Skocz do zawartości

Pair?


Gość pawel93
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam małe pytanko, dzisiaj jadąc sobie trasą ok 180 nagle bandzior zaczął chodzić jak disel i zaczeło coś tak jak by stukać, od razu sie zatrzymałem pooglądałem i na zawnątrz nic, dojechałem powolutku do domu i wiele nie myśląc sciągłem zbiornik paliwa i już miałem zabierać sie za pokrywe zaworów gdy moim oczom ukazał sie odpięty weżyk od PAIR. Po założeniu go spowrotem moto chodzi normalnie. Jednak wszystkie węze wymagają wymiany ponieważ są popękane i tylko na jednym jest zawleczka zabezpiczająca. Czy ta sytuacja wpłyneła jakoś negatywnie na silnik i zastanawia mnie czemu nie ma na reszcie przewodów zawleczek? Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpływa to źle na silnik a opasek pewnie nie ma bo ktoś ich nie założył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak wyżej- znam nawet przypadek zaślepienia instalacji PAIR, co nie wpłynęło w żaden sposób na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam nawet takiego, który to zdjął i wyrzucił do śmietnika który za nim stał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam takiego co na tym silniku jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam takiego co to zaślepił za czym sztrzelanie z wydechu zniknęło przy schodzeniu z obrotów. Blacha 2 mm powinna wystarczyć na parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Znajomek też się tego pozbył i zaślepił blaszkami nierdzewnymi. Do końca żywota pieca wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

a co to jest ten pair i czemu nie chcecie strzelania z rury przy schodzeniu z obrotów ? Przecież to zajebiste jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System dopalania spalin czy jakoś tak. A strzały przy schodzeniu z obrotów są przefajne dlatego ja nic nie zmieniam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznam tego co wie jakiej grubosci blache użyć do zślepienia :)

 

U mnie jest 4mm aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Co do PAIR mam pytanko.

Wiadomo jak jest zamontowane, ale jak działa?

Czy tymi metalowymi przewodami pod rurami kolektora jest doprowadzane powietrze, żeby spaliny się lepiej dopalały, czy odwrotnie.

Bo węże wchodzą do puszki, a z puszki idzie jeden wąż do airboxu i nie wiem w którą stronę to działa.

Na logikę, chyba nie wpycha spalin spowrotem do obiegu, ale kto ich tam wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z airboxa zasysa powietrze i wpuszcza przed układ wylotowy (poza komore spalania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpycha. Czyste powietrze jest zasysane aby zutylizować niedopaloną bezynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli dobrze myślałem. Z airboxa pcha do wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z airboxa WYSYSA do wydechu. Gdzieś za zawór wylotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh.. Toli - ssać czy pchać .. co za różnica - też przyjemność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie wolę to drugie ;)

 

Metal, wyobraź sobie co się dzieje za "tłokiem" sformowanym ze spalin tuż po zamknięciu zaworu wylotowego.

Im dalej porcja spalin idzie w wydech tym większe podcisnienie tworzy się za nią. I stąd wysysanie. A pair to nic

innego jak puszka z kompletem 4-ech zaworów jednokierunkowych.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam nawet takiego, który to zdjął i wyrzucił do śmietnika który za nim stał.

 

Zawsze troche mniej odnośnie wagi xDDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie o to chodziło. Dzięki. Rozumiem, że kiedy zawór wydechowy się zamyka, tworzy się za nim podciśnienie ze spalin, które wylatują wydechem i ciągną powietrze z PAIRa. A cała puszka paira otwiera się kiedy silnik chodzi, bo też ma wężyk podciśnienia na trzecim gaźniku. To wszystko gra już.

Ciekawy byłem jak to działa, to konstrukcja prosta jak cep. U mnie działanie tego owocuje jedynie basowym bulgotaniem przy schodzeniu z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ino

 

że kiedy zawór wydechowy się zamyka, tworzy się za nim podciśnienie ze spalin

 

Dokładnie to pędzące, zbitę w kupę spaliny tworzą za sobą (w wydechu) podcisnienie od momentu zamknięcia się zaworu wylotowego.

 

Nawiasem pisząc, stąd już nie daleko do zrozumienia dlaczego długość tłumika ma znaczenie lub nie.

Wyobraź sobie co by było, gdyby kolejny suw wydechu odbył się zanim poprzednia porcja spalin

zdąży opuścić wydech. A teraz dla odmiany co by było, gdyby ta sama porcja spalin opuściła już wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.