówką, wkładam żarnik (co byłoby za proste i za piękne hehehe :D )

 

 

@Edit :

Druga sprawa, posiada ktoś zdjęcia jak to wygląda? Fajne byłoby porównanie z ori i z ksenonem, jak to w nocy świeci? Jaką barwę dobrać bo zastanawiam się nad barwą 6000k - jakieś przypadłości z policją? problemy z przeglądem ?

Edytowane przez Matras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Matras - chodzi o Slim i to dotyczy tylko przetwornicy, żarniki nie występują w wersjach SMALL czy jakich kolwiek , przynajmniej nie słyszałem.

Przetwornica SLIM zajmuje mniej miejsca niż standardowa i łatwiej ją ukryć i zamontować pod zbiornikiem, tymbardziej w motocyklu.

 

Ciekawi mnie informacja od użytkowników, jak u Was jest rzucane światło (w sensie rozpraszane) na żarniku Bixenon, bo u mnie w GSF 600 szału nie było.

Wynikało to z tego że tzw. soczewkowa była w innym mijescu na żarówce i inna na żarniku - bład wynika prawdopodobnie z braku precyzji żarnika Bixenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że lampa z I gen ze względu na ryflowane szkło nie nadaje się pod takie modyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,wezcie jeszcze pod uwagę zasadność ksenonów:

1-nielegalne

2-nie posiada to atestów (nawet jesli sprzedawca twierdzi inaczej)

3-mogą odebrać dowód rejestracyjny

4-w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego nie obowiązuje OC

5-brak atestów na przetwornice (może skończyć się porażeniem)-serio

 

i pare jeszcze innych argumentów na  nie.

Edytowane przez mokry vel prezes
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

 

Hmm ,wezcie jeszcze pod uwagę zasadność ksenonów:

1-nielegalne

2-nie posiada to atestów (nawet jesli sprzedawca twierdzi inaczej)

3-mogą odebrać dowód rejestracyjny

4-w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego nie obowiązuje OC

5-brak atestów na przetwornice (może skończyć się porażeniem)-serio

 

i pare jeszcze innych argumentów na nie.

 

jeśli ktoś ma soczewkę, to umówmy się.... nie robi szkody dla innych użytkowników drogi,

1,2-że jest przy tym nielegalne i nie ma atestów to wszyscy wiedzą,

3-dowód mogą zabrać w teorii (ale nie spotkałem się, myśłę że nie ma co panikować)

4-a tu mnie zdziwiłeś , skąd ta towja teoria ?

5-a to akurat przerabiałem , przebicie potrafi dać po palcach z klamki :)

 

reasumując - jeśli jednak ktoś jeździ wieczorami i ma soczewkę, to komfort jazdy będzie bezdyskusyjnie lepszy.

 

Niestety.... ja przerabiałem ten przypadek z lapmy standard bez soczewki na gładkim kloszu i powiem tak ...

szkody dla innych nie robiłem , (bo sprawdzałem "czy wale po oczach"), ale niestety soczewkowa palnika jest inna niż żarówki i rzucanie światła na jezdnię nie powala na kolana,

także ja osobiście z tego powodu wróciłem do oryginału.

 

Reszta na przemyślenia..... i do własnej decyzji :)

 

 

rozumiem, że lampa z I gen ze względu na ryflowane szkło nie nadaje się pod takie modyfikacje?

 

 

dobrze rozumiesz :) , chyba że chcesz żeby puszki zaczęły cię ścigać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę z tego, że żarówka żarówce nierówna. Chociażby delikatna różnica w mieszance gazów użytych przez producenta ma wpływ na jasność. Sporą różnicę zauważyłem przy zmianie żarówki na philips Vision (30% więcej światła wg priducenta dało się zauważyć). Teraz zamierzam kupić Extreme Vision (ponoć 100%więcej światła)

http://www.philips.pl/e/motorbike-lights/headlights.html?int_origin=2_LI_all_slot1_pl_pl_motorlights_motocategory_headlightscategory

Gdzieś widziałem ranking żarówek po testach predakcji motoryzacyjnej. Jak znajdę, to wkleję.

Nie neguję tego, że ktoś chce się pobawić, o ile zrobo, to tak, żeby przeszło przegląd i nie oślepiało innych. Ale wg mnie wymiana żarówki na lepszą wyjdzie taniej i szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg to jak zmienisz ta żarówkę daj znać o efektach. Moje światło jest dla mnie niewystarczające do jazdy w nocy poza terenem zabudowanym. Za dużo po nocy się nie szlajam ale dobrze byłoby coś z tym zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto teraz trochę w rozbiórce, ale jak już ogarnę temat, to wrzucę foty porównawcze.

Drogie nie są:

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4907-Philips-H4-X-treme-Vision-100-Set.html

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,wezcie jeszcze pod uwagę zasadność ksenonów:

1-nielegalne

2-nie posiada to atestów (nawet jesli sprzedawca twierdzi inaczej)

3-mogą odebrać dowód rejestracyjny

4-w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego nie obowiązuje OC

5-brak atestów na przetwornice (może skończyć się porażeniem)-serio

 

i pare jeszcze innych argumentów na  nie.

 

może nie w przypadku N-ki ale w S-ce wygląda to tak:

 

1 - nie, ale świeci lepiej od oryginału, dzięki czemu jazda w nocy staje się przyjemnością

2 - nie, ale fajnie wygląda

3 - mogą, ale zakładam zwykłą żarówkę w 3 min więc przy dobrej bajerce ujdzie

4 - chyba nie tak od razu

5 - no, zwłaszcza jak się podchodzi z mokrymi rękami :)

 

ja tam widzę więcej argumentów za niż przeciw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.