Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Wymiana - Jaki Zestaw - Problemy I Porady


Gość pepa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

1. Krzywy wałek zdawczy, w co wątpie. Możesz dla pewności sprawdzić luz i czy nie ma bicia.

2. Za mocno naciągniety łańcuch? Jak ustawiałeś i ile cm luzu? Mógł się w pewnych odcinkach wyciągnąć na dziurach.

3. Problem z piastą, zabierakiem?

3. Ewentualnie felerna zębatka tylnia lub łańcuch.

 

Dodam, że też mam dość świerzy napęd DIDa + JT, ale takie coś mnie nie spotkało. Zacznij od czegoś, aby coś wyeliminować. Good luck.

Edytowane przez Moras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5-3 cm luzu też wątpię w wałek zdawczy no ale na starym napędzie było to samo na nowym dużo mniej ale jednak. Dziś odpaliłem moto na stopce centralnej i na wyższych biegach podczas odjęcia gazu coś zgrzytnie chrupnie czasem. Jeśli w pewnych odcinkach się wyciągnął tzn że nadaje się do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Trochę odświeżę temat. Jestem w trakcie wymiany napędu w swoim bandycie, i mam pewne pytanie, chodzi o dokręcenie nakrętki na przedniej zębatce, U mnie nakrętka była dokręcona tylko do końca wałka i zakontrowana śrubą na kluczyk 10. Zębatka miała luz osiowy, przesuwała się po wieloklinie. Podkładka dochodziła tylko do wieloklinu, nie znajdowała się na nim. Opinie na forach nie są jednoznaczne, jedni piszą na stałe, inni że ma być luz żeby nie zużywał się łańcuch, i tutaj moje pytanie, na sztywno czy zębatka ma pływać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się poprawiłem i przywitałem. :) Jak tylko wrzucę nowe oponki i będę składać bandytę dam znać jak to wyszło u mnie. Zrobiłem rozpoznanie u kolegów w okolicy: u jednego na sztywno, u 2 zębatka pływa po wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj przy dokręcaniu abyś wałka zdawczego nie ukręcił. U mnie przy odkręcaniu trzeba było bacznie słuchać czy się wałek nie ukręca. Więc watch out :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd wymieniony. Po oględzinach stwierdziłem, że innej opcji niż na sztywno nie ma. Nie bez powodu otwór w podkładce jest tak duży jak i w nakrętce od strony bloku jest wytoczenie na frez. Widać po prostu miałem odkręconą nakrętkę. Do tego jest napisane w manualu, że trzeba dokręcić siłą 115Nm. Nakrętkę główną jak i śrubę kontrującą dałem na klej przykręcone z odpowiednim momentem. Zębatka nie powinna mieć żadnego luz, i tak też u mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się, jak sprawdzić naciąg łańcucha, jak to ocenić czy jest dobrze, jaki luz powinień być?

Sprawdzasz luz wyłącznie na bocznej. Możesz użyć jakieś suwmiarki lub miary. Luz powinien wynosić od 2-3cm i sprawdzasz go w miejscu gdzie łańcuch jest najmniej naprężony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz mierzymy w środku odległości pomiędzy silnikiem, a tylnym kołem zębatym. Powinien zawierać się w granicach 25-35mm. Poniżej analogia pomiaru.

 

beztytuukhx.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, muszę sprawdzić bo mi się wydaje, że za luźny, a mam nowy napęd

Tym bardziej. To normalne, że trzeba jeszcze go podciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie napęd ma odpowiedni luz ... ale jak już przekręce tylne koło, to łańcuch trochę mi się usztywnia. Wyczyszściłem łańcuch, ale mam wrażenie, ze jest to tymczasowa reanimacja łańcucha. Dajcie znać: czy napęd jest już do wymiany?? Naciąg łańcucha jest na samym środku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie napęd ma odpowiedni luz ... ale jak już przekręce tylne koło, to łańcuch trochę mi się usztywnia. Wyczyszściłem łańcuch, ale mam wrażenie, ze jest to tymczasowa reanimacja łańcucha. Dajcie znać: czy napęd jest już do wymiany?? Naciąg łańcucha jest na samym środku....

 

Mimo, że jeszcze zostało trochę naciągu to Twój łańcuch już długo nie pożyje. Będziesz miał problem z jego odpowiednim ustawieniem, gdyż jest nierówno wyciągnięty. W jednym miejscu będziesz miał 2-3 cm luzu, w innym 1, gdzie indziej nawet 5.. Z takiego właśnie powodu wymieniłem kompletny napęd u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam. Po zimowym zakupie moto i wyjeżdżeniu już kilkuset km wychodzą wady jakie nie były wyczuwalne/wykrywalne zimą m.in. zestaw napędowy. Przy zakupie wyglądał dobrze jednak teraz wyciągnął się w jajko :/ Tutaj moje pytanie - jaki wziąść na wymianę bo sporo ich jest. Wszyscy polecają DID ale widzę że też jest pare rodzai. Zastanawiam się nad tymL

http://allegro.pl/ze...3128572772.html

Co o nim myślicie? wystarczy do GSX'Fa 650?

Edytowane przez Krzysztof
Usunięcie tagów: Co ma oznaczać tag typu "Jaki?"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile u ciebie musi być ogniw

Ten zestaw jest do wersji Bez ABS wszystkie 600 i 650 K5 i K6 bez ABS

Wersja z ABS miała chyba 116 ogniw ale nie chce mi się szukać.Sprawdź w serwisówce albo po prostu policz u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieno, musi być koniecznie pod model, ale tu Tomku chodziło chyba o typ/model łańcucha. Ale ostrzeżeń nigdy za wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie ma ABS więc by przypasował, ale jak Magpie dobrze zauważył chodziło mi o model/typ. Tak więc nie bede więcej szukać i wybierać jakiś super hiper mocnych łańcuchów tylko zamówię ten. (jak ktoś w innym temacie stwierdził - bandit mocą dupy nie urywa - przynajmniej ten mały ;P ) Dzięki za pomoc ;)

Edytowane przez barteq89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie niepokoi cena... Ja mam podobną prosto od dystrybutora, a sklep musi mieć przecież jakąś marżę... W larssonie podobny zestaw kosztuje około 550-600zł. Dlatego nigdy nie kupię napędu z allegro, DID'a często podrabiają i pozniej po 10 tysiącach masz napęd do wyrzucenia.

 

A co do supermocności łańcucha, to im gorszy kupisz, tym wcześniej go zmieniasz. Nie bez powodu X-Ringowe łańcuchy z wzmocnioną powłoką robią o co najmniej 25% dłuższe przebiegi niż inne.

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch łańcuchem, ale są jeszcze zębatki. Ostatnio, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, zdiagnozowałem zużycie napędu. Łańcuch to złoty DID, ledwie naciągnięty (ok. 4-5 mm od początku naciągu), zębatki kupione razem z nim w Larssonie, jedyne dostępne JT. I okazało się, że łańcuch wytrzymał znacznie więcej, naciągałem go ze 4-5 razy, a zębatki już się zużyły. Zęby leżą i do wymiany jest oczywiście cały napęd. Dlatego jeżeli następnym razem kupię super-wzmocniony łańcuch, to poszukam też wzmocnionych zębatek. Inaczej to nie ma sensu, przynajmniej w moim B12 (zhamowane 117 Nm i 132 KM)...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w połowie życia łańcucha wymienisz zębatkę zdawczą to cały zestaw pożyje dłużej. Zębatka zdawcza to najtańszy element (koło 35 zł), ale najbardziej się zużywający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie ma ABS więc by przypasował, ale jak Magpie dobrze zauważył chodziło mi o model/typ. Tak więc nie bede więcej szukać i wybierać jakiś super hiper mocnych łańcuchów tylko zamówię ten. (jak ktoś w innym temacie stwierdził - bandit mocą dupy nie urywa - bynajmniej ten mały ;P ) Dzięki za pomoc ;)

 

3a0f56694_bynajmniej_to_nie_przynajmniej_.jpg

 

Mnie niepokoi cena... Ja mam podobną prosto od dystrybutora, a sklep musi mieć przecież jakąś marżę... W larssonie podobny zestaw kosztuje około 550-600zł. Dlatego nigdy nie kupię napędu z allegro, DID'a często podrabiają i pozniej po 10 tysiącach masz napęd do wyrzucenia.

 

Akurat Toxic to Wrocławski warsztat, więc sprzedawca jest ok i sprawdzony, kupowałem u nich osobiście łańcuch, sekret ceny jest taki, że nie mają gotowych zestawów czy łańcuchów tylko mają wielkie szpule z których go odcinają, jak chcesz to możesz kupić nawet jedno czy dwa ogniwa. (co kiedyś też robiłem) zatem spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.