Skocz do zawartości

Zegary - Prędkościomierz - Nieprawidłowe Wskazania Prędkości


Gość marenty
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

i tak nasze liczniki oszukują, o prawie 15km/h

mam jakieś wideo ze startu to ci wieczorem podeśle.

ale do dupy te prędkościomierze, ostatnio miałem na blacie 160 a misiak mi z iskry udowodnił że jednak 145, gps pokazuje podobnie

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też cos jest nie tak ze wskazaniami.

Przy zamknietym budziku na GPS było 232 albo 236 , nie pamietam dokladnie ale coś między. Więc bład około 25km/h a to już dużo :o

Nie da się tego badziewia jakoś skalibrować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też cos jest nie tak ze wskazaniami.

Przy zamknietym budziku na GPS było 232 albo 236 , nie pamietam dokladnie ale coś między. Więc bład około 25km/h a to już dużo :o

Nie da się tego badziewia jakoś skalibrować ?

 

da się , gdy masz odczyt z czujnika elektronicznego możesz zastosować coś takego , 

 

http://shop.12oclocklabs.com/index.php?route=product/product&product_id=59

 

możesz tym korygować wskazania prędkościomierza   "w górę i w dół "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo i o coś takiego chodzilo.

 

Troche doczytalem i jest to niezle rozwiązanie.

Wchodzisz na stronkę :

http://www.12oclocklabs.com/sdrd_calc.htm

Wpisujesz dane/przeklamanie i wiesz o ile masz zrobic korekte. Wklepujesz kod i po robocie.

Trochę droga zabawka (w UK jakies 60 Funciaków - W PL nie do kupinia),ale warto pomyslec nad tym.

Edytowane przez Albin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Siemano! 

 

Jak wygląda u Was w bandziorach, najlepiej 1250, zakłamanie prędkości? Dla mnie stało się to irytujące i szukam przyczyny, a może tak ma być? Wiem że jest post podobny, ale tam chodzi o przełożenia.

 

Wraz ze wzrostem prędkości rośnie różnica.. Sprawdzę, bo mam jeszcze starą zębatkę ilość zębów, jednak dobierałem oryginał, chyba że ktoś podrzucił mi inny zestaw.

 

 

Zrobiłem w ten weekend 3kkm do grossglockner i do domu. Różnica w przebiegach moim i kumpla to ponad 60km! On na VFR 800. U niego błąd prędkości jest stały.

 

Moje pomiary:

licznik/gps

 

50-49

 

80-76

 

150-139

 

200-181

 

Opony rozmiar 120/70 i 180/55.

 

 

Jakieś pomysły WTF?

 

cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak bandicie ale xx tez wraz ze wzrostem predkosci coraz bardziej przeklamuje ogolnie do 10% ale to chyba wszyscy producenci tak maja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy przekłamanie tylko prędkości czy także przebiegu.

na upartego można by elektronicznie (przejściówką) zmniejszyć ilość impulsów pomijając co dziesiąty

 

tylko to miałoby sens gdyby przebieg też był przekłamywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat jest do sprawdzenia - google mapy, wyznaczyć sobie trasę z A do B np. równo 20 czy jak komuś mocno zależy to i 100km, wyzerować przy starcie i sprawdzić na mecie ile zliczył. Albo nawet przy okazji w trasie od resetu licznika przy tankowaniu po 100km zapamiętać sobie gdzie się w danym momencie jest (ew. który km autostrady) i późnieć w mapach wyznaczyć trasę od stacji gdzie się tankowało do zapamiętanego miejsca. 

U mnie tak w puszce jak i w bandycie prędkość zawyża, ale przebiegi już nie (w samochodzie na pewno, moto jeszcze nie jestem pewien, ale chyba też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy przekłamanie tylko prędkości czy także przebiegu.

na upartego można by elektronicznie (przejściówką) zmniejszyć ilość impulsów pomijając co dziesiąty

 

tylko to miałoby sens gdyby przebieg też był przekłamywany

Tak, przebieg również jest zawyżony, na 3000tys km miałem różnicy ponad 60km względem VFR 800 kumpla, a i z map googla to około 65-70km różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wskazania przebiegu zależą też od tylnej opony, tzn że np zużyta opona ma mniejszy obwód .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika że mój B6,5 przekłamuje prędkość o ok. 10% a przebieg czyli trasę w km o jakieś 1-2% co może być związane z tylną oponą bo po zmianie na nową zauważyłem minimalną różnicę we wskazaniach licznika na tej samej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Odświeżam temat, jak na świeżaka przystało. Otóż w moim B 650 2007r, licznik zawyża prędkość wskazywaną, ale im szybciej jadę tym większy błąd.

Nie przeszkadzało by mi gdyby dodawał zawsze tyle samo, ale tak trochę mnie to irytuje.

Zrobiłem dzisiaj test z GPS-em oto wyniki:

Licznik/GPS

50/73

100/142

125/180

W czym może być problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zębatkach policz zęby na dużej i małej

Spoko, jutro wieczorem podam, bo moto stoi w garażu 10 km ode mnie. :(

A ile powinny mieć oryginały? I w jaki sposób jest sczytywana prędkość? Tak samo jak w starszych modelach przez to ustrojstwo z czterema ramionami przy przedniej zębatce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, jak na świeżaka przystało. Otóż w moim B 650 2007r, licznik zawyża prędkość wskazywaną, ale im szybciej jadę tym większy błąd.

Nie przeszkadzało by mi gdyby dodawał zawsze tyle samo, ale tak trochę mnie to irytuje.

Zrobiłem dzisiaj test z GPS-em oto wyniki:

Licznik/GPS

50/73

100/142

125/180

W czym może być problem?

 

Z Twojego posta wynika, że licznik Ci zaniża, a nie zawyża wskazania.

Prędkość jest czytana, tak jak piszesz, z przedniej zębatki. A na przekłamania ma wpływ przełożenie napędu (ilości zębów zębatek) oraz rozmiar tylnej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w milach nie jest?

Ja tak jechałem dwa lata temu.

 

A małym druczkiem mph :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego posta wynika, że licznik Ci zaniża, a nie zawyża wskazania.

Prędkość jest czytana, tak jak piszesz, z przedniej zębatki. A na przekłamania ma wpływ przełożenie napędu (ilości zębów zębatek) oraz rozmiar tylnej opony.

Faktycznie, pomyliłem się, powinno być  na odwrót - GPS/LICZNIK.

Z tego co się zorientowałem oryginalne zębatki powinny mieć odpowiednio P/T 15/48, jutro sprawdzę co jest u mnie.

Opony mam założone P/T  120/70;  160/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w milach nie jest?

Ja tak jechałem dwa lata temu.

 

A małym druczkiem mph :P

Nie, nie... co prawda anglik ale przełączone na kmh, chciałbym żeby to była tylko taka przyczyna... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełącz ponownie na mile i zobacz co się dzieje (czy dalej obniży wskazania).

 

tu conieco jak się zmienia: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=734

 

jeśli ponownie zaniża przyczyną może być uszkodzenie koronki na zębatce (może jeden ząb się wyłamał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki 15 i 48, przełączenie na mile nic nie daje , dalej jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki 15 i 48, przełączenie na mile nic nie daje , dalej jest to samo.

to samo czyli takie same wyniki na km i milach?

a jak jest wtedy z rejestracją dystansu?

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo czyli takie same wyniki na km i milach?

a jak jest wtedy z rejestracją dystansu?

To znaczy, że po zmianie na mile, licznik podaje odpowiednio przeliczoną prędkość i przebieg w milach. Po powrocie ustawień na kilometry, jest tak samo, czyli licznik zawyża, z moich wyliczeń wynika że około 43%. Nie sprawdzałem jeszcze czy przejechany dystans (na GPS) się różni od wskazań licznika, ale podejrzewam że również będzie zawyżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dystans to po pierwsze (jeśli dystans ok to dupa bo z tego co widzę prędkościomierz masz cyfrowy - tak podaje manual)

i licznik nie zawyża a zaniża (tak wynika z Twojej tabelki)

a to by oznaczało że ma za mało impulsów

 

tu jest serwisówka do 650 (co prawda 2005 i 2006 ale w tej materii chyba niewiele się zmieniło) https://polishbanditcrew.pl/files/file/8-service-manual-650ns-2005-2006-eng/

na stronie 276 jest "SPEEDOMETER If the speedometer, odometer or tripmeter does not function properly, inspect the speed sensor and the coupler connections. If the speed sensor and coupler connections are OK, replace the combination meter unit with a new one......"

czyli masz czujnik na pokrywie

pod nim jest zębatka dająca impulsy widać ją na stronie 40 z numerem (8) "Remove the speed sensor rotor (8) and engine sprocket nut (9) while depressing the rear brake pedal...."

 

podejrzewam że może mieć urypane jedno z ramion

 

co bym spróbował

1. wykręcić czujnik - bo jest w miarę na wierzchu

2. na centralkę luz i delikatnie kręcić kołem bo te zęby z czujnika powinno być widać w otworze pokrywy

jeśli zobaczysz jakąś nietypową przerwę to oznacza że może być problem z tą zębatką dającą sygnał czujnikowi (może ktoś złapał za nią przy wymianie zębatki i ułamał, albo sama się rozpadła)

 

sam czujnik jeśli by padał to nie regularnie czyli miałbyś różne wskazania przy tej samej prędkości

 

gdyby jednak licznik zawyżał (jak podajesz w poście) czyli pokazywał 180 (jadąc wg GPS 125) to z tego co pamiętam to w pewnym momencie zwiększyli liczbę zębów na tej koronce (8)

i możesz ją mieć z modelu który ma większą liczbę zębów.

 

pozostałoby poprosić kogoś kto ma ten rocznik aby policzył ile tam ma być tych zębisków bo może masz z nieswojego modelu tę koronkę

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dystans to po pierwsze (jeśli dystans ok to dupa bo z tego co widzę prędkościomierz masz cyfrowy - tak podaje manual)

i licznik nie zawyża a zaniża (tak wynika z Twojej tabelki)

a to by oznaczało że ma za mało impulsów

 

tu jest serwisówka do 650 (co prawda 2005 i 2006 ale w tej materii chyba niewiele się zmieniło) https://polishbanditcrew.pl/files/file/8-service-manual-650ns-2005-2006-eng/

na stronie 276 jest "SPEEDOMETER If the speedometer, odometer or tripmeter does not function properly, inspect the speed sensor and the coupler connections. If the speed sensor and coupler connections are OK, replace the combination meter unit with a new one......"

czyli masz czujnik na pokrywie

pod nim jest zębatka dająca impulsy widać ją na stronie 40 z numerem (8) "Remove the speed sensor rotor (8) and engine sprocket nut (9) while depressing the rear brake pedal...."

 

podejrzewam że może mieć urypane jedno z ramion

 

co bym spróbował

1. wykręcić czujnik - bo jest w miarę na wierzchu

2. na centralkę luz i delikatnie kręcić kołem bo te zęby z czujnika powinno być widać w otworze pokrywy

jeśli zobaczysz jakąś nietypową przerwę to oznacza że może być problem z tą zębatką dającą sygnał czujnikowi (może ktoś złapał za nią przy wymianie zębatki i ułamał, albo sama się rozpadła)

 

sam czujnik jeśli by padał to nie regularnie czyli miałbyś różne wskazania przy tej samej prędkości

 

gdyby jednak licznik zawyżał (jak podajesz w poście) czyli pokazywał 180 (jadąc wg GPS 125) to z tego co pamiętam to w pewnym momencie zwiększyli liczbę zębów na tej koronce (8)

i możesz ją mieć z modelu który ma większą liczbę zębów.

 

pozostałoby poprosić kogoś kto ma ten rocznik aby policzył ile tam ma być tych zębisków bo może masz z nieswojego modelu tę koronkę

Dziękuje pięknie za wyczerpującą podpowiedź, w tej tabeli się pomyliłem powinno być na odwrót, czyli licznik zawyża. Sprawdzę ten rotor i zobaczymy.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.