Skocz do zawartości

Zegary - Prędkościomierz - Nieprawidłowe Wskazania Prędkości


Gość marenty
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Od samego początku wydawało mi się że licznik zarówno prędkości jak i kilometrów nie funkcjonuje prawidłowo. Przekonałem się kiedy jechałem z nawigacją. Wiadomo, że nie będzie zawsze pokazywać tyle samo na liczniku i navi, ale przeważnie granica błędu to 5-7km/h, a u mnie na liczniku wskazówka pokazuje 80km/h a navi 102km/h.

Jaka może być przyczyna i ewentualne koszty naprawy lub wymiany elementu? (nie wiem czy to ślimak, linka czy jeszcze jakieś inne ustrojstwo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czego to wina ale u mnie też przekłamuje w granicach 10 km/h

więc podłączam się do pytania

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szoter Ty się nie masz czym przejmować, no chyba, że pokazuje Ci za mało. Liczniki przekłamują o jakieś 10% nawet , co by Ci się wydawało , że zap*****asz szybciej niż w realu : ) Mi też na GPS pokazuje niższe prędkości, niż w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B4 ale w B6 po 2000 roku jest czujnik przy przedniej zębatce i on szczytuje impulsy z czterech "prętów" kiedy się wyłamie jeden to może być aż takie przekłamanie na liczniku, chyba że masz inną oponę niż zalecana, ale wydaje mi sie że opona nie powinna powodować przekłamania aż o 20 km/h.

http://img85.imageshack.us/img85/5995/dsc00448z.jpg

To te pręciki w kształcie trapezu przykręcone śrubą imbusową.

Edytowane przez dzvonec
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi pokazuje właśnie więcej lecz im szybciej jadę przekłamanie jest mniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nieoryginalny napęd. Któraś z zębatek jest większa/mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie wiem jak jest w B4 ale w B6 po 2000 roku jest czujnik przy przedniej zębatce i on szczytuje impulsy z czterech "prętów" kiedy się wyłamie jeden to może być aż takie przekłamanie na liczniku, chyba że masz inną oponę niż zalecana, ale wydaje mi sie że opona nie powinna powodować przekłamania aż o 20 km/h.

http://img85.imageshack.us/img85/5995/dsc00448z.jpg

To te pręciki w kształcie trapezu przykręcone śrubą imbusową.

 

właśnie wyjaśniłeś mi dlaczego po zmianie napędu mam przekłamania w dół ok 20 km/h. Długo kombinowałem, teraz wiem. Przy demontażu odłamałem jeden z 4 zębów o których mówisz. Efekt: jadę 60 a pokazuje 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nieoryginalny napęd. Któraś z zębatek jest większa/mniejsza.

 

dokładnie to samo pomyślałem.

 

Ale w takim układzie przełożenie jest zmienione na "zamulone", czyli dłuższe biegi są.

 

U mnie jest tylko jeden ząb mniej z przodu niż seria i przekłamanie ok. 10 km/h

 

Ale odcięcie na 2 przy 170 z GPS'a i na 3 przy 230 "D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma jak to linka na przednim kole, modyfikacje napędu nie wpływaja na odczyt prędkości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

sprawdziłem przekłamanie w b12, przełożenie 14/45 (tył seria, przód -1z)

 

Wg danych z GPS'a i zegarów, prędkościomierz (przebieg analogicznie) przekłamany jest o +/- 7%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Cześć,

Dziś po raz pierwszy wyjechałem na ulice po doprowadzeniu bandziora do stanu używalności, bo gdy go kupowałem nie dało się nim jeździć.

Mam mały problem ponieważ, nie wiem ile km/h jadę. Na oko mogłem mieć100-120 a na liczniku wskazadnia 50-60...

Bandzior był kiedyś sprowadzany z Angli przez osobę od której go nabyłem, ale lampe i zegary ma od europejczyka w km/h.
Obrotomierz działa prawidłowo :)

Pomóżcie gdzie szukać przyczyny tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod deklem zębatki np masz uwalony rotor prędkościomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się zabrałem za to i na tej podkładce - rotorze są te wszystkie wypusty.

 

Czujnik był lekko ufajdany, wiec przetarłem - pytanie jak sprawdzić go czy prawdiłowo dziala czy to nie wina zegarów....

 

22032012151.jpg

 

22032012152.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jak sprawdzić go czy prawdiłowo dziala czy to nie wina zegarów....

jak masz sprawny obrotomierz i standardowe zębatki, to rozpędź się i porównaj prędkość z obrotami. np. na 6 przy 5tys obr/min powinieneś mieć 100km/h przy 6 tys obr. 120, przy 7 tys 140km/h wskazań dla innych biegów jak 6 nie pamiętam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi pokazuje 20, 40 km przy tym jak zap...., może max 60 widziałem :) na liczniku a pewnie miałem ze 140 a to różnica

Wiec coś gdzieś jest nie hallo i próbuje ustalić gdzie coś się zrąbało.

 

Znalazłem coś takiego ale nie do końca kapuje jak to sprawdzić

 

czujnikh.jpg

Edytowane przez Sygnet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podłącze się pod temat. Nie wiecie czy można gdzieś kupic ten rotor prędkościomierza?? Gdyż mam uszkodzony i wogóle nie pokazyje mi prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klubowicze, pytanie kto przyjdzie z pomocą :usmiech:

Chodzi mi o to aby na chwilę przełożyć od kogoś ten cholerny czujnik, podpiąc u mnie i sprawdzić czy Bandycie się odmieni i zacznie pokazywać prawidłowo prędkość a nie to co w tej chwili....

 

Nie chce mi się wywalać 100zł i kupywać z allegro czujnika kiedy nie mam pewności czy to on padł :zniesmaczony: (gorzej jeszcze jakbym kupił również padniety..)

Oczywiście wolałbym aby to jednak był padnięty czujnik a nie zegary :unsure:

 

Z tego co patrzyłem to te czujniki to do bandyty takie same jak od GSXR

 

 

Mogę taki sprawdzian zrobić jakoś w przyszłym tygodniu jak dojedzie do mnie nowy cichszy tłumik. Bo teraz normalnie nie mogę z garażu wyjechać bo zaraz taka jedna jędza wzywa ochronę że chałasuje.....

Nie można nawet rozgrzać silnika, ubrać kask, łapy bo pojawia się ochroniarz na zlecenie jednej małpy z mojego osiedla która mieszka nad garażem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalny hallotron

 

to rotor prędkościomierza posiada magnesy ?

 

Jak dla mnie to prędzej czujnik indukcyjny ;) ale mogę się mylić :slash:

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.