Skocz do zawartości

Sprawdzanie Poziomu Oleju


Gość pietruch
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano ;)

 

Mam problem ze sprawdzeniem poziomu oleju- mianowicie nie jestem pewien, czy powinno się go sprawdzić (oczywiście po rozgrzaniu silnika i odcieknięciu oleju) na podnóżku centralnym czy siedząc na motocyklu w celu utrzymania go w pionie?

W instrukcji i w Haynesie jest napisane tylko "hold the motorcycle vertically". Trzymanie go w pionie wydaje mi się bez sensu trochę, bo jak mam się niby wygiąć żeby zerknąć w okienko przy samodzielnym sprawdzaniu? :P Poza tym odchylając się nawet nieznacznie na boki powoduje się dużą różnicę w odczycie.

 

Poza tym to właśnie zmieniłem olej z filtrem. Z instrukcji wynika, że powinienem wlać 3500 ml oleju. Wlałem 3350 ml (chciałem 3300- ach te roztrzęsione grabki :P) i na podnóżku centralnym poziom oleju jest w 2/3 między E a F, a jak trzymam motocykl w pionie i dziewczyna sprawdza, to jest nieznacznie powyżej F. I mam teraz dylemat, czy zostało może coś starego oleju w środku czy też wskazanie na centralce jest poprawne i mam mu jeszcze coś kapnąć.

 

Pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdzamy na centralce.

Sprawdź czy miejsce w którym dokonujesz pomiaru jest dobrze wypoziomowane.

Po zrobieniu małej rundki poziom powinien nieznacznie opaść, [olej rozejdzie się po całym układzie ]

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziesz musiał dolać olej ponieważ cześć oleju wchłonie filtr oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem na wyrównanie poziomu oleju po wymianie jest zakręcenie rozruchem. Oczywiście po zakręceniu filtra i śruby spustowej. Odpalasz maszynę i niech tak pochodzi z 30 sekund. Wtedy olej rozejdzie się tam gdzie powinien. Jak masz braki to dolewasz jak za dużo to odkręcasz korek wlewu i odsysasz nadmiar strzykawką z rurką. Poziom powinien być mniej więcej w połowie okienka pomiędzy F a E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rundkę zrobiłem, filtr na pewno był napełniony- wiem że trzeba więcej oleju niż bez zmiany filtra- w instrukcji nawet jest napisane że 3300 bez zmiany filtra, 3500 ze zmianą. Chodzi mi też o to czy istnieje możliwość że nie cały olej się wyleje z układu przy jego spuszczaniu (oczywiście silnik ciepły, wlew oleju otwarty, filtr wykręcony).

 

Dzięki za info ;). Jak narazie to wszystkie informacje wskazują na to że właśnie pomiar z motoru na centralce jest poprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bangout popieram, jak stawiasz moto na centralce to jest podniesione tylne koło.... moto stoi nie równo. Ja sprawdzam kucając obok moto i trzymając za kiere z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale mam jedną moim zdaniem śmieszną uwagę .

Dwa cytaty z posta :

''...na podnóżku centralnym czy siedząc na motocyklu w celu utrzymania go w pionie? " ,

"... Trzymanie go w pionie wydaje mi się bez sensu trochę, bo jak mam się niby wygiąć żeby zerknąć w okienko przy samodzielnym sprawdzaniu? :P Poza tym odchylając się nawet nieznacznie na boki powoduje się dużą różnicę w odczycie.".

Przepraszam jeśli Cię uraziłem ale wyobraziłem sobie jak trzymasz motocykl w pionie i sprawdzasz olej :zeby: .

Wracając do posta to zgadzam się z Bangoutem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany! Różnica jak moto stoi na kołach czy na centralce jest tak mała, że to nei ma znaczenia.... Centralka i tyle. Wlać pod górną kreskę, zrobić rundkę, poczekać jak zejdzie wszystko i dolać.

Przez klika kolejnych dni przed wyjazdem szczególnie sprawdzić czy poziom jest OK i tyle - filozofii nie ma.

 

PS.

W sumie to przed każdym wyjazdem powinno się sprawdzić - ale jak się nie ma tego w zwyczaju to przynajmniej raz na 200-500km wypadałoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem że jak moto stoi na centralce to poziom w okienku nieznacznie się zmienia względem odczytu gdy stoi w pionie na 2 kołach ale kolega pietruch ma tą różnicę dziwnie dużą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo Jakub, nie wiem co Cię rozśmieszyło w moim wyginaniu się :D.

 

Nie no, myślę że powinniśmy dojść z tym do ładu.

 

Po pierwsze to trzymanie za kiere i balansowanie motorem przy patrzeniu jak najbardziej prostopadle (czyli głowa nisko) w okienko w celu zapobieżenia paralaksie jest niebezpieczne (zbyt łatwo można moto wyp...uścić na druge strone). Przechylanie go ociupinkę na siebie, coby nie gibnął się od nas wprowadza błąd odczytu tak ze 3mm.

 

Po drugie to na centralce mam olej 3mm poniżej full, a balansując na kołach 3 mm powyżej (!) full. Różnice w odczycie są bardzo duże! Jest to wręcz dylemat czy dolewać czy odsysać olej.

 

@gonzales- Myślę że wiele łatwiej o powtarzalne wyniki odczytu przy korzystaniu z centralki przy balansowaniu motorem. Jedno chybnięcie trzymającego i już masz inny poziom.

 

Chyba napisze do Suzuki :P Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno - posadź laskę na moto i sprawdź sam - dla każdego inaczej wygląda 2/3 między kreskami - naprawdę.

 

Daj sobie spokój - wiosna jest - trzeba jeździć. 3 mm powyżej nie zabiją moto, Później trzymaj zawsze pomiędzy kreskami i w takiej i w takiej pozycji i będą wszyscy mogli spać spokojnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany! Różnica jak moto stoi na kołach czy na centralce jest tak mała, że to nei ma znaczenia....

No to w moim GSX'e 1250 akurat ma :)

Może ma inną wysokość centralki, może wpływ na to ma coś innego, ale różnica istnieje.

Mam w zwyczaju stawianie na centralce i raz odniosłem wrażenie że coś jest nie tak, ponieważ poziom oleju był za niski. Po rozgrzaniu moto i przytrzymaniu go w pozycji pionowej okazało się, że wszystko jest ok.

 

Mam taki prosty patent, który powinien sprawdzić się w każdym motocyklu. Co jakiś czas mierzę poziom oleju gdy moto jest w "pionie" a następnie sprawdzam po X minutach/godzinach ile jest oleju w okienku rewizyjnym gdy moto stoi na nóżce bocznej. Jak ktoś chce może sobie nawet zaznaczyć flamastrem czy innym mazakiem.

 

W skrócie: niezależnie od tego czy stawiamy na centralce czy na bocznej, najpierw mierzymy poziom oleju gdy motocykla stoi na dwóch kołach w pozycji pionowej a następnie stawiamy go (wedle upodobań) na nóżce bocznej lub centralce. Po pięciu minutach olej spływa tam gdzie powinien. Zaznaczamy lub zapamiętujemy poziom oleju w okienku. Jeśli następnym razem jest niższy niż ostatnio to wiedz, że coś się dzieje...

 

Sorry za oczywistą oczywistość, ale ta metoda sprawdza mi się od 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest jakas kosmiczna róznica czy oleju będzie na full czy delikatnie ponad stan?Ostatnie 2 wymiany (ostatnia dziś) nalałem ponad stan i jakos bandzior ducha nie wyzionął.A co ze znalezieniem dobrze wypoziomowanego podłoża to trzeba latać z poziomicą?:D Nie popadajmy w paranoje:) Jak będzie w okolicach fulla to będzie ok.I stan sprawdzany na centralce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw sie w odsysanie, jak masz delikatnie powyżej poziomu, silnik nie wybuchnie. W moim byłym bandziorze 1250, czy to na centralce czy na kołach, róznica była prawie żadna. Ale i tak za wiarygodny poziom,brałem ten mierzony na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pietruch po prostu prawie całe życie i jeszcze pół spędziłem tłukąc się po bezdrożach i od zawsze pion kojarzy mi się z jazdą na kole :lol: . I jak przeczytałem o trzymaniu w pionie i patrzeniu na olej to się uśmiałem ale ze względu na stare czasy . No sam sobie wyobraz : jedziesz na kole i zerkasz czy z olejem jest oki :zeby3: . Ja u siebie wczoraj zmieniałem olej (z filtrem) ale w 1200 na centralce i wlałem 3,6 litra odpaliłem (okienko było prawie pełne) . Po zgaszeniu i poczekaniu 10 min aż olej spłynie do silnika dolałem do "stanu" i w drogę .

 

P.S Jak by ktoś chciał zmienić uszczeniacze w lagach albo olej to podeśle link z filmikiem jak to zrobić samemu w 100% sprawdzone .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie problemy...

Olej sprawdzamy na różnym podłożu, stoi na kołach w pionie a my patrzymy. Łatwe czy trudne - kwestia dyskusyjna, jak ktoś się boi niech sobie weźmie drugą osobę do pomocy.

 

Oleju za dużo i za mało szkodzi - ale 200 ml różnicy nie zrobi. Zanim wywali uszczelniaczami i uszczelkami to pójdzie przez pierścienie i moto puści niebieskiego bąka.

 

Przy zmianie jeszcze nigdy w żadnym pojeździe nie udało mi się zlać wszystkiego.

 

A ci co latają wyczynowo i pół-wyczynowo na gumie to leją litrę więcej a i tak ciśnienie nie rozwali silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wyjdzie debata na 15 stron. No ludzie... Moto na kosę, kucamy przy oczku prawa ręka na kierę, lewa za set pasażera i sciągamy na siebie moto do pionu. Łatwiej być nie może, a 1mm w tę czy we w tę to co za różnica?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze leję do górnej kreski, w olejakach powinna być ponad połowa w okienku. Ponadto jak masz butelkę 4 litrową to widać ile lejesz, wystarczy sprawdzać pod koniec. Do 600 ma wchodzić 3300ml i nie chodzi tu o 50ml..

Edytowane przez Jocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto na centralkę, deska pod przednie koło i masz dwa w jednym- oba koła na ziemi i moto na centralce- pomiar w idealnych warunkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto na centralkę, deska pod przednie koło i masz dwa w jednym- oba koła na ziemi i moto na centralce- pomiar w idealnych warunkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie u mnie jest inna zależność - jak stoi na bocznej przed garażem przodem skierowany w stronę garażu i zaczyna być widać olej w okienku to przy wypionowaniu jest idealnie 60% okienka

 

ale każdy na swój patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wiem, że każdy i tak ma swój własny sposób ale książka serwisowa zawiera taką oto procedurę (obrazek poniżej) wymiany i sprawdzania poziomu oleju. W jednym i drugim przypadku pierwszą czynnością jest "Keep the motorcycle upright with the center stand." czyli nie gibamy się siedząc na motocyklu ani nie kucamy trzymając za kierownicę :), a stawiamy moto na centralce.

 

 

ihost_1333664079__gsf650-engine-oil-replacement.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest napisane, że moto ma stać na centralce, tylko, że masz użyć centralki do utrzymania motocykla w pozycji pionowej.

Ja tak robię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.