Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

mam nadzieje ze w dobrym miejscu pisze :) swojego małego bandyte posiadam od niedawna i moze porpostu jeszcze go nie wyczulem ale mam wrazenie ze sprzeglo lapie dosc pozno co mnie troszke denerwuje podczas ruszania :( dlatego tez chcialbym wiedziec czy regulacja opisana powyzej sprawi ze bedzie lapac wczesniej czy moze poprostu jest to jakis inny problem ?????

 

pozdraiwam

 

Myślę że jest trochę za bardzo naciągnięte. Spróbuj wyregulować (daj mu luzu) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie czy jeżeli nie jestem zadowolony z wysprzęglania biegu, to wystarczy podciągnąć samą linkę przy klamce sprzęgła, żeby był mniejszy luz czy trzeba wyregulować wysprzęglik i potem linke? Czasami podczas wrzucania 1 mam jakiś zgrzyt nie zdarza się to często ale wkurza mnie to... i w ogóle słychać podczas zmian biegów takie pyknięcie... Nie wiem teraz czy regulować całość czy tylko linkę podciągać... Jestem laikiem w tej sprawie i boje się że coś zepsuje podczas regulacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szala ,a jaki masz luz na tej klamce bo jak jest juz teraz odpowieni to nie ma sensu juz linki podciagac , tylko zaczac od dolu przy wysprzegliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szala ,a jaki masz luz na tej klamce bo jak jest juz teraz odpowieni to nie ma sensu juz linki podciagac , tylko zaczac od dolu przy wysprzegliku.

 

no według mnie luz jest odpowiedni :) w takim razie jutro będę musiał skorzystać z instrukcji regulacji sprzęgła zamieszczonej na forum ;) niedawno kupiłem moto z niemiec być może poprzedni właściciel nie regulował sprzęgła i stąd te problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no według mnie luz jest odpowiedni :) w takim razie jutro będę musiał skorzystać z instrukcji regulacji sprzęgła zamieszczonej na forum ;) niedawno kupiłem moto z niemiec być może poprzedni właściciel nie regulował sprzęgła i stąd te problemy...

No więc skoro luz masz odpowiedni to daj sobie spokój z regulacjami a poczytaj sobie Ten temat mnie pomogło a taki głośniejszy klik przy wrzucaniu 1 w bandziorze to standard jak ci to przeszkadza to w momencie wrzucania biegu lekko podtocz sprzęta odpychając się i masz z głowy. ;)

No chyba że po wrzuceniu biegu pomimo wciśniętego sprzęgła moto ciągnie. Lub sprzęgło bierze według ciebie w złym momencie to reguluj to dosłownie parę minut :)

Edytowane przez sopotnian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra poprawiłem ustawienia wysprzęglika i jest chyba troche lepiej ale przy wrzucaniu 1 biegu czasami słychać zgrzyt... i głośne kliknięcie przy wrzuceniu 2 biegu od 3 w górę już ciuchutko... nie wiem czy tak ma być....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzyt bedzie czesto, jako ze mokre sprzeglo zawsze troche ciagnie a wirujace kola zebate na walku glownym musza sie zazebic ze soba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1 biegu to większość motocykli zgrzyta. Mój KX125 gruchotał jak by miała skrzynia wybuchnąć, bandzior tylko raz mocno stuknie, a GS tylko pyknął. Co motór to inne zachowanie.

W bandziorze to i nawet 2 bieg potrafi kliknąć, ale nie wiem czy to tylko u mnie czy w każdym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się troszkę pod temat;) Mam suzuki bandit gsf 600 N z 95r.

Wczoraj po wyprowadzeniu motoru z garażu po standardowym lekkim rozgrzaniu silnika postanowiłem pojechać na zakupy.Daleko nie zajechałem zapiąłem delikatnie 1 bieg 20km 2 bieg przy 6o chciałem zapiąć 3 a tu kicha- manetka sprzęgła została mi wciśnięta ;/ i tak delikatnie na 2-jce zrobiłem nawrotkę na garaż:( Po pierwszych oględzinach zauważyłem, że linka jest cała. Teraz pytanie- ja jako laik zabierać się za odkręcanie pokrywy w którą wchodzi linka czy to może być coś poważniejszego gdzie lepiej się nie zabierać? Na wcześniejszym poście widziałem, że kolega Bangout miał podobny problem.

Pozdrawiam i proszę o poradę.

Edytowane przez miku22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sypnął Ci się wysprzęglik. Nad niczym się nie zastanawiaj tylko rozkręcaj, masz do odkręcenia czujnik prędkości, dźwignię zmiany biegów na wieloklinie i 6 śrub imbusowych których rozmieszczenie najlepiej odrysować na kawałku tektury w której robisz otworki w które wkładasz wykręcone śruby co pomoże ci ich nie pomylić, bo są różnej długości. Po ich odkręceniu dekielek powinien pięknie zleźć w dekielku pozostanie ci linka z dekielkiem w którym masz wysprzęglik tam lubi strzelić linka lub ramię wysprzęglika. Napisz co się sypło. Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sypnął Ci się wysprzęglik. Nad niczym się nie zastanawiaj tylko rozkręcaj, masz do odkręcenia czujnik prędkości, dźwignię zmiany biegów na wieloklinie i 6 śrub imbusowych których rozmieszczenie najlepiej odrysować na kawałku tektury w której robisz otworki w które wkładasz wykręcone śruby co pomoże ci ich nie pomylić, bo są różnej długości. Po ich odkręceniu dekielek powinien pięknie zleźć w dekielku pozostanie ci linka z dekielkiem w którym masz wysprzęglik tam lubi strzelić linka lub ramię wysprzęglika. Napisz co się sypło. Powodzenia ;)

 

 

Witam ponownie.

Znalazłem przyczynę usterki!! Nie mogłem wytrzymać i rozkręciłem. Każdą śrubkę po kolei delikatnie bez nerwów by zapamiętać jak później z kręcić. Myślałem, że nie będzie to nic strasznego tak jak miał kolega wcześniej myślałem, że blaszkę wrzucę na imadło i po sprawie a jednak oczom pojawiło mi się coś takiego:

https://picasaweb.google.com/twujszit/SuzukiUsterka2?authkey=Gv1sRgCJLbxsPz0beXSA#5621487285529311714

 

I teraz pytanie do kolegów!!

Czy do kupie taką cześć?? Jak ją później zamontować zwłaszcza, że jest ona zanitowana :/ Czy nie będę musiał kupować całej tej pokrywy maskującej ??

Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Edytowane przez miku22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym przejmować nic wielkiego albo coś pokombinuj zamiast nita możesz wstawić śrubę ale ja polecam kupić wysprzęglik cały demontujesz z dekla odkrecając 2 śrubki jak się nie mylę M6 które tam widzisz jak nie wiesz gdzie nabyć to szukaj na allegro albo pisz do mnie na pw to dam ci namiar na kogoś kto na pewno ma na zbyciu i jeszcze jedno masz tam straszny syf przy okazji sobie poczyść np naftą i polecam przesmarować linkę od sprzęgła bo masz suchą jak pieprz :huh: Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym przejmować nic wielkiego albo coś pokombinuj zamiast nita możesz wstawić śrubę ale ja polecam kupić wysprzęglik cały demontujesz z dekla odkrecając 2 śrubki jak się nie mylę M6 które tam widzisz jak nie wiesz gdzie nabyć to szukaj na allegro albo pisz do mnie na pw to dam ci namiar na kogoś kto na pewno ma na zbyciu i jeszcze jedno masz tam straszny syf przy okazji sobie poczyść np naftą i polecam przesmarować linkę od sprzęgła bo masz suchą jak pieprz :huh: Pozdrawiam ;)

 

 

sopotnian Dzięki Wielkie!!!

Jak sam nie znajdę części na allegro odezwę się do Ciebie na pw na 100%. Myślałem właśnie, żeby może to zespawać ale nie wiem czy gra warta świeczki-może wymienię odraz na nowe. Co do czystości to z góry sorry - wiem będę się głupio tłumaczył teraz ale ten motor ma dopiero od 3 miesięcy z zewnątrz wygląda zupełnie inaczej;) Powiedz mi tylko jeszcze taka rzecz-jak myślisz czy po zespawaniu będę musiał regulować sprzęgło-bo to już wyższe pier.....stwo-jak dla mnie;)Bo wiem, że przy nowej części zakupionym to jest wręcz oczywiste.

 

 

P.S

 

qnerk - jak byś znalazł daj mi znać -pozdro i dziex z góry

Edytowane przez miku22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to bez względu na to jak to zrobisz a szczególnie po wymianie wysprzęglika polecam wyregulować tym bardziej że to bułka z masłem kolega baldhead wstawił ci wcześniej stronę z serwisówki + tłumaczenie.

 

Ps .Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo bez problemu bym ci to zrobił. Ale spoko na pewno sam sobie poradzisz. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to bez względu na to jak to zrobisz a szczególnie po wymianie wysprzęglika polecam wyregulować tym bardziej że to bułka z masłem kolega baldhead wstawił ci wcześniej stronę z serwisówki + tłumaczenie.

 

Ps .Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo bez problemu bym ci to zrobił. Ale spoko na pewno sam sobie poradzisz. Powodzenia

 

 

No właśnie oglądałem tą stronę serwisówki i też mówię sobie dla chcącego nic trudnego. Kwestia mi się nasuwa kolejna- przeleciałem całe allegro i nie mogę znaleźć tej części:/ Dzisiaj zapytam się lokalnego spawacza czy ogarnie sprawę, jeśli nie to będę musiał się do Was uśmiechnąć:)

 

 

Pozdr.

Edytowane przez miku22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma gość na alledrogo za 70 z przesyłką ("MOTOHAUZ"). Ja kupiłem za 50, ale całkiem przypadkiem znalazłem ;) Całą pokrywę z wysprzęglikiem chcą za 100zł. Czekaj na info od qnerka :rolleyes:

allegro.pl/slimak-wysprzeglajacy-suzuki-gsxf-gsf-bandit-6-i1650863058.html

Edytowane przez Bangout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma gość na alledrogo za 70 z przesyłką ("MOTOHAUZ"). Ja kupiłem za 50, ale całkiem przypadkiem znalazłem ;) Całą pokrywę z wysprzęglikiem chcą za 100zł. Czekaj na info od qnerka :rolleyes:

allegro.pl/slimak-wysprzeglajacy-suzuki-gsxf-gsf-bandit-6-i1650863058.html

 

 

O Dzieki stary -janse bede czekał na qnerka , zobacze czy bedzie w stanie mi cos takiego skombinować. Patrzyłem na ten link z allegro od Ciebie i wiesz co wydaje mi sie ze nie bedzie mi to pasowało bo zobacz ja ta pokrywe ma taka :

https://picasaweb.google.com/twujszit/SuzukiUsterka3?authkey=Gv1sRgCOqInr62urG0rgE#5621709814191966498

 

 

ale jeszcze raz dzięki, mniej wiecej bede wiedzial pod jaka nazwą to szukać;)

pozdr.

post-2716-0-70977600-1308906583_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent: Suzuki GSF 600s rocznik 2000

Objawy: ślizgające się sprzęgło, na zimno o wiele bardziej niż na ciepło (na logikę dziwne), na zimno luz na lince jest mniejszy. Po nagrzaniu luz jest ponad 1cm.

Pytanie: czy to już standardowe objawy zużycia tarcz, czy może gdzieś indziej szukać przyczyny? Bo z logiki by wynikało, że jak olej się rozgrzeje to powinien być większy poślizg chyba (to taka moja logika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę Ci się pomieszała logika :) u mnie po zmianie oleju na niedogrzanym silniku się ślizga, a jak się zagrzeje jest wszystko ok i ciągnie bez zająknięcia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze na CAstrolu 10w50 4t i niegdy nie miałem żadnego porblemu , jak kupiłem to typ lał motula i po zmianie na castrol skrzynia zaczeła lepiej chodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc:)))))

 

Sprawa załatwiona - część zespawana :) teraz tylko zamontować i śmigać dalej. Ominęła mnie przez to ładna pogoda, którą można było wykorzystać ale co się odwlecze to nie uciecze:)

Jeszcze raz Dziex i pozdrawiam

 

A jak wygląda teraz uszkodzona część - daje fotkę w załączniku:)

post-2716-0-65533800-1309421744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika mogła się pomieszać ;) Moto ma na liczniku 37tys. km, nie potrafię powiedzieć czy to jeszcze fabryczne sprzęgło czy nie. Olej to Motul 5100, wcześniej nie było problemów ze ślizganiem się sprzęgła. Gdzieś za tysiąc km wypada mi zmiana oleju, więc jak spuszczę stary to będzie można zdjąć pokrywę i popatrzeć co tam siedzi, bo najprawdopodobniej tarcze już się starły, ale myślałem, że może macie też inne pomysły. To normalne z tym luzem na lince?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.