Skocz do zawartości

Skrzypiący Łańcuch


Gość emem
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, naciągałem wczoraj łańcuch w moim moto i jak go przestawiałem w garażu to skrzypiał łańcuch. A naciągałem go tak żeby był 2,5-3 cm luzu w najciaśniejszym miejscu. Możliwe że po prostu musi się od nowa ułożyć itp. ?? Nasmarowałem go smarem ale nie w sprayu tylko takim w postaci stałej bo akurat miałem taki w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym go nasmarowałeś?!

 

Weź to zmyj naftą i nasmaruj smarem do łańcucha albo jakimś przekładniowym (np. hipol) bo mu krzywdę zrobisz.

 

A skrzypi dlatego, że ma pełno piachu w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ruszałeś go przez zimę to umyj, nasmaruj przeznaczonym do tego smarem i zrób rundę na rozruszanie. Powinien przestać chyba że już umiera na amen.

Edytowane przez Stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łee masz szczęście. Myślałem, że jakimś do łożysk albo innym wynalazkiem :P

 

Sprawdź czy koło jest dobrze ustawione, bo podziałka w B6 to tragedia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy koło jest dobrze ustawione, bo podziałka w B6 to tragedia....

 

Dołączę się. Jak sprawdzić czy koło jest dobrze ustawione bez większego sugerowania się podziałką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

...bo podziałka w B6 to tragedia....

 

Jest upierdliwa, dobrze jest mocniej poluzować oś i te ustrojstwa po obu stronach dociskać "w górę", tak żeby równolegle, dobrze przylegały do spodu wachacza - da się wtedy usyskać zadowalający efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się. Jak sprawdzić czy koło jest dobrze ustawione bez większego sugerowania się podziałką ?

 

albo można zmierzyć miarą. Gdzieś był cały temat o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet mnie nie denerwuj z tą podziałką myślałem że szału dostane w tym garażu, rusza się to wszytko i wg. A jak ja mam to teraz sprawdzić czy równo ?? niby na podziałce jest idealnie no i jak się patrzy z tyłu to jest równo no ale to nie wiem jakie bym musiał mieć oko żeby widzieć jakieś małe odchylenia :P Łańcuch wygląda na dość dobry. Nie wiem jak z nim było bo kupiłem tego bandziora tydzień temu, ale np patrząc na zębatkę to jest w super stanie bo niema ostrych końcówek tylko jeszcze (powiedzmy) kwadratowe, a nie była wymieniana bo widać po śrubach. Moto ma przejechane 36000 wiec możliwe żeby łańcuch padał ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu łańcuch może być wyeksploatowany.

W kwestii podziałki to ważne jest, żeby obie były równolegle do wahacza - jeżeli tego nie przestrzegasz to możesz je przekręcać tak, że będą miały rozbieżność np. 2 nacięć na miarce a to jest niedopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne mycie naftą, przedmuchanie sprężonym powietrzem - może coś wyleci i smarowanko. Smaru nie żałuj, później moto na podnóżki i niech się pokręci na wolnych obrotach kilka minut... Wytrzyj nadmiar smaru.

 

Sprawdź zębatki przy okazji - szczególnie tę mniejszą... Bo jak ona się kończy to i łańcuch też dobiegł żywota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem wiem własnie miałem z tym problem, ale w końcu docisnąłem na maxa do wahacza od spodu i powinno być git. Jeszcze w boki można ruszać ale to po prostu przykręciłem w to samo miejsce co było wcześniej po obrysie śruby. Przelece go WD40 może przestanie i wytrzyma jeszcze ten sezon bo na razie bida z kasą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj - wd40 to nie smar... Ma właściwości smarujące ale przede wszystkim stworzono go do usuwania wody i czyszczenia... Więc do wyczyszczenia - tak - ale na dłuższą metę nie nadaje sie do smarowania... lepiej po wyczyszczeniu nim i wytarciu (np. przedmuchaniu) jego resztek użyć "zwykły" smar do łańcuchów/przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ;) on ma właściwości smarujące w ogóle ?? Coś mi się zdaje że smar to on właśnie usuwa ;)

Edytowane przez emem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma - ale nawet producent nie chwali się, że służy do smarowania przekładni czy łańcuchów - do tego są specjalne smary.. Jakby był taki super do tych spraw to skrzynie biegów w autach byłyby wypełniane WD40 :D

 

Przede wszystkim odprowadza wodę (skrót WD - Water Displacement), penetruje elementy i ułatwia ich odkręcanie, pokrywa elementy cienką warstwą ochronna. Smaruje, ale jakby przy okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz troche czasu to zdejmij ten lancuch. Wiaderko, nafta, cola (najlepiej goraca), wd40 czy co tam masz i wyczysc go dobrze. Sprawdz kazda rolke czy sie obraca, czy sie gdzies nie przycina.

 

Suszysz zakladasz i smarujesz, i tu najlepiej strzykawka i kazda rolke osobno jakims hipolem.

 

Albo wymien na nowy zestaw napedowy:)

 

Co do ustawienia kola ja tam zawsze na suwmiarke to robilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie szybkie pytanko gdyż kilka dni temu urwałem łańcuch. Urwał się w miejscu gdzie był skuwany, ogólnie cały napęd jest w bardzo dobrym stanie być może ktoś źle go skuł. I teraz zastanawiam się czy lepiej kupić spinkę do tego łańcucha czy też spinkę ale tą zakuwaną?

A co do tematu to ja zawsze łańcuch myję ropownicą później go wydmuchuje odczekam aż ropa wyparuje i smar. Po tym łańcuch nie ma prawa skrzypieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logic, jesteś pewien, że moczenie łańcucha w nafcie jest bezpieczne? Oringi się nie wypierdzielą przez to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moczenie w nafcie na pewno bardziej pomoze jak zaszkodzi jesli lancuch jest caly w piachu i innym syfie. Jak to nie pomoze to i tak wymiana czeka i tak...

 

A co do ustawiania na suwmiarke. W 1200 przykladam do konca wahacza stopke suwmiarki i wysuwam pret do tej do tego oporu. Z jednej i drugiej strony ustawiam tyle samo i kolo jest rowno. Mozesz tak ustawic co do mm. W 600 jest troche inny wahacz wiec nie wiem czy sie da, ale jak sie pomysli to pewnie cos sie wymysli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelece go WD40 może przestanie

Tylko pamiętaj - wd40 to nie smar... Ma właściwości smarujące ale przede wszystkim stworzono go do usuwania wody i czyszczenia... Więc do wyczyszczenia - tak - ale na dłuższą metę nie nadaje sie do smarowania... l

A ja myslalem, ze WD40 jest agresywny dla gumy i co najmniej nie pomaga o/x/z-ringom a jego używanie jest najczesciej popelnianym bledem podczas proby "reanimacji" lancucha? Wierzylem w bajki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że WD40 nie jest dobrym pomysłem. Moim zdaniem najlepiej umyć łańcuch ropownicą, potem dokładnie go wydmuchać sprężonym powietrzem, i nasmarować spreyem do łańcuchów specjalnie do tego przeznaczonym. A jak nadal skrzypi to raczej już nic z niego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.