Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Wymiana - Jaki Zestaw - Problemy I Porady


Gość pepa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Z takiego założenia wyszedłem naciągając łańcuch pod dane z serwisówki, ale jak widzę to "na żywo" to wygląda to masakrycznie ciasno. No ale wcześniej jeździłem z wyjebanym łańcuchem i może przez to teraz mam spaczenie, wczoraj sprawdzałem i w sumie nie stuka i nie wyje w czasie jazdy, więc powinno być ok. Chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Trochę odświeżę temat.

Jako, że pierwszy raz będę wymieniał napęd to wolę się upewnić.

 

Łańcuch DID:

DID 50 (530) ZVMX 112

 

Zębatki SUNSTAR:

SUNF511-15
SUNR1-5383-47
 
Na alledrogo znalazłem taki zestaw za 625 PLN już z przesyłką kurierską.
Cena moim zdaniem dobra ale czy sam zestaw podpasuje do mojego B6 z 2000r. bez żadnych przeróbek, itp. ? Chciałbym uniknąć jakiejkolwiek mechanicznej ingerencji w łańcuch...
Za złoty gość sobie liczy 655 PLN więc tylko trzy dychy więcej - czy poza "walorami estetycznymi" jest między tymi łańcuchami jakaś istotna różnica?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w serwisówkę czy paramerty spasują,

ZVMX fajny mocny łańcuch, jak najbardziej polecam, tylko czy aż taki trzeba do B6, nie wiem czy warto przepłacać bo VX w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w serwisówkę czy paramerty spasują,

ZVMX fajny mocny łańcuch, jak najbardziej polecam, tylko czy aż taki trzeba do B6, nie wiem czy warto przepłacać bo VX w zupełności wystarczy.

 

 

parę złotych faktycznie byłoby zaoszczędzone ale wiesz jak to jest z zabawkami :)

Zębatki podobno polecane właśnie do B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b6 teoretycznie ten łańcuch nie do zajechania, w b12 przez pierwszy sezon wg nie wymagal naciągu, po 10tkm tylko raz. Ogólnie zestaw godny polecenia.

 

 

tap tap tap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę odświeżę temat.

Jako, że pierwszy raz będę wymieniał napęd to wolę się upewnić.

 

Łańcuch DID:

DID 50 (530) ZVMX 112

 

Zębatki SUNSTAR:

SUNF511-15
SUNR1-5383-47
 
Na alledrogo znalazłem taki zestaw za 625 PLN już z przesyłką kurierską.
Cena moim zdaniem dobra ale czy sam zestaw podpasuje do mojego B6 z 2000r. bez żadnych przeróbek, itp. ? Chciałbym uniknąć jakiejkolwiek mechanicznej ingerencji w łańcuch...
Za złoty gość sobie liczy 655 PLN więc tylko trzy dychy więcej - czy poza "walorami estetycznymi" jest między tymi łańcuchami jakaś istotna różnica?

 

 

 

Frank ma rację VX styknie.W larsson kupisz taki za ok 570 złociszy a przynajmniej pewny będzie, no chyba, że chcesz motong trzymać po wsze czasy, wtedy bym brał zvmxa

 

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjA1MDg5Nw==&bid=109979

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank ma rację VX styknie.W larsson kupisz taki za ok 570 złociszy a przynajmniej pewny będzie, no chyba, że chcesz motong trzymać po wsze czasy, wtedy bym brał zvmxa

 

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjA1MDg5Nw==&bid=109979

 to ja jednak wole z alledrogo za 450 PLN :)

 

 

 a tak przy okazji - czy podczas wymiany opóczy kluczy powinienem sie zaopatrzyć w jakies dodatkowe atrybuty typu smar?

Edytowane przez Tomek81Wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tubka smaru jest wraz z zakuwka, a sam łańcuch jest nasmarowane fabrycznie, jedynie potrzebujesz zakuwarki, chyba ze kupisz zakuty to wahacz out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tubka smaru jest wraz z zakuwka, a sam łańcuch jest nasmarowane fabrycznie, jedynie potrzebujesz zakuwarki, chyba ze kupisz zakuty to wahacz out.

zakuwarkę mam od kumpla - a do zębatek nic nie potrzebuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jaki zestaw kupiłeś i jak poszło z wymianą. Też zaczynam myśleć o zestawie napędowym.

Znalazłem taką oferte na allegro: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4921143898

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

wyczytałem dzisiaj na portalu scigacz.pl , że raz użytej zakuwajki nie powinno się używać ponownie - o co kaman ? przecież w serwisach nie kupują za każdym zakuciem nowej zakuwaji - nie wierzę!

 

co sądzicie ?

 

I drugie pytanie ... widzę na aukcjach akuwaje za 80zł ... napisane że do łańcucha DID 520 - czy zakuję nim 525XV ????

O co chodzi w tej numeracji , czy to szerokość łańcucha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakuwka jest jednorazowa - chodzi o to ogniwo które spina dwa końce łacucha.

Zakuwarka czyli to imadełko jest wielokrotnego użytku...

 

A co to zakuwajka?

Edytowane przez mmmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi o tą wkłądkę, która zakuwa ogniwo - kumpel, który mi ma to pożyczyć coś wspominał, że będę musiał to sobie zakupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakuwka jest jednorazowa - chodzi o to ogniwo które spina dwa końce łacucha.

Zakuwarka czyli to imadełko jest wielokrotnego użytku...

 

A co to zakuwajka?

zakuwarka jest dla mnie jedna a ogniwo to ogniwo.

A to o czym próbowałeś napisać, to nazwijmy to raczej bolcem a nie ogniwem (ogniwo jest bardziej złożone)

W artykule napisali o zakuwarce a nie ogniwie.

Że bolec jest jednorazowego użytku no to logiczne raczej.

Zresztą po rozkuciu łańcucha już nie da się użyć go ponownie bo jest krótszy i się go nie rozbije.

 

a zakuwaja to zaukawarka potocznie, że tak powiem.

 

Jeśli chodzi o tę wkładkę, o której pisze kolega Tomek81Wawa , to ona ma raczej rolę pozycjonowania całego ogniwa , choć nie miałem tego w ręku więc nie jestem pewien.

 

No a kwestia drugiej części mojego pytania ??

 

Czy zakuwarką do łańcucha 520 zakuję łańcuch 525 ??

 

o co chodzi z tą numeracją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą po rozkuciu łańcucha już nie da się użyć go ponownie bo jest krótszy i się go nie rozbije.

 

Da się. 

 

Numeracja mówi o rozmiarze łańcucha. W zależności od konstrukcji zakuwarka może być za wąska lub zwyczajnie za słaba do zakucia czegoś więcej niż 520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmiarze wjakim sensie ?

 

chcę konkretów.    Czy 525 jest szerokością, długością ogniwa, wysokośćą , czy czym ?

 

 

No dobra dodam coś jeszcze ...

 

co mówi nam o tym, że łańcuch jest prawidłowo zakuty ? (słyszałem, że można dokonać pomiaru średnicy zakutego łebka i ma być on w jakimś konkretnym wymiarze a przy tym ogniwo ma się jeszcze ruszać ;) - jest coś takiego?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Liczba przy nazwie łańcucha jest liczbą "umowną", nie jest to ani szerokość, ani wysokość, ani nic związanego z wymiarem. Stosuje się ją w celu łatwiejszego doboru łańcucha, bez konieczności podawania dokładnych wymiarów.

A jeśli chodzi o zakucie, to można sprawdzać to tak, że zmierzymy inne trzpienie i porównamy ten wymiar do zakutej zakówki, ale moim zdaniem nie ma co się kurczowo tego trzymać. praktycznie nigdy nie uzyskamy takiego zakucia zwykłą zakuwarką, jak zrobiony jest cały łańcuch w fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Wymieniłem dziś napęd w moim wodniaku na najmocniejszy DID'a 530 118 ogniw + zębatki Sunstar. Po założeniu jest 4 kreski przed końcem - czyli całkiem blisko końca :) Czy to tak ma być, czy później skraca się ten zestaw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma byc na poczatku naciagu, w niektorych zestawach skraca sie katalogowy naped o jedno ogniwo dlatego trzeba dokladnie wszystko przeliczyc przed zalozeniem bo robi sie pozniej problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się , ale jak w takim razie wyjaśnić identyczny luz na nowiuteńkim egzemplarzu 57 sekunda  ,https://www.youtube.com/watch?v=rf-xUgtXPB0Jeden z userów kilka stron dalej miał identyczny problem. O co kaman  :zdziwiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede zminial naped w takim w przyszlym tyg to napisze jak powinno byc, bo juz nie pamietam czy w tym egzemplarzu sie skracalo

 

A ten caly myk z za dlugimi napedami jest tylko po to zeby czesciej je wymieniac bo zdarza sie tak ze katalogowy pasujacy ogniwami naped bedzie w polowie naciagu a nie na poczatku

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Cirus, daj proszę znać. Mój ori łańcuch zaczął "stukać" ,było 1,5 kreski do końca (moto 20 tkm przebiegu) ,jednak stare zębatki nie były jakoś bardzo dojechane.

Zauważyłem ,ze zdawcza z pierwszego montażu ma gumę z obu stron aby wyciszyć pracę łańcucha, ktoś wie czy poza ASO jest to do kupienia?    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.