Skocz do zawartości

Rdza - Jak Się Jej Pozbyć? - Polerka - Malowanie


MetalBeast
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Po brunoxie wczesniej czy pozniej ruda wyjdzie - sprawdzone na wlasnej skorze. Cortanin a lepiej fosol uzywam do wstepnego przygotowania - odrdzewiania powierzchni a nastepnie zmywam woda - operacje powtarzam kilka razy. Mialem podobny problem, kilkanascie ognisk glownie na spawach w trudnodostepnych miejcach, dremel z mikrotarczka zalatwil sprawe w kilka minut. Oczyszczona powierzchnie przetrzec rozpusczalnikiem (czysta szmata) , nastepnie podklad epoksydowy ,baza i lakier (pedzel). Najlepiej zrobic to w cieply pogodny dzien, epoksyd schnie dosc dlugo. Trwalosc takiej powloki jest z pewnoscia wieksza anizeli fabryczna. Co do zabezpieczenia moto w trakcie zimowego przestoju w wilgotnych warunkach problem zalatwi spryskanie moto jakims tlustym specyfikiem typu rustcheck. Kiedys uzywalem wd40 w ciemnym opakowaniu xeramic czy jakos tak brzmiala nazwa, zwykle wd odparuje.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to przerabiałem i powiem tak. Niestety jak przesadzisz z polerką i zjedziesz mocno (jak ja) to jednak ruda po zimie wychodzi.Polerowałem też pręt od dźwigni biegów i po dłuższym staniu w wilgoci pojawiają sie wykwity.Po prostu od czasu do czasu smarowałem powierzchnie olejem,pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chopaki elementy jak sie chromuje to zazwyczaj warstwa wynosi 0,01- 0.02 mm. Wiec taka polerka w moment to zbierzecie i nie ma bata ze ruda wyjdzie. Im gladsza powierzchnie zrobicie tym pozniej zacznie korodowac ale zacznie. Mozna by jakis klar na to walnac ale sie trzymac nie bedzie. Chyba najlepsza obcja jakas pasta tempo woskowac co jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno tego nie pojechałem, a te śruby oryginalnie przecież też nie są niczym pokryte. Nawet w gniazdach na śruby nic żółtego nie ma. Może jednak są odporne. Zobaczymy.

Kiedyś w GSie przepolerowałem tak dźwignię zmiany biegów. Trzymała 2 sezony bez żadnej ingerencji, później lekko żółkła, ale parę minut roboty i wrócił blask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ja tu pokazałek kropeczke rdzy, a tu takie drastyczne metody ;) Nie no, jednak wolę póki co mieć oryginalny lakier na ramie niż zdzierać kawał, dla jednej ryski rdzawej.

Ale dzięki za podpowiedzi co z tym zrobić. Bardziej do auta mi się przydadzą :D

Za to nadal nie wiem skąd to wylazło i dla czego akurat tam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj Cortanin jak Ci podpowiada termosik (1), zmyj go, wysusz całkowicie to miejsce i polakieruj bezbarwnym (2).

 

(1) - wpłynie w szczelinę i wyżre rdzę pod lakierem.

(2) - zabezpieczysz szczelinę przed dostępem wilgoci.

 

Na spawie nie będzie widać bezbarwnego jak to umiejętnie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używałeś twego specyfiku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o pastę czy co? Pasta rozwodniona fajnie, a polerka filcowa zbita w takie coś jak na fotce. Raczej futerko to to nie jest. Raczej stary dread :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dobra, sprawa rozwiązana. Chłopaki z serwisu zaprzyjaźnionego zrobili mi za przysłowiową flaszkę! Sprowadzają różne sprzęty z anglii to wiedzą jak się z rdzą uporać i mają środki do tego. Praktycznie nie widać i zabezpieczone elegancko. Zobaczymy ile wytrzyma.

 

Miałbym prośbę do Was, jak byście mieli jakieś fotki spawów szczególnie tych pod bakiem na zewnątrz ramy gdzie są poprzeczki przyspawane i tych za chłodnicą oleju gdzie są wzmocnienia, bo jak widzicie na pierwszych fotkach tam właśnie u mnie się lekko zażółciło po zimie i zaczął złazić ten lakier delikatnie.

A chodzi o to, żeby mieć porównanie, bo mimo iż widziałem już dwa bandziory IIgen to trochę nie było do czego porównywać - całe zardzewiałe angole :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

czołem

w moim dziorku pojawia się rdza. Jeżdżę nim do pracy, czasami w deszczu. Trzymam go w suchym garażu, mokrego nie przykrywam pokrowcem i do tego czasu jakoś z nią nie miałem dużych problemów, aczkolwiek ostatnio jakoś ruszyła "z kopyta" :/

 

P5020028.jpg

(sory za usyfienie na zdjęciu ale robione zanim go umyłem po jeżdzie)

 

P5020027.jpg

 

 Najbardziej nie podoba mi się ta "pólka" między lagami :/ Najlepiej byłoby to zdemontować i ...nie wiem...wypiaskować porządnie....dużo jest roboty z demontażem tego?

A może posmarować teraz jakimś specyfikiem, żeby dalej nie szło?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam preparat            CORTANIN

 

http://allegro.pl/cortanin-f-odrdzewiacz-antykorozyjny-na-rdze-0-5-l-i4185948868.html

 

Wiąże się poprzez reakcje chemiczną z rdzą i zabezpiecza przed postępowaniem korozji . Dobra rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez go uzywalem, dlugo schnie daje powloke jak z zywicy i chroni przed dalszym rozprzestrzenianiem sie rdzy ale zeby to mialo rece i nogi to sam sobie odpowiedziales co zrobic, demontaz czyszczenie i malowanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj półkę i sety - za piaskowanie z malowaniem proszkowym zapłacisz ze 100zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w koncu pol bandita :D

 

Jak chcesz usunac rdze z polki to najpewniej jak Kornelio pisal. Duzo roboty nie ma. Tylko zebys pozniej dobrze skrecil lozysko glowki ramy (jesli ktos zmienial pewnie masz stozkowe), zeby cyrkow w czasie jazdy nie bylo ze cos sciaga albo ciezko skreca etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cortanin ma kolor ciemno brązowy , można jeszcze użyć szeroko reklamowanej hamerrite czy jakoś tak się pisze i masz pod kolor .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak chcesz usunac rdze z polki to najpewniej jak Kornelio pisal. Duzo roboty nie ma. Tylko zebys pozniej dobrze skrecil lozysko glowki ramy (jesli ktos zmienial pewnie masz stozkowe), zeby cyrkow w czasie jazdy nie bylo ze cos sciaga albo ciezko skreca etc...

 

 

sam tego ruszał nie będę :/

teraz pizgne Hammeritem, jak Kwinto zasugerował a przy wymianie łożyska dam do piaskowania.

Dzięki za podpowiedzi!

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belfer niewiele drożej niz puszka hammerite kupisz całą używaną półkę do b6/b6,5 no i mniej roboty :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie polecam nikomu stosować CORTANIN, wyłazi lub wgl lakier nie trzyma na tym, żaden normalny lakiernik tego nie stosuje...

 

jeśli chodzi tylko o zabezpieczenie bez malowania to równie dobrze można smalcem posmarować, kostka 2,50-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys najpierw przeczytał instrukcję stosowania Cortaninu i KCHSN to bys wiedział co i jak zrobić.No ale prawdziwy Polak nie czyta dokumentacji.:D.Podpowiem więc-niezwiązana z utleniającym sie podlożem warstwa odrdzewiacza musi zostać usunięta czyli solidnie odtluścić acetonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem twardzielem, czytam isntrukcje i nie żuję pszczół...

 

jak wytłumaczysz to że CORTANIN nie trzyma następnych warstw, bo o tym nic nie napisali...

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.