Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH TEMATÓW O PROBLEMACH ZE SPRZĘGŁEM, JEGO REGULACJĄ I DZIAŁANIEM.

 

Wszystkie posty ułożone są chronologicznie.

 

Moderator

Krzysztof.

 

------------

 

Kolega od którego kupiłem Dziorka jeszcze przed zakupem mówił mi, że będe musiał wymienić tarcze sprzęgła, bo obecne są juz na wykończeniu. Taką diagnozę postawił mu jego znajomy. Objawami tej decyzji jest to, że sprzęgło łapie dopiero gdy puszczę 3/4 klamki więc pod sam koniec. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś konkretny sposób na sprawdzenie tego czy faktycznie tarcze sprzęgła są już na wymarciu i nadają się do wymiany czy jest to może efekt jakiegoś ustawienia? unsure.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze łapie..

W motocyklu przy zmianie biegu na wyższy, nie musisz naciskać klamki do końca, żeby wysprzęglić. To jest krótki ruch.

Jak ruszasz to sprzęgło powinno brać trochę później.

 

Ewentualnie, podkręć trochę linkę sprzęgła i sprawdź czy zmieniło się miejsce łapania sprzęgła.

Edytowane przez And'GP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze łapie..

W motocyklu przy zmianie biegu na wyższy, nie musisz naciskać klamki do końca, żeby wysprzęglić. To jest krótki ruch.

Jak ruszasz to sprzęgło powinno brać trochę później.

 

Ewentualnie, podkręć trochę linkę sprzęgła i sprawdź czy zmieniło się miejsce łapania sprzęgła.

 

dokladnie, jakby tarcze byly "na wykonczeniu" to by sie slizgaly i Dziorek zamiast przyspieszac - darlby tylko morde ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta, jak skończyła się regulacja to trzeba wymienić sprzęgło. Regulacje masz w 3 miejscach - na początku linki przy klamce, na końcu przy silniku i dodatkowo pod tą plastikową zaślebką poniżej kabelka w deklu. Spróbuj najpierw tego i będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos juz opisywal masakryczny ale dajacy ekeft na poprzednim forum.

Moto pod sciane przednim kolem, wcisniety przedni hamule, wpijasz 5/6tke i probujesz ruszyc, moto powinno zgasnac jak sprzeglo jest okay, jak bedzie na dobiciu to motocykl bedzie sie wkrecal na oborty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam serdecznie,

 

w moim bandicie zaobserwowałem, iż sprzegło bierze dosyc wysoko. Jakis centymetr-półtora zanim puścimy klamke. Luz na lince jest wporządku. Sprzegło ani nie ciągnie ani sie nie slizga. Pytanie do was. Czy to juz koniec tarczek czy jest jakaś możliwość wyregulowania tego przy wysprzęgliku?

 

Pozdrawiam!

 

P.S Dla wiadomości: Bandit 2000rok , 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm niby podobnie chociaż w innych moto jakie mialem sprzęgło pracował troszkę inaczej. Czemu zwróciło to moją uwagę? Przy strzeleniu ze sprzęgła na drugim biegu reakcja jest taka hmm nijaka. Nie skleja ostro tylko miekko przez co zamierzonego efektu w postaci przedniego koła w górze nie ma ;)

 

Luz na lince to jedno.A co dokładnie regukujemy na wysprzegliku przy malej zebatce?Chodzi mi o poluznienie kontry,dokrecenie srubki i odkrecenie jej o pol obrotu i zakrecenie kontry. Co tym regulujemy?

Edytowane przez Kornelio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Luz na lince to jedno.A co dokładnie regukujemy na wysprzegliku przy malej zebatce?Chodzi mi o poluznienie kontry,dokrecenie srubki i odkrecenie jej o pol obrotu i zakrecenie kontry. Co tym regulujemy?

Jak ją odkręcisz to będzie większy luz pomiędzy tarcza dociskająca tarcze sprzęgłowe a sworzniem który ją odpycha - później będzie Ci sprzęgło wysprzęglało, a jak dokręcisz to szybciej będzie Ci wysprzęglało ale jak przesadzisz to będzie ślizgać.

Edytowane przez Grzesiek82
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drugim biegu przy strzale ze sprzęgła nie pociągnie Ci na koło, wrzuć jedynkę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mam inny problem ze sprzęgłem ( jak mniemam ). Problem polega na tym, że gdy odpalam zimny na ssaniu (wyższe obroty) i motocykl stoi na centralnej stopce(tylne koło w górze) to koło zaczyna się powolutku kręcić ( mimo, że oczywiście skrzynia jest na luzie ). Gdy zmniejszą się obroty ( odejmę ssanie ) koło przestaje się kręcić. Czy jest to jakaś klasyczna sytuacja ? Regulacja linki sprzęgła powinna pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo ale myślę że to wina zimnego oleju i tarcze sprzęgła jeszcze sklejone są ale jak się zagrzeje to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak przypuszczałem, bo po przegazowaniu problem znikał. Zaniepokoiło mnie tylko to, że napęd nie reagował na wciśnięcie dźwigni sprzęgła i kręcił się niezależnie od tego czy sprzęgło wciskałem czy nie.

Edytowane przez mishkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wina zimnego oleju który jest bardzo gesty co powoduje klejenie się sprzęgła, po rozgrzaniu olej robi się rzadki taki jak powinien być i to nie występuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest żaden zły myk :) tak po prostu jest na zimnym silniku, problem znika gdy olej wystarczająco się rozgrzeje. Było już to opisywane kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Zauważyłem u siebie taki objaw (gdy ostro ruszam)

- daję dużo gazu

- puszczam sprzęgło aż zacznie ciągnąć i moto startuje

- stopniowo dodaję gazu i dalej popuszczam sprzęgło

- w pewnym momencie moto przestaje przyśpieszać i silnik wchodzi na duże obroty, jakby wyskoczył bieg

Do tej pory myślałem, że to może mój błąd, za dużo gazu, sprzęgło nie zdążyło się skleić. Odpuszczałem gaz i robiłem od nowa procedurę startu i było ok.

 

Ale dziś mi odstawił ten numer z obrotami już przy w pełni puszczonym sprzęgle. Wrażenie było podobne do zerwania przyczepności na tylnym kole, ale moto w ogóle się nie bujało, tył nie chciał mnie wyprzedzać, nie szło bokiem. A więc wpadłem na pomysł, że to może już sprzęgło zaczyna się ślizgać przy dużych obciążeniach.

 

Mój Dziorek ma zrobione 37 tysi, w tym bardzo dużo po mieście i sporo pracuję sprzęgłem.

 

Jest jakaś możliwość zrobienia porządnego testu, by nie kupować części na darmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na biegu zwiekszaja ci sie obroty bez zwiekszenia predkości to znak ślizgającego sie sprzegła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niech mi ktos wytłumaczy zjawisko slizgajacego sie sprzegła ale tylko na zimnym silniku..po zrobieniu 15-20 km generalnie wszystko ustaje i smialo moge startowac z pod swiateł z r6 i nnymi dziwnymi sprzetami;) bo rozumiem cieply/zimny olej tylko ze na zimnym slizga sie strasznie..a na cieplym wogole, roznica jest ogromna..dodam ze regulacje sprzegla juz robilem na 20 sposob i zawsze jest mniej wiecej to samo..sprzegło bierze przy samym koncu klami, biegi wchodza bardzo delikatnie, mam wrazenie ze czasami az za bardzo

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej masz zalany ?? taki sam problem mialem kiedys w MZ bo nalałem oleju przekładniowego do skrzyni i mial za duza lepkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone na motulu i repsolu ..oba 10W40 ..w obu przypadka jest tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej również masz pskonczone sprzegło

Radze jak najszybciej zajrzeć żeby nie spalić przekładek, które potrafią sporo kosztować.

Slizganie na zimnym silniku to 1 wszy objaw jaki miałem nastepnie , slizga sie na bardzo wysokich obrotach powiedzmy od 9tyś w zwyż , nastepnie cały czas .

Czym szybciej sie zajrzy i wymini tarczki spregłowe tym mmniejsza szansa że prekładki zostaną uszkodzone ( spalone)

Do 600 nhc są bardzo tanie i bardzo dobre sprawdziłem http://allegro.pl/item1001220530_tarcze_sprzeglowe_suzuki_gsf_600_95_04_bandit.html

Pozdrawiam

Kuba

Edytowane przez Jakub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf , mialem takjak Jakub pisal, slizgalo sie na wysokich obrotach, tarcze zmnienilem i przy okazji sprezyny dociskowe . odjelo jak reka . ebc tarcze plus sprezyny okolo 50 funtow kosztowaly. w pl podobnie chcociaz w innym watku kolesie pisali o jakchs innej firmy w cenie okolo 150 ale czy warto??

 

do 1250 troche drozsze http://images.wemoto.com/clutch/ad69.html

Edytowane przez jacekrysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tak samo jak Wojtecki, tylko teraz pytanie gdzie kupić takie tarcze ile kosztuja w zł, i jak je wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tak samo jak Wojtecki, tylko teraz pytanie gdzie kupić takie tarcze ile kosztuja w zł, i jak je wymienić ?

Tu: Larsson <klik>

Jak sobie założysz konto, to możesz zdefiniować własny motocykl i będzie Ci pokazywać tylko części pasujące do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.