Skocz do zawartości

Naprawa/czyszczenie Kranika ?


Gość frirajd
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Może głupie pytanie, ale czy kranik w jakis sposób się czyści, jakieś sitko czy coś, bo na wężu nie mam żadnego filtra paliwa (rocznik bandziora 95). Druga sprawa to jeżdzę cały czas na kraniku w pozycji rezerwa, czy przez to mogą być mniejsze osiągi czy coś, bo tego jeszcze nie rozkminiłem .... ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej syf się tam nie zbierze, a co do rezerwy - to o syfy się nie martw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mo zna czyścić, regenerować, a kranik daj na ON jak bedzie mało paliwa to zacznie się krztusić i wtedy przełączasz na RES i szukasz stacji, pozycja RES nie ma wpływu na osiągi.

tak to wygląda:

eawo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mozesz przeczyscic sitko ktore jest filtrem paliwa, napewno je znajdziesz jak zdemontujesz kranik. jazda na rezerwie nie jest najmadrzejsza bo zawsze moze ci sie paliwo skonczyc i nie wiesz kiedy nawet, osiagi te same. jezdzij na on-jak zamuli ci moto to znaczy ze nie masz benzyny i wtedy przerzucasz na rezerwe i jestes madrzejszy o informacje ze pasowaloby niebawem zatankowac maszyne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy kranika w Larsoonie

ok 90 zyli,

gumki membrany sprezynki

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakładać nowego tematu, ale potrzebuje pomocy w związku z kranikiem... Otóż po czyszczeniu gaźników, dziś przyszła kolej na synchro (takie pi razy drzwi, żeby nie chodził jak mutant, a profesjonalne synchro w przyszłości nieodległej). No i po kilku korektach, kiedy wydawałoby się że wszystko jest w porządku, wsiadam na motocykl i jazda próbka. Nie strzela, nie prycha, ciągnie przyzwoicie, nie zamula, nie ma dziury w obrotach, podciagałem go do 10-11k (oczywiście moto był rozgrzany) - no po prostu ideał.

 

Po około 2-3 kilometrach nagle czuje brak mocy od około 4-5k RPM i prychanie. No to postój i kranik w dół - pomyślałem pewnie kończy się bena. I tu pierwsze moje zaskoczenie, schylam się do kraniku a on już jest w pozycji RES. No to przestawiłem go na ON aby upewnić się, że to nie wina jakiegoś zapchania. Na ON objawy takie same. Po czym kolejny postój, włączenie RES - nadal to samo. Po przejechaniu tak kilku km problem nie mija.

 

Jednak zajeżdżając na posesje przyglądam się kranikowi i oto co widzę:

20120324151200.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Nie zaznaczyłem co prawda dokładnie miejsca w którym ta dziura jest, ale wydaje mi się, że nie będzie miał nikt problemu z zidentyfikowaniem jej... Nie dam sobie rękę uciąć, ale rękę kolegi jestem w stanie zaryzykować, że nie było tej dziury przed próbną przejażdżką.

 

 

Pierwsza hipoteza:

Najpierw było wszystko w porządku - czyli że nie jest to problem z regulacją gaźników (najwyraźniej), nagle brak mocy -> zauważenie dziury w kraniku. I przez tą dziure w kraniku, hmm nie wiem co? łapie lewe powietrze i tak zamula od 4-5k rpm w góre, oraz przy żwawym odkręceniu manetki? Jeśli założyć że to ta dziura jest przyczyna problemu -> kranik do wymiany? czy jakoś kleić go?

 

Druga hipoteza:

Zauważona dziura nie jest przyczyną problemu (to by było dziwne, bo jednak taka dziura w kraniku, przy podawaniu paliwa musi chyba mieć wpływ na prace silnika, ), ale zważywszy że na początku motocykl ciągnął bardzo dobrze, to można zalożyć, że został zassany jakiś syf z benzyny do gaźnika i dlatego zamula od 4-5k RPM w górę oraz przy żwawym odkręceniu manetki.

 

jest ktoś w stanie mi wyjaśnić moje wątpliwości?..

 

edit:/

Najprawdopodobniej znalazłem winowajce tejże dziury. pisze "najprawdopodobniej" bo sam jeszcze nie mogę uwierzyć, że to było przyczyną. Otóż ten kabel od sprzęgła, który leci tuż pod kranikiem, najprawdopodobniej przez tarcie i drgania w trakcie jazdy spowodował przetarcie kranika. W zasadzie srebrna "otoczka" dziury wskazywała by właśnie na to, że to w skutek przetarcia właśnie...

 

 

I jesli ktoś zgubił się w gąszczu moich pytań. to może ponowie to ostateczne i najważniejsze dla mnie...

Hipoteza 1 czy 2? Kranik mimo wszystko kleić czy niestety musi być nowy?

Edytowane przez dudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Podpinam sie pod temat, czy kupię obydwa filtry kranika ?

Bo szukałem i nie mogę znaleźć a mam obydwa mocno uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeden filtr ktory jest od strony zbiornika i szukaj uzywki, tyle na kraniku chyba ze masz jeszcze cos wsadzone miedzy kranikiem i gaznikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z zestawami też równie ja kupiłem pod model i nie pasował. Masz kolego jedne w baku filtr przedmuchaj dobrze i bedzie dalej śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to dziwne bo mam dwa takie jak w tym.

c5afa23317889dc0.jpg

 

Tylko ze ja mam taki problem ze mam uszkodzone obydwa, a w zestawach naprawczych ich nie ma

Zgram z tel. to wrzucę foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jest tak a czasem w jednej osłonce tez dwie rurki. Mniejsza jest jak masz rezerwe przełączone. przedmuchaj delikatnie i gitara.A jeździsz na rezerwie bo cos mi się wydaje, że do normalnej pozycji masz nadstawke i strasznie szybko kończy Ci się poziom , z którego może pociągnąć benzyne ;)

 

Ps 

jak będe w domu zobaczę bo mam 3 kraniki czy gdzieś nie mam tych filtrów? a co z nimi nie tak?

Edytowane przez Bodzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

odkopuję temat, bo nie znalezłem innego, który mógłby mi pomóc ;)

Otóż moim kraniku padło podciśnienie. Po odpięciu węża zasilającego gaźniki leje się z niego paliwo. Mam zestaw naprawczy, ale co w tym cholerstwie należy wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze to sprezyna i oring ale membrana tez do zmiany, jak zmienisz to zostaw na pare godzin zbiornik czy nie cieknie to fajwazniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem zestaw naprawczy, ale po wymianie była kicha i tak... Okazało się, że sprężynka była za słaba i zrobiłem sobie na zamówienie specjalne trochę mocniejsza w firmie zajmującej się takimi rzeczami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem co trzeba i kranik działa :) Tzn nie leci z niego benzyna jak jest odłączony, miejmy nadzieję, że poleci jak będę chciał odpalić :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne że nie leci :P  Jak nie będzie leciała doprowadź jeszcze jeden waż do  wlewu :P i bezie gitara ::P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.