Skocz do zawartości

Łożyska Koła


Gość SMUGE
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się za wymianę łożysk w tylnym kole. Są tam dwa łożyska o tych samych wymiarach 20x47x14 (6204). Jednak po zdjęciu okazało się, że jedno łożysko jest 6204ZC3 a drugie 6204DU. Nie wiem zatem jaki typ kupić (przypuszczam że oba powinny być identyczne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz takie same łożyska, kryte - pamiętaj o tuleji między nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinno być łożysko 62042RS

 

SKLEP Z ŁOŻYSKAMI

 

Poszukaj w normalnym sklepie np. jak powyżej bo w motocyklowych cena idzie w górę x3 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te litery na końcu oznaczają wykonanie czyli sposób zabudowy kółek wewnątrz ich jakieś tam umiejscowienie czy są stożkowe bądź nie itp nie znam się dokładnie ale jeżeli chodzi o wymiary to odpowiadają za to tylko te 4 cyfry więc kupujesz takie same i powinno grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak chłopaki , ma kupić te same ale które ?

Katalog mówi 62042RS

a kolega ma jedno 6204ZC3 a drugie 6204DU.

Dlatego też pytał które ma wybrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet prawdę Ci powie:

 

katalogowe: http://www.skf.com/s...onField=62042RS

 

 

6204ZC3: http://www.skf.com/s...eld=6204-Z%2FC3

 

 

6204DU: Nie istnieje podobno ;P

 

Więc w sumie jeden pies ;)

 

Ewentualnie zadzwoń sobie: http://www.stozek.pl/index.php

Wiem ze oni się trochę na łożyskach znają więc Ci wytłumaczą co i jak czym się różni jeden od drugiego i wtedy sam podejmiesz decyzję czego potrzebujesz.

Edytowane przez kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tego co się dowiedziałem w sklepie z łożyskami i sprawdziłem u wujka googla to te oznaczenia dodatkowe nie są od tak żeby sobie były. Łożysko ZC3 ma powiększony luz promieniowy (Z - osłona blaszana z jednej strony, C3 - luz promieniowy). Na starym forum ktoś pisał, że miał w kole 6204DU. Ja też jedno takie miałem więc chyba kupię takie jeśli tylko będzie. Jak takiego nie znajdę to kupię 2RS. Dzwoniłem również z zapytaniem do serwisu suzuki i nie byli nic mi w stanie powiedzie oprócz wymiarów tych łożysk. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup 2rs i będzie dobrze - bodajże po 12zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nskbearin...hp?cPath=6_7_19

 

Proszę bardzo :)

Łożyska kulkowe 6204

DU oznaczenie firmy NSK uszczelnienie jednostronne stykowe wykonane z kauczuku (NBR), wzmocnione blaszką stalową.

Odpowiedniki innych firm

SKF RS1

FAG RSR

KOYO RS

NTN LU

 

Następne łożysko

ZC3 -uszczelnienie jednostronne tłoczone Stalowa blaszką ochronna. C3 - luz większy niż normalny

 

Odpowiedniki

Wszystkie w/w firmy maja takie samo oznaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Tomku-w linku w ktorym podales jest 15 roznych z roznymi koncowkami-rozumiem ze cena to 5-18zl wiec nie za wiele ale czy oby napewno wszystko pasuje do naszych maszynek-no i czy cos jest szczegolnie polecane/odradzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a uszczelnienie blaszką czy kauczukiem (czyli wybór pomiędzy RS a Z) zależy od tego co jest osadzone

na sztywno (bieżnia wewnętrzna czy zewnętrzna). Tylko nie pamiętam kiedy jakie użyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja tam widz jedno łożysko DU w standardzie PPL mające luz C-3 - czyli to co szukamy.

6204DU PPL

A PPL oznacza że łożyska produkowane przez FŁT ISKRA Kielce(obecnie NSK)w wykonaniu silnikowym z luzem C-3 Ot cała filozofia oznaczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja tam widz jedno łożysko DU w standardzie PPL mające luz C-3 - czyli to co szukamy.

nie pisalo nigdzie ze to TAKIE ma byc;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisalo nigdzie ze to TAKIE ma byc;P

 

To pokaż mi tam inne łożysko 6204DU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Łożyska kulkowe 6204

DU oznaczenie firmy NSK uszczelnienie jednostronne stykowe wykonane z kauczuku (NBR), wzmocnione blaszką stalową.

Odpowiedniki innych firm

SKF RS1

FAG RSR

KOYO RS

NTN LU

 

 

nie pisze tu ze to takie łozysko ma byc!! piszesz ze 6204 i zaczynasz objasniac skroty i jego odpowiedniki-pozniej dodajesz kolejne

Następne łożysko

ZC3 -uszczelnienie jednostronne tłoczone Stalowa blaszką ochronna. C3 - luz większy niż normalny

 

przy ktorym znow nie wiadomo czy to takie jak wyzej czy jak nizej czy moze hybryda;P wiem ze sie czepiam ale jak byc dokladnym to dokladnym:) ty Tomku wiesz jakie maja byc - inni nie-wiec niech sie dowiedza dokladnie jakie:)pozdrawiam i dzieki za wytrwalosc;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja idę do sklepu z łożyskami i mówię że ma być do koła z osłonką - czyli RS - i chyba nie bedzie luzu C3 - to wg mnie kombinacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra na start od nowa :)

 

Kolega pisze że ma łożyska o nazwie 6204DU i drugie 6204ZC3.

Nikt nie potrafił wyjaśnić co znaczy DU więc napisałem "DU oznaczenie firmy NSK uszczelnienie jednostronne stykowe wykonane z kauczuku (NBR), wzmocnione blaszką stalową"

Oraz dodałem że odpowiedniki w tym oznaczeniu innych firm maja oznaczenia SKF RS1 ,FAG RSR ,KOYO RS ,NTN LU.

Potem napisałem że drugie łożysko 6204ZC3 i to oznaczenie jest standardowe dla wszystkich firm i oznacza uszczelnienie jednostronne tłoczone Stalowa blaszką ochronna. C3 - luz większy niż normalny.

Potem podałem link gdzie łożyska firmy NSK kupić jeśli ktoś chce konkretnie tej firmy.

Można kupić innych firm patrząc tylko na odpowiedniki i tak możemy zamiast 6204DU firmy NSK kupić 6204RS1 firmy SKF lub 6204RSR firmy FAG lub 6204RS firmy KOYO lub 6204LU firmy NTN

Drugie łożysko o oznaczeniu 6204ZC3 mają wszystkie firmy w ofercie z takim właśnie oznaczeniem.

 

Jakie powinny być ? Według mojej wiedzy dwa takie same.Dlaczego kolega ma inne? Nie wiem.Może się rozsypało i po prostu takie kupił lub takie akurat miał.

 

A i jeszcze jedna uwaga.Kolega podał łożyska od Dziora po 2000 roku znaczy koło przednie ma od nowszego Dziora.Zanim kupisz takie same zobacz jakie łożyska masz w kole.Może się okazać że nie 6204 a 6203

Wymiary łożysk według serwisówki dla Dziora600 z lat 1996-1999 roku to 17x40x12 czyli 6203

Wymiary łożysk według serwisówki dla Dziora600 z lat 2000-2004 roku to 20x47x14 czyli 6204

 

Więcej już chyba nie muszę pisać .Raczej klarownie wytłumaczyłem.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i teraz jestes bogiem:)dziex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cielak nikomu nie przepusci jak widac - porzadek musi byc

Edytowane przez jacekrysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bandziorku 600 z lat 96-99 łożyska w przednim kole są w rozmiarze 6203 ZC3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przednie koło zabiorę się jak przyjdzie mi amor z B12 i go zamontuję.

Puki co wymieniłem łożyska w tylnym kole. Tak, jak Tomek pisał DU, 2RS, RRS są to wymienne nazwy, stosowane przez różnych producentów. Łożyska te są kryte obustronnie gumą. W sklepie z łożyskami powiedzieli mi, że są one bardziej szczelne niż te kryte blachą.

Kpiłem zatem 6204DU polskiej firmy PPL. I już są zamocowane w kole.

Jeżeli chodzi natomiast o luz C3 to jest to różnica 2 mikronów i w naszych bandziorach nie ma to najmniejszego znaczenia (są to łożyska stosowane przy większym zakresie temperatur).

Za 2 łożyska do tylnego koła i łożysko zębatki dałem łącznie 34zł. Jakby kogoś pokusiło kupic oryginalne w serwisie suzuki to musi ze sobą zabrac 310zł (suzimoto tychy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Podepnę się pod temat łozysk koła:

 

Koło przednie, łożyska z luzem C3 czy bez? uszczelniacz?

 

w moim emerytowanym dziorze (rocznik 1995) wymieniłem lożyska zaraz po zakupie - mialem dwustronnie uszczelniane kauczukiem, bez dodatkowych uszczelniaczy - dwóch różnych firm - poprzedni wlascciel wymieniał - także nie mogę bazowac na tym co wyciągnąłem.

 

Kupiłem nowe, jakieś japońskie na dwustronnym kauczuku

...po 900km dziwne stuki na kierownicy, przy 1300km już nienaturalny dźwięk pracy podczas jazdy - dlatego sprawdziłem je od razu -

pojawił się luz, a dodatkowo kręcąc palcem wrażenie jakby ktoś wsypał piasek do środka - ogólnie kaszana:/

 

Myśle sobie kupilem gówniane łożyska to teraz mam - nie chcialo mi sie na SKF'y czekać około tygodnia

 

 

tylko jak teraz czytam to te moje łożyska (NTN) stoją jakościowo obok SKF i FOG!

spodziewalem się że kupuje jakieś gówniane bądź co bądź japonskie łożyska a tu okazuje się że z czołówki ... i poszły w pył po tyś km

 

WTF?

 

teraz czytam że łożyska do kół powinny mieć technologiczny luz C3 (0,03 mm) tak by po rogrzaniu wywołanym wysokoobrotową pracą metal mógł się rozprężyć i spasować na zero

 

Sedno:

1) Czy jest Wam wiadome czy łożyska mają mieć luz czy nie (różni producenci stosują różnie)?

2) Łożysko uszczelniane kauczukiem czy blaszką (kolega Bialy napisał że ZC3 - czyli blaszka i z luzem - czy to jakieś oficjalne dane?)?

3) Czy sa przewidziane jakieś dodatkowe uszczelniacze (jesli tak to byłoby super gdybyśmy znali wymiary)?

 

 

Jutro sobota, bedę jeździł od rana po poznaniu za tymi łożyskami, jeśli ktoś byłby tak uprzejmy i rzucił trochę światła na sprawę to byłoby super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie mi jak mocno dokręcać śrubę tylnego koła aby łożysko za szybko się nie zużyło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.