Skocz do zawartości

Filtr Paliwa - Pytania I Problemy


Gość okon9
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po przeczytaniu kilku tematów, zabrałem się do sprawdzenia filtra paliwa. Wersje gaźnikowe miały filtr na przewodzie paliwowym. U mnie w wersji z wtryskiem (2007r) nie ma go na przewodzie. Odrazu z baku idzie przewód paliwowy do listwy wtryskowej. Czy to znaczy że filtr jest między listwą a silnikiem czy go w ogóle nia ma? Nadal występują problemy z obrotami, myślałem że filtr wyjaśni sprawę. Zauważyłem że problemy zaczęły się po zalaniu 98 (skończyło się akurat 95 i mieli po niższej cenie). Czy to może mieć jakieś znaczenie?? Paliwo ze stacji Bliska.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w modelach z 2007 ale we wcześniejszych modelach wstępny filtr znajduje się w zbiorniku paliwa (tworzy całośc z kranikiem). Ale z tego co piszesz to możliwe że te paliwo jakieś do bani było. Zlej lub wyjeździj i zalej na innej stacji 95 a może się sprawa wyjaśni.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Paliwo po niższej cenie" jakoś mnie to nie przekonuje... spróbuj zlać ten shit i zalać normalną benzyną a nie z przeceny :P co do filtra to musi gdzieś być np. w kraniku. Ale dla bezpieczeństwa możesz podskoczyć do jakiegoś motoryzacyjnego i poprosić jakiś nieduży filtr przepływowy do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Paliwo po niższej cenie" jakoś mnie to nie przekonuje... spróbuj zlać ten shit i zalać normalną benzyną a nie z przeceny :P co do filtra to musi gdzieś być np. w kraniku. Ale dla bezpieczeństwa możesz podskoczyć do jakiegoś motoryzacyjnego i poprosić jakiś nieduży filtr przepływowy do benzyny.

 

Byle nie papierowy bo dostaniesz nerwicy :) Przy jakichś wyprawach te filtry żyją swoim życiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy papierowe jeszcze są dostępne. Przynajmniej u mnie nie ma. Mają jakieś materiałowe czy z jakiejś siateczki metalowej gęstej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy papierowe jeszcze są dostępne. Przynajmniej u mnie nie ma. Mają jakieś materiałowe czy z jakiejś siateczki metalowej gęstej.

 

Takie już te z siateczką na większe zanieczyszczenia, ja miałem takie w B4 i nie miałem z nim problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w baku czytałem że jest siatka która tam jest filtruje tylko większe zanieczyszczenia i jest chyba niewymienialna. Zalaje innym paliwkiem i zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej założyć taki od Malucha koszt 4zł :)

 

...i robić postoje co 20km. Peeewnie! ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej jeszcze środek do czyszczenia gaźników itp. ropuszczjący cały syf, ja używam od valvolin-a, koszt 25 zł i to sie rozcieńcza na 80 litrów benzyny, potrafi zdziałać cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyjąc filtr paliwa i przejechałem kawałek bez niego. Nadal jest ten sam problem, dławi się przy wyższych obrotach. Nie wiem kiedy był wymieniany ten filtr, jest żółty i trochę zabrudzony ale bez przesady. Szukam dalej co może być problemem.

 

To jest wersja na wtrysku, nie wiem czy ten środek nie zaszkodzi.

Edytowane przez okon9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miałeś farta. Wiele osób, w tym ja po założeniu filtrona papierowego miało takie akcje z przymusowymi postojami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym to się objawiało? zaczął nagle się dławić i tracił obroty?

Narazie nie widziałem dziwnych objawów itd, ale jeśli tak jest to zmienie aby mi się coś takiego nie przydażyło.

 

A jeśli już mowa to coś polecasz? na allegro tego jest od...., rozkręcane metalowe itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie (zupełnie niepotrzebnie) jak w temacie filtra beny do wodniaków dobre rady dają ludzie z olejaków, którzy jak wiadomo nie mają filra paliwa na pompie i dają fajne propozycje co z tym filtrem robić. Coś jakbym rekomendował ludziom z samochodem z automatyczną skrzynią biegów sprawdzenie dwumasu.

 

Okoń - najprawdopodobniej drugi filtr na pompie (tak było w postach Radka), albo regiel ciśnienia (tak było u mnie). Jest trochę na forum bo problem ten pojawia się u wielu osób z wodniakami niezależnie od pojemności.

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/12356-b125-przerywa-przy-4-tys-obr/page__fromsearch__1

Edytowane przez Kruk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym to się objawiało? zaczął nagle się dławić i tracił obroty?

Narazie nie widziałem dziwnych objawów itd, ale jeśli tak jest to zmienie aby mi się coś takiego nie przydażyło.

 

A jeśli już mowa to coś polecasz? na allegro tego jest od...., rozkręcane metalowe itd itp.

 

A no objaw taki, jak byś nie miał paliwa i tyle :) Oczywiście po chwili postoju, kręcenia na PRI i innych czarów motocykl załapywał i jechał normalnie, po czym znów filtr się zasysał jakby i nie leciało nic przez niego :) jaja normalnie. Poczytaj na forum. Może trafiłeś na dobry, ale już parę osób przejścia z papierowymi filtrami miało. A polecam taki jak oryginał, czyli metalowa siateczka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa jest zamontowany w baku na pompie, jego awaryjność jest niewielka i w praktyce się go nie wymienia

myślę że w pierwszej kolejności powinieneś wymienić "wątpliwej" jakości paliwo z promocji

sprawdzić filtr powietrza i świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa, powietrza i świece sprawdzone czyli problem jest gdzieś indziej. Nowym objawem jest to że przy mocnym przekręceniu manetki, motocykl się przydławi, szarpnie, znowu przydławi etc. I to już nawet w niskim zakresie obrotów. Następnym krokiem będzie pewnie sprawdzenie tego drugiego filtra. Przebiegu ma dopiero 18,5k więc z pompą nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze nie ma znaczenia przebieg Twojego moto. Pompa mogla sie wysypac nawet przy niewielkim przebiegu jesli chodzila dluzsza chwile bez paliwa. No chyba ze jestes pierwszym wlascicielem i masz pewnosc ze nie goniles bandziora o pustym baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pierwszym właścicielem no ale czy pompa nie dawałaby o sobie znać w całym zakresie obrotowym?? Dzisiaj dotankowałem moto i miałem wrażenie że przy większej ilości paliwa, dławienie zaczyna się przy nieco wyższych obrotach. Nagrałem filmik,może ktoś z was wpadnie na jakiś pomysł: http://w90.wrzuta.pl/film/3EpNx9A3Gri/20120417011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wrażenie, że to jest kwestia otwarcia baku podczas tankowania, ale jak się okazało odpowietrzenia jednak były drożne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa do wodniaka jest w pompie paliwa.Taka siateczka wyglądająca jak torebka herbaty.Ten filtr jest dostępny tylko i wyłącznie w serwisie bo zamienników nie ma.Koszt 150 PLN.Sam miałem wymienic ale nie wymieniłem ze względu na cene.Filtra od malucha nie da sie założyc bo wąż który łączy pompe z listwą wtryskową jest za gruby na taki filtr.Wg mnie z tego co widać na filmiku to ewidentnie jest tu problem natury elektrycznej.Sprawdż świece, przewody do nich dochodzące i przewody elektryczne,które idą do wtryskiwaczy.U kumpla był podobny problem a okazało sie,że przetarł sie przewód idący do wtrysków.Po podłączeniu go z powrotem problem zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pierwszym właścicielem no ale czy pompa nie dawałaby o sobie znać w całym zakresie obrotowym?? Dzisiaj dotankowałem moto i miałem wrażenie że przy większej ilości paliwa, dławienie zaczyna się przy nieco wyższych obrotach. Nagrałem filmik,może ktoś z was wpadnie na jakiś pomysł: http://w90.wrzuta.pl/film/3EpNx9A3Gri/20120417011.

a sprawdziles w koncu ten drugi filtr?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi filtr też sprawdziłem, był włos i jakieś opyłki to przeczyściłem sprężonym powietrzem. Pierwsze wrażenie było takie że pomogło jednak jak się przejechałem i moto się nagrzało to problem powrócił. A czy regulator ciśnienia w obudowie pompy jest na wcisk?? Nie udało mi się go wyjąć a nie chciałem na siłe pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.