Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

Witam.

podpowie mi ktoś obeznany co tak może stukać?

stuki pojawiają się dopiero po zagrzaniu silnika.

dzieje się tak od jakiegoś czasu, jak go kupiłem to chyba normalnie działał

chyba że zaczynam być przewrażliwiony he.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Normalna praca olejaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Normalna praca olejaka.

A z zaplonem nikt nic nie cudowal..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjołem pokrywę zaworów i je trochę wyregulowalem bo pare odchodziło od normy.

Jeszcze muszę poczekać na uszczelkę świecy bo sie roztargala.

Zobaczę jak to będzie hulać po złożeniu do kupy, o ile będzie w ogóle działał he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pokrywy zaworów i miśków to przed chwilą też rozbierałem bo waliło olejem na pokrywę, teraz już wiem, że z drugiej świecy bo inne gniazda są suche. A motocyklem przejechałem tak 1000 km od odbioru od mechanika. Mam już nowe miśki, ale jest jeden problem. Wyglądają jakby były strasznie kiepsko zrobione bo widać metal "pod gumą", a na starych nie, chociaż tam było pełno silikonu wszędzie.post-11663-0-64455200-1472414551_thumb.jpg

post-11663-0-69593700-1472414566_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyłeś Tomek, bo już myślałem, że jakieś felerne kupiłem. A dawać pod nie troche silikonu silnikowego czy normalnie sama guma ma wystarczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak zrobie i zobaczymy. Potem czekają mnie jeszcze gażniki, żeby w końcu zaczął normalnie pracować, bo niby po czyszczeniu i synchro, a chodzi prawie jak na 3 cylindry i ksztusi się jak stary gruźlik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja też bym prosił o potwierdzenie, czy wydziwiam ;).

 

Metaliczne cykanie zakładam że to normalna praca (zawory? łańcuszek rozrządu?), w 0:20 słychać takie głuche terkotanie, które zwykle najbardziej mi drażni uszy podczas jazdy, zdecydowanie na ciepłym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to od 20 s. nie jest normalne, sprawdził bym na początku rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to od 20 s. nie jest normalne, sprawdził bym na początku rozrząd

 

Tak coś czułem, że nie wariuję. Hm. Szukać czegoś konkretnego? Luzy? Uszkodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprowadzic do mechanika ktory ma osluchane olejaki niech poslucha na zywo bo na razie moze byc wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej to przypomina lancuch rozrzadu rozsypane lozysko itp wyslij do mnie silnik to Ci powiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jest głuchy, ale to tylko nagranie. A wiem, że kolektory lubią się odkręcać i dają podobny efekt dźwiękowy. Dlatego ta sugestia. Niestety może być wszystko. Takie nagranie to tylko wróżenie z fusów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym w pierwszej kolejności sprawdził misę czy nic w niej nie ma .  a potem szukał dalej

Żeby zdjąć miskę trzeba wywalić wydech :)

Dlatego prościej sprawdzić czy kolektory dokręcone. Potem jaki stan napinacza. Później dekiel zaworowy zdjąć i oblukać górę, a  następny krok to miska.

 

Ale ja się tam nie znam :( niech wypowiadają się mechanicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory obadam, bo to żadna filozofia, natomiast i tak wybieram się do mechanika na mały posezonowy przegląd, to sprawdzimy co jeszcze może mu dolegać :).

 

Ogólnie to jeździ się bajka, tylko jestem wyczulony na dziwne odgłosy. Nie, nie chcę Hondy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Bandyta prawie gotowy do sezonu, brakuje tylko dobrze działającego silnika i pomalowanego błotnika ;)

 

Chciałbym prosić o jakieś wskazówki co mogłoby być nie tak (link do wideo):

https://drive.google.com/open?id=0B_BVXN6wHiK-V2luR0M3b0UzZDA

 

Zanim wykonałem jazdę testową, zauważyłem:

- wydech przy cylindrze nr 4 (pierwszy od prawej) nagrzewa się wolniej niż pozostałe

- falujące obroty w zakresie 100-200 obr/min poniżej 4 tys. obrotów

- znajome mi buczenie, ociężałość przy wkręcaniu na obroty, które było identyczne ze zdiagnozowanym (w samochodzie) błędnym odczytem położenia przepustnicy

- obroty jałowe na 1100 obr/min (silnik zimny i ciepły)

 

A teraz co się działo w trakcie tej jazdy testowej:

- wyjechałem powoli nie przekraczając 3-4 tys. obrotów i klekotanie było ledwo słyszalne na miejscu kierowcy

- Znalazłem ładny odcinek długiego, prostego asfaltu na uboczu i postanowiłem sprawdzić czy aby silnik nie stracił mocy; z subiektywnych odczuć nie czuję różnicy, moc się raczej zgadza

- następnie sprawdziłem dźwięki silnika pod różnym obciążeniem (przepustnica na 100%, 75%, 50%, 25%) oraz hamowanie silnikiem ze średnich i wysokich obrotów

- zauważyłem, że klepanie narasta mocno przy hamowaniu silnikiem, a zanika proporcjonalnie do zwiększania otwarcia przepustnicy (żeby nie było, że szum wiatru itp. max 100km/h na zegarze)

- wracając już do domu ni stąd ni zowąd klepanie jak za przełączeniem pstryczka zaczęło być mocno słyszalne, nieważne czy hamowałem silnikiem czy przyspieszałem, a po chwili przestało lub częściowo cichło

 

Z mojej skromnej wiedzy mechanicznej wynika, że mógł zawiesić się zawór lub pękła na którymś sprężyna (nie udało mi się uchwycić na nagraniu, ale w wąskim zakresie obrotów słychać świst z wydechu, zamiast pyrkania). Panewki to to raczej nie są.

 

Jutro ściągam pokrywę zaworową i sprawdzę też naciąg łańcuszka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem inspekcję klawiatury i nie zauważyłem żadnego podejrzanego zużycia, przytarcia, pęknięcia, itp. Rozrząd zsynchronizowany prawidłowo, łańcuch napięty tak jak trzeba, luzy zaworowe idealnie pośrodku dopuszczonego przedziału. Pomiar kompresji też nie wykazał nieprawidłowości. Przyszło mi do głowy jeszcze sprawdzenie regulatora ciśnienia oleju, ale sama myśl o wygruzowaniu miski olejowej i układu wydechowego sprawia, że chcę go złożyć i jeździć. Albo silnik padnie albo się naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie panewka na swozniu tloka na korbowodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

U mnie też jakieś dziwne stuki. Ktoś może miał coś takiego. Bardzo mnie niepokoją bo słychać jakby ktoś młotkiem uderzył w silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie alarm odwołany, stuki ustały. Po prostu moto nie używane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.