Skocz do zawartości

Układ Chłodzenia Cieczą - Chłodnica - Pompa - Przewody - Problemy


Gość santa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

CześćMam mały problrem.Urwałem gwint (spust oleju) w dolnej pokrywie miski olejowej. Rozebrałrm chłodnice , tłumik , sciągnełem pokrywe, gwint M14x1,25 rozwierciłem i przegwintowałem na M16x1,5.Montaż wszystkich cześci przebiegł całkiem sprawnie az do momentu...po montażu wszystkiego częsci nadszedł czas na zalanie płynu do chłodnicy. Głupia sprawa , nie moge go wlać,! Pod siedzeniem  gdzie znajduje się wlew płynu chłodniczego tzn.pół przezroczysta rurka (w suzuki bandit 650 wodniak 07r.) nie moge go wlać.! Zapełnia się tylko ta rurka , gdzie widzimy stan płunu , reszta się rozlewa, płyn nie dochodzi do chłodnicy jakby były zatkane przewody od chłodnicy.Nie zalałem jeszczcze oleju do silnika  , wujek mechanik stwierdził , że po odpaleniu moto termostat zassa płyn chłodniczy i wleje go do zbiorniczka , prawda to ?  mieliscie podobną sytuacje...?

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie i połączenie tematów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Daniel

    8

  • Kruk

    5

  • Conorian

    4

A wlew nie jest pod zbiornikiem? U mnie w B4 jest pod bakiem. Pod siedzeniem jest rurka powrotna do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż odpływ chłodnicy a przez dopływ nalej płyn. Resztę uzupełnij przez termostat pod bakiem. Przed odpaleniem musisz go odpowietrzyć przy pompie płynu. Nawet niewielka ilość powietrza będzie utrudniała przepływ płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,pytanie czy napewno caly plyn spusciles,ja przy wymianie spuscilem tym grubym wezem co idzie z dolu chlodnicy,i weszlo plynu jak w instrukcji,mam nadzieje ze jak spuszczales plyn to odkreciles najpierw korek pod bakiem,no i oczywiscie korek zbior.wyrown. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu wyjełem wszystkie przewody od kłodnicy , a płyn ściekł do miseczki. Czyli pod bakiem jest korek do wlewu.? Myślałem , że do tego służy wlew w zadupku (pod siedzeniem
)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdie jest ten odpowietrznik przy pompie płynu. Mam ten sam problem z 3litrów płynu zmieściło mi się 2litry i chciałbym odpowietrzyć układ tylko nie wiem jak sie do tego zabrać. Czy mam go odpowietrzyć przez śrubę spustową na pompie przez którą zlałem płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdie jest ten odpowietrznik przy pompie płynu. Mam ten sam problem z 3litrów płynu zmieściło mi się 2litry i chciałbym odpowietrzyć układ tylko nie wiem jak sie do tego zabrać. Czy mam go odpowietrzyć przez śrubę spustową na pompie przez którą zlałem płyn?

http://polishbanditcrew.pl/topic/6899-zanim-sie-przywitasz-i-rozpoczniesz-pisanie-nowego-tematu-na-forum/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wlac plyn korkiem pod zbiornikiem,lej powoli co troche sciskaj waz od chlodnicy i bedzie gitara,jak odpalisz moto to sprawdz czy po chwili beda oba weze gorace, jak tak to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzupełnisz płyn to odpal i poczekaj aż włączy się wentylator. W moim bandicie była niewielka ilość powietrza i na postoju od temperatury włączyła się lampka ostrzegawcza (lepiej żebyś uniknął tego kilka km od domu). Nawet niewielka ilość powietrza jest w stanie zapowietrzyć pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ugniatałem te przewody wejście i wyjście do chłodnicy trochę się poziom zmniejszył. Postał jeszcze z otwartym korkiem  przez dzień i jeszcze się obniżył. Dzisiaj dolałem jeszcze z 200 ml. Odpaliłem pochodził trochę aż się wentylator  załączył. Przewody z obydwu stron chłodnicy były gorące. wypluł trochę powietrza z niewielką ilością płynu przewodem odprowadzającym pod silnikiem. Przegląd przeszedł pozytywnie, tak więc jak na pierwszy raz zabawy w mechanika i waszą pomocą trochę zaoszczędziłem. Oczywiście  zdobyłem jakieś doświadczenie metodą prób i błędów. Dzięki wielkie. Pozdrawiam

Edytowane przez kaczamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem bandita 650 08r. (wodniak) i moją uwagę przykuła temperatura silnika. Wczoraj po ok. 7 km lataniu bez dużego kręcenia ( ok. 7K rpm max), po powrocie do domu zauważyłem, że kapie płyn chłdniczy z wężyka, który wisi obok tłumika. Również w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu był ponad kreske F. Wiem, że po rozgrzaniu płyn się rozszerza, ale do takiego stopnia? Wentylator się nie włączył, również kontrolka temp. się nie zapaliła. Może jestem przewrażliwiony po poprzednim moto, z którym miałem małe problemy z temp. i układem chłodzenia, a silniki w tych pojemnościach poprostu tak mają. Chciałbym zasięgnąć waszej opini na ten temat.

Pozdrawiam :)

 

 

Czesc

 

I jak tam u ciebie powtorzya sie scena ? ja dzisiaj swoim 650 k10 polatalem po miescie w upal =/- 26 stopni i tez mi wyplul troszke plynu zauwazylem ze stan ponad full na cieplym w zbiorniczku wyrownawczym . glownie wyplul mi jak postawilem moto na bocznej nozce na wylaczonym silniku po jezdzie nie wiem co mam o tym myslec czy sie martwic czy tez nie , wczesniej tego objawu nie bylo ciekawe czy to normalka. Mam tylko nadzieje ze wczesniej ktos zalal za duzo i poprostu wyplul nadmiar i wiecej rzygac nie bedzie bo na zimnym mam delikatnie ponad stan ... zobaczymy co dalej bede pisal

 

Moze koledzy forumowicze napiszcie jak zachowuja sie w upaly wasze szejsetki na wodzie ?

Edytowane przez deebo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był przypadek typu: dolanie poprzedniego dnia przed jazdą płynu -efekt że poleciał płyn i to dużo :boje_sie: a nawet bardzo dużo.Odkręcony prawy boczek i ciekawostka wężyki które idą w kierunku zadupka i łączą się trójnikiem , wędrują spowrotem (odpowietrzenie) i właśnie ten wężyk splaszczony wciśnięty pod ramę i wytworzone ciśnienie spowodowało ubytek płynu, brak odpowietrzenia i ciśnienie nie mające ujścia - efekt płyn się leje , ciśnienie spowodowało że spłaszczony wężyk w końcu puścił płyn. Było to bodajże w kwietniu i od tego czasu (wężyk poprawnie ułożony) raz dolany płyn i brak ubytku a także żadnego kapania.Stan w zbiorniczku czyli tej rurce z ozn. min.-max. na połowie na zimnym silniku.Wentylator włącza się poprawnie , odpowietrzenie nigdzie nie przyciśnięte i brak problemu który wystąpił jednorazowo. :usmiech:

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie napiszcie prosze jak zachowuja sie wasze wodniaki w te upalne dni
 

U mnie dzisiaj znow powtorka z rozrywki kiedy odstawialem moto do garazu ok (25 stopni) znow ulalo mi sie troszke z wezyka ( nie wiele ale ulało , nie wiem jak podczas jazdy bo tego zauwazyc sie nie da ). co prawda nie jezdzilem w miescie od ostatniego mojego wpisu, wiec moze jeszcze tego stanu nie wyrownal ale zaczynam sie obawiac bo dzis po jeździe w miescie było mega gorąco , Fakt jest ,ze kiedy jest zimny mam delikatnie ponad full kreske w zbiorniczku wyrownawczym , wentylator sie wlacza ,slysze go w miescie dosc czesto. Rozumiem zeby po nagrzaniu plyn "troszke" spuchl , ale zeby spuchl az do wypelnienia na maxa stanu zbuorniczka ? a moze mam stary plyn ? Jaki wtedy zalac na LATO ?

zastanawia mnie czy faktycznie plyn moze az tak zwiekszyc swoja objetosc w upaly , Dlatego tak bardzo ciekawi mnie czy wasze wodniaki tez czasami cos wypluja w upalu bo z kolegami jak smigam maja inne sprzety ale raczej takich problemow u nich nie spotkałem...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deebo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim po wymianie płynu nalałem za dużo i wyciekło nadmiarem. Po tym już nigdy nic nie wydalał a płynu w zbiorniczku było zawsze w okolicach kresek (ale nigdy poniżej minimum). Skoro wentylator się załącza i wyłącza to jest git. Jeździj i nie szukaj sobie roboty. Jak temperatura będzie za wysoka załączy Ci się kontrolka ostrzegawcza. Płyn możesz zmienić. Idziesz na stację i prosisz o uniwersalny płyn do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie conorain liczylem na twoją opinie w koncu miales podobnh model . wiesz niby nic ale zaczynam sie marwic ze tak zwieksza sie objecosc plynu i mysle czy przypadkiem nie jest on jakis stary . glownie wydali jak postawie po wylaczeniu silnika na bocznej nozce . NO NIC posmigam jeszcze moze wyrowna sobie ten nadmiaru co mam u siebie w upaly i bede monitorowal sprawe w razie co bede jeszcze pisal natomiast zastanawia mnie czy przypadkiem nie mam za starego plyny skoro az tak podnosi sie do gory w zbiorniczku .. w zimniejsze dni tego obajwu jakos nie zauwazylem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim płynu po zgaszeniu też było powyżej max. Dla świętego spokoju wymień sobie płyn. Pompy nie wymieniaj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

, Fakt jest ,ze kiedy jest zimny mam delikatnie ponad full kreske w zbiorniczku wyrownawczym , wentylator sie wlacza ,slysze go w miescie dosc czesto. Rozumiem zeby po nagrzaniu plyn "troszke" spuchl , ale zeby spuchl az do wypelnienia na maxa stanu zbuorniczka ?

Sam już sobie odpowiedziałeś na pytanie, jeżeli będziesz miał w połowie lub blizej minimum stan płynu nie będziesz mieć takiej sytuacji. Płyn rozszerza się i to znacznie a resztę załatwia wytworzone ciśnienie.Upuść nadmiar i obserwuj a problem raczej już nie wróci a jak nie wiesz jaki płyn to zmień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak chyba zrobie . Stosujecie jakies super extra hiper plyny na lato czy mam pojsc do Zdziśka sklepu na rogu i kupić pierwszy lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul motocool expert i bedziesz zadowolony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Motul motocool expert i bedziesz zadowolony :P

Napisze wiecej MEGA zadowolony Objawy zniknely POLECAM naprawde zmiane w takich sytuacjach na ten co kolega napisal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za sto punktów, na zimnym silniku w gsx 1250 fa mam za mało płynu chłodniczego, na ciepłym rośnie do połowy skali. Mam do przejechania dziś trasę 200 km (35 stopni sic!) i do dyspozycji tylko zielone borygo eko, powinienem się martwić i zalać czy można jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz spokojnie a po powrocie wymien plyn na prestona jak jeszcze nie zmieniales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.