Skocz do zawartości

Gość Szymek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że należę do osób dla których stan techniczny pojazdu ma duże znaczenie ;) mam do znawców pytanie o czujnik położenia przepustnicy, tudzież TPS.
Chodzi o to, że serwisówka podaje wartości oporów na poszczególnych pinach. I tak piny I z II, mają dawać wartość około 5 kohm-ów, zaś piny I z III wartość w zakresie od 3,09-4,63 kohm-a w zależności od stopnia uchylenia przepustnicy.
Zmierzyłem opory na swoim i jest analogicznie stałe 5,48 oraz 1,72-2,95.
Dodam, że jak przestawie czujnik w maksymalne położenie to druga wartość rośnie i wskazuje, pomiędzy maksymalnie 2,36-3,59. Nie da się tak ustawić czujnika aby wskazywał wartości podane przez książkę Suzuki. No chyba, że przekręcę czujnik dalej, ale wtedy nie da się go dokręcić.

Dodam jeszcze, że z piecem wszystko ok, pali na dotyk, po rozgrzaniu kamienne 1100 obr/s, dobrze się wkręca, kolor świecy ok.
I tutaj moje pytanie: Czy coś nie tak z tym czujnikiem ? Wymienić ? Jakie negatywne skutki może mieć uszkodzenie tegoż ustrojstwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten jest odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu względem otwarcia przepustnicy, nie wiem jak w 650 ale np w b12 przy full otwartej manecie opor na pinach 2 i 3 to 76% tego co pokazuja piny 1 i 3 (jest to dokładnie opisane w serwisówce) i u mnie po czyszczeniu gaźników tak właśnie ustawiłem i sie zgadza.

 

Jeśli jesteś żądny wiedzy to na stare forum też warto zajrzeć:

http://polishbanditc...pic.php?id=3293

pozdro

Edytowane przez kijano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten jest odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu względem otwarcia przepustnicy, nie wiem jak w 650 ale np w b12 przy full otwartej manecie opor na pinach 2 i 3 to 76% tego co pokazuja piny 1 i 3 (jest to dokładnie opisane w serwisówce) i u mnie po czyszczeniu gaźników tak właśnie ustawiłem i sie zgadza.

 

Jeśli jesteś żądny wiedzy to na stare forum też warto zajrzeć:

http://polishbanditc...pic.php?id=3293

pozdro

 

Dzięki kolego, naprowadziłeś mnie na źródło, które rozwikłało mój problem. :)

Wystarczyło przeczyścić cały czujnik w benzynie ekstrakcyjnej i za drugą wartość przyjąć opór na maksymalnym otwarciu manetki(tylko i wyłącznie). Czyli ta druga wartość ma się mieścić w granicy 3,09-4,63, a nie jak wcześniej myślałem być zakresem. :puknijsie:

Teraz się jeszcze zastanawiam jaką tą drugą wartość ustawić. Bliższą 3,09 czy 4.63. Wszakże może się to odnosić co do zwiększenia kopa, elastyczności silnika. :D Przejadę kilka baków zarówno z pierwszym jak i drugim ustawieniem i opiszę spostrzeżenia. Najważniejsze, że wszystko tak jak nakazało Suzuki i ewentualnie tylko, można poprawić nieco fabrykę :D

Edytowane przez Szymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3,09 do 4,63 to bardzo duży zakres, nie do końca sie zrozumieliśmy chyba, bo u mnie to wygląda tak ze mierze pin 1 i 3 (obojętnie czy maneta full open czy nie) wychodzi "x", liczysz sobie ile to jest 76% z x i wychodzi "y", potem już otwietrasz przepustnice i mierzysz piny 2 i 3... ma być tyle ile ci wyszło "y" (no mniej wiecej) jak nie jest to ustawiasz czujnik tak zeby było i finito.

W ten sposób tps jest ustawiony prawidłowo, a wartości podane w serwisówce to zakres norm.

Co do power to nie spodziewaj sie cudów;)

Pozro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3,09 do 4,63 to bardzo duży zakres, nie do końca sie zrozumieliśmy chyba, bo u mnie to wygląda tak ze mierze pin 1 i 3 (obojętnie czy maneta full open czy nie) wychodzi "x", liczysz sobie ile to jest 76% z x i wychodzi "y", potem już otwietrasz przepustnice i mierzysz piny 2 i 3... ma być tyle ile ci wyszło "y" (no mniej wiecej) jak nie jest to ustawiasz czujnik tak zeby było i finito.

W ten sposób tps jest ustawiony prawidłowo, a wartości podane w serwisówce to zakres norm.

Co do power to nie spodziewaj sie cudów;)

Pozro

 

Racja kolego zgadza się:) Tylko, że w serwisówce do B6,5 olejaka nie ma nic o 76%, może i to najoptymalniejsza wersja ustawienia ale jeśli normy podają zakres to można i niżej i wyżej ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fatycznie nie ma już takiej wzmianki. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umcia umcia, a moj Brzydal nie ma czujnika polozenia przepustnicy :bunny:

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umcia umcia, a moj Brzydal nie ma czujnika polozenia przepustnicy :bunny:

Masz jedną rzecz mniej, która może nawalić lub sprawić podobne do moich rozterki. :) W dobie coraz większego szpikowania silników wszelakiej maści elektroniką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jedną rzecz mniej, która może nawalić lub sprawić podobne do moich rozterki. :) W dobie coraz większego szpikowania silników wszelakiej maści elektroniką :D

 

ech... im więcej siedzę przy bandziorze tym więcej rzeczy znajduje które musze poprawiać po poprzednim właścicielu.

Dziś znalazłem że miałem wypięty czujnik położenia przepustnicy, rozpięte kostki. Bandzior był jakiś czas temu na czyszczeniu gaźników i synchro i teraz nie wiem czy przy montażu zapomniało im się spiąć kostki.

Zmieniłem wydech na fabrykę i bandzior zaczął lekko falować i teraz się zastanawiam czy jak jeździłem bez czujnika to czy coś się mogło spierdzielić? zrobiłem jakieś niecałe 200km

 

Dziś już spiąłem kostki, zobaczę czy wszystko będzie OK. Ale jeszcze muszę jutro posiedzieć przy nim bo mi się rozpieła linka gazu przy gaźniku…

Dodatkowo rzucił mi się w oko przewód spustowy od filtra powierza - uciąłem go na końcu bo i tak już ledwo wisiał jak widać na załączonym obrazku sparciał i połowy go nie było....

 

Czy jeśli teraz mam otwarty ten przewód bez korka wpływa on na coś??? zanim znajdę przewód i go wymienię to trochę to potrwa.

 

czujnik1.jpgrurka1.jpg

Edytowane przez Sygnet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest po to żeby im bardziej odkręcisz manete tym wcześniej pojawia się iskra, więc powinien się lepiej zbierać jak go podłączysz.

 

A przewód, zaślepiony po coś był, musi być szczelnie, będzie zasysał powietrze znad asfaltu razem z syfem ;)

 

Specem nie jestem ale jak wcześniej miałeś taka dziurę w tym przewodzie to pewnie teraz będzie potrzebna jakaś regulacja gaźników bo jak zatkasz to mniej powietrza będzie ;)

 

 

Niech się jeszcze wypowiedzą bardziej doświadczeni ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Hej,czy ktos z kolegow moze wrzucic fotke czujnika tps w wodniaku? i do tego wyjasnic mi co zrobic zeby kreska na wyswietlaczu obok  " Coo" byla przy wolnych obrotach na srodku,ja mam na dole przy 2tys wskakuje na srodek a przy ok 4,5tys na gore,krece czujnikiem w te i wewte ale nic sie nie zmienia,wiec albo to nie ten czujnik,albo robie cos zle,no i moze byc czujnik walniety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim bandicie z 2010 roku też była na dole więc tak ma być :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze umnie nie idzie jechac na wolnych obrotach, na jedynce szarpie i wkurza mnie to w miescie :zniesmaczony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napęd nierówno wyciągnięty? Kręć kołem i sprawdzaj czy łańcuch nie robi się luźniejszy co pewien obrót 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jadę na jedynce na samym sprzęgle to też szarpie, ale mi to jakoś nie przeszkadza bo rzadko tka jeżdżę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lancuch okej,ja jezdze do tyrki przez pol bydgoszczy tak ze musze nieraz sie kulac,wyczytalem ze jak ustawione jest tps tak ze przy lekkim ruchu manetka wskakuje kreska na gore to nie szarpie na wolnych bo dostaje szybciej wieksza dawke paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie delikatnie szarpało i też mi nie przeszkadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mnie wkurza :zniesmaczony: powinno dac sie jakos wyregulowac zeby szlo jechac nawet 5km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

ale mnie wkurza :zniesmaczony: powinno dac sie jakos wyregulowac zeby szlo jechac nawet 5km/h

 

i jak z tym szapraniem ? wykapowałeś o co chodzi?

 

u mnie tak samo szarpie i mnie też to wkurza.

 

Kolega sprzedał m iinfo, że u niego był podobny objaw (szarpanie przy wolnej jeździe) wraz ze zwiększonym zużyciem paliwa (a mój też pali wiecej niż powinien)

i okazało się, że miał padnięty tzw czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy) Oczywiście w obu przypadkach i jego i moim mówimy o silnikach na wtrysku (wodniaki).

 

 

Panowie, zrobiłem pomiar czujnika TPS wg serwisówki.

Wychodzi na to że pomiędzy zamkniętą a otwartą przepustnicą zamiast 1,1V do 4,3V jest cały czas 3,0V .

Dla pewności moich pomiarów sprawdziłem też STP (czyli drugi pomocniczy) i tam napięcie się zmieniało tak jak w serwisówce podali.

 

Czy robił ktoś u siebie pomiary TPS ? Jakie rezultaty ?

Edytowane przez gre8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

oj widzę, że coś cienko z mechaniką u kolegów ... ciśnienie w oponach i tankowanie jedynie ....

 

nie ma z kim dyskutować

 

trzeba zmienić forum :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj widzę, że coś cienko z mechaniką u kolegów ... ciśnienie w oponach i tankowanie jedynie ....

 

nie ma z kim dyskutować

 

trzeba zmienić forum :(

Ja jeszcze wiem gdzie się wlewa olej :jezyk3: ,to może jednak zostań na tym forum i nas oświeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze wiem gdzie się wlewa olej :jezyk3: ,to może jednak zostań na tym forum i nas oświeć.

czytaj posty powyzej, to już sie czegoś dowiesz :)

 

pisać o pierdołach każdy potrafi... jak już jakiś szczegół i trzeba coś zrobić, rozwiązać problem, to yyyyyyyyy :zdziwiony:  nie ma nikt za wiele do powiedzenia

 

 

 

No nic, jak trzeba, to trzeba... Żegnamy.  :adios:

proszę cie nie pogrążaj się.....  nie chce być nie miły ale jak nic nie wnosisz do tematu, to po co te komentarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz informacje o wartościach z serwisówki, masz informację o pomiarach innych użytkowników....czego jeszcze oczekujesz? że ktoś pobiegnie do garażu wymontuje swój i Ci wyśle do sprawdzenia?

Wychodzi że masz uwalony czujnik, załóż sprawny i przekaż info dla potomnych że jak się nie zmienia wartość na pinach jak to stoi w serwisówce to należy wymienić czujnik....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę cie nie pogrążaj się.....  nie chce być nie miły ale jak nic nie wnosisz do tematu, to po co te komentarze?

 

Mój wniósł tyle samo, co Twój poprzedni, więc o co chodzi? :p::takaemotka: 

Rozumiem, chciałeś się wyżalić, żeby ktoś poklepał Cię po plecach, zlitował się i napisał: "tak, tak, kiedy wartości pomiarów odbiegają od tych z serwisówki, to czujnik nie działa prawidłowo". 

Naprawdę nie mogłeś sam do tego dojść?

Ale nie z nami te sztuczki, Gruber! :P 

Kolczyk zresztą wszystko napisał. Nie wiem, czego jeszcze być chciał po prostu :) 

 

Nie mówiąc już o tym, że piszesz o brakach w mechanice kolegów, a problem dotyczy elektryki... Gdzie tu sens, gdzie logika?

Czego oczekujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.