Skocz do zawartości

Wymiana Sprzęgła


Gość Kacper
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Diagnoza:Otóż moje sprzęgło dość znacznie się ślizga a z racji tego, że w trakcie wymiany oleju wpadłem na pomysł wymiany sprzęgła.

 

Objawy:Przeskakują mi obroty z 7 na 9 tys na każdym biegu czasem na niższych biegach w szerszym zakresie obrotów

 

Leczenie: czekam na propozycje :usmiech: albo która opcja jest najbardziej prawdopodobna ? Zupełnie nie znam się na tym a moto zostawiłem u zaprzyjaźnionego mechanika ale samochodowego, który powiedział, że mi pomoże za pół darmo (krucho z kasą więc przystałem na tą opcję)

1. Wystarczy sama regulacja linki sprzęgła ?

2.Sama wymiana oleju pomoże :D ?

3. Wymiana sprzęgła-z racji tego, że wiem tylko jak wygląda suche sprzęgło samochodowe ale nie mam pojęcia co się kryje pod pojęciem "wymiany sprzęgła" w Bandicie ?

larsson mówi o tarczach + komplecie sprężyn sprzęgłowych EBC (dobra ta firma? Bo widzę, że dosyć tania) czy może "komplet metalowych tarcz sprzęgła MES344-7 Lucas" ? Uszczelkę do tego chyba wypadałoby sobie sprawić ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sprawdz dlugosc sprezyn. W serwisowce podana jest flugosc minimalna, bodaj ze 47,5mm.

2) Wymoczyles tarcze w oleju przed montazem? Zanim zamontujesz powinienes je zostawic zanurzone w oleju na jakis czas.

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się ślizga a linkę już podciągałeś i nie ma efektu to wymiana oleju nic tu nie pomoże.

Czeka cię wymian tarcz sprzęgła. Tu masz parę wskazówek

http://polishbanditcrew.pl/topic/584-wymiana-tarcz-sprzeglowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś regulować sprzęgło pod gumowym dekielkiem? (nie chodzi o regulację linki sprzęgła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel jak sie slizga sprzeglo i podciagnie linke to jeszcze bardziej bedzie sie slizgac. Proponuje najpierw wyczyscic wysprzeglik i/lub ze zluzowana na maxa linka (nawet odpieta) sprobowac sie przejechac (odpal z 2-3 biegu na pycha) i go przegonic. Jak dalej sie slizga no to sprzeglo do sprawdzenia i wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logic masz rację. Źle napisałem. Miałem na myśli regulację a napisałem o podciąganiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc nie regulowałem nic bo mam 2 lewe rączki do mechaniki. A w tym momencie moto stoi bez zalanego oleju więc raczej nie sprawdzę naciągu ani nic nie wyreguluję. Chyba dobrze kojarzę, że jak się wymienia sprzęgło to trzeba zlać olej ? K***wa po co ja ten olej zmieniałem... Czyli w tym przypadku najsensowniejszym rozwiązaniem (co prawda kosztownym) będzie wymiana tarcz sprzęgła (przebieg około 35 tys mil ~ 55 tys km)? A no właśnie pytanie za 100 punktów. Co muszę kupić? Tarcze sprzęgła to na pewno ale do tego sprężynki i przekładki ? Bo uszczelkę to wiem, że na pewno :D Sprężynki jak szybko się zużywają ? Tzn. tak na oko jaka może być minimalna grubość bo BANdziorro pisał o 47,5 mm a jaką mają nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są dłuższe od 47,5 mm to możesz jeszcze ich nie wymieniac. Ja jak wymieniałem tarcze w starym moto nie zmieniałem przekładek i z tego co wiem śmiga do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(przebieg około 35 tys mil ~ 55 tys km)? A no właśnie pytanie za 100 punktów. Co muszę kupić? Tarcze sprzęgła to na pewno ale do tego sprężynki i przekładki ? Bo uszczelkę to wiem, że na pewno :D Sprężynki jak szybko się zużywają ?

 

Ja też mniej więcej przy tym przebiegu zmieniałem sprzęgło. Koszt sprężyn to jakieś 50zł więc ja wymieniałem bez mierzenia w jakim są stanie. Przecież nie będziesz rozbierał za 5 tys km żeby sprężyny wymienić.

 

Przekładki jak nie są popalone to mogą zostać stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu to przerabiałem :) Wg tej instrukcji co podał Paweł NGi poradzisz sobie bez problemu :) Ja nie wiedziałem co zastane pod deklem, ale wymiana okazała się banalna, żadnych trudności, a moto zbiera się jak nowonarodzone ;) Kupiłem tarcze sprzęgła, sprężyny i uszczelkę pod dekiel. Zależy jakiej firmy chcesz tarcze więc koszty mogą być różne. Sprężyny EBC- koszt 45zł

uszczelka- 20zł

tarcze- od 130 do nie wiem ilu zł :P

Zakładałem tarcze suche, postąpiłem wg tego tutoriala i moto jeździ :) aaa. i przekładek nie wymieniałem, założyłem w tej samej kolejności co były. :)

Edytowane przez miki757
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji co kolega Kacper. Olej wymieniony a chcę się zabierać za sprzęgło, i tu moje pytanie: da radę przy przechylonym lub położonym motórze wymienić sprzęgło (tak, aby oleju nie zlewać)? Inną opcją jest też zlanie oleju do czystej bańki.

 

Ja się czaję na taki zestaw z allegro, tarcze+sprężyny+uszczelka : http://allegro.pl/tarcze-sprzeglo-sprezyny-uszczelka-gsf-600-95-04-i2253135958.html

Zakładam, że przekładki będą jeszcze zdrowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położyć moto na mięciutkiej poduszce z puchu gęsiego na materacu i można nie zlewać oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciężko Ci będzie wyciągnąć ostatnią tarczę. Głęboko siedzi. Lepiej spuścić i później zalać na nowo. O wiele wygodniej i szybciej będzie :) Kupiłem dokładnie ten zestaw i dokładnie od tego użytkownika na allegro :) I pomimo ceny sprawdza się doskonale (póki co) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum ktoś pisał, że tarcze NHC produkowane są w zakładach TRW czy innych EBC i śmiało można je do Bandita zapakować.

Sprzedający z aukcji allegro mają również real sklep we Wrześni, daleko nie mam więc podjadę osobiście odebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

panowie jestem po wymianie sprzęgła i tych sprężyn czy normalny to objaw ze teraz te sprzęgło tak ciężko chodzi? normalnie mnie ręka boli po kilkukrotnym wcisnięciu sprzęgła... czy te sprężyny mają sie wyrobić czy jak to jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobrze wyregulowałeś?

Jak masz sprężyny wzmacniane to ciężko chodzi. U mnie też tak jest. Już się przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze nie moge szybko zmieniac biegów :P ja mam nadzieje ze to jakos z czasem sie zmieni a wyregulować sie da zeby lzej chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi szybciej wchodzą bez sprzęgła . sprzęgło służy tylko do ruszania i zatrzymywania się ew. do nauki jazdy bez sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też "twardziej" chodzi ale w końcu się nie ślizga tylko zaczął mi olej lecieć bo trzeba każdy miligram starej uszczelki zdrapać :driving_moto: a co do kładzenia moto i kombinowania ze sprzęgłem to nie trzeba aż takich kątów osiągać wystarczy, że w 3/4 pionu położysz !

Edytowane przez Kacper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Witam

Wiem że temat stary ale może tu ktoś podpowie. Po mocnym odkręceniu manetki ślizga się sprzęgło,przy wolnym odkręcaniu nie. Kłopot w tym że cały komplet był wymieniany na początku sezonu,czyli w kwietniu.Podobno jest założone TRW i tak się zastanawiam czy to taki szajs że ślizga się po kilku tys. km?

Powiedzcie co założyć żeby to było w miarę wytrzymałe.

Może to coś innego a nie sprzęgło??? :zniesmaczony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniłeś też sprężynę, czy zostawiłeś starą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trw to bardzo dobre sprzegla i uzywam ich zamiennie z ebc, bardziej bym celowal w to ze ktos nie wymienil kompletnego sprzegla czyli np same tarcze co jest bez sensu. Inna opcja to olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniłeś też sprężynę, czy zostawiłeś starą?

Nie ja wymieniałem,serwis...

 

 

Trw to bardzo dobre sprzegla i uzywam ich zamiennie z ebc, bardziej bym celowal w to ze ktos nie wymienil kompletnego sprzegla czyli np same tarcze co jest bez sensu. Inna opcja to olej.

Olej???

Co ma olej wspólnego?

Dodam tylko że podczas normalnej jazdy wszystko jest ok. Uśliźnie się tylko przy gwałtownym odkręceniu manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej???

Co ma olej wspólnego?

Dodam tylko że podczas normalnej jazdy wszystko jest ok. Uśliźnie się tylko przy gwałtownym odkręceniu manetki.

Sprzęgło pracuje w oleju, na mokro. Poziom i jakość wpłynie na jego pracę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Problem rozwiązany.

Wymieniłem płyn w układzie sprzęgła,był totalny syf.Po odpowietrzeniu wszystko hula jak trzeba!!!

Dzięki za podpowiedzi :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.