Skocz do zawartości

Jak Podłączyć Manetki, Olejarkę, Gniazdko


artur
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Manetki Hot Grip Oxford i gniazdo zapalniczki 12V podłączone do przekaźnika numer "1" już mam, uruchamiają się po przekręceniu kluczyka. Sygnał sterowania przekaźnika ukradłem z czujnika przy hamulcu nożnym. Teraz chcę zamontować oliwiarkę Motooiler, ale tak by nie działała na postoju. Rozumiem, że musiałbym w tym celu zastosować drugi przekaźnik sterowany jakoś sygnałem luzu, gdy żaden bieg nie jest wrzucony.

 

Mam teraz pytanie: czy schemat który narysowałem ma sens ? czy powinienem coś zmienić szczególnie z podłączeniem przekaźnika numer "2" i do którego kabelka się podpiąć, by prawidło działał przekaźnik, czyli po wrzuceniu luzu olejarka przestanie działać ?

 

post-83-0-72898300-1330695641_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra w sumie widzę że oliwiarka będzie i tak pracować tylko wtedy gdy światła będą włączone i jednocześnie luz wyłączony więc na me oko wszystko jest ok :)

Przed każdym przekaźnikiem w razie czego daj po bezpieczniku bo ich nie ma na schemacie :P Lepiej nie żałować tego później :)

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przekaźnik "2" działa tylko jeśli "1" jest włączona, czyli gdy przekręcę stacyjkę. Jeśli bieg mam włączony to faktycznie będzie kapać w tym momencie, jednak gdy jest luz to nie uroni ani kropli : ) Motocykla nie zostawiam nigdy z kluczykiem w stacyjce przekręconym w dodatku, więc działać powinno w miarę okej. Rację mam czy nie ? Czy myślę swoje, a na schemacie coś źle rozrysowałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artur - szukasz GP Sensor - jedziesz paluchem po kablu w polowie masz wtyczke - wpinasz sie na nieska linie i masz 12V - bieg, 0 - luz.

 

TRE.png

 

 

a tu moze troche wiecej info - http://polishbanditc...5-tre-dla-b125/

 

 

pozdro

 

Daniel

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przekaźnik "2" działa tylko jeśli "1" jest włączona, czyli gdy przekręcę stacyjkę. Jeśli bieg mam włączony to faktycznie będzie kapać w tym momencie, jednak gdy jest luz to nie uroni ani kropli : ) Motocykla nie zostawiam nigdy z kluczykiem w stacyjce przekręconym w dodatku, więc działać powinno w miarę okej. Rację mam czy nie ? Czy myślę swoje, a na schemacie coś źle rozrysowałem ?

Trochę przekombinowane moim zdaniem. Oliwiarkę lepiej podłączyć do świateł, te parę kropli na światłach cię nie zbawi.

 

Zauważ, że jak jedziesz po mieście to dość często zatrzymujesz się na światłach i wrzucasz luz. W układzie jaki zaproponowałeś, pierwsza kropla pojawi się po ok 40 sekundach od zapięcia biegu, czyli prawdopodobnie wtedy jak będziesz dojeżdżał do następnych świateł. Jeśli jeździsz w długie trasy to takie rozwiązanie jest ok, ale obawiam się, że w mieście może się nie sprawdzić.

 

Ja u siebie podłączyłem wszystkie obwody zewnętrzne do jednego przekaźnika, z którego wychodzą cztery pary kabli gotowe do podłączenia tego co mi się jeszcze przyśni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mors większość czasu spędzę w trasie, ale może faktycznie jeden przekaźnik wystarczy. W końcu 1 kropla na 40 sekund nawet przy paru minutowym postoju nie zrobi jakiejś wielkiej kałuży obok motocykla. Z tego co zrozumiałem masz podłączone wszystko do przekaźnika "1" ? Gdzie schowałeś przekaźnik ? w zadupku ? pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem trochę inaczej.

Olejarkę podłączyłem bezpośrednio pod światła, bez dodatkowego przekaźnika.

 

Gniazdo zapalniczki i manetki podłączyłem pod przekaźnik sterowany stacyjką a nie światłami, z tego względu, że podczas używania gniazda na postoju nie potrzeba mieć włączonych świateł.

 

Edit: zapomniałem, że u ciebie i tak się światła zapalają po przekręceniu kluczyka, czyli lipa

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mam pytanko odnośnie gniazdka na 12v. Możecie podrzucić jakiś link do niego? Chciałbym sobie zamontować pod NAVI w tym sezonie.

Edytowane przez Martini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego do zamontowania na kierę:

http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-12v-motocyklowe-hermetyczne-i2185270339.html

 

Albo skoro masz S-kę możesz kupić coś takiego, dziurka w owiewce i takie:

http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-dodatkowe-wewnetrzne-i2221452303.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej schować to pod kanapą?? i tak do navi sa kable sporej długości..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma gniazdo pod owiewka z przodu ponizej lampy a miedzy jej stelazem. Zamontowalem na wcisk i jest super z super ochrona przed wplywami warunkow atmosferycznych. Dziur w owiewce bym nie robil bo wyglada to fatalnie

Edytowane przez jarokuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gniazdko trzymam w schowku pod kanapą, przynajmniej nic nie kapie : ) Kabel z ładowarki od komórki i tak sięga spokojnie do tankbaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.