Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Wymiana - Jaki Zestaw - Problemy I Porady


Gość pepa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

VX był już wcześniej jako najsłabszy w ofercie potem VM i ZVM ale z tego co kiedyś wpadło w oczy zaprzestano produkcji VM a robią zamiast tego tylko VX i najmocniejszy ZVMX

więc chyba z tym hasłem super wzmocniony bym nie szalał na pewno będzie mocniejszy niż jakieś inne niszowe produkcje.

Tak czy inaczej jest to seria najczęściej wybierana przez użytkowników 2oo

Edytowane przez Dante
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, nie mogę znaleźć  konkretnego opisu o wymianie napędu, tzn nie wiem jak ścięgnąć osłone zebatki przedniej, poodkrecałem wszystkie sruby, tylko nie wiem jak ze sprzegłem, linke odkrecic? podpowie ktoś? ma ktoś zakówwarke do pożyczenia z okolic Garwolina?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się Service Manual z Działu Pliki

 

witam, nie mogę znaleźć  konkretnego opisu o wymianie napędu, tzn nie wiem jak ścięgnąć osłone zebatki przedniej, poodkrecałem wszystkie sruby, tylko nie wiem jak ze sprzegłem, linke odkrecic? podpowie ktoś? ma ktoś zakówwarke do pożyczenia z okolic Garwolina? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VX to ten słabszy z oferty DIDa. Wystarczający do 600tki.

Jak chcesz zrobić super-dobrze to daj na przód jakąś super mocną zębatkę (Superspoxa, Grosskopfa), ale jak nie szalejesz ze stawianiem na koło czy ponadnormatywnym paleniem to wystarczy zwykła.

Na tył na pewno standard (JT, Sunstar).

 

Przypominam tylko, że nie warto kupować gów...a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam wszystkich 

 

Zwracam się z zapytaniem odnośnie napędu iż:

-po zamontowaniu zębatek i łańcucha muszę wszystko dokręcić kluczem dynamometrycznym czy normalnym z wyczuciem?

- i jeszcze  jedno czy na łańcuchu są jakieś znaki w jakim kierunku ma pracować(tzn. np. jak na oponach kierunkowych) czy to bez znaczenia.

 

Dzięki i pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 Czy ten zestaw możne być do B6,5 K8 z ABSem:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Pair-of-JT-Sprockets-and-a-JT-Gold-Chain-Suzuki-GSF650-Bandit-Sprocket-Kit-/290961722443?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43beab8c4b

 

 bo jestem na etapie poszukiwań właściwego napędu i chce wymienić wszystko w komplecie lub

może kupić łańcuch (DID VX)  i zębatki (Renthal) osobno.

Czy może coś innego mile widziane sugestie i namiary( dobrze było by coś z ebaya UK.)

Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Tomek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniając napęd szukałem na http://www.larsson.pl/ wybierasz odpowiedni model, rok, moc itd i wyświetla Tobie propozycje pasujące pod mota którego szukasz. W związku z tym, że chcesz na Ebayu z UK to poszukasz konkretnego oznaczenia/modelu na tym serwisie- porównasz parametry które masz w larssonie i tyle. Jeszcze prostszą opcją będzie jak ktoś kto ma identycznego bandita i podpowie

 

Drodzy forumowicze mam pytanie!

 

Jak siądziecie na mota to jaki macie luz łańcucha? Wiem, że łańcuch naciąga się na bocznej stopce i musi mieć 2-3cm luzu (dla mojego bandita-wg serwisu Suzuki)Tak z ciekawości szukam pewnej zależności, gdyż jestem słusznej wagi, mam nowy napęd i wg znajomego mechanika powinienem mieć większy luz niż zalecany. Trochę o tym czytałem i już sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na bocznej 2-3 centymetry jest poprawny zakładając, że masz prawidłowo ustawiony sag, a jak jesteś grubszy to nie zawsze się da tak ustawić na ori zawieszeniu, albo możesz się lepiej czuć jak moto siada niżej jak na nim usiądziesz, możesz też mieć to w dupie. Dlatego warto sprawdzić czy łańcuch nie jest napięty jak baranie jaja w momencie kiedy na moto już usiądziesz, bo w takich warunkach (a nie prawidłowych wg inżynierów którzy mieli swoje założenia) będzie pracował Twój łańcuch. I tu niestety musisz się zdać na znajomego mechanika, bo nikt Ci nie powie precyzyjnie co i jak, ważne, żeby nie był za luźny ale też, żeby nie wył w czasie jazdy (po ustawieniu "poprawnie" w moim B6 tak miałem i musiałem wracać do warsztatu aby poluzować) Bierze się to z tego, że zębatka zdawcza nie jest w osi z mocowaniem wahacza.

 

Ale ja się nie znam, więc ktoś mądrzejszy ode mnie może się wypowie.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie nie jest napięty- fakt jestem po urlopie z tabołami i ustawił mi go trochę luźniej, ale jak siądę to ma ok 2;7cm luzu, więc nie wiem, czy nie zbyt dużo, a nie chcę mu znowu zawracać gitary, i chciałem się dowiedzieć jak ma reszta- masa masą ale jak ktoś lżejszy siądzie i będzie miał na bocznej luz 2/3cm to chciałbym wiedzieć jaki jest aby u siebie ustawić podobny ale pod moją masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam

Chcę wymienić napęd w B12 rok 2001 i zastanawiam się nad DID'em 530 VM i 530 ZVMX. Czy jest duża różnica między nimi? Czy opłaca się dopłacić do bardziej wzmocnionego? Jak wyglądają ich żywotności (średnio oczywiście)? Do tego planuje zębatki Sunstar.

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesione i połączone. A nie wystarczyło kliknąć w tagi: łańcuch, zamiast rozpoczynać kolejny temat o tym samym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kolego,

 

Kupiłem B12 z łańcuchem 520, albo 530 VM i nie polecam, jest za słaby. Po mocniejszym ganianiu w oczach się rozciąga, jak chcesz mieć spokój bierz ZVMX. Ja pewnie niebawem tak zrobię.

 

Producent też zresztą poleca mocniejszy

 

http://www.didchain.com/chainSpecs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Panowie, wymieniłem napęd, bo miał jeszcze zapas napinania, ale był nierównomiernie wyciągnięty. Mam DID 530 ZVMX i zębatki Sunstar o fabrycznych przełożeniach. Wszystko byłoby pięknie, ale mimo, że łańcuch ma standardowe 118 ogniw, to regulacja naciągu wcale nie jest na początku, tylko około 3 znaków od końca. Czy w B12.5 na nowym napędzie tak powinno być, czy coś mam źle dobrane, mimo, że wydaje się zgodnie z serwisówką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest ;) Masz chyba na 3 kresce ale od poczatku :P ( od silnika)

 

Wysyłane z mojego Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez DaVVidMB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to nie wiem, ile jeszcze jest tej skali w kierunku silnika. W każdym razie widoczne są tylko 3 kreski końcowe. A śruby regulacyjne są odpowiednio mocno wykręcone. Ale może łańcuchy do mocnych motocykli nie wyciągają się tak znacznie, więc może z założenia od początku nie są w pierwszej części skali tylko dalej. Możecie zobaczyć u siebie w 12,5 jak to jest przy w miare świeżym napędzie?

 

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź zrób fotkę najlepiej i pokaz jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba coś nie tak masz z tym łańcuchem! liczyłeś ogniwa przed założeniem ?? łańcuch ma odpowiedni luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dokladnie 118 ogniw i luz 2 cm.

 

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie cos jest nie Tak z lancuchem lub zebatkami bo to juz masz 3 kreski do konca regulacji! Lancuch z allegro czy ze sklepu?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sklepu. Ja się zastanawiam, czy wzmocniony łańcuch nie ma grubszych ogniw, co dałoby taki przyrost jego długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji zeby nowy lancuch zaraz po zalozeniu mial 3 kreski do konca regulacji! Przyloz stara tylna zebatke do nowej I zobacz czy jest taka sama

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji zeby nowy lancuch zaraz po zalozeniu mial 3 kreski do konca regulacji! Przyloz stara tylna zebatke do nowej I zobacz czy jest taka sama

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Popatrzyłem sobie teraz na zdjęcia nowego 12,5 w salonie. I wydaje się, że ich napinacze są dokładnie tam gdzie u mnie. Chyba niepotrzebnie się martwiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dziwne... Najlepiej jak by sie wypowiedzial jakis posiadacz B12.5 jak to wyglada u niego.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem w B6,5 i mam na trzeciej kresce od silnika.

Założyłem zestaw napędowy Regina dedykowany do B6,5 z rocznika 2007-2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.