Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Wymiana - Jaki Zestaw - Problemy I Porady


Gość pepa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi sie ze na tych przełożeniach powinien byc odrobine szybszy, a nie wolniejszy, ale moze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analogicznie do roweru powinien się wolniej rozpędzać ale być szybszy. Najlepiej zakładać tak jak fabryka przewiduje :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no, mozna kombinowac sobie z zębatkami wg uznania, jak walniesz duza do tyłu to bedziesz miał wieksze ramie siły, co za tym idzie i moment siły, czyli np łatwiej ci na kolo wskoczy.

a dostrzegłeś jakis spadek mocy w moto czy tylko prędkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z tyłu zwękrzysz ilość zębów to moto zwolni za to chętniej będzie szło "na koło"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i prędkości się zmieniają i spalanie także ;) im mniejsza z przodu a większa z tyłu moto będzie lepiej przyśpieszało, będzie wolniejsze i będzie więcej paliło ;) i na odwrót ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg http://www.gearingcommander.com/ standardowe przełożenie w B6,5 to jest 15/48 zębów. Jeśli Ty założyłeś z tyłu mniejszą i z przodu większą powinien jechać szybciej aniżeli wolniej. Gdyby było na odwrót jechałbyś wolniej. Także policz sobie dokładnie ile masz tam tych zębów a potem wrzuć to na stronę powyżej.

 

I jak ktoś napisał wyżej, im szybciej jedziesz tym gorsze przyspieszenie i na odwrót. Im mniejszy V-max tym lepsze przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile zębów większa zębatkę założyłeś ze tak ci spadł V-max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benywariat... z tą mocą to sam nie wiem ale pod górę to raczej musiałem redukować... no i to spalenie.... 140 km i mi się rezerwa włączyła..... tankowałem przed bydgoszczą na orlenie(od Żnina) dojazd do autostrady i dalej autostradą do Gdańska... czyli katowania nie było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze masz z przodu mniejszą niż wczesniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno jechałem z 3 zapakowanymi kuframi K54 oraz 2x 40... nie wiem czy to miało wpływ ale na 6-tym biegu obroty dochodziły do 8500 i nic więcej....

 

właśnie z przodu nie pamiętam ile mi dali.... chłopaki, jutro zadzwonie do Krakowa do Larssona i zapytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze przeczytałem? zrobiłes 140 km na pełnym zbiorniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 km i włączył mi się kontrolka rezerwy... wcześniej tak szybko sie nie włączała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie,ze jesli obroty dochodzily Tobie do 8500 to masz za duza zebatke z przodu lub faktycznie za mala z tylu i nie ma sily rozpedzic sie wiecej.Przy odwrotnej sytuacji mialbys mniejszy vmax ale obroty powinny isc prawie do odciecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa debatujcie sobie dalej nad prędkością i przełożeniami.

 

Prędkość odczytana z licznika po zmianie przełożeń jest przekłamana, bo jest brana z zębatki zdawczej a nie z koła. Nie spadła prędkość max moto tylko spadła prędkość zębatki. A jak licznik przekłamuje prędkość to i ilość nakręconych km bo jest brana z tego samego czujnika. Jakbyś brał prędkość z nawi to by ci pokazała pewnie więcej niż te 210 :P

 

W zasadzie to przełożenie napędu nie ma w ogóle wpływu na wskazania prędkościomierza. Masz już nowszą wersję moto i nie wiem czy się nie zmieniły przełożenia skrzyni ale w starszych modelach jest taka zależność, że jak pomnoży się liczbę obrotów razy 0.2 to wychodzi prędkość na 6 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jab2 - cenna uwaga.... jesli masz racje.... to z 3 kuframi... tak zapierd... aż dziw że się nie urwały!!! dziś polecę na stradę i sprawdzę z navi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze czy spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem że nowy zestaw napędowy po założeniu jest nierówno wyciągnięty? To wygląda gorzej niż mój stary napęd tzn w jednym miejscu napięty a za chwile luźny jak szmata. Mechanik który mi go wymieniał pierwszy raz w życiu spotkał się z takim przypadkiem (a już długo pracuje w tym fachu). Łańcuch DID530 VX + zębatki Sunstara,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wałek na zdawczej masz krzywy, a to nie ciekawie wtedy :o:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jeśli to byłaby wina wałka przy zębatce to stary łańcuch też powinien być tak nierówno wyciągnięty a taki nie jest i chyba na zębatce byłoby coś widać, troche sie podłamałem bo prawie 5stówek w błoto;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to reklamacja zestawu :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij dekiel od strony zębatki i kręcąc kołem zobacz czy zębatka równo idzie zarówno z przodu jak i z tyłu, zobacz tez czy wałek nie ma luzów poprzecznych i obadaj same zębatki, może tylna jest jajowata. Jak sie okaże że wszystko jest ok to reklamuj łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i...

pojechałem z navi... wskazanie licznika 170, wskazanie navi 180... no ale to 180 to był max...

przed zmianą napędu było odwrotnie... licznikowe 220 navi 210...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem chyba znaleziony: coś jest nie tak z tylną zębatką, gdy łańcuch zachodzi na zębatke w miejscu w którym jest mały napis sunstar jest napięty a w każdej innej pozycji jest luźniejszy i ma praktycznie taki sam skok. Ciekawe co na to powiedzą Panowie z defendera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.