Skocz do zawartości

Rdza - Jak Się Jej Pozbyć? - Polerka - Malowanie


MetalBeast
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Frank czytaj instrukcje produktu. Czasami warto kupić też coś droższego niz tylko najtanszy produkt. Spróbuj moze R-Stop z APP np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornelio to nie mój temat, ja nie mam problemu z rdzą bo nie stosuje CORTANIN

 

i każdemu odradzam stosowania tego przed renowacją czegokolwiek...

 

to pisze ze swojej praktyki, nie tylko z wyczytanej informacji na ulotce. Dziękuję :)

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem twardzielem, czytam isntrukcje i nie żuję pszczół...

 

jak wytłumaczysz to że CORTANIN nie trzyma następnych warstw, bo o tym nic nie napisali...

Jeszcze raz Ci napisze-niezwiązana z rdzą warstwa Cortaninu MUSI być usunieta.

BTW są lepsze srodki od Cortaninu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok  - to czym pozabezpieczać np , progi i drzwi w samochodzie ? ( biały) Tak samemu .

 

Chodzi o przypadek że widać juz pomarańczowe bomble na białej farbie.

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stosowalem epoxy brunox, nalezy go pokryc lakierem zeby bylo trwale. Po roku jest ok.

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maznąłem srebrnym Hammeraidem:

 

P5030030.jpg

 

jeszcze jedną warstwę jutro dam (miejscami niedomalowałem), wygląda nawet nieźle, zobaczymy ile wytrzyma.

Jeszcze ramką reflektora muszę się zająć, ale to chyba raczej do chromowania bym musiał? albo kupię w idealnym stanie na zmianę.

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok  - to czym pozabezpieczać np , progi i drzwi w samochodzie ? ( biały) Tak samemu .

 

Chodzi o przypadek że widać juz pomarańczowe bomble na białej farbie.

 

zetrzeć papierem, reaktywny-->podkład-->lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zetrzeć papierem, reaktywny-->podkład-->lakier.

 

 

 

 reaktywny- co to jest ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o podkład reaktywny, na internetach znajdziesz o co biega ;)

 

Btw: na reaktywny dobrze jest dać później kilka warstw zwykłego podkładu i zmatowić tak, żeby reaktywny nie miał kontaktu z bazą. To teoria fachowa robota, praktyka jest różna, jak komu się chce i zależy :)

Edytowane przez Enroth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o podkład reaktywny - poliwinylowy. Nakłada się cienka warstwa , którą koniecznie trzeba oddzielić izolatorem - podkład akrylowy, następnie na zmatowany podkład nakłada się właściwą farbę. Hammerite to szajs i tego nie używajcie, Cortanin F łączy się tylko z rdzą jeśli pomalujecie tym na farbę będzie odłazić. Najlepiej wypiaskować i podkład epoksydowy i lakier , lub jak zainfekowane i nie da się wyczyścić np Dinitrol RC900 i na to lakier.   

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkład reaktywny tkz. wash primer, w minimalnej grubości stosuje się na porządnie oczyszczoną rdzę ze względu na właściwości penetrujące-zabezpieczające, to tak w mocnym skrócie,

 

elspasoo  za to mądre zdanie "Hammerite to szajs i tego nie używajcie, Cortanin F łączy się tylko z rdzą jeśli pomalujecie tym na farbę będzie odłazić"

dałbym plusa ale dzisiaj już zużyłem :P

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że działa z jednej strony.A w przypadku progow perforacja już nastapila :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli NIE MA praparatu że od razu na wyczyszczone bomble się daje , i już po prostu  koniec 

Chodzi o to żeby dalej nie żarło blachy, no i kolor reszty nadwozia miało - ktoś może to łopatologicznie wyłożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są,nazywa się szlifierka i tarcza tnąca.Sprecyzuj pojecie "bąble".Jeśli nie ma perforacji na wylot to mozna poszaleć.Jest taki środek w spray 4w1 ale najpierw zapodaj foto jak masz zerwaną farbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że zaczyna progi żreć dopiero, w tym roku, zaczęły   wyskakiwać  pomarańczowe plamy całkiem niedawno i chciałbym to w jakiś prosty  sposób powstrzymać tę , tą korozję   bo będzie lipa . Dziur nie ma . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz Widmo czy to na pewno rdza z progow czy np opilki z klockow hamulcowych ktore sie wtopily w lakier i zaczynaja rudziec, bo i tak bywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Logic- tak dobrze to nie ma :) na bank to bombelki rudej - dałbym zdjęcie ale akurat  telefon mi sie z%&*#@ z*ebał . 

 

DSC_0091.jpg

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz gnilo na prospektach ale wiadomo-gwiazda.

A tak na powaznie to daj jeszcze foty od srodka drzwi,progi i tsm gdzie sie stykaja drzwi po zamknieciu.Generalnie jak na Vito to nie ma tragedii.Tylko jak chcesz utrzymac barwe 9147 to niestety nie da sie jednym srodkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prospekty :P Właśnie  jak na vito to jest bardzo zdrowe no i chciałbym  coś szybko zaradzić na to , póki jeszcze  jest więcej blachy niż rudej :) 

 

Chodzi mi o takie coś - weź flexa, włącz do prądu :P drzyj później ,wyłącz flexa ,pomaż tym i tym a później  tamtym i gotowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeszcze foty drzwi (dolne czesci) od felcy potrzebuję . Zobaczymy czy warto... Jedno jest pewne-to łaczenie progu jest słabym punktem,tam juz są dziureczki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie to wqrwia , tym bardziej że rok temu nic nie było - byłem gotów kupić biała farbę i poprostu to pomalować , ale to wiocha , więc zostawiłem i zrobiło sie tak  :wsciekly:

 

 

DSC_0092.jpg

 

 

DSC_0093.jpg

 

 

A jeszcze rok temu to był mały bąbel ( ten róg drzwi ) Krzyś - jeśli coś się da z tym zrobić to będę wdzięczny .

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie lewe do wymiany...Jak reszta wygląda tak samo to juz wiesz.

Te boczne  rozsuwane i progi-zedrzeć do czysta,RC900 i na koniec Dupli Color Rust stop 4w1 w białym kolorze jak nie zalezy ci na identycznej barwie.Dupli jest w RAL 9003 dostępne więc bedzie blisko ale nie idealnie.Chyba że po zdarciu farby i warstw pod nią okaze się że dziurki są.Na te łacza progów jak byś jeszcze gdzieś Fosol nabył to super będzie.Wówczas kilka warstw pędzlem wetrzeć w spoinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Ostatnio przyglądałem się motocyklowi i zauważyłem rdze na spawach i pytanie czy macie jakieś dobre sposoby na jej usunięcie i konserwacje tych miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wiekowe moto, wrzuć rame w piach i proszek i bedzie odpowiedni efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam takiego specyfiku o nazwie Rostumwandler np. firmy Presto. Sprawdza sie wysmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.