Skocz do zawartości

Krzywa Kierownica


Gość GrzegorzGSF
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem z układem kierowniczym ale do rzeczy.

Wymieniłem uszczelniacze w lagach w mojej Suzi GSf 600; poluzowałem sruby ,które trzeba (według instrukcji), wyjąłem lagi wymieniłem uszczelniacze i chciałem wszystko złozyc do kupy lecz tu pojawiły sie pierwsze problemy gdy wsadziłem lage przez dolna półke to juz nie chciała przejsc przez otwór w górnej półce(byla okolo 2cm roznicy) wiec sciagnąłem kierownice poluzowałem tą duza nakretke i ustawiłem górna półke by lagi przez nią przeszły.Skreciłem wszystko i widze ze mam minimalnie krzywa kierownice tzn. kierownica musi byc skrecona w lewo zeby motor jechał prosto.Prosze mi napisac co zrobiłem zle i jak to naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idealnie prostym i sprawnym moto lagi powinny wchodzic w półkę bez kombinowania. Po skreceniu powinno być wszystko prosto. Prawdopodobnie masz lekko zwichrowane półki, albo krzywe lagi. Możesz poluzować śruby od półek i spróbować to przestawić (naprostować kierownicę - podobnie jak kiedyś robiło się to w rowerach). Czasem pomaga. Pewnie przy poprzednim składaniu tak właśnie było zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plywak dobrze napisał - jak wszystko proste to powinny wejść elegancko przez dwie półki.

Na początek sprawdź lagi. Może kupiłeś tak moto z krzywymi, ale było ustawione dobrze, żeby ukryć tą wadę.

 

Możesz też podłożyć lewarek pod moto, przód lekko do góry, żeby nie siadł jak poluzujesz wszystkie śruby, złapać koło między nogi i trzepnąć trochę kierownicą. Później skręcić dolną półkę, następnie odpowiednio całą resztę.

Miałem przypadek w swoim motocyklu, że jak dokręcałem kontrę górnej półki (tą wielką srebrną), to pod naporem klucza się przekręciła w lewo, a że lagi nie były jeszcze poskręcane to wszystko się przestawiło, co dopiero wyszło później :)

Grunt to wszystko posprawdzać, bo może coś się tylko przekosiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest szansa,ze uda sie poskładac bez kolejnych nakładow finansowych :)

Napiszcie mi, jakie sruby przykrecac po kolei tak dla pewności;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie pisz posta jeden pod drugim tylko używamy opcje "edytuj".

Po drugie Metal już napisał od czego masz zacząc.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie mi, jakie sruby przykrecac po kolei tak dla pewności;)

 

Jak masz rozebrane, to najpierw sprawdź czy lagi proste. Jak proste, to w następnej kolejności dolna półka do sprawdzenia. Resztę ci napisałem co i jak robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Witam.

Trochę odgrzeje temat.

Dziś skrecałem wszystko po wymianie uszczelniaczy i nie mogę przełożyć lagi w obie półki. Za pierwszym razem jak składałem , brakło w prawej ok 5 mm aby grało równo po stronach. Potem już było gorzej a na koniec już wogóle nie trafiałem w górną półkę. Podczas demontażu wyszły sprawnie. Czuć że są trochę krzywe , widać nawet miejsce w którym to jest. Rozumiem że lagi powinny wejść w obie półki bez problemu najmniejszego i każde skrzywienie lag uniemożliwi mi ich montaż? Jestem laikiem , to druga rzecz po wymianie oleju jaką zrobiłem w moto a jest to moje pierwsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, pracujac przy lagach nie wyjmuje sie obu na raz. Robisz najpierw jedna, jak gotowa zakladasz i dociagasz sruby polek i dopiero pozniej zabierasz sie za druga. W twoim wypadku wazna jest kolejnosc montazu. Poluzuj wszystkie sruby polek jak i  nakretke osi. Jezeli nie dasz rady je zalozyc to sciagnij nawet kolo. Wprowadz lagi do polek leciutko dociagajac sruby. Tylko tak aby znow nie wypadly po czym zaloz kolo i dociagnij os. Sruby pulek mozesz teraz dociagnac albo ewentualnie dla pewnosci jeszcze raz poluzowac aby lagi same sie ustawily. Jezeli nie sa krzywe to powinno wszystko pasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lagi są krzywe należy je wymienić lub wyprostować ,jak są proste nie ma znaczenia czy wyjmiesz jedną czy obie, muszą pasować.

Wymiana uszczelniaczy przy krzywych lagach to wywalanie pieniędzy w błoto.

Montowanie krzywych lag to świadomość złej geometrii zawieszenia motocykla.

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie, jezeli masz juz rutyne.

Kolega pisze ale, ze po wymianie oleju to jego druga akcja, ktora przeprowadzil.

Dla poczatkujacych przygode z "srubokretem" jest latwiej dojsc do zadawalajacych wynikow ta "moja" metoda.

Co do skrzywionych lag, takze bym wymienil, dal do prostowania ale to juz nie moja decyzja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mając żadnego doświadczenia bez problemu rozmontowałem i zmontowałem przednie zawieszenie, po prostu trzeba to trzymać się instrukcji z Haynes'a.

 

Robiłem obie lagi jednocześnie, trzeba oczywiście uważać żeby nie pomieszać części z poszczególnych lag. 

 

Jeśli wyraźnie widać, że lagi są krzywe to nic dziwnego że jest problem z montażem i zgadzam się z Farbą, że absolutnie nie powinno się ich montować z powrotem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem obie naraz , ale bebechy demontowałem osobno - jedną skończyłem a po niej drugą. Tak więc nie było czego pomieszać.

Ogólnie przed wymianą zawieszenie spisywało się bardzo dobrze , moto jechało prosto , nie uciekało w żadną stronę - zaczęło puszczać olej z prawego teleskopu więc wziąłem się za wymianę. Widać na wysokości dolnej półki , odciśnięcie - przy zamontowanych lagach niebyło tego widać z uwagi na te uszczelki gumowe.

Nie pozostaje nic jak kupić nowe, nie będę prostował ich. Dzięki Panowie za pomoc. Zamawiam i napiszę jak poszło założenie nowych:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.