Skocz do zawartości

Układ Chłodzenia Cieczą - Chłodnica - Pompa - Przewody - Problemy


Gość santa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam problem w moim wodniaku 650 K7. Przy wymiane plynu robilem zgodnie z zaleceniem

 

- odkrecasz kurek przy termostacie

- otwierasz "bufor"

- spuszczasz plyn najnizszym wezem wychodzacym z chłodnicy. bufor osobno.

- opcjonalnie mozesz przepłukać uklad czysta woda (czyli caly proces tu opisany - napelnic, odpalic niech przemieli wode, spuścić, i proces powtórzyć az bedziesz spuszczal czysta wode)

- powoli napelniasz kurkiem przy termostacie, plus napelniasz bufor

- dla pedantów - w serwisowce znajdz śrubę odpowietrzająca na pompie i wypusc bąbelki

- odpal niech zalaczy termostat

- jak ostygnie dopelniasz do fula

 

tylko ze plynu mi praktycznie nie ubylo , silnik goracy , wentylator pochodzil nawet a chlodnica jakos jak byla zimna tak i jest ciagle , weze tez jakies niezbyt cieple, podejrzewam ze powietrza musi tam troche byc tylko jak sie go pozbyc ? wymiana wg manuala wyglada tak :

1) Remove the fuel tank. Refer to “Fuel Tank Removal

and Installation in Section 1G (Page 1G-9)”.

2) Remove the radiator cap (1).

3) Drain engine coolant by disconnecting the water

pump outlet hose (2).

4) Flush the radiator with fresh water if necessary.

5) Reconnect the water pump outlet hose.

6) Pour the specified engine coolant up to the

thermostat connector inlet

7) Bleed air from the cooling circuit.

8) After changing engine coolant, reinstall the removed

parts.

 

czyli na zakreconym kurku od termostatu , tak ?

 

ale juz odpowietrzenie wyglada tak :

 

Air Bleeding From the Cooling Circuit

1) Support the motorcycle upright with the center stand.

2) Lift up the fuel tank by removing the mounting bolts.

Refer to “Fuel Tank Removal and Installation in

Section 1G (Page 1G-9)”.

3) Place a rag under the thermostat connector.

4) Pour engine coolant up to the thermostat connector

inlet.

5) Slowly swing the motorcycle, right and left, to bleed

the air trapped in the cooling circuit.

6) Add engine coolant up to the thermostat connector

inlet.

7) Start up the engine and bleed air from the thermostat

connector inlet completely.

8) Add engine coolant up to the thermostat connector

inlet.

9) Repeat the 6), 7) procedures until no air bleeds from

the thermostat connector inlet.

10) Close the radiator cap securely.

11) After warming up and cooling down the engine

several times, add the engine coolant up to the full

level of the reservoir.

 

czyli patrzac po pkt 10 dopiero pozniej zakrecamy korek przy termostacie , wiec jak mam to w koncu odpowietrzyc ? odpalac motor poczekac az zalaczy chlodnica i gasic czekac az ostygnie i dolewac , i robic tak az do skutku , czy odkrecac koreki kombinowac? po odkreceniu korka ciagle zwieksza mi sie poziom plynu i wylewa przez ten korek przy termostacie

 

????

 

a no i gdzie jest srubka przy pompie ktora mozna upuscic troche powietrza ???? zdejme oslone zębatki zdawczej i gdzie to tam jest ?

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów, wstawienie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Daniel

    8

  • Kruk

    5

  • Conorian

    4

Ugniatałeś węże?

Ja robiłem tak na zimnym.

Jak masz płynu, że widzisz przez wlew pod bakiem to pougniataj węże, wyleci kilka bąbelków, obniży się poziom dolej... pougniataj węże, dolej, pougniataj dolej, aż nie będzie już bąblowało tylko ugniataniem węża będziesz zmieniał wysokość płyny w korku. Odpal, nagrzej aż poczujesz ciepło w prawej części chłodnicy, zgaś, odkręć korek pougniataj, jak nic nie wylatuje to dobij do fula i zakręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewając uciskaj węże - druga sprawa czy masz termostat sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-Napisałeś, że załączył się wentylator, jak tak to chłodnica powinna być gorąca.

2-Napisz co pokazuje wskaźnik temperatury.

3-Dobrze jak byś wiedział ile wlałeś płynu i ile pisze w serwisówce, bo jeżeli wszystko zrobiłeś tak dokładnie ja napisałeś, płynu weszło tyle co trzeba i wskaźnik temperatury pokazuje właściwą temperaturę, to wszystko prawdopodobnie jest OK. To, że chłodnica jest ledwie ciepła, to normalne w tych temperaturach.

 

Nie miałem do czynienia z takim moto, ale piszę o ogólnej zasadzie, wiele razy wymieniałem płyn w różnych autach, gdzie tych problemów jest czasami więcej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik temperatury pokazuje... yyy... gdzie jest wskaźnik temperaturty w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-Napisałeś, że załączył się wentylator, jak tak to chłodnica powinna być gorąca.

2-Napisz co pokazuje wskaźnik temperatury.

 

 

eeeeeee - troche nie tak..

 

 

w wodniaku są 2 termometry.

 

1 - w płaszczu cylindra - to on mierzy temp. i podaje ją do ECU, który dalej decyduje czy włączyć wiatrak, czy nie.. chłodnicę możesz mieć nawet pustą.

 

2 - w termostacie, który go po prostu otwiera/zamyka..

 

i mają one 2 różne progi załączania. nie pamietam teraz jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik temperatury pokazuje... yyy... gdzie jest wskaźnik temperaturty w tym modelu?

Przeczytaj co napisałem na dole posta nie będziesz musiał robić yyyy :adios:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeee - troche nie tak..

 

 

w wodniaku są 2 termometry.

 

1 - w płaszczu cylindra - to on mierzy temp. i podaje ją do ECU, który dalej decyduje czy włączyć wiatrak, czy nie.. chłodnicę możesz mieć nawet pustą.

 

2 - w termostacie, który go po prostu otwiera/zamyka..

 

i mają one 2 różne progi załączania. nie pamietam teraz jakie.

Pisałem w tym samym czasie co pozostali, mieli z tym moto do czynienia to ich słuchaj, Ja jak napisałem robiłem wymiany w autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, jestem zdania, że w samochodach jest nieco inaczej i nieco łatwiej, a ogólne zasady nie zawsze się sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewając uciskaj węże - druga sprawa czy masz termostat sprawny

 

termostat wnosze ze sprawny bo przed wymianą wszystko bylo ok , czyli teraz ide sprawdzam poziom , jak malo to dolewam , a jak jest dobrze to zostawic jak jest ? skad wiedziec czy cale powietrze wylazlo ? sciskajac weze poziom sie tylko podnosi, bąbli nie widac ale mam wrazenie ze jeszcze jest powietrze bo podnosi sie sam poziom plynu jak sie odkreci korek przy termostacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem wymiane kilka dni temu. Spuściłem cały płyn - około 3l. Nie płukałem wodą. Wlewałem powoli płyn. Przy okolo 1.5 l juz nie chciało wejsc to ugniatałem węża i "zacząłem dmuchac w korek co się wlewa". Bulgotało coś tam i tak dolewałem. I ugniatałem węża. Aż mi prawie weszło 3l. Dolałem troszke na odpowiedni poziom do bufora. Odpaliłem, pochodził chwile, włączył się wentylator. Jak troszkę ostygł sprawdziłem ile jest go pod korkiem. I tyle. Najważniejsze że weszło niecałe 3l. A tyle w serwisówce pisze że ma wejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tutaj masz śrube odpowietrzająca:

 

Bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.png

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra , dzieki za wszystkie wypowiedzi , wystarczy zakrecony korek zostawic a moto zeby sie nagrzal i pozniej porządnie ostygl a poziom sam sie wyrowna ile trzeba a powietrze zejdize.

 

odpalilem moto i od razu wynik jest wlasciwy , dolalem w zadupku do 3/4 max i gitara , chlodnica sie grzeje normalnie i silnik , wentylator tez sie wlacza . operacja zmiany plynu zwiazana byla z wstawieniem czujnika temp cieczy w przewod od chlodnicy ( trójnik z adapterem do czujnika koso ), i wszystko smiga , temp przekracza cos ponad 100 st i wentylator sie odpala i chlodzi od razu i to znacząco , olej ma wtedy ok 55 stopni ( tez dodatkowy czujnik temp oleju )

 

zaraz jak bedzie pogoda wyprowadze motor na slonce i porobie fotki to pokaze jak to wszystko jest pomontowane i dziala i bedzie oficjalna prezentacja mojego bandyty ;]

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu mierzysz temp cieczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już tak abstrahując od tematu - co Ci da ta informacja? nie lepiej mierzyć tam gdzie temp. jest najwyższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co chcesz wiedzieć, najwyższa jest bliska temu co z lewego węża (pod warunkiem otwarcia termostatu), a skoro termostat i wiatrak włączają się w określonych temperaturach (większa niż X) to chyba wolałbym wiedzieć ile jest za chłodnicą żeby wiedzieć jak daleko jestem powyżej "limitu" po schłodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak? w lewym wężu masz najniższa temp. to jest już po schłodzeniu i nią właśnie "studzisz" cylindry.. a najwyższa jest na wylocie cylindra - przed termostatem i ja bym tutaj mierzył. masz info - czy możesz już pałować, jak szybko działa chłodzenie, itd..

 

ciężko mi wyobrazić sobie zastosowanie informacji o temp. z wylotu chłodnicy..

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś popiermyliłem, ale zanim otworzy się termostat, to czuć pod lewą ręką że chłodnica jest lekko ciepła, a prawą, że zimna.

Informacja o temp wylotu z chłodnicy mówi kiedy zbastować bo chłodzenie niewydaje... choć po chwili zastanowienia, może faktycznie bez sensu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam,

najpierw chciałbym sie pochwalić ze dzisiaj ropocząłem sezon motocyklowy , po wielotygodniowych przygotowaniach , jednak pozostał mi jeden problem.

 

Diagnoza:

Problem: Cieknąca chłodnica wody.

 

Tydzien temu dałem swoja chłodnice do zlutowania do pobliskiego majstra od spawania alu etc. Niestety bez skutku. Mimo zapewnien prob szczelnosci, szczelnośc nie jest utrzymana. Dzisiaj po przejazdzce 30 km wyciekło mi okolo 3 cm objetosci rurki zbiorniczka pomiedzy L a F. Niby nie duzo, jednak wiem ze wiaża sie z tym konsekwencje nieznanej chwili kiedy cały plyn może mi wystrzelić w jednej chwili i zostane unieruchomiony tym samym zapewne znajac moje szczescie gdzies w otoczeniu kurczaków w gminie bez zasiegu gsm.

 

moja prosba:

prosbiłbym Was, doswiadczonych jeźdzców bandziorów o rade:

- jakie moge jeszcze kroki poczynic a zeby sprobowac uszczelnic ta chłodnice.

- jeżeli bedzie to kwestia wymiany chłodnicy, na która mentalnie powoli sie przygotowuje. to czy ktos z was moze ma na sprzedaż taka chłodniczke, lub tez jeżeli posiadacie takie info, gdzie mozna znalezc zamienniki takiego sprzetu.

 

Za wszelkie informacje i porady bede bardzo wdzieczny !!

 

THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem ale mi o wiele mniej ubywa, niezauważanie wręcz. Zastanawiam się dla tego nad klejem uszczelniającym do chłodnic. Tylko muszę się zorientować czy w motocyklach to nie zaszkodzi. Na mój prosty rozumek nie powinło ale muszę sie upewnić zanim dosypie coś do płynu chłodniczego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działać działa, ale tylko na pęknięcie na alu - tutaj lepsze są z opiłkami metalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wlasnie , wyczytalem i uslyszalem wielokrotnie o negatywnym dzialaniu tego uszczelniacza z opiłkami. Faktem jestem juz zdesperowany, bo lutowac juz probowalem, widac słabo to zrobili, a na "nowa" uzywana to i tak mnie chwilowo nie stac a smigac bym chcial :(

 

a jeżeli ten proszek , to jaki !! jakis konkretny !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam

 

Zauważyłem że są podobne tematy na forum jednak chciałbym się dokładnie upewnić czy w moim przypadku jest tak samo jak w innych przypadkach. Jak napisałem, kapie z Bandita płyn chłodzący. Po majówce podczas której zrobiłem 1,100 km, umyłem motocykl, odpaliłem i zauważyłem że z wężyka odprowadzającego powietrze z baku( tego grubszego) kapie płyn chłodniczy. Dzieje się tak po dosyć mocnym dogrzaniu motoru. Dodam że podczas tych kilku intensywnych dni jazdy nic nie kapało. Czy to normalne czy jednak coś się dzieje?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne. pilnuj stanu w buforze i bedzie ok. sprawdz przewody czy nie zagiety któryś - to wazne żeby układ mógł sie rozprężać do bufora.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.